چند ضرب المثل پرکاربرد کشور انگلیس

یادگیری هر زبان خارجی مستلزم فراگیری فرهنگ و ریشه کشور مربوطه نیز هست. زمانی که شما بخواهید دقیقا مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنید، لازم است که با کشور انگلیس و نحوه مکالمات روزمره مردم آن نیز آشنا شوید. ضرب المثل ها جملات و یا عباراتی هستند که علی رقم معنی لغوی که دارند، مفهوم خاصی را القا می کنند. از ضرب المثل ها در شرایط و موقعیت های مناسب با خودشان استفاده می شود و نمی توان یک ضرب المثل را در هر جا و موقعیتی استفاده نمود.

هر کشور و منطقه ای ضرب المثل های خاص خودش را دارد؛ البته امکان دارد که یک ضرب المثل در کشورهای گوناگون به شیوه های مختلف مطرح شود ولی در نهایت معنی یکسانی را القا نماید. بنابر چیزهایی که در رابطه با ضرب المثل ها گفتیم، نشان از کاربردی بودن آن ها در یادگیری دارد. خوب است بدانید که داشتن دانش کافی نسبت به ضرب المثل های هر کشور، شما را فرد حرفه ای تری نسبت به سایر زبان آموزان نشان می دهد و تسلط زبان شما را بالاتر خواهد برد. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز نباید از فراگیری ضرب المثل های آن غافل بود. در این مقاله از وبسایت من و زبان می خواهیم شما را با ضرب المثل های پرکاربرد کشور انگلیس آشنا کنیم که شما نیز بتوانید با یادگیری آن ها مثل یک فرد انگلیسی زبان صحبت کنید.

ضرب المثل های پرکاربرد کشور انگلیس

چگونه ضرب المثل ها به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کنند؟

ضرب المثل ها یا همان معادل انگلیسی شان proverbs عبارت هایی می باشند که در آن ها نحوه بیان موضوعات، متفاوت است. ضرب المثل ها معمولا عبارتی کوتاه هستند که در ذهن باقی می مانند و از آن ها اغلب برای اخطاردادن، نصیحت کردن، پیش گویی کردن و یا نوعی برداشت انتقادی از یک موضوع استفاده می شود. در زبان انگلیسی ضرب المثل ها همچون زبان فارسی پر کاربرد و با اهمیت هستند و به همین خاطر در این مقاله از منو زبان سعی شده است به تعدادی از پرکاربرد ترین ضرب المثل های انگلیسی پرداخته شود تا بدین ترتیب یادگیری زبان انگلیسی شما تقویت شود.
همانطور که گفتیم یکی از بخش های جذاب یادگیری زبان انگلیسی فراگیری ضرب المثل ها است. به خصوص پرکاربردترین ضرب المثل های انگلیسی که می توانید از آن ها در مکالمات روزمره خود استفاده نمایید.

ممکن است دست بر قضا، در شرایطی قرار بگیرید که احساس نیاز به برقراری ارتباط نزدیک با بومی ‌های انگلیسی ‌زبان کنید. شاید برایتان عجیب بنظر برسد ولی دانستن ضرب المثل های انگلیسی رابطه بهتری را میان شما و بومی زبانان انگلیسی ایجاد می کنند. در پروسه یادگیری زبان انگلیسی خوب است که دیدن فیلم های انگلیسی را در برنامه خود داشته باشید؛ چرا که با دیدن این فیلم ها به عباراتی بر می خورید که تا به حال به گوشتان نخورده‌ اند و از هر لحاظ هیچ معنی خاصی ندارند. درست متوجه شدید، این ها همان ضرب المثل هایی هستند که در فیلم ها بومی های آن زبان استفاده می کنند. حتی ممکن است شما یک درخواست کاری از کشور دیگری داشته باشید و در آنجا مجبور باشید که به زبان انگلیسی صحبت کنید. انگلیسی ‌زبانان به طور روزانه از ضرب المثل ها استفاده های بسیاری می کنند که ممکن است شما حتی از یک کلمه آن ها هم سر در نیاورید. با یادگرفتن ضرب المثل هایی که امروز وبسایت من و زبان به شما معرفی می کند می توانید یادگیری زبان انگلیسی خود را کامل کنید. پس با ما در ادامه همراه باشید…

ضرب المثل های پرکاربرد کشور انگلیس

یادگیری چند ضرب المثل کاربردی انگلیسی

در زیر برای شما ضرب المثل های پرکاربرد کشور انگلیس را آورده ایم که مردم این کشور در مکالمات روزانه خود از آن ها استفاده می کنند. این ضرب المثل ها عبارتند از:

  1. Ok guys, let’s strike while the iron is hot
    این ضرب المثل زمانی به کار برده می شود که بخواهیم به کسی بگوییم از فرصت به وجود آمده استفاده کند که معادل فارسی آن می شود «تا تنور داغ است نان را بچسبان».
  2. Accidents happen
    حوادث جزئی جدایی ناپذیر از زندگی هر فرد هستن و گاها اتفاق می افتند. زمانی که ناگهان اتفاقی برای کسی می افتد این ضرب المثل را بکار می بریم که معنای لغوی آن «حوادث اتفاق میفتند» است ولی ترجمه اصلی آن می شود «حادثه خبر نمی ‌کند».
  3. Better late than never
    همه می دانیم که عجله در هیچ کاری خوب نیست و اغلب باعث عواقب ناخوشایندی می شود. گاهی برخی از افراد در رانندگی بسیار عجله می کنند و متاسفانه دچار سوانح تصادف می گردند. در اینگونه مواقع از این ضرب المثل استفاده می کنیم که معادل فارسی آن می شود: «دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است».
  4. The customer is always right
    حتما جمله «همیشه حق با مشتری است» را زیاد شنیده اید. با این جمله، بیشتر هنگام خرید و معاملات روبرو می شویم. پس معنی ضرب المثل چهارم نیز همین است که باید به خوبی آن را به ذهن بسپاریم.
  5. You only die once
    شاید با ترجمه لغت به لغت این ضرب المثل تصور کنید که معنی آن «تو فقط یکبار می میری» است. اما باید بگوییم معنا و مفهوم اصلی آن «مرگ یه بار، شیون یه بار» است.
  6. Easy does it
    این ضرب ‌المثل به این نکته اشاره می ‌کند که باید در هر موضوع آهستگی و پیوستگی را رعایت کنید تا به موفقیت برسید و مفهوم کلی آن شکیبایی در مسائل و عجله نکردن است. معنای آن «عجله نکن» می باشد.
  7. Every man has his price
    «هرکسی یک قیمتی دارد». حتما این جمله را نیز شنیده اید. مفهوم این ضرب المثل بر ظرفیت افراد در قبال انجام هر کاری به خاطر پول دلالت دارد.
  8. Fight fire with fire
    «جواب های، هوی است». این ضرب المثل نیز زمانی بکار می رود که کسی با تندی با شما برخورد کند و انتظار داشته باشد شما با او خوب رفتار کنید ولی شما نیز همان برخورد را آن فرد داشته باشید.
  9. Home is where the heart is
    ترجمه تحت الفظی این ضرب المثل به این صورت است که «خانه جایی است که دل آنجاست». ولی در حقیقت، خانه هر کس جایی است که به آن احساس تعلق خاطر دارد و کسانی را دارد که او را دوست دارند و دوست داشته می‌ شود. پس در واقع معنای آن می شود: «هیچ‌ جا خانه‌ خود آدم نمی ‌شود».
  10. The king can do no wrong
    «پادشاه هیچ ‌وقت اشتباه نمی ‌کند». کسانی که دارای قدرت زیادی هستند، مانند رئیس یا مافوق شما، ممکن است دچار خطا شوند و اشتباه کنند. ولی کسی حق ندارد که آن‌ ها را مورد انتقاد قرار دهد. بنابراین این ضرب المثل در این شرایط صدق می کند.

ضرب المثل های پرکاربرد کشور انگلیس

درباره کشور انگلیس و زبان انگلیسی بیشتر بدانید

انگلیس بزرگ ‌ترین سرزمین در قلمرو بریتانیا و همچنین بزرگ ‌ترین کشور اروپا می باشد. شاید بخواهید به انگلستان سفر کنید و یا قصد مهاجرت به این کشور زیبا و پیشرفته را داشته باشید. در سفر به انگلیس می ‌توانید جاذبه‌ های گردشگری بسیاری را ببینید که ارزش زیادی را در دنیا از آن خود کرده اند. علاوه بر تاریخ کهن، زیبایی های طبیعی و پیشرفتگی در علم و تکنولوژی، کشور انگلیس همواره در زمره پیشروترین کشورهای جهان در زمینه گردشگری است. بسیاری از افراد به قصد ادامه تحصیلات، پیدا کردن شغل مناسب و تضمین آینده کاری و زندگی خود به انگلیس مهاجرت می کنند.
ولی نباید فراموش کنید که برای مهاجرت به انگلیس و بدست آوردن فرصت های شغلی عالی و پر درآمد در این کشور نیاز دارید که یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید. یادگیری زبان انگلیسی ممکن است در نگاه اول برایتان دشوار به نظر برسد ولی با گذراندن دوره های جذاب و کاربردی وبسایت منو زبان متوجه می شوید که آن قدر ها هم که فکر می کنید کار سختی نیست.

انگلیسی، ‌زبان رسمی کشور انگلستان است که توسط ۹۸ درصد از مردم دنیا صحبت می‌ شود و البته گویش‌ های مختلفی برای آن وجود دارد. کشور انگلستان دارای فرصت های شغلی متعددی برای نیروهای متخصص و افراد حرفه ای است. اگر شما نیز احساس می کنید که می توانید برای داشتن آینده ای روشن تر در کشور انگلیس اقدام کنید؛ ما به شما توصیه می کنیم که دوره آموزش زبان انگلیسی وبسایت من و زبان را پشت سر بگذارید. دوره های آموزش زبان وبسایت من و زبان شما را با روش های جذاب و هدفمند روز به روز بیشتر علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی می کند. در این دوره های منو زبان شما آموزش عبارت های کاربردی، اصطلاحات و یا ضرب المثل هایی همچون مواردی را که در این مقاله عنوان کردیم فرا می گیرید. می بینید که چقدر یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از ضرب المثل ها می تواند مهیج و سرگرم کننده باشد.

در وبسایت من و زبان بر اساس سطوح مختلف آموزش هایی برای علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی فراهم شده است که آن ها در قالب ویدئو، صوت و تصویر در اختیار زبان آموزان قرار می گیرند. بهتر است که زبان آموزان از آموزش ها به صورت طبقه بندی شده و در دوره های زمانی مشخص استفاده نمایند تا دچار افت زبان و فراموشی موارد آموزش دیده نشوند؛ چرا که همانگونه که می دانید زبان انگلیسی بدون تکرار و تمرین ممکن است خیلی زود فراموش بشود.
بهتر است که یک پارتنر برای یادگیری زبان انگلیسی در کنار خود داشته باشید تا همه مباحث را به خوبی و مو به مو تمرین کنید و یاد بگیری. گوش کردن به پادکست های آموزشی، دیدن فیلم های به زبان انگلیسی، دنبال کردن کلیپ های آموزش زبان، صحبت با افراد بومی که زبان اصلی شان انگلیسی است، همه و همه به شما کمک می کنند تا بتوانید مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری، خوانایی و درک مطلب خود را ارتقا بدهید.

نکته جالب توجهی که در مورد یادگیری آنلاین زبان انگلیسی با وبسایت من و زبان وجود دارد این است که شما می توانید در هر زمان و هر مکانی که باشید، آموزش ها را دنبال کنید. همچنین دروس بر اساس آخرین متد آموزشی روز دنیا ارائه شده اند و بدون کم و کاست در اختیار زبان آموزان علاقه مند قرار می گیرند. از طرفی گرامر، قواعد دستوری، لغات و سایر مباحث آموزشی بسیار اصولی آموزش داده می شوند و باعث می شوند که زبان آموز از یادگیری زبان انگلیسی خسته نشود. خسته شدن در فرآیند یادگیری می تواند فرد را به طور کلی از ادامه آموزش مایوس و نا امید گرداند و کاری بکند که شخص دیگر تمایلی نسبت به یادگیری آن زبان خارجی نداشته باشد. بنابراین توجه به این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان یک فرد که به دنبال داشتن یک زندگی ایده آل، رویایی و خوب هستید، باید هر روز به دنبال یادگیری زبان دوم برای خود باشید؛ چرا که تسلط به یک زبان دوم همچون زبان انگلیسی می تواند تاثیرات شگرفی را در زندگی شما بر جای بگذارد. با منو زبان در کنار زندگی روزانه خود زبان بیاموزید و از آن لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • لعیا داوودی

    شما توی دوره آموزش انگلیسی تون اشاره ای به ضرب المثل ها هم می کنید؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      بله دوست عزیز از اصطلاحات و ضرب المثل ها ی معروف هم در آموزش ها استفاده شده

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید