کدام ترسناک تر است؟ افعال باقاعده یا بی قاعده

همیشه یکی از کابوس های زبان آموزان فراگیری گرامر زبان انگلیسی بوده و هست. یکی از مهم ترین بخش های گرامر این زبان را نیز افعال باقاعده و بی قاعده تشکیل می دهند که فراگیری و به خاطر سپردن آن ها برای بسیاری از افراد سخت و پیچیده است. اما ما می خواهیم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن دیگر چنین کابوسی نخواهید داشت.

تاکنون چقدر از وقت تان را صرف رفتن به کلاس های زبان انگلیسی کردید؟ چقدر با اساتید و معلم های گوناگون سرو کله زدید؟ قطعا خیلی. اما یک سوال بسیار مهم تر از شما داریم؛ با تمام این سختی ها و وقت و هزینه های بسیاری که برای رفتن به کلاس زبان در موسسات مختلف صرف کردید، چیزی هم آموختید؟ آیا می توانید با یک انگلیسی زبان یک مکالمه روان داشته باشید؟

احتمالا بسیاری از شما پاسخ تان به این پرسش مهم منفی است. می دانید چرا؟ شاید هزینه های گزافی را برای شرکت در کلاس های زبان انگلیسی صرف کرده باشید اما به آن نتیجه ای که می خواستید، دست پیدا نکردید، آن هم فقط به یک دلیل، روشی که انتخاب کردید. احتمالا تعجب می کنید و با خود می گویید، مگر می شود که رفتن به کلاس نتیجه ای نداشته باشد؟ متاسفانه در جواب به این سوال باید بگوییم، بله ممکن است.

افعال باقاعده یا بی قاعده
افعال باقاعده یا بی قاعده

این روزها که بازار یادگیری زبان های خارجی خصوصا زبان انگلیسی، داغ داغ است. دیگر وقت آن رسیده به روش های نوین و جدید روی آورد. مسلما هیچ یک از شما دوست ندارید پس از روزها و ساعت های بسیار که صرف رفتن به کلاس های زبان می کنید، باز هم نتوانید یک نکته از گرامر را به خاطر بسپارید یا حتی یک جمله ساده به زبان بیاورید. برای رفع این مشکل هم باید به تمرین و تکرار مداوم بپردازید. باید در هر روز حداقل 20 دقیقه به یادگیری زبان انگلیسی مشغول باشید. تعجب نکنید، همان طور که گفتیم دیگر زمان روش های سنتی آموزش گذشته؛ وقت آن رسیده که برای کسب موفقیت بیشتر در فراگیری این دانش پرطرفدار، به ابزار و وب سایت های معتبر امروزی روی بیاورید.

همان طور که می دانید فراگیری زبان انگلیسی شامل بخش های مختلفی مثل گرامر، لغات، مکالمه و … می باشد. به همین دلیل شما باید برای یادگیری آن ها از روشی استفاده کنید که تمام آن ها را در کنار یکدیگر به شما آموزش دهد. همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم یکی از مهم ترین کابوس های زبان آموزان تسلط بر گرامر زبان انگلیسی است. به همین دلیل هم قصد داریم در این مطلب علاوه بر این که شما را با یکی از مهم ترین بخش های گرامر آشنا کنیم، راهی را نیز پیش پای تان بگذاریم که به کمک آن در مدتی کوتاه به تمام زوایای انگلیسی تسلط داشته باشید.

تفاوت افعال باقاعده و بی قاعده

افعال باقاعده و بی ‌قاعده! حتی اگر پای تان را در کلاس های زبان انگلیسی هم نگذاشته باشید قطعا نام این دو نوع فعل را در زمان مدرسه شنیده اید. البته باید گفت که افعال باقاعده جزو محبوبات زبان آموزان و دانش ‌آموزان به شمار می آید. جایی که مشکل ساز است و تبدیل به یک مانع تقریبا بزرگ برای افراد شده است، دقیقا افعال بی‌ قاعده هستند که معلوم نیست چرا و به چه علتی، هنگام صرف زمان گذشته یا  past perfect ‌و… ، تغییر شکل پیدا می‌ کنند!

تمام افعال انگلیسی به دو دسته تقسیم می شوند، یا باقاعده هستند یا بی ‌قاعده. این بدین معناست که شما هیچ فعلی را نمی ‌توانید پیدا کنید که از این دسته بندی خارج باشد. شاید این سوال ذهن تان را مشغول کرده باشد که از کجا می توان تشخیص داد که فعلی باقاعده یا بی قاعده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نحوه ی صرف افعال نشان می دهد که یک فعل در کدام گروه قرار می گیرد. البته خبر خوبی که می تواند بسیاری از زبان آموزان را خوشحال کند این است که اکثر افعال باقاعده هستند. چون حالت گذشته یا قسمت سوم فعل آن‌ ها تنها با اضافه شدن یک e یا ed‌ به انتهای فعل تشکیل می شود.

اما از سوی دیگر افعال بی‌ قاعده را داریم که برای زمان گذشته یا قسمت سوم فعل اشکال مختلفی دارند و به الگوی مشخص یا قابل پیش بینی پایبند نیستند. بیشتر اوقات، شکل آن‌ها در “past simple” با “past participle” متفاوت است! یعنی به ازای هر فعل باید دو فعل دیگر را با دو شکل متفاوت یاد بگیرید. متأسفانه، باید بگوییم که هیچ الگویی برای صرف آن‌ ها وجود ندارد و بی ‌برو برگرد باید همگی را حفظ کرده و به خاطر بسپارید. اما ما برای یادگیری این نوع افعال راه آسان تر و بهتری برای تان سراغ داریم.

گرامر زبان انگلیسی را آسان تر بیاموزید

بهتر است به جای آموزش های قدیمی و سنتی به آموزش های نوین روی بیاورید. آموزش آنلاین زبان انگلیسی از طریق وب سایت من و زبان بهترین و جامع ترین راه فراگیری تمام بخش های مختلف یک زبان مثل گرامر، لغات و … است. چرا که شما با ثبت نام و شروع آموزش آنلاین زبان انگلیسی این امکان را دارید که در هر زمان که می خواهید بارها و بارها یک بخش را تمرین و تکرار کنید، این دقیقا همان مزیتی است که در کلاس های حضوری و سنتی نمی توان یافت.

در حقیقت محیط آموزش آنلاین من و زبان، می تواند برای یادگیری غیررسمی، ایده آل و قابل تنظیم باشد. در واقع این نوع آموزش می تواند تمام نیازهای زبان آموزان را برطرف کرده و به شما کمک کند تا هر روز دقایقی را به آموزش بپردازید. فرقی هم ندارد که شما کجا باشید، در خانه یا محل کار، در دانشگاه یا در سفر؛ وب سایت من و زبان همیشه در دسترس شماست تا بدون محدودیت آموزش ببینید و به یک انگلیسی زبان حرفه ای تبدیل شوید؛ و این جادوی آموزش آنلاین زبان انگلیسی از طریق وب سایت من و زبان است.

یادگیری گرامر همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های زبان آموزان بوده و هست، اما خوشبختانه من و زبان این مشکل را به خوبی حل کرده است. شما می توانید در وب سایت من و زبان ثبت نام کرده، تا تجربه یک یادگیری شیرین را برای خودتان ثبت کنید و در کم‌ ترین زمان ممکن، یادگیری راحت و بی ‌دردسر را تجربه کنید و با تمام قواعد و نکات گرامری آشنا شوید و با شیوه ای نوین آن ها را به خاطر بسپارید. شما در روش آموزش آنلاین، مشکلات کلاس‌ های حضوری را ندارید و می توانید زمان مفیدتری را برای آموزش صرف کنید. همچنین فراموش نکنید با این روش نوین، استراحت و یادگیری را با هم تجربه می کنید!

فعل باقاعده چیست؟

همان طور که از نام این افعال مشخص است؛ فعل باقاعده برای صرف در زمان های مختلف قاعده ‌ی مشخصی دارد. جهت صرف افعال باقاعده در گذشته‌ ی ساده و قسمت سوم فعل، تنها لازم است که پسوند d‌- یا ed‌- را به انتهای آن ها اضافه کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که تنها در این جا املای کلمات تغییر می کند.

در ادامه چند مثال از این افعال را مشاهده می کنید:

Base Form

Past Simple Tense

Past Participle

play

played

played

bake

baked

baked

listen

listened

listened

approach

approached

approached

gather

gathered

gathered

climb

climbed

climbed

walk

walked

walked

arrive

arrived

arrived

boltbolted

bolted

افعال باقاعده یا بی قاعده
افعال باقاعده یا بی قاعده

تغییر املا در برخی از افعال باقاعده

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که در بعضی از افعال با قاعده هم می توان تغییر کوچکی در املا و نحوه ی نوشتار آن ها مشاهده کرد. به عنوان مثال در افعالی که به واژه ‌ی کوتاهی قبل از صامت ختم می‌شوند، باید حرف آخر را دوبار تکرار کرد و سپس به آن پسوند ed اضافه کرد. اگر یک فعل به حرف y ختم شود، باید y با i‌ جا به ‌جا شود و سپس ed به آن اضافه شود. در نهایت، اگر فعلی به ic ختم می ‌شود، باید علاوه بر ed، به انتهای فعل حرف k هم اضافه شود. در جدول زیر برخی از مثال ها را مشاهده خواهید کرد:

Base Form

Past Simple Tense

Past Participle

chop

chopped

chopped

copy

copied

copied

panic

panicked

panicked

فعل بی قاعده چیست؟

قطعا از نام این افعال می توانید حدس بزنید که ساختار آن ها چگونه است. برای نوشتن افعال بی ‌قاعده‌ هنگام صرف شدن در زمان گذشته ‌ی ساده و قسمت سوم فعل، هیچ الگوی ساختاری خاصی وجود ندارد. این بدین معناست که تنها راه یادگیری صرف این دسته از افعال،‌ حفظ کردن هر سه حالت آن می باشد. در ادامه چند مثال از افعال بی ‌قاعده را مرور می کنیم:

Base Form

Past Simple Tense

Past Participle

be

was/were

been

see

saw

seen

grow

grew

grown

give

gave

given

think

thought

thought

throw

threw

thrown

drive

drove

driven

ride

rode

ridden

run

ran

run

swim

swam

swum

sit

sat

sat

 

افعال باقاعده یا بی قاعده
افعال باقاعده یا بی قاعده

من و زبان همراه همیشگی شما

همان طور که برای افعال باقاعده یا بی قاعده گفته شد، یادگیری زبان انگلیسی خصوصا گرامر آن فرآیندی زمان بر است و وقت هم طلاست، پس باید در انتخاب روش آموزش و راهنمای آموزش بسیار دقت کنید، چرا که با هر گونه آموزش اشتباه، زمان را از دست می دهید. حتی ممکن است با روش آموزش اشتباه، انگیزه تان برای ادامه ی یادگیری را از دست بدهید، پس دقت کنید و به هر روشی اطمینان نکنید.

ما با استفاده از متدهای روز دنیا اقدام به طراحی و راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین زبان های خارجی نموده ایم. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید، سایت من و زبان همین حالا در دسترس شماست. ما به عنوان متخصصین زبان های خارجی سعی داریم تا با بهره گیری از روش های روز آموزش مانند تمرین و تکرار، به شما عزیزان کمک کنیم تا در زبان انگلیسی حرف اول را بزنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید