از یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی غافل نشوید

در دنیای امروز یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به گونه‌ای که بدون علم به این زبان انجام دادن بسیاری از کارها غیر ممکن شده است. از این رو افراد تا حد زیادی به یادگیری زبان انگلیسی روی آورده اند. اما یادگیری زبان قوانین مخصوص به خود را دارد  و هر کسی که بخواهد به گونه ای اصولی به یادگیری زبان بپردازد نباید از آن ها غافل شود. اگر به فکر این هستید که زبان انگلیسی را به صورت اصولی بیاموزید یادگیری لغات و دستور زبان از جمله اصولی است که نباید از آن غافل شوید. اما شاید شنیده باشید که می‌گویند دستور زبان از اهمیت زیادی برخوردار نیست،در ابتدا بهتر است به خاطر بسپارید که این گفته صحت ندارد، این که شما دانش لغوی خوبی داشته باشید از اهمیت زیادی برخوردار است اما بایستی دستور زبان را نیز بدانید تا بتوانید جملات را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهید و جمله و عبارتی پر مفهوم به مخاطبان تان انتقال دهید. در واقع این گونه می‌توان گفت که لغات نقش مصالح را برای شما ایفا می کنند و دستور زبان نقش چهار چوبی را دارد که شما مصالح را بر روی آن پیاده می کنید تا به ساخت برسید.

 

یکی از قواعد کلی در دستور زبان انگلیسی که نقش بسیار مهمی در یادگیری ایفا می کند زمان ها می باشند. به کمک زمان ها شما می توانید یک جمله که بیانگر اتفاق افتادن عملی می باشد را در چندین زمان بیان کنید. اما در ادامه به توضیح مختصری در خصوص زمان ها در زبان انگلیسی اشاره می کنیم:

 زمان حال ساده

زمان حال ساده به عملی اشاره می کند که  در لحظه حال رخ داده است و یا به حقایق واقعیت ها و عادت های ما نیز می تواند اشاره داشته باشد. در واقع تمامی اعمالی که تکرار پذیر هستند را با حال ساده بیان می کنیم برای مثال یکی از حقایق جهان هستی طلوع خورشید و غروب آن است که برای اشاره کردن به این اتفاق از حال ساده استفاده می کنیم و یا اگر بخواهید در خصوص عملی که به آن عادت کرده‌اید اشاره کنید و  برای مثال بگویید که من همیشه فوتبال بازی می کنم و تکرار پذیر بودن این عمل مدنظرتان باشد نیز بایستی از حال ساده استفاده کنید. به مثال هایی که در ادامه به آنها اشاره شده است توجه کنید:

.I work in Esfahan

.She works in Tehran

.Light travels at almost 300,000 kilometers per second

حال استمراری

از زمان حال استمراری برای بیان کردن افعال و اعمالی استفاده می‌شود که همین الان در حال انجام شدن می‌باشد، همچنین می توان از این زمان برای عملی که دائما در حال تغییر می باشد استفاده کرد، برای مثال هنگامی که می‌خواهیم به نقش تکنولوژی و  تغییراتی که به واسطه آن هر روزه در زندگی افراد ایجاد می شود اشاره کنیم می توانیم از این زمان استفاده کنیم. علاوه بر این برای مثال اگر با شخصی در آینده نزدیک و در زمان و مکان مشخص قرار داشته باشیم می ‌توانیم از  این زمان استفاده کنیم.

.She is studying at the moment

یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی
یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی

حال کامل

از زمان حال کامل برای اشاره کردن به عملی که از گذشته شروع شده و در زمان کنونی پایان یافته و یا اینکه که همچنان تا آینده نیز ادامه دارد می توان استفاده کرد. علاوه بر این از زمان حال کامل می توان برای بیان تجربیاتی که در گذشته داشته اید نیز استفاده کنید البته مد نظر داشته باشید که به این منظور به بیان زمانی خاصی اشاره نمی‌کنید.  همچنین از این زمان برای پرداختن به عملی که که اخیراً به اتمام رسیده نیز می توان استفاده کرد.

.I have lived in this house for two years

حال کامل استمراری

برای اشاره کردن به اعمالی که از گذشته تا به اکنون انجام شده و قصد تان تاکید بر استمراری بودن آن است از حال کامل استمراری استفاده می شود. برای مثال اگر شما قصد دارید بگویید که از صبح مشغول به مطالعه زبان انگلیسی بوده ‌اید می توانید از این زمان استفاده کنید.

.I have been studying English since morning

گذشته ساده

از این زمان برای اشاره کردن به مواردی که در گذشته در زمان مشخص رخ  داده است استفاده می شود.

.I ate fish last night

 گذشته استمراری

زمان گذشته استمراری برای اشاره کردن به اعمالی که در گذشته برای مدت زمان مشخصی در حال استمرار بوده است استفاده می شود.

.I was doing exercises while I was listening to music

گذشته کامل

معادله زمان گذشته کامل در زبان فارسی، ماضی بعید می باشد که برای اشاره کردن به عملی استفاده می‌شود که در زمان گذشته قبل از فعالیت دیگری رخ داده است.

.I had finished reading this book before you came

یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی
یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی

گذشته کامل استمراری

از زمان فعل گذشته کامل استمراری برای اشاره به افعالی استفاده می شود که در گذشته به صورت مستمر قبل از کار دیگری رخ داده است. برای مثال شما قصد دارید که بگویید قبل از اینکه مهسا بیاید من در حال خواندن انگلیسی بودم. همینطور که  توجه کردید فعل مطالعه کردن قبل از رسیدن شخص مورد نظر اتفاق افتاده لذا در زمان گذشته کامل استمراری از آن استفاده می شود تا بر استمرار این عمل در گذشته تاکید شود.

.She had been studying English before you came

آینده ساده

برای اشاره کردن به افعالی که در آینده اتفاقی می‌افتد می‌توان از ساختار  be going to / will استفاده کرد.

.She will help you

 آینده استمراری

برای اشاره کردن به اعمالی که در آینده رخ می دهد و تاکید بر استمرار عمل می باشد از  آینده استمراری استفاده می شود. برای مثال اگر شما قصد داشته باشید که بگویید فردا به دیدار دوست تان می روید می توانید از ساختار آینده استمراری استفاده کنید.

.They will be travelling tomorrow this time

 آینده کامل

از این زمان برای اشاره کردن به افعالی استفاده می شود که از گذشته خیلی دور شروع شده یا هم اکنون در حال شروع شدن است و حتی ممکن است در آینده شروع ‌شود اما آنچه در سه حالت مشترک است این است که پایان کار زمانی در آینده خواهد بود.

.I will have finished this course by the end of the summer

آینده  کامل استمراری

هنگامی که عملی در آینده به اتمام می رسد و قصد داریم که به استمراری بودن آن در زمان آینده تاکید کنیم از این زمان استفاده می کنیم. برای مثال چنانچه قصد داشته باشید به دوست تان بگویید که کتابی را تا پایان هفته به اتمام می رسانید می توانید از این زمان استفاده کنید.

.They will have been finishing this book by the end of this month

آینده در گذشته

جالب است بدانید که شما می توانید  به کمک فعل مودال would ساختمان هایی را ایجاد کنید که آینده را در گذشته متصور شود.

.My husband told me that he would buy a car for me

 آینده ساده در گذشته

اگر شما در گذشته بخواهید بگویید که کاری را در آینده انجام خواهید داد از این ساختار استفاده می کنید. از این زمان شما می توانید برای نقل‌قول‌های غیر مستقیم نیز بهره ببرید. برای مثال اگر که همسر شما در گذشته به شما قول خرید یک ماشین را در آینده داده باشد از این ساختار استفاده می کند.

My husband told me that he would buy a car for me

آینده استمراری در گذشته

فرض کنید که شما قصد دارید بگویید که در آینده به دور دنیا سفر خواهید کرد، این عملی است که شما در گذشته قول انجام شدنش را در آینده به خود داده اید و هم چنین عملی است که بر استمرار آن تاکید می‌شود چرا که سفر کردن در یک برهه زمانی مشخص رخ می دهد.  به این منظور شما می توانید از این ساختار استفاده کنید.

.She said that he would be travelling all over the world then

 آینده کامل در گذشته

فرض کنید که شما قصد دارید به آنچه در گذشته در مورد آن صحبت شده و قول انجام و اتمام آن در آینده را داده اید بپردازید. به این منظور از این ساختار استفاده می شود.

.He Told me that he would have built a house by the end of paying his debts

 

یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی
یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی

زمان آینده کامل استمراری در گذشته

مثلاً تصور کنید که شما قصد دارید به این گفته بپردازید که دوست تان در گذشته گفته است به محض تمام شدن قسط هایش یک ماشین می خرد، به این منظور شما می توانید از زمان آینده کامل استمراری در گذشته استفاده کنید.

.He said that he would have been finishing his thesis by the end of this year

تعداد زیادی از زمان هایی که به آنها اشاره شد کاربرد چندانی در صحبت های روزانه ندارند اما به منظور این که بتوانید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید باید به چگونگی استفاده از این زمان ها چه در گفتار و چه در نوشتار تسلط کافی داشته باشید. همانطور که گفته شد دستور زبان نقش بسیار پر رنگی در مهارت شما نسبت به زبان انگلیسی دارد و تا زمانی که نتوانید در این زمینه مهارت کافی کسب کنید قطعا نمی توانید گفتار و نوشتار استانداردی داشته باشید و در نتیجه اگر هدف شما شرکت در آزمون هایی همچون آیلتس و یا تافل می باشد نمره خوبی کسب نخواهید کرد. بنابراین از اهمیت و یادگیری این مهارت مهم غافل نشوید. پیشنهاد ما به شما بازدید از سایت من و زبان است. در این سایت به آموزش ۶ زبان زنده دنیا پرداخته شده است و شما با تهیه پکیج های موردنظر می توانید به تمامی مهارت های مورد نیاز برای زبان مورد نظرتان دسترسی داشته باشید و آنها را فرا گیرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید