محیط و موقعیت یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری نیازمند شرایط خاصی است که سال هاست همه افرادی که در امر آموزش دستی داشته اند، سعی کرده اند به نوعی بهترین محیط و موقعیت را برای آن فراهم کنند. به همین منظور هر روز و با توجه به تغییرات پیش آمده در شیوه های آموزش این شرایط محیطی و موقعیت هم تغییر کرده اند. برای مثال در وب سایت من و زبان شما یک شرایط ویژه ای را تجربه می کنید که شاید بتواند بسیاری از چالش ها و مشکلات محیط و موقعیت یادگیری را کاهش دهد. به همین دلیل کارشناسان من و زبان تصمیم گرفتند، امروز در این مقاله به موضوع مهم محیط و موقعیت یادگیری بپردازند و مسائل مربوط به آن را بررسی کنند. پس در ادامه همراه ما باشید…

محیط و موقعیت یادگیری
محیط و موقعیت یادگیری

بررسی محیط یادگیری

فرقی نمی کند می خواهید چه چیزی یاد بگیرید، در هر روند یادگیری باید پیش زمینه هایی آماده باشد، تا بیشترین بهره را از دوره آموزشی خود ببرید. وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی می شود، این موضوع همچنان از اهمیت زیادی برخوردار است و چه بسا لازم باشد شرایط محیطی ایده آل تری برقرار شود تا یادگیری عمیق اتفاق افتد. در یک محیط آموزشی عوامل مختلفی وجود دارند که هر کدام می توانند به تاثیر گذاری آموزش ها کمک کنند و یا سدی برای یادگیری باشند.

در گذشته محیط های یادگیری وابسته به کلاس های درسی بودند که یا آنقدر شلوغ بود که تمرکز کردن روی مباحث آموزشی سخت بود و یا منابع آموزشی خوبی برای ارائه دروس نبود. رفته رفته کارشناسان سعی کردند محیط های بهتری را برای دانش آموزان رقم بزنند تا بتوانند به تمرکز و عمق یادگیری آن ها کمک بیشتری کنند. بنابراین رفته رفته شکل کلاس های درس تغییر پیدا کرد و اول از همه از جمعیت آن ها کاسته شد و سپس تمرکز و دقت بیشتری روی انتخاب محتواهای آموزشی صرف شد.

اما همه این ها باز هم نتوانستند یادگیری های عمیقی را شکل دهند و به همین دلیل نیاز برای تغییر شرایط آموزشی باز هم پیش آمد. در همین مسیر کارشناسان زیادی سعی کردند روش های جدیدی را ارائه کنند تا محیط و موقعیت یادگیری را با توجه به شرایط جوامع مدرن امروزی تغییر دهند. شاید به همین دلیل بود که برای مدتی شاهد سی دی ها و دی وی دی های آموزشی بودیم تا بستر آموزشی تغییر کند و دانش آموزان تجربه متفاوتی داشته باشند.

محیط های یادگیری آنلاین و مجازی

بعد از مدتی محیط های آنلاین و مجازی وارد عرصه شدند و توانستند انقلابی در آموزش ها ایجاد کنند. در این محیط ها شما شانس استفاده از آموزش ها را در هر زمان و مکان دارید و می توانید خودتان مربی و مدرس خودتان باشید. در خصوص آموزش آنلاین زبان انگلیسی با یک جست و جوی ساده در اینترنت در خواهید یافت که اپلیکیشن ها، وب سایت ها و وبلاگ های زیادی هستند که اقدام به آموزش این زبان کرده اند. اما متاسفانه تعداد معدودی از آن ها به زبان فارسی بودند و توانستند زبان آموزان ایرانی را به خود جذب کنند.

بسیاری از اپلیکیشن ها و وب سایت های آموزش زبان که در تمام دنیا مطرح هستند و کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند، همه به زبان انگلیسی می باشند و همین موضوع سدی شده است برای افرادی که زبان مادری شان انگلیسی نیست و یا می خواهند خود زبانانگلیسی را فرا بگیرند. همین موضوع باعث شد تا کارشناسان و متخصصین من و زبان دست به اقدامی بزرگ بزنند. من و زبان توانست اولین سایت آموزش زبان فارسی را در کشور راه اندازی کند و در این مسیر زبان آموزان زیادی را به خود جذب کرد.

محیط و موقعیت یادگیری
محیط و موقعیت یادگیری

چه چیزی باعث جذابیت محیط و موقعیت یادگیری زبان در فضای مجازی شده است؟

فضاهای مجازی فارغ از هر موضوعی که داشته اند، جذابیت بالایی دارند. شما با ورود به فضای مجازی، گویی که وارد یک دنیای بی پایان شده اید و هیچ چیز نمی تواند جلو دار تان باشد. اگر زرنگ باشید می توانید از جذابیت این فضا برای موفقیت، پیشرفت و یادگیری موضوعات کاربردی و مفید استفاده کنید. اما متاسفانه اگر هم مراقب نباشید، همین محیط زیبا و خوش رنگ و لعاب می تواند باعث گرفتاری های برای شما شود.

جدا از معایبی که فضای مجازی در برخی از شرایط برای کاربرانش ایجاد می کند، مزایای زیادی هم دارد و همانطور که گفتیم می توانید از آن به عنوان سکوی پرشی برای موفقیت استفاده کنید. محیط های آموزشی آنلاین و مجازی از آنجایی که امکان دسترسی در هر زمان و مکان را به کاربران می دهد، جذابیت خاصی دارد و توانسته است به موفقیت های بزرگی در حوزه های آموزشی برسد. امروزه فضای مجازی و دنیای اینترنت به کاربران این اجازه را می دهد که هر سوالی که در ذهن دارند، در موتور های جست و جو به دنبال پاسخ آن باشند. بنابراین دیگر نیازی نیست که برای آموزش و یا یافتن سوالات خود روز ها و هفته ها سرگردان باشید.

وب سایت آموزش زبان، من و زبان توانسته است با افتخار شش زبان زنده دنیا را برای اولین بار به زبان فارسی در یک محیط کاملا آنلاین، زیبا و سرگرم کننده آموزش دهد. پس اگر شما هم حوصله محیط و موقعیت یادگیری زبان که در کلاس های قدیم بود را ندارید و می خواهید تجربه جدیدی داشته باشید، باید حتما من و زبان را امتحان کنید.

خوشبختانه من و زبان این امکان را برای شما به وجود آورده است که با ثبت نام در آن به مدت 24 ساعت فرصت تست رایگان بخشی از مراحل آموزشی را داشته باشید. پس حتما از این فرصت ویژه استفاده کنید و بدون پرداخت هیچ گونه وجه نقدی محیط و موقعیت یادگیری زبان را در این وب سایت ارزیابی کنید. مطمئن باشید که بسیاری از محدودیت های کلاس های زبان را در این وب سایت تجربه نخواهید کرد.

محیط و موقعیت یادگیری
محیط و موقعیت یادگیری

عوامل حواس پرتی در محیط و موقعیت یادگیری زبان

بسیاری از دانش آموزان و زبان آموزان از عوامل حواس پرتی در محیط و موقعیت یادگیری در امان نیستند و به همین دلیل آن یادگیری عمیقی که باید اتفاق بیافتد، رخ نمی دهد. اگر می خواهید بیشتر درباره کنترل عوامل حواس پرتی بدانید، مقاله حواس پرتی در یادگیری زبان انگلیسی را حتما مطالعه کنید. اما به هر حال این عوامل هرچه که باشند، نباید اجازه دهیم روی روند یادگیری مان تاثیری گذارند. از طرفی دیگر این عوامل چیزی نیستند که بتوان آن ها را نادیده بگیریم و بی توجه به آن ها کار خودمان را بکنیم.

به هر حال در هر موقعیت و محیط یادگیری یک سری موارد هستند که می توانند روی روند یادگیری ما تاثیر گذارند. بنابراین باید یاد بگیریم تاثیر آن ها را کم کنیم و تا می توانیم تمرکز مان را روی یادگیری بگذاریم. از جمله عوامل حواس پرتی محیطی می توانیم به گوشی های تلفن همراه، تلفن های ثابت، حضور افراد پر سر و صدا در اطرافمان و یا استرس و دغدغه های ذهنی خود اشاره کنیم. برخی از این موارد در برخی از محیط های یادگیری وجود دارند اما برخی دیگر را می توان تا حدود زیادی کنترل کرد.

وب سایت من و زبان به دلیل اینکه یک محیط آموزشی آنلاین را برای شما پدید آورده است، می تواند گزینه خوبی برای دوری و رهایی از هر عامل حواس پرتی باشد. با من و زبان در هر زمان و مکان که احساس کردید آماده یادگیری هستید، می توانید وارد آموزش ها شوید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

عوامل محیطی را در تاثیرگذاری یادگیری جدی بگیرید

برای اینکه زبان انگلیسی را عمیق تر و کاربردی تر یاد بگیرید، باید توجه ویژه ای به محیط اطراف تان داشته باشید. یک محیط یادگیری باید از فضایی آرام، دلنشین، با نور و دمای مناسب برخوردار باشد و بتواند تمرکز شما را افزایش دهد. مزیت استفاده از من و زبان این است که می توانید در مکانی که دوست دارید (اتاق خود، در فضای باز و طبیعت، و یا هر جای دیگر) آموزش و یادگیری زبان را شروع کنید.

علاوه بر این برای اینکه از عوامل محیطی پر سر و صدا در اطراف خود به دور باشید، توصیه می کنیم در حین استفاده از آموزش های من و زبان از هدفون و یا هدست استفاده کنید تا صدای اطراف مزاحم تمرکز شما شود. بنابراین این گونه می توانید خیلی راحت تر هم روی تلفظ کلمات و عبارات تمرکز کنید. گاهی اوقات عوامل محیطی می تواند شامل حضور افراد و یا همکلاسی هایی باشد که سطح شان با شما یکی نیست و همین موضوع باعث ناراحتی و نا رضایتی شما در کلاس های آموزش زبان می شود. با من و زبان این مورد را نیز نخواهید داشت و به راحتی می توانید سرعت و تکرار آموزش ها را بر اساس معیارهای خود تان تنظیم کنید.

بخش مهم دیگری از عوامل محیطی که می تواند روی یادگیری شما تاثیر بگذارد شرایط پوشش و دما و نور محیط آموزش است. با من و زبان دیگر نیازی نیست هر روز مجبور شوید در سرما و گرما، به کلاس زبان بروید و فرم و لباس خاصی بپوشید. می توانید خیلی راحت کنار شومینه منزل خود در زمستان و یا زیر کولر در تابستان با راحت ترین لباس، روی مبل دلخواه خود تکیه دهید و زبان یاد بگیرید. فرصت آموزش زبان انگلیسی در محیط های آنلاین موقعیتی است که برای شما می تواند خاص و خاطره انگیز باشد.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید