یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس

آیا شما علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی هستید اما به علت این که زمان کافی برای رفتن به کلاس های آلمانی را ندارید از از این رویای خود دست کشیده اید؟ در این مقاله سعی کرده ایم که در مورد روشی صحبت کنیم که به واسطه آن می توانید خودتان به طور کامل با زبان آلمانی آشنا شده و به آن تسلط پیدا کنید. با ما همراه باشید.

در مورد زبان آلمانی چه می دانید؟ آیا واقعاً یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

در ابتدا بهتر است یک خبر خوش به افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند بدهیم! اگر شما می توانید به خوبی از این زبان استفاده کنید بهتر است بدانید که زبان آلمانی و انگلیسی بسیار مشابه بوده چرا که این دو زبان از یک ریشه گرفته شده بنابراین افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند دشواری در یادگیری زبان آلمانی نخواهند داشت.
بهتر است به خاطر بسپارید که یادگیری هر زبانی به راحتی امکان پذیر نیست. در واقع زبان ۱ نظام واحد است. هنگامی که شما بخواهید که یک زبان جدید را یاد بگیرید بایستی زمان مشخصی را صرف یادگیری خود کنید و در این زمان تلاش و پشتکار خود را دو چندان کنید. در واقع یادگیری یک زبان جدید در زمانی کوتاه امکان پذیر نمی باشد. اینکه شما انتظار داشته باشید به محض استارت یادگیری تسلطی کامل به زبان مذکور پیدا کنید کمی دور از واقعیت است.

در واقع یادگیری هر زبانی مستلزم چند مولفه است، این مولفه ها عبارتند از: زمان، تلاش و تعهد شخص و منبعی درست برای یادگیری. اگر شما روزانه زمانی مشخص را صرف یادگیری خود کنید و دست از تلاش بر ندارید و البته منبعی که برای یادگیری زبان آلمانی از آن استفاده می کنید یک منبع جامع و کامل باشد، طبیعتاً دیگر سختی معنایی نخواهد داشت و شما روزانه مسائل جدیدی را یاد خواهید گرفت.

یکی از چیزهایی که باعث می شود اشخاص بتوانند در تصمیمات خود قاطعانه ایستاده و با کوشش برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند داشتن انگیزه کافی می باشد. یعنی اگر شما تصمیم به یادگیری زبان آلمانی دارید و انگیزه لازم برای این امر را داشته باشید در طول مسیر همواره با فکر کردن به انگیزه های درونی خود ترغیب به یادگیری می شوید و سختی ها برای شما معنایی نخواهد داشت.

بنابراین بهتر است قبل از این که آموزش زبان آلمانی خود را شروع کنید، انگیزه های خود را به صورت مکتوب در آورده و جایی قرار دهید که روزانه آن ها را ببینید که این خود باعث می‌شود که اگر در مسیر یادگیری خود با سختی هایی نیز رو به رو شدید با فکر کردن به اهداف بلند مدت خود این سختی ها، روحیه شما را برای انجام کاری که در پیش گرفته اید تضعیف نکند.

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس
چه دلایلی می تواند منجربه ترغیب افراد برای یادگیری زبان آلمانی شود؟

البته که دلایل متعددی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد و برخی از آن ها کاملا شخصی است، اما در ادامه به برخی از مهمترین و رایج ترین آن ها اشاره کرده ایم:
یکی از مهم ترین فاکتورها کسب درآمد بالا است. در واقع آلمان به عنوان دومین صادرکننده بزرگ دنیا شناخته شده است. اقتصاد این کشور در اروپا جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و در دنیا در جایگاه چهارم قرار دارد از طرفی آلمان زادگاه بسیاری از برندهای طراز اول است. و این عوامل خود منجر به این شده است که افراد با اشتغال در این کشور بتوانند شرایط اقتصادی باثباتی را داشته باشند و زندگی مرفهی را تجربه کنند.

بیشترین ساکنان اتحادیه اروپا از زبان آلمانی استفاده می کنند. همچنین بیشتر مردم در اروپای شرقی نیز به این زبان صحبت می کنند و از این رو یادگیری این زبان می تواند به شما کمک کند که بتوانید با افراد بسیار زیادی در ارتباط باشید و در واقع انگار که با یادگیری این زبان وارد به جهان تازه ای می شوید.

همچنین جالب است بدانید که بیشترین جوایز نوبل درعلم فیزیک، شیمی و داروشناسی به دانشمندان آلمانی زبان تعلق گرفته است و دانشگاه های این کشور نیز از اعتبار بسیار بالایی در جهان برخوردار است که این خود دلیلی برای تقریب علم جویان برای ادامه تحصیل در کشورهای آلمانی زبان است.

اگر شما به فیلم سازی نیز علاقه مند هستید جالب است بدانید که فیلمسازان بسیار بزرگی در قرن بیستم به این زبان صحبت می کردند که از این میان می‌توان به فریتز لانگ، تام تیکور و فاتح آکین اشاره کرد. افراد بزرگ و سرشناسی نیز همچون نیچه، گوته، کافکا و مارکس و همچنین موزارت، باخ، بتهوون و شوبرت نیز به زبان آلمانی صحبت کرده و نوشته اند و البته افرادی همچون فروید، انیشتین، کانت، هگل و هایدگر نیز به این زبان صحبت می کردند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مهاجرت برای کار و تحصیل، آشنایی با اصول فلسفی، موسیقی و یا روان شناسی به زبان اصلی شان توسط افرادی همچون فروید، باخ و … علاقه مندی به هنر و دنیای فیلم‌سازی همه می‌توانند به عنوان عواملی شناخته شوند که افراد را ترغیب به یادگیری زبان آلمانی کنند.

همانطور که گفتیم انگیزه و علت از جمله اصلی ترین دلایل ایستادگی شما و تلاش شما برای دستیابی به هدف تان است. در واقع اگر انگیزه کافی برای آنچه شروع کرده اید نداشته باشید نمی‌توانید با سختی ها دست و پنجه نرم کنید و به هدف خود برسید. اما اگر انگیزه کافی برای یادگیری این زبان را دارید و قاطعانه تصمیم به یادگیری زبان آلمانی گرفته‌اید خبر خوب این است که در این مسیر به سرعت پیشرفت خواهید کرد.

چه چیزی منجر به از بین رفتن انگیزه در افراد می شود؟

گاهی افراد دلیل کافی برای یادگیری یک زبان را دارند اما وقت کافی برای رفتن به کلاس های آموزشی زبان را در اختیار ندارد. است بدانید که برای یادگیری زبان صرفاً تنها راه، رفتن به کلاس‌های حضوری نیست. در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس در خانه خود مشغول شوید. در واقع آموزش آنلاین زبان این مشکل را از پیش پای افرادی که به خاطر کمبود وقت از رویایی یادگیری زبان مورد علاقه خود دست کشیده اند برداشته است. پیشنهاد ما به شما این است که از سایت “من و زبان” که به همت کارشناسان مجربی طراحی شده است دیدن نمایید. این سایت به آموزش چندین زبان زنده دنیا پرداخت است و شما می توانید یادگیری زبان آلمانی را در این سایت شروع کرده و با محتوای جالبی که برای یادگیری از آن استفاده شده است علاقه خود را به این امر هر روز افزایش دهید.

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس
آیا به راستی یادگیری زبان به صورت آنلاین امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال و یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس بهتر است به اصل زبان بپردازیم. همانطور که قبلاً نیز گفتیم زبان یک نظام واحد است که از اجزایی همچون کلمات، دستور زبان و نحوه تلفظ تشکیل شده است. در پکیج های یادگیری زبان به صورت آنلاین تمامی اجزای یک زبان وجود دارد.

برای مثال در دروس یادگیری زبان در سایت “من و زبان” قسمتی به یادگیری کلمه و عبارات روزمره، قسمتی به نحوه تلفظ صحیح کلمات و قسمتی دیگر نیز به دستور زبان پرداخت است. شما با یادگیری هر قسمت در پایان هر بخش بایستی که در آزمونی شرکت کنید که مهارت خود را در آن بخش محک زده و نقاط ضعف تان را نیز متوجه شوید.
بنابراین می توانید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و این روند را ادامه دهید. یکی از مزایای یادگیری زبان به صورت آنلاین این است که شما خواهید توانست سرعت یادگیری خود را بر اساس توانایی های تان تنظیم کنید. به عبارت دیگر هنگامی که شما در کلاس‌های حضوری شروع به یادگیری یک زبان می کنید این معلم است که بنابر زمانی که در اختیار دارد، روزانه به شما مطالبی را آموزش می دهد و شما بایستی خود را با کلاس همراه کنید. اما در یادگیری زبان به صورت آنلاین شما آزاد هستید که هر مقدار دوست داشتید روزانه به دانش زبانی خود اضافه کنید.

در این قسمت اشاره کلی به ساختار زبان آلمانی خواهیم داشت تا یک دیده جامع نسبت به این زبان و تفاوت‌هایی که این زبان با سایر زبان ها دارد به دست آورید.
کلمات در زبان آلمانی ۳ حالت مختلف دارند: مذکر، مونث و خنثی که به منظور یادگیری بایستی آن ها را به خاطر بسپارید. اسامی نیز در چهار حالت صرف می شوند: فاعل، مفعول، حالت برایی و حالت اضافی. به کار بردن صحیح این قوانین به تمرین و وقت زیادی نیاز دارد. البته نگران نباشید چرا که قوانین روشنی برای کاربرد این حالت ها وجود دارد که در دروس به طور واضح به آن ها اشاره شده است.

زمان های فعل در زبان آلمانی:

در زبان آلمانی ۶ زمان برای افعال وجود دارد که چهار زمان آن با افعال کمکی همراه می شوند و دو زمان دیگر به تنهایی. این تفکیک ها نیز در تمامی دروس سایت من و زبان مورد بررسی قرار گرفته است.

یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس
یادگیری پیشوندها و پسوندهای زبان آلمانی:

بخش مهمی از یادگیری زبان آلمانی به یادگیری پیشوندها و پسوندها در این زبان بر می گردد. پیشوند یک ریشه یا در واقع ترکیبی از حروف است که به ابتدای کلمات اضافه شده و پسوند نیز به انتهای آن ها افزوده می شود. در زبان انگلیسی im با اضافه شدن به ابتدای کلمات معنی کلمه را تغییر می دهد. برای مثال “possible” به معنای” امکان‌پذیر” و “impossible” به معنای امکان ناپذیر است. این بخش در زبان آلمانی بسیار گسترده‌تر است و پیشوندها و پسوندها می‌توانند معنای کلمه را به طور کل عوض کرده و حتی کلمه جدیدی ایجاد کنند. برای مثال کلمه “brechen به معنای شکستن با اضافه شدن ver به ابتدای آن “verbrecher” تبهکار معنی می شود. با یادگیری پیشوندها و پسوندهای آلمانی خواهید توانست ها لغت های جدید بسازید بدون این که معنای آنها را از ابتدا حفظ کرده باشید. همانطور که می بینید یادگیری زبان آلمانی کاری سخت و فراتر از توان نمی باشد.

آواها در زبان آلمانی:

الفبای آلمانی همچون زبان انگلیسی تنها چند حرف اضافه دارد و البته بیشتر آواهای زبان آلمانی نیز همچون آواهای انگلیسی هستند تنها در بعضی مواقع تفاوت هایی دارند. برای مثال “ch” در زبان آلمانی به دو حالت تلفظ می شود. در حالت اول همچون خ تلفظ می شود که از برخورد قسمت عقب زبان به نرم کام ایجاد می شود و اما حالت دوم زمانی است که به صورت sh و یا ch موجود در زبان انگلیسی تلفظ می شود. بنابراین تمام تفاوت های آوایی نیز از قوانین خاصی پیروی می کنند که با یادگیری این قوانین کار شما بسیار آسان شده و خواهید توانست تلفظ صحیح کلمات را به راحتی بیاموزید.

اما بهتر است به خاطر بسپارید که برای یادگیری صحیح و دقیق زبان آلمانی به تمرین بسیار زیادی نیاز خواهید داشت. اما حتی اگر تلفظ صحیحی نداشته باشید به مرور زمان متوجه ایرادات خود خواهید شد و خواهید توانست آن ها را برطرف کنید. پس اجازه ندهید که سختی در تلفظ صحیح کلمات، انگیزه شما را برای یادگیری از بین ببرد.
هم اکنون می توانید برای یادگیری زبان آلمانی بدون کلاس به سایت رسمی “من و زبان” مراجعه کنید و اقدام به خرید پکیج مورد نظر خود کنید. تنها کافیست یادگیری این زبان را شروع کرده و روز به روز شاهد پیشرفت خود باشید. خبر خوب این است که در صورتی که شما از خرید خود راضی نباشید و احساس کنید که از این طریق پیشرفتی شامل حال شما نمی شود، خواهید توانست وجه پرداختی خود را به صورت کامل پس بگیرید. بنابراین وقت را از دست ندهید و همین الان برای یادگیری زبان آلمانی به سایت “من و زبان” مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید