حقایقی درباره زبان چینی

آیا تا به حال شده که به فکر سفر به چین بیفتید؟ یا اینکه قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی داشته باشید؟ باید بدانید که قبل از اقدام به انجام هر کاری باید به آموزش زبان چینی بپردازید، یا اینکه با خواندن مقاله های جالب و جذاب با سرزمین چشم بادومی ها آشنا شوید.

وب سایت من و زبان به بیان اطلاعات و حقایقی درباره زبان چینی می پردازد که باید به عنوان یک زبان آموز با آن ها آشنا شوید.

آیا فکر می کنید زبان چینی سخت ترین زبان دنیاست؟

کشور چین یکی از پر جمعیت ترین کشور های جهان به شمار می رود و از نظر صنعت، اقتصاد و سیاست نیز، حرف اول را می زند. شهر های بزرگ آن، پکن و شانگهای هستند که جزو مناطق صنعتی چین به شمار می روند.

افرادی که علاقه مند به یادگیری زبان چینی باید بدانند که الفبای آن، به آسانی زبان انگلیسی نمی باشد و سیستم نوشتاری آن نیز ساده نخواهد بود.

همان طور می دانید، فراگیری زبان های دیگر با آموزش چندین حروف آغاز می شود ولی افرادی که به آموزش زبان ماندرین مشغول می شوند، باید هزاران حرف را در ذهن بسپارند و با آن ها کلمه بسازند. جالب است بدانید که در سراسر جهان، زبان ماندرین چینی توسط بیش از یک میلیارد نفر صحبت می شود و یکی از زبان هایی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود اینکه زبان چینی دارای حروف الفبای زیادی است، اما آموزش آنقدر ها که فکر می کنید، پیچیده نیست و همین امر موجب شده تا آشنایی با حقایقی درباره زبان چینی ماجرایی جالب تلقی شود. آموزش زبان چینی بسیار چالش بر انگیز است و زبان آموزان از یادگیری آن، خسته نخواهند شد، به علاوه بهتر است آموزش آنلاین نیز مورد استفاده قرار گرفته شود تجربه فراگیری زبان چینی را لذت بخش تر کند.

از آنجایی که کشور چین دومین قدرت اقتصادی برتر جهان و برترین قدرت اقتصادی نیمکره ی شرقی زمین، به شمار می رود، دانستن زبان چینی به کسانی که در حوزه ی تجارت فعالیت می کنند، بسیار کمک خواهد کرد.

بسیاری از مردم که در کشورهای غربی ساکن هستند، نیز به یادگیری زبان ماندرین روی آورده اند. بهتر است بدانید که در ایالات متحده آمریکا، آموزش زبان چینی پس از زبان اسپانیایی در اولویت قرار دارد.

حقایقی درباره زبان چینی

تاریخی مختصر از زبان چینی

زبان چینی یکی از زبان هایی است که هنوز تاریخچه درستی از آن در دسترس نمی باشد و متخصصین به دنبال یافتن نکات مهمی درباره آن هستند. آن ها معتقدند که شکل های مدرن زبان چینی از دو زبان مختلف به وجود آمده است.

آگاهی با حقایقی درباره زبان چینی موجب می شود تا درک آن راحت تر شود. همچنین این دو زبان از سبک های سینو و تبت حاصل شده است ولی هیچ سابقه مکتوبی از آن ها یاد نمی شود. بنابراین نمی توان توضیح کامل و دقیقی از زبان چینی قدیمی ارائه داد، زیرا بعد از پیشرفت و توسعه این کشور، افرادی مهاجرت کردند و انواع مختلف زبان چینی را گسترش دادند. از این رو، یافتن پیشینه در این زبان بسیار دشوار است.

در حال حاضر، زبان چینی نوشته شده از حدود 40،000 کاراکتر تشکیل شده است که می‌تواند تا 30 حالت داشته باشد، که معنای مختلفی از آن ها گرفته شود. این بدان معنی است که هر هجا بسته به حالتی که با آن تلفظ می‌شود می‌تواند معنی های مختلفی داشته باشد.

برای مثال، کلمه ماندارین در زبان چینی 4 تن دارد و کانتونی نیز در زبان چینی، دارای 6 تا 9 تن می باشد. حال بهتر است نگاهی به چینی قدیمی بیندازیم، در گذشته این نوع زبانی به چینی باستانی شناخته می شد. جالب است بدانید که چینی قدیمی در دوران اوایل و میانه سلسله ژو (قرن یازدهم تا هفتم قبل از میلاد) مورد استفاده قرار گرفته می شد و متون آن نیز شامل کتیبه های قدیمی حک شده روی آثار باستانی می باشد و پس از آن، کار برای بازسازی زبان چینی قدیمی با فلاسفه سلسله کینگ آغاز شد و مورد بررسی قرار گرفت.

عناصر آوایی موجود در زبان چینی نیز نشان دهنده تلفط آن ها می باشد. این زبان سیستم صوتی غنی نیز دارد. پس از چینی قدیمی و باستانی، نوبت به زبان چینی میانی رسید که در دوره سلسله های تنگ و سونگ در قرن 7 تا10 میلادی، بکار گرفته می شد. در تاریخ کلی زبان چینی، شواهدی برای تغییرات چینی میانی، وجود دارد که آن ها تغییرات گویش مدرن، لغت نامه های قافیه دار و ترجمه های خارجی می باشند.

حقایقی درباره زبان چینی

حقایق جالب درباره زبان چینی که نمی‌دانستید

بدون شک با دیدن الفبا و ظاهر زبان چینی به این فکر افتاده باشید که اصلا راهی وجود ندارد که این زبان را فرا بگیرید. اما تمام این مسائل خیال باطل است چرا که تنها نکته مهم در آموزش زبان، چالش بر انگیز و جالب بودن آن است. از این رو آشنایی با دانستنی ها و حقایقی درباره زبان چینی، خالی از لطف نمی باشد.

یک: زبان چینی اولین زبان در تعداد کاربران است

کشور چین گروه ها و اقلیت های بسیار زیادی دارد که همگی از یک زبان واحد استفاده می کنند و آن هم چینی ماندارین است و به دلیل جمعیت بالای کشور چین هنوز هم این زبان در کل جهان، بیشتر از بقیه استفاده می شود. پس می توان گفت با وجود اینکه شما با یک جست و جوی ساده در اینترنت می بینید که زبان انگلیسی زبان دوم بسیاری از کشور ها است و به نوعی زبان بین المللی شناخته می شود، اما باز هم در داشتن تعداد کاربران به زبان چینی نمی رسد.

در سال 2010 تعداد افرادی که به زبان چینی صحبت می کردند و این زبان، زبان مادری شان بود در حدود نهصد و پنجاه و پنج میلیون نفر بود، که این خود یک نکته بسیار جالب درباره این زبان است.

دو: زبان چینی یکی از سخت ترین زبان های دنیا است

فاکتور های متعددی در ایجاد زبان چینی دخیل بوده اند و همین فاکتور ها باعث شده است که این زبان به یکی از سخت ترین زبان های دنیا تبدیل شود که یادگیری آن برای زبان آموز ها دشوار است. این دشواری بیشتر در افرادی که زبان مادری شان انگلیسی است دیده می شود. چرا که سیستم نوشتاری، گرامر و دستور زبان و حتی تلفظ ها و نوع و سبک صدا ها در این زبان بسیار متفاوت از زبان انگلیسی است.

به جرات می توان گفت هیچ شباهتی میان زبان انگلیسی و زبان چینی وجود ندارد و همین موضوع باعث سخت شدن روند یادگیری زبان چینی برای انگلیسی زبان ها شده است. اما می توان گفت که آشنایی با حقایقی درباره زبان چینی تنها راه حل این مشکل است.
افرادی که دوست دارند زبان چینی را یاد بگیرند باید زمان زیادی را برای این کار صرف کنند تا به درجه تسلط کامل بر این زبان برسند.

هرچند از نظر کارشناسان، چنین ادعا می شود که کمتر کسی می تواند حتی با سال ها تلاش و کوشش دقیقا شبیه یک چینی زبان صحبت کند. به طور معمول شما برای یادگیری این زبان باید در حدود سه هزار کاراکتر را یاد بگیرید تا به اندازه کافی بتوانید بر این زبان تسلط داشته باشید و مثلا بتوانید یک روزنامه چینی زبان را بخوانید.

یکی دیگر از سختی ها و مشکلات این زبان، سیستم نوشتاری آن است که هیچ سر نخ و راهنمایی به شما در خواندن آن نمی کند. برای مثال در زبان ایتالیایی شما می توانید به راحتی هر آنچه نوشته شده است را بخوانید چون نوع نگارش با تلفظ برابر می باشد. اما در زبان چینی اصلا این گونه نیست.

پس باید تک تک کلمات را یاد بگیرید. در این زبان در حدود 67 درصد کلمات متشکل از دو یا چند کاراکتر هستند و این ممکن است کار شما را سخت تر هم بکند. اما نگران نباشید…

در من و زبان از آن جایی که از سیستم نگارشی پین یین در کنار کاراکتر های سنتی زبان چینی استفاده شده است شما می توانید به راحتی از این مشکل عبور کنید و خیلی زود بتوانید به این زبان عجیب و جالب صحبت کنید و حتی بخوانید.

سه: زبان چینی سبک دست خطی متفاوتی دارد

پنج شکل سنتی در دستخط زبان چینی وجود دارد که رسمی و اداری هم جز آن هاست. این دستخط ها نشان از هنر های کلاسیک چینی دارد و به نوعی سبک های هنری چینی است. معروف ترین دستخط چینی خط Seal Character می باشد که توسط مردم قوم “هان” طراحی شده اند و برای اولین بار دویست سال قبل از میلاد مسیح استفاده شده است، اما هنوز هم جز متداول ترین نوع نوشتار زبان چینی به حساب می آید.

چهار: زبان چینی بیشتری کلمات مشابه در صدا را دارد

به لطف سیستم آوایی و صوتی منحصر به فرد زبان چینی، این زبان پر از کلمات مشابه است. این موضوع باعث شده برای خارجی ها تمایز قائل شدن میان کلمات مشابه خیلی سخت و دشوار باشد. با آشنایی با سیستم آوایی این زبان، در خواهید یافت که یکی از سخت ترین بخش های آموزش زبان چینی همین سیستم آوایی است.

از آنجایی که در دیگر زبان ها چینین قابلیتی وجود ندارد، تشخیص تفاوت این کلمات هم آوا برای ما بسیار سخت می باشد. از این رو توصیه می شود که با حقایقی درباره زبان چینی آشنا شوید.

حقایقی درباره زبان چینی

پنج: این زبان تنها زبان مدرنی است که از شکل و تصاویر در آن استفاده می شود

بعد از خط هیروگلیف که از زمان مصر باستان بوده است و البته امروزه دیگر کاربرد ندارد، خط چینی در این جهان مدرن، تنها زبانی است که از اشکال مختلف استفاده می کند. در زبان چینی از تصاویری استفاده می شود که می تواند معانی مختلفی به همراه داشته باشد و درست مانند یک بازی است. بسیاری از کاراکتر های زبان چینی که امروزه استفاده می شوند، برگرفته از نقاشی های قدیمی و تاریخی هستند. که البته این موضوع در یادگیری کلمات چینی خیلی می تواند به شما کمک کند.

در وب سایت منو زبان برخی از کلمات معروفی که از این قانون پیروی می کنند را می توانید با رسم شکل و توضیحات یاد بگیرید و آن ها را در ذهن خود نهادینه کنید و از یادگیری آنلاین زبان چینی لذت ببرید. پس در من و زبان شما امکان یادگیری هر دو نوع کاراکتر های سنتی و هم خط مدرن یا پین یین را دارید و می توانید به کمک این وب سایت به دانش و اطلاعات خود درباره این زبان بیافزایید.

شش: دست خط چینی غیر قابل تشخیص ترین نوع خطی را دارد

در زبان چینی یک مشکل همیشگی وجود دارد و آن غیر قابل تشخیص بودن دست خط است. در هر موقعیتی ممکن است هر دست خطی از هر فردی برای شما ناخوانا و غیر قابل قابل تشخیص باشد. این مشکل هم به دلیل وجود تنوعات زیاد موجود در سبک های نوشتاری زبان چینی پدید می آید.

پس وقتی شما یک کاراکتر را به صورت چاپی و یا در اینترنت مشاهده می کنید ممکن است خیلی خوانا باشد، اما اگر همان کاراکتر را یک چینی زبان بنویسید، خیلی سخت می توانید تشخیص دهید که این همان کاراکتر است و به این دلیل که ما کاراکتر ها را از طریق منابع آموزشی چاپی و یا اینترنتی می آموزیم، در صورت مواجه شدن با دستخط های چینی، به چالش های بزرگی بر خواهیم خورد.

هفت: زبان چینی یکی از قدیمی ترین زبان هایی است که هنوز هم قابل مشاهده است

مبدا و منشا زبان چینی به زمان های خیلی قدیم باز می گردد و یکی از اولین نمونه های خطی است که در تاریخ پیدا شده است و برای اولین بار روی استخوان های بسیار قدیمی دیده شد. این استخوان ها شاید به هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و در بردارنده یک تاریخچه غنی است.

زبان چینی در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیار زیادی قرار گرفته است خصوصا در زمان های جنگ و انتقال فرهنگ های مختلف. با این وجود هیچ چیز مانع از این نشد که این زبان منسوخ شود و هنوز هم به عنوان یکی از متداول ترین و رایج ترین زبان ها در سراسر جهان شناخته می شود.

هشت: زبان چینی یک زبان آوایی است

در مسیر یادگیری زبان چینی، سخت ترین بخش و کاری که باید انجام دهید، آشنایی و یادگیری پنج صدای اصلی این زبان است. از آنجایی که زبان چینی یک زبان آوایی است، معنای بسیاری از کلمات آن می تواند خیلی هوشمندانه و البته خیلی غیر ملموس تغییر کند. برای مثال یک بخش در زبان چینی می تواند معانی مختلفی داشته باشد و البته این به محل قرار گیری آن بخش بستگی دارد. همین امر موجب شده تا آموزش زبان چینی تنها راه حل این مشکل باشد.

نه: گرامر زبان چینی واقعاً دشوار نیست

دستور زبان چینی بسیار ساده است و هیچ فعلی در آن وجود ندارد. جالب است بدانید که استفاده از زمان ها، با بکار گیری از عبارات زمانی مانند فردا، دیروز، در آینده و غیره بیان می شود. بایستی به این نکته توجه کنید که برای تمایز میان اسم مفرد و جمع، باید گرامر زبان چینی را فرا بگیرید. به منظور بهتر انجام شدن این فرآیند می توانید از وب سایت من و زبان جهت آموزش آنلاین زبان چینی استفاده کنید تا تمامی مطالب و نکات گرامری را به خوبی فرا بگیرید.

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

ده: زبان چینی سریعترین زبان در حال رشد در جهان است

نه تنها زبان چینی سریع ترین زبان در حال رشد در جهان است، بلکه سریع ترین زبان در حال رشد در غرب به شمار می رود. همان طور که در مقاله بیان کردیم، زبان چینی پس از زبان اسپانیایی، دومین زبانی است در ایالات متحده آمریکا، مورد یادگیری قرار گرفته می شود.

یازده: استفاده از دو نیم کره چپ و راست مغز

برخی زمینه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته، نشان می دهد که افرادی که زبان چینی ماندرین یاد می‌گیرند از هر دو نیمکره‌ی مغز خود برای اینکار استفاده می کنند، درست برخلاف آن، برای یادگیری زبان انگلیسی فقط نیمکره چپ مغز بکار گرفته می شود. زیرا طرز ادا کردن کلمات در زبان چینی بسیار متفاوت است و برای انجام این کار مغز و زبان به هر دو نیمکره نیاز دارد.

دوازده: کاراکتر های چینی می توانند به بخش های کوچکتر و ساده تری تقسیم شوند

کاراکتر های چینی معمولا متشکل از چند بخش کوچکتر هستند که می توانند معانی مختلفی داشته باشند. ضمن اینکه این کاراکتر ها را هم می توانید به صورت عمودی بنویسید و هم افقی (از چپ به راست). برای مثال در کاراکتر 情 ما سه بخش داریم: یک) 忄به معنای قلب، 2) 丰به معنای کافی و سه) 月به معنای ماه، که تغییر در اولین بخش آن می تواند به طور خیلی ظریفی معنای کل را تغییر دهد.

سیزده: در زبان چینی کلمات انگلیسی زیادی هم قرض گرفته شده است

ممکن است با سفر به کشور چین دریابید که چقدر کلمات آشنا به گوشتان می خورد. برای این مورد باید از انتقال فرهنگی غرب به شرق تشکری کنید. برای مثال کلمه 咖啡 به معنای قهوه، تلفظی شبیه به کلمه coffee در زبان انگلیسی دارد و یا کلمه 沙发 به معنای مبل مانند sofa در انگلیسی خوانده می شود. جالب بودن حقایقی درباره زبان چینی نیز یکی از مواردی است که جذابیت آموزش این زبان را افزایش می دهد.

زبان چینی که بیشترین کاربر را در کل جهان دارد، هنوز برای غرب و اروپا رمزآلود است. از آنجایی که این زبان سه هزار سال پیش اختراع شده، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری

خوشبختانه در منو زبان برای یادگیری زبان چینی نیازی به یادگیری تمام سه هزار کاراکتر ندارید. من و زبان مبنای آموزش های خود را بر کاربردی بودن آن ها گذاشته است، به طریقی که شما می توانید زبان چینی را با اهداف ویژه بیاموزید و خود را برای موقعیت های خاص آماده کنید. پس اگر علاقه مند به آموزش زبان چینی هستید، می توانید از طریق همین صفحه با مشاورین منو زبان ارتباط برقرار کنید و درباره نحوه ثبت نام و آموزش سوالات خود را بپرسید.

در مسیر آموزش آنلاین زبان چینی، نگران چالش ها و سختی هایی که در این مقاله عنوان کردیم، نباشید و با حقایقی درباره زبان چینی آشنا شوید. چرا که سیستم های آموزشی مدرن من و زبان تمام تلاش خود را می کنند که کار را برای کاربران خود ساده تر نماید تا به نوعی همه بتوانند از این آموزش ها استفاده کنند.

همراه با من و زبان، به دلیل مبتنی بودن بر اینترنت و فضای مجازی، هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای شرکت در دوره های آموزشی آن ندارید. پس با ما همراه باشید…

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • سمیه

    زبان چینی خیلی واقعا عجیبه. من فکر نکنم تا آخر عمرم بتونم تلفظ این زبان رو یاد بگیرم. شما می تونید کمکی در رابطه با تلفظ این زبان به من بکنید؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. تمامی تلفظ ها کاملا native و روی تلفظ ها خیلی کار شده که میتونه به شما کمک کنه.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید