آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه

به منظور یادگیری زبان ایتالیایی، بایستی روشهای استاندارد و مناسبی را به کار برد تا در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن بر زبان ایتالیایی تسلط پیداکرد، یادگیری هر زبانی نیازمند داشتن انگیزه مناسب و پشتکار فراوان است. اگر به طور روزانه بتوانیم حدود 1 ساعت را به یادگیری زبان ایتالیایی اختصاص دهیم، بعد از گذشت چند ماه به راحتی می توانیم مکالمات اولیه و ضروری زبان ایتالیایی را انجام دهیم.

چه مدت زمان می برد تا ایتالیایی یاد بگیرید؟ این سوال مشترک تمامی زبان آموزان است و اگر شما تمایل دارید که یادگیری زبان ایتالیایی را دنبال کنید، باید برای این سوال پاسخ مناسبی پیدا کنید. از نظر من که خودم هم یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کرده ام و هم یادگیری زبان ایتالیایی را، این زبان بسیار ریتمیک و زیبا بوده و یادگیری آن نیز بسیار ساده است. اما در ادامه می خواهم راه هایی را به شما پیشنهاد دهم که با به کاربردن آنها به راحتی می توانید در زمان مناسب و با استفاده از روش های صحیح زبان ایتالیایی را یاد بگیرید.

چگونه زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

اولین شرط یادگیری زبان ایتالیایی، داشتن تمرین مداوم و منظم است. هر چه بیشتر بتوانید از یک زبان استفاده کنید قطعا کلمات بهتر در ذهن تان تثبیت شده و نتیجتا بهتر می توانید از آن ها در مکالمات روزمره استفاده کنید.

اگر شما به طور منظم حدود 4 ماه به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید و سپس برای سالهای متمادی از زبان ایتالیایی استفاده نکنید، زمانی که می خواهید مکالمه کنید با مشکلاتی روبروخواهید شد و مطمئنا نسبت به زمانی که مشغول یادگیری بودید، کمتر تسلط خواهید داشت. یادگیری زبان ایتالیایی به طور منظم و چند ساعت در هفته به طور مداوم طی یک یا دوسال، شما را به سطحی از آموزش زبان ایتالیایی می رساند که اگر یادگیری را متوقف کنید، قسمت اعظم دانش زبانی تان برای تان باقی خواهد ماند.

آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه
آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه

تجربیات من از یادگیری زبان ایتالیایی

من یادگیری زبان ایتالیایی، را بعد از یادگیری زبان انگلیسی در 16 سالگی با یادگیری آنلاین زبان آموختم، از آنجایی که مطمئن بودم بالاخره یک روز حتما به ایتالیا می روم و باید از این زبان استفاده کنم، انگیزه ی بسیار بالایی برای یادگیری آن داشتم.

ابتدا به همراه یادگیری آنلاین زبان، مکالمات ایتالیایی موجود در کتاب ها را مرور کرده و حفظ می کردم به طوری که کم کم توانستم به راحتی با دیگر افراد به زبان ایتالیایی ارتباط برقرار کنم. تا چندین مدت همین کار را ادامه دادم، هنگامی که به دانشگاه رفتم یادگیری زبان ایتالیایی را با همه ی علاقه ای که داشتم کنار گذاشتم و فقط پیگیر آموزش زبان انگلیسی بودم تا تحصیلات دانشگاهم را به اتمام برسانم، از آنجایی که می خواستم یک مقاله بنویسم و در مجلات علمی منتشر کنم، یک مقاله ی عالی و بی نظیر آی اس آی، به همین علت بیشتر با زبان انگلیسی سر و کله می زدم تا اینکه زمان نوشتن مقاله ام فرارسید و به راحتی توانستم اکسپت مقاله ام را بگیرم تا بتوانم از این طریق به راحتی برای رفتن به ایتالیا و تکمیل تحصیلاتم در آنجا اقدام کنم.

چند مدتی که گذشت، برای دانشگاه ایتالیایی اقدام کردم و متوجه شدم که یکی از پیش نیازهای پذیرش دانشگاه های ایتالیایی، تسلط کامل بر این زبان است، چرا که در سفارت ایتالیا در تهران آزمون زبان ایتالیایی برگزار می شود و فقط اگر نمره ی قبولی کسب شود، بعد از آن می توان برای رفتن به ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اقدام کرد. خلاصه با هر زحمتی که بود سعی کردم آموزش زبان ایتالیایی را که مدت ها بود کنار گذاشته بودم را دنبال کنم، هنوز چیزهای زیادی از زبان ایتالیایی یادم بود اما مطمئن بودم که برای شرکت درآزمون و کسب نمره قبولی کفایت نمی کند. پس خیلی سریع دست به کار شدم و به دنبال موسسه ای مطمئن و به روز گشتم تا بتوانم به راحتی زبان ایتالیایی را یاد بگیرم.

آن روزها سرم خیلی شلوغ بود و وقت کافی نداشتم که بتوانم به راحتی در کلاس های آموزش شرکت کنم، به خاطر همین مسئله، بیشتر به دنبال آموزش آنلاین زبان ایتالیایی بودم، بعد از کمی جست و جو، یکی از دوستانم سایتی را به من معرفی کرد به نام سایت من و زبان، سایت آموزشی که شش زبان زنده ی دنیا را به صورت آنلاین آموزش می دهد. اولش باور نکردم چون در ایران معمولا آموزش آنلاین زبان ایتالیایی، وجود نداشت و فقط موسسات آموزشی به صورت حضوری زبان ایتالیایی را ارائه می دادند. بعد از اینکه آدرس سایت را گرفتم و به سایت من و زبان مراجعه کردم، در کمال ناباوری دیدم که این سایت نه تنها زبان ایتالیایی بلکه 5 زبان بین المللی دیگر مانند آموزش زبان آلمانی، آموزش زبان چینی، آموزش زبان اسپانیایی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان ترکی را ارائه می دهد.

خیلی خوشحال شدم و سریعا در آموزش آنلاین زبان ایتالیایی سایت من و زبان ثبت نام کردم و از فردای آن روز آموزش خود را آغاز کردم. از همه جالبتر این که این سایت مدت زمان تست داشت که در صورت علاقه بعدا در دوره های آموزش آنلاین زبان ایتالیایی ثبت نام کنم. خلاصه بعد از گذشت مدت زمان تست متوجه شدم که این سایت برای من در حال حاضر بهترین گزینه است چرا که هم می توانستم به صورت غیر حضوری زبان ایتالیایی یاد بگیرم و هم اینکه در اسرع وقت می توانستم با دوستان ایتالیایی ام با زبان ایتالیایی یک بار دیگر ارتباط برقرار کنم.

با خوشحالی تمام در دوره ی آموزش آنلاین زبان ایتالیایی شرکت کردم و هر روز تمرینات و آموزش های آن را دنبال کردم تا به جایی رسیدم که متوجه شدم خیلی سریع و راحت می توانم با دوستانم ارتباط برقرار کنم. کم کم به زمان آزمون زبان ایتالیایی در سفارت هم نزدیک شده بودم. قبلا نگرانی زیادی بابت این آزمون داشتم اما حالا دیگر نگرانی برایم معنایی نداشت، چرا که من به لطف سایت من و زبان و آموزش های به روزش کاملا به زبان ایتالیایی مسلط شده بودم.

 

آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه
آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه

عوامل موثر در یادگیری زبان ایتالیایی

چند ساعت در روز میخواهید از زبان ایتالیایی استفاده کنید؟ مدت زمانی که صرف یادگیری زبان ایتالیایی می کنید و همچنین نحوه ی استفاده از این زمان نقش بسیار تعیین کننده ی دارد که شما خیلی سریع زبان ایتالیایی را یاد بگیرید. زمان یادگیری خود را بین آموزش چهار مهارت اصلی زبان تقسیم کنید:

  • گوش کردن
  • صحبت کردن
  • خواندن
  • نوشتن

حتما به یاد داشته باشید که کلاس درس بهرحال یک محیط آکادمیک است که فقط به ساعات خاصی اختصاص میابد، اگر می‌خواهید که خیلی سریع و به طور جدی ایتالیایی را دنبال کنید، باید خارج از کلاس، تمرین داشته باشید و به این زبان زیاد مکالمه کنید. به عنوان یک دوست، توصیه می‌کنم هر روز حداقل 20 دقیقه به هر مهارت (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) یادگیری زبان اختصاص دهید.

مهارت گوش کردن در ایتالیایی

برای تقویت مهارت شنیداری زبان ایتالیایی، باید سعی کنید که به گفتگوهای تلویزیونی، رادیویی، نمایش ها، کمدی ها، فیلم و پادکست ها زیاد گوش کنید. خودتان را بیشتر با زبان ایتالیایی آشنا کنید. مهمتر از همه، بیشتر وقت خود را به مکالمه با گویشوران بومی ایتالیایی بگذرانید تا به راحتی بتوانید بر این زبان مسلط شوید.

مهارت صحبت کردن در ایتالیایی

اگر در منطقه ی ایتالیایی زبان ها زندگی نمی کنید و با ایتالیایی زبان ها در ارتباط نیستید، باید سعی کنید که افرادی را پیدا کنید تا بتوانید با آنها مکالمه ی ایتالیایی داشته باشید.

باید گویشوران بومی ایتالیایی را پیدا کنید و هر روز به مدت نیم ساعت با آنها گفتگو کنید. انجام این کار باعث می شود که هم لهجه ی خوبی پیدا کنید و هم کلمات بیشتری را یاد بگیرید و هم با اصطلاحات روزمره ی ایتالیایی آشنا شوید. برای این کار خیلی خوب است که صدای خود را ضبط کنید و چندین بار به آن گوش دهید تا بتوانید اشتباهات خود را تصحیح کرده و کلمات را بهتر تلفظ کنید.

آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه
آموزش زبان ایتالیایی ویژه مکالمه

مهارت خواندن در ایتالیایی

مطالب ایتالیایی متناسب با سطح یادگیری خود برای تمرین کردن پیدا کنید. اگر مبتدی هستید، پیشنهاد میکنم که از مکالمات آسان و روزمره ی ایتالیایی شروع کنید. بدین ترتیب با یادگیری مکالمات می توانید، آن ها را به گفتگوهای روزانه ی خود بسط داده و خیلی راحت صحبت کنید.

مهارت نوشتن در ایتالیایی

علاوه بر مهارت‌های صحبت کردن، گوش کردن، خواندن، باید مهارت نوشتن را نیز تمرین کنید. به راحتی می توانید از کتاب های مبتدی ایتالیایی، قطعه هایی را انتخاب کرده و از روی آنها بنویسید، این کار را چندین بار تکرار کنید. تکرار و تمرین باعث می شود که دیکته ی درست کلمات به راحتی درذهن شما نقش ببندد.

وجود انگیزه ی قوی برای یادگیری سریع زبان ایتالیایی

اگرهدف روشنی از یادگیری زبان داشته باشید به راحتی می توانید انگیزه ی خود را قوی کرده و خیلی سریع زبان ایتالیایی را یاد بگیرید. وجود انگیزه ی قوی در انجام هر کاری می تواند باعث شود که آن کار به بهترین نحو انجام شود حتی یادگیری زبان دوم. باز دلم می خواهد از تجربیات خودم بگویم، اگر من در آن زمان که مشغول یادگیری زبان ایتالیایی بودم، انگیزی ی مناسبی نداشتم و فقط برای گذران اوقات فراغت زبان یاد می گرفتم مسلما در حال حاضر حتی نمی توانستم ذره ای ایتالیایی صحبت کنم.

اما چون هدف من از یادگیری این زبان، رفتن به ایتالیا و تحصیل در رشته ی هنرهای زیبای این کشور بود خیلی زود توانستم زبان ایتالیایی را با همه ی سختی هایش یاد بگیرم و بر آن تسلط پیدا کنم به نحوی که تمامی دروس دانشگاه خود را بدون هیچ کمک از زبان انگلیسی با زبان ایتالیایی طی کردم و همیشه بهترین نمره ها را می گرفتم. البته آشنایی من با سایت من و زبان یز یادگیری سریع زبان ایتالیایی ام بی تاثیر نبود. برخورداری از متون آموزشی از سطح ابتدایی تا پیشرفته و وجود مکالمات صوتی و تمرین های روزانه و … همه و همه به راحتی باعث شد که خیلی سریع زبان ایتالیایی ام را بهبود بخشیده و بتوانم به این زبان صحبت کنم.

اگر شماهم قصد یادگیری آنلاین زبان مورد علاقه اتان را دارید درنگ نکنید و همین الان وارد سایت من و زبان شوید. با ثبت نام در این سایت و پی گیری دروس و تمرینات به صورت روزانه خیلی سریع می توانید زبان دلخواه خود را فرا بگیرید.

چند دلیل فوق العاده برای آموزش زبان ایتالیایی

  1. زبان ایتالیایی یک از ساده ترین زبان هاست که به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید. بنابراین آموزش زبان ایتالیایی اصلا دشوار نیست. ساختار دستور زبان و گرامر زبان ایتالیایی با زبان انگلیسی متفاوت اما ساده تر است. از آن جا که هر دوی این زبان ها ریشه ی لاتین دارند، کلمات مشترک زیادی را می توانید بین این دو زبان پیدا کنید. الفبای زبان ایتالیایی 21 حرف دارد که تعدادش نسبت به زبان انگلیسی 5 حرف کمتر است.
  2. ارتباط با فرهنگ و تاریخ ایتالیا
    این کشور دارای بیشترین مکان های تاریخی و فرهنگی است که همگی تحت نظارت و حمایت سازمان یونسکو هستند و این به این معنی است که اگر شما عاشق زیبایی و آثار تاریخی باشید دیر یا زود به ایتالیا می روید. برای دیدن هنر ناب آثار معماری و یا نقاشی های لئونارو داوینچی و یا بازدید از کلیساهای زیبا و پر ابهت ایتالیا و … پس بهتر است که به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید تا از سفر خود بیشتر لذت ببرید.
  3. یادگیری زبان ایتالیایی برای کسب و کار
    ایتالیا رتبه ی چهارمین اقتصاد جهان در بین کشورها را داراست. این کشور فروشنده ی کالاهای لوکس، جدید و مطابق با مد روز است. یادگیری زبان ایتالیایی می تواند برای کسانی که در زمینه ی لباس، مد، تولید و … فعالیت دارند بسیار سودمند باشد.
  4. مهاجرت و زندگی در خارج از کشور
    هنگامی که زبان ایتالیایی را یاد گرفتید، خیلی راحت می توانید به تحصیل در ایتالیا و یا مهاجرت به ایتالیا فکر کنید. با یادگیری کامل زبان ایتالیایی، فرصت های شغلی و تحصیلی بی نظیری را تجربه خواهید کرد.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • محسن

    من میخوام یه سفر برم ایتالیا با سایت شما میتونم خیلی زود یه سری چیز ها را یاد بگیرم؟

    پاسخ
    • مدیر

      بله زبان ایتالیایی ما رو که مختص سفر آماده شده رو میتونید آموزش ببینید. اگر هم دوست داشته باشید کامل یاد بگیرید که آموزش کاملش در سایت من و زبان هست.

      پاسخ
  • امید اکبری

    توی دوره آموزش زبان ایتالیایی بخشی هم برای آموزش لغات مربوط به کار و بیزینس هم دارید؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. بله بخش جداگانه دارد.

      پاسخ
  • محمدرضا

    چقدر خوب بود
    اگه میشه برای خرید پکیج آموزشیتون منو راهنمایی کنید

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      پکیج های آموزش در صفحه اصلی سایت هست میتونید اونجا بخونید. و هر کدوم از پکیج هارو که خواستید انتخاب کنید و بعد از ثبت نام به صورت آنلاین بخرید.

      پاسخ
  • قدرتی

    اگه من با سایت شما بخوام آموزشو شروع کنم یعنی می تونم تا ۹ ماه دیگه که میخوام برم ایتالیا زبان ایتالیایی رو خوب یادبگیرم؟ میدونین چیه اخه زبان ایتالیایی از نظر من خیلی سخته، اون مذکر و مونث بودن کلمات و صرف فعلها و صفات مطابق با اونا یادگیریش واسه من خیلی مشکله اما خوب خیلی دلم می خواد یاد بگیرم.

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما.
      اگر هر روز وقت کافی بذارید بله . آموزش ها کامل هستن و تمامی آنچه که شما برای یادگیری نیاز دارید رو در اختیارتون قرار میده.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید