کاربرد زبان فرانسه در مهاجرت به کبک

مهاجرت پروسه ای طولانی مدت است. حتی تصمیم برای مهاجرت نیز تصمیمی مهم و کلیدی است که سالانه افراد زیادی برای داشتن زندگی بهتر و فرصت های تحصیلی یا کاری بیشتر اقدام به اجرای این تصمیم می کنند. یکی از کشورهایی که این روزها مورد توجه مهاچران زیادی نیز قرار گرفته، کاناداست. اگر شما هم یکی از متقاضیان مهارجت به کانادا هستید و دست بر قضا استان کبک را برای زندگی، کار یا تحصیل انتخاب کردید، بهتر است بدانید که خوان های زیادی با توجه به شرایط تان بر سر راه تان قرار دارد که باید یک به یک آن ها را پشت سر بگذارید.

یکی از این خوان‌ های اولیه و اثرگذار، آشنایی کامل با زبان رایج در کبک کاناداست است. مسلما شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت می بایست، کمی پس از آن‌ که اهداف و مقصدتان از مهاجرت را پیدا کردید؛ زبان رایج کشور مقصد را کشف کنید و بعد نیم ‌نگاهی به خود و میزان آشنایی‌ تان با آن زبان بیندازید و در جهت تسلط کامل بر آن قدم بردارید. کارشناسان من و زبان در این مقاله قصد دارند زبان رایج در استان کبک کانادا را بررسی کنند و راه های آموزش و تسلط بر آن را با شما درمیان بگذارند. پس اگر طرفدار پروپاقرص مهارجت به کانادا، آن هم استان کبک هستید برای آشنایی بیشتر با این استان و زبان رایج در آن، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

آشنایی بیشتر با استان کبک کانادا

استان کبک (Québec) یکی از ده استان عظیم در کانادا است. این استان دارای شهرهای فراوانی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به کبک سیتی و مونترال اشاره نمود. جالب است بدانید که مونترال دومین شهر بزرگ کشور کانادا می باشد. به همین علت هم سالانه این استان تعداد زیادی از مهاجران را به خود جذب می کند. اما کبک یک استان بسیار منحصر به فرد نیز می باشد، می پرسید چطور؟

کبک تنها استان در کاناداست که زبان رسمی آن فرانسوی است. مردم کبک به میزان زیادی به زبان و میراث فرانسوی خود افتخار می‌ کنند. لازم به ذکر است که دولت هم در این زمینه قوانین سخت گیرانه ای را برای حفاظت از میراث زبان فرانسه کبک وضع کرده است. به همین علت بسیاری از متقاضیان برای داشتن مهاجرتی آسان و راحت سعی می کنند این زبان را به خوبی فرا بگیرند.

همان طور که ذکر شد، استان کبک تنها ایالت در کاناداست که فرانسوی تنها زبان رسمی آن می باشد و جمعیت غالب آن به زبان فرانسه صحبت می کنند. اما در برخی نقاط این استان و در بخشی از شهر یعنی بخش شرقی مونترال کانادا نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند. 83 درصد مردم در کبک فرانسوی زبان و تنها 8 درصد آن ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند و حدود 9 درصد باقی مردم، به زبان Alophone صحبت می کنند. حتی جالب است بدانید که به دلیل خیل عظیمی از افرادی که در کبک به فرانسه صحبت می کنند، این شهر را فرانسه کوچک می نامند.

کاربرد زبان فرانسه در مهاجرت به کبک
آیا واقعا یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کبک الزامی است؟

همان طور که پیش تر هم گفتیم، جمع زیادی از مردم کبک، به زبان و فرهنگ فرانسوی خود افتخار می کنند. بیشتر مردم این ایالت به زبان فرانسوی روان صحبت می کنند. علاوه بر این، تقریبا تمام تابلوهای راهنما و فروشگاه ها در این استان فقط به فرانسه نوشته می شوند. و زمانی که بخواهید در کبک مشغول به کار شوید به یادگیری زبان فرانسه نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین، دانستن حداقل سطح کمی از زبان فرانسوی می تواند یک امتیاز بزرگ برای زندگی شما در ایالت کبک باشد.

شاید ادر ابتدا یادگیری زبان فرانسه کمی سخت باشد اما کارشناسان من و زبان، راهی آسان برای فراگیری این زبان شیرین و شاید کمی دشوار، پیش پای تان می گذارند. این روزها که همه از رفتن به کلاس های مختلف و پرداخت هزینه های گزاف به تنگ آمده اند و از ترافیک سنگین خیابان ها فراری هستند، آموزش زبان فرانسوی در منزل، محل کار، دانشگاه یا حتی در طول سفر خبر خوشحال کننده ای می باشد. وب سایت من و زبان یکی از منابع معتبر جهت یادگیری آنلاین زبان های خارجی است که این فرصت را در اختیار شما متقاضیان مهاجرت به کبک می گذارد که از همین حالا یادیگری زبان فرانسه را آغاز کنند.

اگر شما هم مانند هزاران مهاجری که قصد رفتن به کبک کانادا و زندگی در آن جا را دارند، به دنبال راهی هستید که در سریع تر و راحت تر زبان رسمی این استان را بیاموزید، وب سایت من و زبان در 24 ساعت از شبانه روز دسترس شماست و با جدیدترین و نوین ترین روش های آموزشی نسبت به آموزش زبان فرانسه اقدام می کند. تنها کافیست وارد این وب سایت شوید، ثبت نام کنید و با مبلغی اندک بسته آموزشی زبان فرانسوی را خریداری کنید.

تاثیر زبان فرانسوی در برنامه های مهاجرتی استان کبک

چندین برنامه مهاجرتی منحصر به فرد در استان کبک کانادا وجود دارد که براساس آن ها، متقاضیان می توانند به صورت کاری یا سرمایه گذاری به راحتی به کانادا مهاجرت کنند. شاید برخی از این برنامه ها داشتن مهارت زبان فرانسه را به عنوان یک الزام در خود جای ندادند اما فرایگیر این زبان پرکاربرد برای مهاجرت به این استان خالی از لطف نیست.
یکی از این برنامه ها، برنامه ی نیروی متخصص کبک یا همان (Québec Skilled Worker Program (QSW است که برای افرادی که دارای تجربه کار حرفه ای هستند، بسیار کاربردی است. متقاضیان در این برنامه براساس سیستم امتیازبندی انتخاب می شوند. در این برنامه، مهارت های زبان فرانسوی جایی ندارد. اما با این حال، داشتن توانایی صحبت کردن به زبان فرانسوی به شما کمک می کند امتیاز های ارزشمندی کسب کنید و شانس خود را برای انتخاب شدن افزایش دهید.

از دیگر برنامه های مهاجرتی این استان هم می توان به برنامه هایی که براساس سرمایه گذاری و تجارت تعیین شده اند، اشاره نمود. این نوع برنامه ها برای این به وجود آمده اند که مهاجران بالقوه را تشویق به شروع کسب و کار، خرید یا سرمایه گذاری در کانادا کنند و از این طریق سرمایه خارجی را به کبک جذب کنند. البته بسیاری از این برنامه ها در حال حاضر لغو شده اند اما امکان این که در آینده دوباره فعال شوند بسیار زیاد است. اما هنگامی که برخی از این برنامه ها فعال بوده اند، در آن های تیازی به یادگیری زبان فرانسوی و تسلط بر آن احساس نشده. اما همان طور که گفتیم، قطعا فراگیری این زبان در جلو افتادن امور مهاجرتی و اخذ ویزا بسیار تاثیرگذار بوده و می باشد.

از دیگر برنامه های مهاجرتی محبوب کبک، برنامه تجربه کبک یا (Québec Experience (PEQاست که به زبان فرانسه اهمیت زیادی می دهد! این برنامه به فارغ التحصیلان برنامه‌ ها یا رشته های آموزشی خاص در کبک اجازه می دهد تا برای اقامت دائم درخواست کنند. نکته مهم این است که کبک تنها استانی در کانادا که بعد از فارغ تحصیلی در دوره ی آموزی بدون داشتن سابقه کار کانادا می توانید درخواست اقامت دائم داشته باشید.

اما در برنامه های مهاجرتی کبک، کارگران و کارکنان خارجی نیز مورد توجه دولت این استان قرار گرفته اند. این دسته از افراد می توانند از طریق برنامه مهاجرتی PEQ یا همان برنامه تجربه کبک برای اقامت دائم درخواست دهند. البته براساس این برنامه باید تا حدی به زبان فرانسه مسلط باشید. بر طبق این نوع برنامه مهاجرتی، برای این که برای اقامت دائم در کانادا واجد شرایط حساب شوید، باید حداقل از سطح پیشرفته زبان فرانسه (Advanced Intermediate)‌ برخوردار باشید. اما خبر خوشحال کننده این است که خوشبختانه، در طول تحصیل یا کار در کبک، دوره های زیادی برای بهبود فرانسوی شما وجود دارد!

کاربرد زبان فرانسه در مهاجرت به کبک
اهمیت یادگیری زبان فرانسه برای کار و زندگی در کبک

هرگز این موضوع را فراموش نکنید که انتخاب کبک به این معناست که شما می خواهید در جامعه ای فرانسوی زبان زندگی کنید. پس چه برنامه مهاجرتی نیروی متخصص را انتخاب می کنید و یا برنامه سرمایه گذاری و تجربه را، این را بدانید که باید برای گذران زندگی در این استان حداقل تاحدودی به زبان فرانسه مسلط باشید.
پس از مهاجرت و آغاز زندگی در کبک کاربرد زبان فرانسه به محل زندگی شما بستگی دارد؛ اگر مونترال را برای زندگی انتخاب کنید، به ویژه در بخش غربی شهر و یا مرکز شهر، این را بدانید که بدون دانستن کلمه ای زبان فرانسه هم در زندگی روزانه مشکل نخواهید داشت زیرا زبان رایج در این بخش از شهر انگلیسی است و دو دانشگاه بزرگ انگلیسی زبان کانادا یعنی کنکوردیا و مک گیل هم در این مناطق هستند.

حتی با زندگی در بخش شرقی شهر که زبان اول در آن جا فرانسه است، مشکل خاصی نخواهید داشت چرا که تقریبا همه انگلیسی را هم می دانند و مشکل جدی نخواهید داشت. اما زندگی در خارج از مونترال به خصوص در شهرهای کوچک بدون دانستن زبان فرانسه کمی سخت تر است. همچنین از آن جایی که اغلب ایرانیان ساکن کبک در بخش غربی مونترآل متمرکزند و ممکن است شما هم نسبت به سکونت در این بخش اقدام کنید، پس لازم است که زبان فرانسه را بدانید.

اما نقش زبان فرانسه و اهمیت آن در کار در کبک کمی متفاوت است. اگر تمایل دارید که در کاری دولتی به فعالیت بپردازید و یا قصد دارید در حرفه هایی مثل پزشکی و وکالت به کار مشغول شوید، در این صورت باید به زبان فرانسه مسلط باشید. اصولا برای هر کاری که شما برای انجام آن نیازمند دریافت مجوز و یا عضویت در سازمان و یا نظامی هستید باید در آزمون زبان فرانسه هم شرکت کنید، آزمونی که با استانداردهای خاصی در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می شود.

اما اگر تمایل دارید که در یکی از شرکت ها یا موسسات خصوص ی استخدام شوید، بسته به نوع کار شرکت و سیاست آن ها ممکن است درجه اهمیت زبان فرانسه متفاوت باشد. ممکن است برخی از شرکت ها دانستن زبان فرانسه برای کارکنان را اجباری ندانند اما همیشه تسلط به آن یک امتیاز محسوب می شود. اگر هم دوست دارید به تنهایی کار کنید و به دنبال راه اندازی یک کسب و کار برای خود هستید الزامی به تسلط به فرانسه ندارید مگر این که نوع کار شما در ارتباط با عموم باشد که در این صورت نیازمند دانستن حداقلی از آن هستید.

فرصت های شغلی بیشتر با یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسه در مهاجرت به کبک اهمیت بالایی دارد. موقعیت های شغلی شما در مهاجرت به کانادا و استان کبک، با تسلط به زبان فرانسوی در کنار مهارت در زبان انگلیسی بیشتر و بیشتر می شود. براساس آمار و ارقام منتشر شده، این یک حقیقت است که بگوییم، فرصت های شغلی پیش روی افراد دو زبانه در کانادا بسیار بیشتر از سایرین می باشد. همچنین این دسته از افراد رقابت کمتری را نیز برای پیدا کردن شغل خواهند داشت چرا که تعداد محدودی از افراد در بازار کار کانادا در هر دو زبان مهارت دارند. حتی جالب است بدانید که در صورت تسلط به هر دو زبان فرانسه و انگلیسی میزان حقوق دریافتی شما نیز بیشتر خواهد شد.

اگر هم قصد داشته باشید در مناطقی که به زبان فرانسوی اهمیت بیشتری می دهند، مانند کبک کار کنید، تسلط روی زبان فرانسه فاکتوری بسیار مهم برای شما محسوب می ‌شود. همچنین برای پیدا کردن شغل در شرکت ‌های فرانسوی و شرکت‌ هایی که به طور خاص به مشتریان فرانسوی خدمات می‌ دهند باید زبان فرانسه را به خوبی آموخته باشید. این موضوع به خصوص در استان کبک بسیار بیشتر دیده می شود.

کاربرد زبان فرانسه در مهاجرت به کبک

با یادگیری زبان فرانسه اعتبار و ارزش تان چند برابر می شود!!!

اولین چیزی که در یادگیری هر زبانی باید جدی بگیرید، توجه نکردن به شنیده هاست، مسلما بارها به گوش تان خورده که از سختی زبان فرانسه می گویند اما آیا تاکنون خودتان آن را بررسی کردید؟ آیا واقعا فرایند یادگیری این زبان برای تان سخت بوده؟ در بسیاری از اوقات هم به همین دلیل برای یادگیری این زبان هیچ تلاشی نمی کنید. اما کافی است اقدام به یادگیری نمایید، خواهید دید که هیچ کاری در دنیا وجود ندارد که غیر ممکن باشد. هر زبانی جنبه ‌های پیچیده ‌ای دارد اما موارد آسان نیز وجود دارد. اگر بدانید که چگونه حروف و کاراکتر های هر زبانی را به درستی در جای خود به کار ببرید پس از مدتی خواهید دید که یادگیری هر زبانی بسیار راحت خواهد بود.

همان طور که در ابتدا هم گفتیم، فراگیری زبانی به جز زبان مادری مزایای زیادی دارد، بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند یادگیری یک زبان جدید مغز شما را در برابر کهولت سن حفظ می کند و امکان ابتلا به بیماری های آلزایمر را تا چهار پنج سال به تعویق می اندازد. همیشه یادگیری به ارزش های افراد اضافه می کند، به جز سفر یا سرچ یک مقاله به آن زبان، تصور کنید به دنبال یک شغل جدید هستید. پس از این که کارفرما متوجه می شود که شما به عنوان مثال به جز زبان انگلیسی به زبان فرانسه هم تسلط دارید قطعا روی شما حساب دیگری باز می کند. قطعا یادگیری زبان دوم می توانید درهای بیشتری را به روی تان باز کند.

قطعا زبان دوم در بسیاری از کارها و مطالعات و همچنین در سلامتی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت، داشتن کسی یا چیزی که در این فرآیند به شما کمک کند، منفعت بزرگی است. در این مسیر سعی کنید یک راهنما پیدا کنید که همیشه در دسترس تان باشد. به یاد داشته باشید که در فرآیند آموزش زبان، یادگیری عمیق با تمرین و تکرار مداوم اتفاق می ‌افتد. قطعا توانایی صحبت به دو زبان، مورد بسیار خوبی در رزومه کاری شما خواهد بود. پس از همین امروز شروع کنید و زمان را از دست ندهید.

سخن پایانی

کاربرد زبان فرانسه در مهاجرت به کبک را دانستید. پس به طور کلی اگر قصد کار و زندگی در استان کبک کانادا را دارید، یادگیری زبان فرانسه را در لیست کارهایی که باید انجام دهید، قرار بدهید. شاید در برخی از برنامه های مهاجرتی، دانستن یا ندانستن زبان فرانسوی اهمیتی نداشته باشد اما اگر به یادگیری این زبان پرکاربرد و زیبا بپردازید از دیگر مهاجرین جلوتر هستید. فراموش نکنید که موفقیت کامل بدون دانستن فرانسه تقریبا در کبک ممکن نیست.

همانن طور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، در اکثر مراحل مهاجرت، از اقدام برای اخذ ویزا و مهاجرت گرفته تا پس از رفتن به کبک و زندگی در آن جا و بدست آوردن شغل مناسب، نیاز به زبان فرانسوی قابل لمس است. اگر به فکر داشتن زندگی خوب و و آرام در کبک هستید، یادگیری زبان فرانسوی را از همین حالا، بدون لحظه ای درنگ شروع کنید.

من و زبان وب سایت آموزش آنلاین زبان های خارجی، با جدیدترین متدهای روز دنیا در بحث آموزش زبان، به ارائه خدمات می پردازد. وب سایت من و زبان این امکان را برای شما فراهم کرده که بدون مراجعه به جایی و تلف کردن وقت، در هر زمان یا مکانی که هستید ثبت نام کنید و از میان شش زبان فعال در سایت، زبان فرانسه را برای شروع آموزش انتخاب کنید. اما مهم ترین مزیت من و زبان این است که به شما فرصت تست می دهد. بله این همان ویژگی است که این وب سایت را محبوب کرده، ویژگی که تقریبا هیچ کلاس زبانی آن را ندارد. این مهم ترین مزیتی است که موجب شده من و زبان طرفدارهای زیادی پیدا کند. اما مزایای آن به این یکی دو مورد ختم نمی شود.

یکی از مزایای بالقوه ی این وب سایت این است که با تمرین و تکرار زیاد شما را در یادگیری زبان مورد علاقه تان یاری می کند. خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید. پس معطل نکنید و همین حالا آموزش زبان مورد علاقه تان را آغاز کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید