کاربرد adjunct در زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی می تواند فرآیندی پیچیده و زمان بر باشد، اگر به دنبال این هستید که به صورت جدی زبان انگلیسی را مورد مطالعه قرار داده و به آن تسلط پیدا کنید برای شروع کار بایستی که یادگیری لغت های جدید و ساختارهای ساده زبانی را بیاموزید و به مرور زمان تعداد لغت های بیشتر، پیچیده تر و به مراتب ساختارهای پیچیده ای را مورد بررسی قرار دهید.

 

بعضی مواقع از گوشه و کنار می شنویم که دستور زبان و یادگیری گرامر از اهمیت ویژه ای برخوردار نمی باشد،  اگر شما صرفاً به منظور انجام کارهایی  نظیر استفاده از از تلفن همراه و یا شبکه های اجتماعی اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید، یادگیری دستور زبان چندان ضرورتی ندارد اما اگر به دنبال این هستید که به صورت حرفه‌ای به این زبان تسلط پیدا کنید و بعد از آن با شرکت در آزمون هایی نظیر تافل و یا آیلتس سندی بر اثبات تسلط خود در دست داشته باشید، از اهمیت و جایگاه ویژه دستور زبان انگلیسی نمی توانید غافل شوید.

کاربرد adjunct در زبان انگلیسی
کاربرد adjunct در زبان انگلیسی

در واقع کلمات در ساختار دستور زبان در کنار یکدیگر قرار می گیرند و معنی پیدا می کنند. چنانچه شما نتوانید دستور زبان صحیحی رامد نظر داشت باشید و چه بسا کلمات را به روشی نادرست در کنار یکدیگر قرار دهید و جمله شما نتواند معنای جامع و کاملی را به مخاطب تان انتقال دهد.

بنابر مشاهدات موجود افرادی که در برقراری ارتباط با دیگران از ساختار زبانی نادرستی استفاده می کنند اغلب از سمت دیگران رد می شوند و دیگران تمایلی به ادامه گفتگو و ارتباط با این افراد نخواهد داشت.  همچنین اگر شما نتوانید که دستور زبان را به درستی شناسایی کنید چه بسا به هنگام خواندن متنی با مشکل روبرو شوید و نتوانید درک درستی از مطلب پیش روی تان داشته باشید و اگر بخواهید که در آزمونی همچون آیلتس شرکت کنید، در پاسخ به بخش اعظمی از سوالاتی که مرتبط با درک مطلب می باشد با مشکل رو به رو شوید.

با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که دستور زبان نیز  تاثیر بسیار موثری در تسلط افراد بر زبان خوهد داشت. هنگامی که شما هم زمان با کلماتی جدید و عبارات به روز درک درستی از دستور زبان انگلیسی داشته باشید، چه متنی را مورد مطالعه قرار دهید، چه با کسی هم کلام شوید و به صحبت‌های وی گوش دهید و چه در حال تماشای یک فیلم یا یک موسیقی باشید می توانید به درستی آنچه گفته شده را بفهمید و درک بالایی از  داده های اطراف تان به دست بیاورید.

در ادامه قصد داریم که به کار برد adjunct در زبان انگلیسی بپردازیم. به خاطر داشته باشید که adjunct بخشی از جمله می باشد که به منظور توضیح معنایی برای کلمات در یک جمله به کار می رود. در حقیقت همچون فعل، فاعل، مفعول و متمم ها، adjunct  نیز نقشی در ساختار جمله ها بر عهده می گیرد.  البته تفاوتی که adjunct با سایر قسمت های جمله دارد این است که حذف آن تفاوتی در معنی جمله ایجاد نمی کند و با وجود اینکه از adjunct برای تکمیل معنی سایر عبارات به کار می رود اما به خاطر بسپارید که نقش آن در جمله ضروری نمی باشد. صفت ها، اسامی و تمامی قید ها می توانند به عنوان adjunct مورد استفاده واقع شوند اما مسئله مهم این است که adjunct قیدی پیچیده تر بوده و از این رو با جزئیات بیشتری به توضیح آن خواهیم پرداخت.

کاربرد adjunct در زبان انگلیسی
کاربرد adjunct در زبان انگلیسی

adjunct در واقع یک سری از عبارت های قیدی می باشند که می توانید از آن ها برای تکمیل معنی افعال بهره ببرید. برای مثال به جمله ای که در ادامه به آن اشاره شده است دقت کنید:

.She walked to the park slowly

همانطور که دقت می کنید عبارت slowly به تکمیل معنی فعل walked کمک کرده است و بدون این کلمه هیچ گونه خللی به معنی کلی جمله وارد نمی شود و اگر این کلمه را از جمله حذف کنیم مخاطب ما باز هم می تواند اطلاعات کافی را از جمله دریافت کند، تنها چیزی که در مورد آن اطلاعی نخواهد داشت سرعت رفتن وی به پارک خواهد بود.

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که حذف adjunct  هیچ گونه ابهامی در معنی کلی جمله ایجاد نمی کند، به خاطر داشته باشید که  از adjunct می‌توان به روش های متفاوتی برای تکمیل معنی کلمات در جمله استفاده کرد. زمانیکه در جملات از adjunct استفاده می‌کنیم به دنبال این هستیم که مفهوم کلی  جمله را در موضع های مکان، زمان، دلیل و یا شدت واضح تر کنیم. به منظور قابل فهم تر کردن آنچه تا به الان گفته شد در ادامه به یکسری مثال اشاره می کنیم:

.They went to see the sights around the city
.The film played after school
.He tried as hard as he could
.She was good at English because she practiced a lot

 

در تمامی مثال هایی که ذکر شده اگر دقت کنید می‌توانیم کلمات و عباراتی که به رنگ قرمز در آمده اند را کاملاً حذف کنیم و هیچ گونه خللی در  در ساختار جمله ایجاد نشود. ما میتوانیم تمامی عبارت اسمی، قیدی، عبارات حرف اضافه ای و جمله های قیدی را به عنوان adjunct  قیدی به حساب آوریم و به دلخواه آن ها را از جمله حذف کنیم. اما با استفاده از adjunct معنی جملات کامل تر بوده و مخاطب ما بعد از خواندن جمله و یا بعد از شنیدن آن می تواند اطلاعات جامع تری در خصوص موقعیت مذکور کسب کند. یادگیری این گونه مسائل اگرچه زمان زیادی از شما نمی گیرد اما آنچه مهم است و می تواند کار را تا حدودی سخت کند این است که بتوانید در حین مکالمه و یا نوشتن از این دستور زبان ها استفاده کنید و بیان یا  یا نوشتار خود را با استفاده از آنها زینت بخشید.

محل قرار گیری Adjunct ها

Adjunct ها می‌توانند در قسمت‌های متفاوتی از جمله‌واره قرار بگیرند. این ساختار با نقش آن‌ها در ساختار جمله ارتباط دارد. به خاطر داشته باشید که بهتر است از آن‌ها در ابتدا جمله استفاده کنید، در بعضی مواقع از adjunct می توان در وسط و یا حتی پایان جمله بهره برد. در ادامه چند جمله ای برای مثال آورده ایم که جایگاه Adjunct در آن‌ها متفاوت می باشد:

.They arrived at noon
.She quickly swam
.In the middle of the meadow, there was a patch of daisies

اما چگونه می توان این دستور زبان را آموخت و آن را به خاطر سپرد؟ راز یادگیری این دسته از قواعد این است که بتوانید آن ها را در بطن جمله و به شیوه ای جذاب بیاموزید. تنها اکتفا کردن به کتاب های آموزشی و حفظ کردن آن ها نمی تواند به شما کمک کند تا دانش زبانی خود را وسعت بخشیده و تسلط کافی به آن پیدا کنید. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است، در حال حاضر کارشناسان زبان در سایت های آموزشی با استفاده از روش های نوین و جذاب در تلاش هستند که یادگیری را تا حدودی لذت بخش کرده و به افراد کمک کنند تا در حین مطالعه متن های جذاب و یا گوش دادن به پادکست های موجود به صورت ناخودآگاه با ساختار جدید جملات آشنا شده و همچنین در حین کار بنابر درخواست از زبان آموزان به منظور تولید جملات و به رشته تحریر در آوردن آن ها، به طور ناخودآگاه در برابر  قواعدی جدید قرار گیرد که به لطف مشاهده آن ها در مثال های روان و موجود ، نقش آن ها را آموخته و نحوه استفاده از آن ها را نیز در جمله و یا نوشته می آموزد.

کاربرد adjunct در زبان انگلیسی
کاربرد adjunct در زبان انگلیسی

اگر به دنبال این هستید که تسلط خود را بر زبان انگلیسی وسعت بخشید و در این زبان مهارت کافی به دست آورید  اما زمان کافی برای حضور در کلاس های آموزشی زبان را نداریم و از ترافیک موجود در خیابان ها فراری هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت من و زبان دیدن فرمایید. کارشناسان ما در بحث آموزش زبان با همکاری با برنامه نویسان توانمندی با یکدیگر همکاری کرده و در حال حاضر پکیج های آموزشی ۶ زبان زنده دنیا در این سایت ر فراهم کرده اند. هم اکنون می توانید با تهیه پکیج های موجود آموزش خود را در منزل از سر بگیرید.

نحوه تدریس در این پکیج ها بدین صورت است که  کلمات و عبارات در بطن جمله به شما آموزش داده می شود. نحوه صحیح تلفظ را نیز خواهید آموخت، و اما در خصوص آموزش دستور‌زبان که در این مقاله به یکی از قواعد موجود پرداختیم:

آموزش دستور زبان به این صورت است که در ابتدا دستور زبان جدید با ذکر چند مثال به شما آموزش داده شده و بعد از آن به کمک سوال و جواب مبحثی که به تازگی آموخته اید برای شما جا افتاده می شود و بعد از آن در قسمت سوال و جواب توانمندی های شما مورد بررسی و پرسش قرار می گیرد و با توجه به پاسخ های تان نسبت به مهارت های خود آگاهی پیدا کرده و فرصت این را خواهید داشت که زمانی را صرف برطرف کردن نقاط ضعف کار خود کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید