10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

تا حالا در مورد اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در زمینه های مختلف فکر کرده اید؟ این روزها دانشجوها، گردشگرانی که به کشور های خارجی سفر می کنند، کارشناسان کامپیوتر و خلاصه همه آنهایی که می خواهند به نوعی به دنیای بین المللی وصل شوند انگلیسی یاد می گیرند. زبان انگلیسی حتی شانس پیدا کردن کار را هم بیشتر می کند و می شود آن را به عنوان یک مهارت فوق العاده در رزومه ثبت کرد. زبان انگلیسی، زبان ارتباطات بین المللی، رسانه ها و اینترنت است. اگر کسی بداند اهمیت یادگیری زبان انگلیسی چقدر است، خیلی زود برای انجام آن دست به کار می شود.

10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی زبان ارتباطات بین المللی است

انگلیسی تنها زبان شناخته شده و بین المللی دنیا نیست، اما در 53 کشور دنیا به عنوان زبان رسمی شناخته شده و تقریبا 400 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی نه تنها به معنی ارتباط برقرار کردن با مردمی است که انگلیسی زبان مادری آنها است، بلکه وجه اشتراکی بین همه مردم دنیاست تا بتوانند با استفاده از آن با هم ارتباط برقرار کنند.

انگلیسی زبان تجارت است

انگلیسی رایج ترین زبان در دنیای کسب و کار خارجی است و یادگیری آن برای تمام کسانی که قصد دارند وارد بازار کار بین المللی شوند لازم است.  تقریبا تمام ارتباطات کاری در سطح بین المللی با کمک زبان انگلیسی انجام می شود و معمولا شرکت های بزرگ ترجیح می دهند کارمندانی را استخدام کنند که زبان انگلیسی بلد باشند.

مثلا شرکت های بزرگ بین المللی مثل مایکروسافت، سامسونگ، رنو و بسیاری دیگر زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود معرفی کرده و همه کارمندان این شرکت ها باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. شرکت راکوتن که یک شرکت ژاپنی شبیه به آمازون و ای بی است، چند وقت پیش تمام 7 هزار کارمندان خود را موظف کرد که زبان انگلیسی را یاد بگیرند. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در بازارهای بین المللی را هم نمی توان نادیده گرفت. چون بدون انگلیسی اصلا نمی توان کاری از پیش برد.

با یادگیری زبان انگلیسی می توانید سرگرمی های جدید تری داشته باشید

سالیانه هزاران فیلم، کتاب و ترانه در دنیا به زبان انگلیسی تهیه و منتشر می شود. بنابراین با یادگیری زبان انگلیسی به گنج بزرگی از انواع سرگرمی دسترسی پیدا خواهید کرد و با فرهنگ های مختلف بیشتری آشنا خواهید شد. اگر به زبان انگلیسی صحبت کنید دیگر نیازی نیست که کتاب های مورد علاقه خود را با ترجمه های بد بخوانید و یا فیلم ها و برنامه های تلویزیونی که برایتان جالب است، را با زیرنویس ها و یا دوبله های اشتباه ببینید. تازه اگر در حال یادگیری زبان هم باشید، می توانید از فیلم ها و کتاب های انگلیسی برای تقویت زبان خود استفاده کنید.

در بسیاری از روش های آموزش زبان، زبان آموزان را به استفاده از منابع یادگیری دیگر به جز کتاب تشویق می کنند. یکی از این منابع آموزشی که تقریبا به راحتی در دسترس همه قرار دارد تماشای فیلم های معروف، برنامه های ورزشی و برنامه های تلویزیونی آنلاین است.

با یادگیری زبان انگلیسی راه دسترسی به اطلاعات باز است

بر اساس آمار منتشر شده در مجلات معتبر دنیا، تخمین زده می شود که روزانه 6 میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند و نصف بیشتر وب سایت های پر بازدید به زبان انگلیسی هستند.  بنابراین با یادگیری این زبان به نیمی از مطالبی موجود در اینترنت دسترسی پیدا خواهید داشت و بر عکس این موضوع نیز صادق است، یعنی در صورتی که با این زبان آشنا نباشید، نیمی از اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد را از دست خواهید داد.

زبان انگلیسی فرصتی برای تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا است

همانطور که همه می دانیم بهترین دانشگاه های دنیا در کشورهای انگلیسی زبان هستند. برای مثال دانشگاه های هاروارد، آکسفورد، ییل و غیره و از آنجایی که انگلیسی زبان بین المللی دنیا است، این زبان در بیشتر مدارس و دانشگاه های  سراسر جهان تدریس می شود. حتی در کشورهای غیر انگلیسی زبان هم بسیاری از رشته هایی که در دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود، هم به زبان آن کشور و هم به زبان انگلیسی قابل انتخاب است.

با یادگیری زبان انگلیسی به هر کجای دنیای که خواستید سفر کنید

لودویگ ویتگنشتاین، فیلسوف اتریشی معتقد است که ” محدودیت های زبان شما محدوده دنیای شما است”. این جمله اهمیت یادگیری زبان دوم را نشان می دهد و در واقع می گوید که با یادگیری زبان دوم توانایی درک و برقراری ارتباط شما بیشتر شده و می توانید همه از همه مرزها و موانع عبور کنید.

هر کجای دنیا که بروید کسی را پیدا خواهید کرد که بتوانید با زبان انگلیسی با شما ارتباط برقرار کند. البته درست است که همه به این زبان تسلط ندارند، اما نفوذ این زبان در دنیا آنقدر زیاد است که حتی اگر گذرتان به دور افتاده ترین مناطق دنیا هم افتاد، حتما کسی را پیدا می کنید که بتواند چند کلمه ای به زبان انگلیسی صحبت کند.

زبان انگلیسی فرصت های شغلی بهتر را به شما می دهد

افراد زیادی دلشان می خواهد در شرکت های بین المللی کار کنند. در کنار داشتن مهارت های لازم برای پذیرفته شدن در چنین شرکت هایی، دانستن زبان انگلیسی هم ضروری است. تصور کنید که فرد بسیار ماهری در حوزه کاری خود هستید، اما چیزی از زبان انگلیسی نمی دانید. آیا می توانید برای فرصت شغلی فوق العاده ای که یک شرکت بین المللی در کشور شما آگهی کرده است اقدام کنید؟ مسلما جواب این پرسش منفی است، زیرا افرادی که در چنین شرکت هایی فعالیت می کنند از کشورهای مختلف آمده اند و برای برقراری ارتباط تنها از یک زبان استفاده می کنند و آن هم زبان انگلیسی است.

با زبان انگلیسی دوستان جدیدی پیدا می کنید

یکی دیگر ازدلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی به افراد این است که زبان انگلیسی زبان مادری چند صد میلیون نفر در سراسر جهان است و علاوه بر آن در صدها کشور به عنوان یکی از زبان های رسمی شناخته می شود. این یعنی اگر انگلیسی بلد باشید، می توانید با میلیون ها نفر  ارتباط برقرار کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید. پیدا کردن دوستان جدید نه تنها به رشد فردی انسان کمک می کند، بلکه باعث افزایش آگاهی و آشنایی با فرهنگ ها و افراد جدید می شود که کار خیلی هیجان آوری است.

با انگلیسی به فناوری های روز دنیا دسترسی پیدا می کنید

انگلیسی زبان فناوری به خصوص فن آوری های پیشرفته مانند علوم کامپیوتر، ژنتیک و پزشکی است. اگر می خواهید از این علوم آگاه شوید و از  آخرین تحولات صورت گرفته در این زمینه ها با خبر شوید، حتما باید زبان انگلیسی بلد باشید. چرا که مقالات و نوشته ها در مورد آخرین دستاوردهای انسان همگی در مجلات معتبر دنیا به چاپ می رسند و زبان این مجلات اکثرا انگلیسی است.

یادگیری زبان انگلیسی تمرینی برای حافظه است

اگر هیچ یک از دلیل بالا شما را برای یادگیری زبان انگلیسی قانع نمی کند، این دلیل را دیگر نمی توانید نادیده بگیرید. این دیگر به حفظ سلامت ذهنی شما مربوط می شود. چه کسی هست که نخواهد ذهن توانمندتر یا حافظه بهتری داشته باشد؟ یادگیری زبان انگلیسی ورزشی برای تقویت ذهن است. پس اگر سلامت ذهن برایتان ارزش دارد، بهتر است همین امروز یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی
10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت روش های یادگیری زبان انگلیسی

حالا که با 10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدید، میخواهیم از روش های یادگیری این زبان صحبت کنیم. اگر چه یادگیری زبان دوم همیشه کار چالش برانگیز و زمان بر است، اما این زبان آنقدر کاربرد دارد و مفید است که بیشتر به یک کار ضروری شبیه است که باید حتما آن را انجام داد. خوشبختانه روش های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که هر فرد با توجه به نیاز و علاقه خود می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. سایت من و زبان با به کارگیری روش های به روز و سرگرم کننده  امکان آموزش آنلاین زبان برای علاقمندان را فراهم کرده است. با من و زبان در هر کجا و هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی به آموزش زبان دسترسی داشته باشید.

نکات مثبت یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، زبان رسمی و استاندارد در سراسر جهان است. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. زبان انگلیسی یکی از زبان هایی است که اخیرا مورد توجه اغلب افراد جامعه شده است. تسلط به زبان انگلیسی فرصت های شغلی بهتری را برای شما فراهم می کند. همچنین، اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشید باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. سفر به دیگر کشورها، تماشای دیدن فیلم های انگلیسی و گرفتن ارتقای شغلی همه و همه باعث شده اند که افراد زیادی به یادگیری زبان انگلیسی روی بیاورند. با افزایش تقاضای مردم برای یادگیری زبان انگلیسی، روش های آموزش زبان انگلیسی هم افزایش و همچنین تنوع بیشتری پیدا می کنند. معمول ترین روش یادگیری زبان انگلیسی رفتن به آموزشگاه ها و نشستن سر کلاس است. اما آیا این روش هنوز هم می تواند به عنوان بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی به حساب آید؟ اکنون با پیشرفت تکنولوژی روش های متنوع تری برای یادگیری زبان انگلیسی به وجود آمده اند. از جمله این روش ها یادگیری زبان انگلیسی به کمک وبسایت های آموزش زبان انگلیسی است. در اینجا می خواهیم به مزایای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بپردازیم.

قابلیت تکرار مطالب آموزشی

از جمله مهم ترین مسائلی که به یادگیری زبان انگلیسی کمک قابل توجی می کند، تمرین و تکرار آن هاست. اما این مسئله تا حد بسیار زیادی در یک کلاس درس می تواند محدود باشد. با توجه به محدود بودن وقت، مدرس نمی تواند بیش از یک حد معین به انجام تمارین بپردازد. همچنین با توجه به اینکه در یک کلاس درس تعداد زیادی زبان آموز حضور دارند و هر کدام روند یادگیری متفاوتی دارند، هرگز نمی توان مطمئن بود که انجام تمارین به یک مدت معین می تواند برای همگی زبان آموزان به یک اندازه مفید باشد. اما با استفاده از یک وبسایت آموزش زبان انگلیسی، تمامی این مسائل حل می شوند. زبان آموز می تواند هر چقدر که می خواهد یک تمرین را تکرار کند. چرا که محدودیت زمان وجود ندارد و هم چنین زبان آموزان دیگری نیستند که بخواهند به تکرار تمارین اعتراض داشته باشند. زبان آموز می تواند ان قدر تمرین کند تا کاملا یاد بگیرد.

تنوع امکانات چند رسانه ای

از دیگر مسائلی که در یادگیری زبان انگلیسی تاثیر گذار می باشد، می توان به استفاده از شکل ها و تصاویر در آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد. یادگیری زبان انگلیسی در یک کلاس می تواند این مسئله را تا حد زیادی محدود کند. چرا که مدرس نمی تواند تمامی مفاهیم را با استفاده از اشکال توضیح دهد و حتی اگر هم بتواند، کشیدن شکل های مختلف و استفاده از آن ها بسیار زمان بر و سخت خواهد بود. اما استفاده از یک وب سایت برای یادگیری زبان انگلیسی می تواند این مسئله را به طور کلی راحت کند.  وب سایت می تواند حاوی تصاویر و ویدئوهای آموزشی باشد که زبان آموزان بتوانند از آن ها استفاده کرده و هر چقدر که بخواهند آن ها را مشاهده کنند. این مسئله اهمیت زیادی دارد. یادگیری زبان گاهی از طریق آموزش های دیداری انجام می شود و دیدن مفاهیم زبان انگلیسی در قالب اشکال و تصاویر می تواند به افزایش سرعت یادگیری کمک کند.

پیدا کردن جوابی برای همه سوالات

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در یادگیری زبان انگلیسی این است که راه کنجکاوی را برای زبان آموز باز می کند. در حین یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموز سوالات بسیار زیادی پیش می آید و زیاد شدن این سوالات باعث خواهد شد که او سردرگم و یا حتی دلسرد شود. در یک کلاس درس با توجه به محدودیت های زمانی و همچنین تعداد زیاد زبان آموزان، مدرس نمی تواند به تک تک سوالات پاسخ کامل دهد و همین مسئله باعث خواهد شد زبان آموزان سردرگم بمانند. اما اگر یادگیری زبان انگلیسی به کمک یک پکیج آموزش مجازی و به صورت آنلاین صورت گیرد، زبان آموز می تواند در هر لحظه که سوالی در ذهن وی پیش آمد، به اینترنت مراجعه کرده و با به کار گیری مهارت های زبانی خود، پاسخ سوالش را پیدا کند. این باعث تشویق و ایجاد انگیزه در زبان آموز خواهد شد.

با سرعت دلخواه خود آموزش می بینید

یکی دیگر از نکات مثبت یادگیری آنلاین زبان انگلیسی این است که در یادگیری زبان انگلیسی افراد با فرآیندها و سرعت های متفاوتی مفاهیم را فرا می گیرند. به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین، باعث می شود که زبان آموز قادر باشد با سرعت دلخواه خود زبان را فرا بگیرد و به دلیل حضور دیگر زبان آموزان در کلاس تحت فشار نباشد. همین مسئله که زبان آموز دیگر برای یادگیری مفاهیم زبان انگلیسی تحت فشار نیست باعث می شود که به مرور از یادگیری زبان انگلیسی دلسرد نشده و با انگیزه کافی به یادگیری زبان انگلیسی بپردازد.

 

 

با یادگیری زبان آنلاین در وقت و هزینه صرفه جویی می شود

تنوع مطالب آموزشی

تنوع مطالب آموزشی هم نکته بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی می باشد. تنوع مطالب در کلاس درسی محدود به تعدادی کتاب می باشند که می توانند به مرور زمان زبان آموز را از یادگیری زبان انگلیسی دلسرد کنند. اما یادگیری آنلاین زبان انگلیسی به شکلی است که تنوع مطالب آموزشی بسیار بسیار بالا هستند. جدا از کتاب آموزشی، در یک پکیج آموزش مجازی زبان انگلیسی، مطالب در قالب های متنوع و جالبی مانند فایل های صوتی، فایل های تصویری، اشکال، داستان، و بازی های سرگرم کننده وجود دارند. این مسئله باعث می شود که زبان آموز در حین یادگیری زبان انگلیسی بیش از پیش سرگرم شده و به مررو زمان امیدوار شود و همچنین تنوع و خلاقیت موجود در مطالب آموزشی باعث می شود که زبان آموز انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کند.

یادگیری زبان انگلیسی بدون استرس

یکی از مسائلی که ممکن است زبان آموز را از یادگیری زبان انگلیسی دلسرد کند، تنبیه شدن است. این تنبیه شدن می تواند به اشکال بسیار ساده و کوچک صورت گیرد، مانند تنبیه زبانی با استفاده از حتی یک کلمه، اما تاثیر بسیار مخربی دارند. زبان آموز در حین یادگیری زبان انگلیسی قطعا دچار مشکلاتی خواهد شد و اشتباهاتی انجام خواهد داد. اگر اشتباهات زبان آموز سر کلاس و در حضور دیگر زبان آموزان به او به طرز غلطی گوشزد شود، می تواند او را پیش دیگران تحقیر کند.  اگر سن زبان آموز پایین باشد در این صورت این مسئله ممکن است او را برای همیشه از یادگیری زبان انگلیسی منصرف کند. اما استفاده از یک وبسایت برای یادگیری زبان انگلیسی این مسئله را به طور کامل برطرف می کند. در حین تمارین زبان آموز می تواند با خیال کاملا راحت به حل مسائل بپردازد و از این نگران نباشد که کسی اشتباه او را سریعا به او گوشزد خواهد کرد. این آزادی باعث می شود که زبان آموز با خیال راحت و فراغ بال به یادگیری زبان انگلیسی بپردازد. البته فراموش نکنید که سرعت یادگیری افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است، بنابراین در کلاس های حضوری بعضی از افراد نمی توانند خود را با سرعت آموزش وفق بدهند و ممکن است از بقیه زبان آمزان عقب بیفتند و در نهایت به نتیجه مطلوبی دست نخواهند یافت.

صرف هزینه کمتر

از جمله دیگر نکات مثبت یادگیری آنلاین زبان انگلیسی مقرون به صرفه تر بودن آن است. رفتن به کلاس های یادگیری زبان انگلیسی می تواند بسیار پرهزینه باشد، چرا که در هر دوره مفاهیم زیادی آموزش داده نمی شوند و همین باعث می شود که زبان آموز مجبور باشد به تعداد بسیار زیادی از این کلاس ها رفته تا مفاهیم را بیاموزد. اما دوره های ارائه شده در یک وبسایت می توانند بسیار متفاوت باشند. این دوره با قیمت پایین تر و محتوای بسیار بسیار غنی تری ارائه می شوند و همچنین تنوع بسیار بالاتری دارند. ا ز همه مهم تر این که دیگر نیازی نیست پول زیادی بابت خرید کتاب های گران قیمت بکنید.جالب است بدانید با خرید پکیج های من و زبان این امکان برای شما فراهم شده است که می توانید حتی 48 ساعت پس ار خرید بسته آموزشی، در صورت عدم نارضایتی وجه خود را پس بگیرید.

با من و زبان زندگی تازه ای را شروع کنید

صرف وقت کمتر

یکی از مهم ترین نکات مثبت یادگیری آنلاین زبان انگلیسی این است که اصلا لازم نیست برای رفت و آمد به آموزشگاه زبان وقت بگذارید.  گاهی اوقات شاید بنا به هر دلیلی نتوانید در کلاس حضور داشته باشید و مطمئنا تمامی مطالب تدریس شده در آن جلسه را از دست می دهید. حتی ممکن است کارمند باشید و فرصت نکنید به موقع به کلاس برسید و همیشه نگران دیر رسیدن و یا غیبت خوردن باشید. با یادگیری آنلاین زبان انگلیسی می توانید به جای این که وقت زیادی صرف رفت و آمد کنید، همان تایم را برای تکرار و تمرین بگذارید تا نتیجه بهتری ببینید.

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بدون محدودیت

با پکیج های آموزشی من و زبان می توانید در هر کجا و هر زمانی فقط با وصل بودن به اینترنت و داشتن گوشی یا لپ تاپ، زبان انگلیسی را آموزش ببینید. دیگر نیازی نیست نگران دیر رسیدن به کلاس و هزینه های فراوان آن باشید. با یادگیری آنلاین می توانید وقتتان را مدیریت کنید و هر ساعت از شبانه روز به اینترنت وصل شوید و با روشن کردن لپ تاپ خود از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. با یادگیری آنلاین زبان انگلیسی، شما به صورت شخصی آموزش خواهید دید. آموزش شخصی یعنی زبان‌آموز می‌تواند اهدافش را در زمانی که می‌خواهد کامل کند و نیاز‌های شخصی‌ اش برطرف شود. همچنین سیستم آموزش آنلاین زبان انگلیسی به شما کمک می کند به صورت زمان بندی شده زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

پکیج آموزشی آنلاین من و زبان، 6 زبان زنده دنیا را به فارسی آموزش می دهد. من و زبان با استفاده از به روزترین و استاندارد ترین متد های روز دنیا یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان ها را لذت بخش تر خواهد کرد و همانطور که می دانید اگر یادگیری لذت بخش باشد، شما رغبت زیادی برای ادامه یادگیری خواهید داشت. در من و زبان در آخر هر درس یک آزمون برایتان درنظر گرفته شده است که می توانید نتیجه یادگیری را در خود ارزیابی کنید.

وقتی می خواهید انگلیسی را یاد بگیرید، همه چیز را در نظر بگیرید. آموزش مجازی زبان انگلیسی در من و زبان پکیجی از مزایا را  به شما هدیه می دهد.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید