چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

همیشه زمان انجام هر کاری از جمله یادگیری زبان انگلیسی یک سوال مهم را باید مطرح کرد و آن این است که چرا برای یادگیری زبان انگلیسی باید اقدام کنم؟ زمانی که به این سوال با دقت کافی پاسخ دهیم و به پاسخ مان اعتقاد قلبی داشته باشیم، بر اساس قانون 20-80، در واقع به 80 درصد موفقیت و یادگیری زبان انگلیسی دست پیدا کرده ایم.
یادگیری زبان انگلیسی برای هر فرد دلایل مختلفی دارد که در زیر به تعدادی از این دلایل اشاره می کنیم.

  1. یادگیری زبان انگلیسی، یک امتیاز نیست بلکه یک باید الزام آور است.
    در سال 2017 به بعد، دیگر یاد گیری و تسلط بر زبان انگلیسی یک امتیاز محسوب نمی شود بلکه یک باید الزام آور است، به شکلی که دیگر دانشجویان، دانش آموزان و کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، نمی توانند به تسلط خود بر زبان انگلیسی غره شوند و خود را بالاتر از دیگران بدانند. دنیا به اندازه ای پیشرفت کرده است که از شما توقع می رود علاوه بر زبان مادری خود، یادگیری زبان انگلیسی را در کنار زبان اصلی خود شروع کرده تا حدی که به آن تسلط پیدا کنید. در واقع یادگیری زبان انگلیسی دیگر یک امتیاز و هنر مازاد هر فرد نیست بلکه یک باید است.
  2. گسترش و پیشرفت علوم جدید و انتشار آن به زبان انگلیسی، دلیل دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی است.
    همه می دانند که اصل و ریشه ی هر علمی خصوصا علوم جدید و روز دنیا با زبان انگلیسی ارایه می شود. با این تفاسیر با تسلط بر زبان انگلیسی می توانید به راحتی به درک عمیقی از علوم برسید.
  3. با یادگیری زبان انگلیسی می توانید به مهارت های دیگر نیز مسلط شوید.
    امروزه یکی از مرسوم ترین روش های یادگیری و افزودن مهارت ها، رجوع به سایت های آموزشی انگلیسی است که با تسلط بر زبان انگلیسی می توانید به روز ترین و ناب ترین مهارت های نوین را یاد بگیرید. اگر سری به سایت یوتیوب بزنید، دلیل این ادعا را متوجه خواهید شد.
  4. مصاحبه های شغلی اکثر شرکت های معتبر داخلی و خارجی به زبان انگلیسی برگزار می شود.
    اگر آینده ی شغلیتان برای تان مهم است و دوست دارید که از فرصت های شغلی پیش روی تان استفاده کنید، بایستی بدانید که برای استخدام و پذیرفته شدن در شرکت های معتبر داخلی و خارجی مسلط بودن بر زبان انگلیسی یک اصل و در واقع یک ضرورت محسوب می شود.
  5. برای ادامه ی تحصیل در کلیه ی مقاطع، تسلط بر زبان انگلیسی الزامی است.
    باید بدانید که برای ادامه ی تحصیل تا مقطع دکترا و فوق دکترا، تسلط به زبان انگلیسی، یک شرط است. یادگیری زبان انگلیسی در مقاطع بالا به قدری اهمیت دارد که بعضی از آزمون های این مقطع و مصاحبه های ورودی آن به زبان انگلیسی برگزار می شود. علاوه بر این دانشجویان داخلی دکترا برای فارغ التحصیلی و دریافت مدرک نهایی خود نیاز به اخذ مدرکی مانند تولیمو دارند. برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور نیز به منظور سنجش میزان تسلط دانشجویان آزمون هایی نظیر آیلتس و تافل برگزار می شود.
  6. اگر می خواهید به کشورهای دیگر مهاجرت کنید، بایستی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.
    با توجه به شرایط موجود و همچنین وجود پتانسیل های کشورهای اروپایی و آمریکایی، امکان دارد که در آینده شما هم تصمیم به مهاجرت بگیرید. با تسلط و یادگیری زبان انگلیسی ، مطمئنا جز کسانی هستید که شرایط مهاجرت برایشان مهیا است.
  7. تمامی تفریحات لذت بخش با زبان انگلیسی منتشر می شود.
    جالب است بدانید که لذت بخش ترین موسیقی ها و کارتن ها و فیلم ها و …. با زبان انگلیسی منتشر می شود.

 

چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

زبان انگلیسی برای آشپزها

اگر به شغل آشپزی علاقه دارید و یا در این حرفه مشغول به فعالیت هستید، بایستی بدانید که اگر می خواهید در این زمینه ی کاری خوش بدرخشید و در واقع صاحب نام و مشهوریت شوید باید علاوه بر تسلط کامل بر این حرفه و رسیپی های غذاهای متداول خوشمزه، به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشید. یادگیری زبان انگلیسی برای آشپزها می تواند از چندین جهت امتیاز بزرگی محسوب شود که به چندین مورد از آن ها اشاره می کنیم.
از آنجایی که همه ی مردم دنیا غذا خوردن را دوست دارند و به نوع تغذیه خود بسیار اهمیت می دهند و دوست دارند که غذاهای بین المللی را امتحان کنند، یک آشپز باید توانایی این را داشته باشد که اکثر دستورهای غذایی مشهور بین المللی را بلد باشد و این در حالی است که اکثر دستورهای غذایی بین المللی به زبان انگلیسی ارایه شده اند.

از آنجایی که شغل آشپزی با ذائقه و سلیقه ی افراد ارتباط دارد و با گذشت زمان و تغییر نوع زندگی انسانها، سلیقه و ذائقه ی آن ها نیز تغییر می کند و بر همین اساس نیز طرز تهیه ی غذاهای مختلف نیز نسبت به قبل متفاوت می شود، لذا یک آشپز باید همواره مطابق با سلیقه ی افراد پیش رفته و بتواند این دستورهای جدید را یاد بگیرد که البته اکثر دستورهای طرز تهیه ی غذاهای بین المللی به زبان انگلیسی است و تسلط یک آشپز به زبان انگلیسی می تواند امتیاز فوق العاده ای برای او محسوب شود.
شغل آشپزی، شغلی کاملا مهارتی و تخصصی است که موفقیت در آن و نامی شدن، خواهان به روز بودن و همگام شدن با علوم جدید است. بدین شکل که هر روز بایستی در انجام امورات آشپزی و طرز تهیه ی غذاهای محلی و بین المللی، مهارتی جدید یاد گرفت و از آنها در پخت و پز و انجام دستورات و طرز تهیه ی غذاهای مختلف استفاده کرد. یادگیری مهارت ها و تخصص های آشپزی نیز مستلزم تسلط کامل بر زبان انگلیسی است.

یک آشپز باید همواره به روز بوده و از تکنیک ها و شیوه های جدید آماده سازی مواد اولیه و پخت آنها بهره ببرد. به روز بودن یک آشپز نیز مستلزم یادگیری زبان انگلیسی است چرا که اکثر این تکنیک ها از طریق کشورهای دیگر و از سمت آشپزهای حرفه ای بین المللی ارایه می شود که اکثرا به زبان انگلیسی است.
از آنجایی که برای ارایه ی بهتر و انجام دستورات آشپزی همواره وسایل آشپزی و تکنولوژی های به روز پخت و پز در سطح بین الملل ارایه می شود و یک آشپز خوب بایستی خود را همگام با این تحولات کند، لذا چون اکثر این لوازم در کشورهای خارجی تولید و ارایه می شود، دستورات استفاده و راه اندازی آنها نیز به زبان انگلیسی انتشار می یابد که با توجه به این موضوع، یک آشپز بایستی به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد تا بتواند به روز بوده و حرفه ای عمل کند.

 

چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

لازمه ی نامی شدن و رتبه ی آشپز بین المللی را کسب کردن، یادگیری زبان انگلیسی به شکل کامل و تسلط بر آن است، چرا که آشپزهای بین الملل بایستی رسپی های تمامی غذاهای بین المللی را بلد بوده و از آنها در پخت غذاهایشان استفاده کنند. تمامی این دستورهای تهیه ی غذا به زبان انگلیسی در اختیار آشپزها می باشد.
کسب در آمد بیشتر و ثروتمند شدن از راه آشپزی، یکی دیگر از دلایلی است که هر آشپز بایستی خود را موظف کند که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دومش بیاموزد. چرا که با یادگیری زبان انگلیسی به راحتی می تواند در سطح بین المللی عمل کند.
شرکت در آزمون های مختلف آشپزی بین المللی می تواند یکی از دلایلی باشد که آشپزهای جوان را ملزم به یادگیری زبان انگلیسی کند. چرا که کلیه ی این آزمون ها به زبان انگلیسی برگزار می شود.

شرکت در مسابقات حرفه ای آشپزی بین المللی نیز یکی دیگر از دلایل مهم الزام یادگیری زبان انگلیسی برای آشپزها است. آشپزهای جوانی که علاقه ی زیادی به شغل آشپزی دارند و دوست دارند که در این زمینه مدالهایی کسب کنند و بتوانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند، بایستی حتما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند چرا که اکثر این مسابقات حرفه ای به زبان انگلیسی برگزار می شود و داوران آنها نیز معمولا انگلیسی زبان هستند.
آرزوی ارتقا سمت و تبدیل آشپز به سرآشپز یکی از رویاهایی است که هر آشپز در ذهن خود می پروراند. برای تحقق این رویا و عملی کردن آن حتما باید به زبان انگلیسی تسلط داشت.
افزایش دستمزد و کسب درآمد بیشتر، خواسته ی هر آشپزی است که دوست دارد با درخشیدن در زمینه حرفه ای خودش این خواسته را عملی کند. برای تحقق این خواسته بایستی نسبت به دیگر رقبا امتیاز ویژه ای داشت که یادگیری زبان انگلیسی نیز یکی از این امتیازات محسوب می شود.

 

چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

بازار کار آشپزهای بین المللی

افرادی که آشپزی را به خوبی یاد گرفته‌اند، می توانند بسته به میزان مهارت و دانش عملی شان جذب مکان‌های مختلفی چون رستوران های سنتی، رستورانها ی فست فود، رستوران‌های لوکس با منوی ایرانی و فرنگی و رستوران‌های مختلف با غذای بین المللی و یا هتل ها شوند.
حال اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، به راحتی می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی داخلی و خارجی به درجه ی آشپز بین المللی ارتقا یابند و از دستمزدهای بالای سرآشپزها برخوردار شوند. وقتی در زمینه آشپزی معروف شدند و حسابی مهارت پیدا کردند می‌توانند درآمدهای نجومی داشته باشند.

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی برای آشپزها

اگر آشپز هستید و در حین شاغل بودن می خواهید که زبان انگلیسی را یاد بگیرید و بر مهارت های خود بیفزایید، اگر خیلی پر مشغله هستید و وقت کافی برای شرکت در کلاس های آموزشی حضوری زبان انگلیسی را ندارید، اگر می خواهید به راحتی و با صرفه جویی در زمان و هزینه، به راحتی زبان انگلیسی را فرا بگیرید، درنگ نکنید و همین حالا به سایت من و زبان سر بزنید. این سایت آموزشی آنلاین زبان، با ارایه ی آموزش شش زبان زنده ی دنیا و با بهره گیری از متدهای به روز و جدید آموزشی در سطح بین الملل، آماده ی ارایه ی خدمات به کلیه ی زبان آموزان می باشد. با ثبت نام در دوره آموزش زبان انگلیسی سایت من و زبان و یادگیری آنلاین زبان انگلیسی، خیلی سریع و به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرید.
ما در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید به آرزوهای خود جامه ی عمل پوشانده و در زمینه ی حرفه ای خود خوش بدرخشید، کافی است که فقط یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید تا بتوانید در سطح بین المللی عمل کنید.

چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

همیشه برای انجام هر کاری مثلا یادگیری زبان انگلیسی باید یک سوال مهم و ضروری را برای خود مطرح کنیم و آن این است که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیرم؟
یاد گیری زبان انگلیسی برای هر فردی دلایل خاصی دارد که در ادامه ی مقاله به بعضی از این دلایل اشاره می کنیم.

  1. یادگیری زبان انگلیسی یک امتیاز محسوب نمی شود بلکه یک باید واجب است. از سال 2017 به بعد دیگر تسلط داشتن بر زبان انگلیسی یک امتیاز محسوب نمی شود و کسانی که زبان انگلیسی را بلد نباشند به نوعی بیسواد محسوب می شوند. دنیا به قدری توسعه و پیشرفت پیدا کرده است، که از تمامی افرادی که خود را باسواد و فرهیخته می دانند انتظار می رود که در کنار زبان مادری خود بر زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.
  2. با پیشرفت علم و گسترش آن در سطح بین الملل و همچنین ارائه ی آن به زبان انگلیسی، باید به قدری بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم که به راحتی بتوانیم به درک عمیقی از علوم جدید برسیم.
  3. برای ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر و همچنین تحصیل خارج از کشور، تسلط بر زبان انگلیسی یک الزام است، چرا که برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا و فوق لیسانس بایستی مدرک زبان داشته باشیم و این یعنی اینکه بر زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشیم و یا اگر بخواهیم در خارج از کشور ادامه ی تحصیل بدهیم یادگیری زبان انگلیسی نیز یک ضرورت است.
  4. به منظور استخدام در پست های مهم، اکثر مصاحبه های شرکت های بزرگ و معتبر به زبان انگلیسی انجام می شود، پس اگر خواهان یک شغل مناسب هستید، حتما باید بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و بتوانید که مصاحبه ی شغلی خود را به زبان انگلیسی انجام دهید. حال که با تعدادی از دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدید، یادگیری زبان انگلیسی را فراموش نکنید. اگر می خواهید که خیلی سریع زبان انگلیسی را یاد بگیرید، در دوره ی های آموزش آنلاین زبان انگلیسی، سایت من و زبان ثبت نام کنید.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • میرزاده

    من خیلی آشپزیم خوبه. مدارک آشپزی زیادی ام دارم اما اصلا توی زبان استعداد ندارم. هدفم این بود که با مهارت آشپزی مهاجرت کنم ولی همیشه بخاطر ضعیف بودن زبانم نشد. یعنی واقعا می تونم زبان انگلیسی رو یاد بگیرم و مسلط بشم؟ چقدر طول می کشه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما . بله میتونید. مدت زمان یادگیری کاملا به وقتی که میذارید و کیفیت یادگیریتون داره

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید