کلمات رایج زبان آلمانی

آلمانی زبانی است که حدود 95 میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می کنند و زبان رسمی کشورهای آلمان، اتریش و لیختن اشتاین و یکی از چهار زبان رسمی کشور سوئیس است. تخمین زده می شود که زبان آلمانی از 300000 کلمه ساخته شده است و بزرگترین فرهنگ لغت آلمانی بیش از 135000 کلمه دارد.

این ممکن است برای کسی که مایل به آموزش زبان آلمانی باشد، عددی واقعا بزرگ و ترسناک به نظر برسد، اما خبر خوب این است: فقط کافیست 5٪ از کل کلمات را بدانید تا به زبان آلمانی مسلط باشید. این به این معنی است که کافیست فقط زمان روی کلمات رایج زبان آلمانی بگذارید تا به زبان آلمانی مسلط شوید.

نکته جالب تر این که دانستن 100 کلمه آلمانی به شما کمک می کند نیمی از کلمات در یک مقاله یا کتاب نوشته شده به زبان آلمانی را درک کنید. اگر 1000 کلمه رایج آلمانی را بیاموزید 75٪ متون آلمانی را درک خواهید کرد. همچنین، هر کلمه جدیدی که یاد می گیرید به شما کمک می کند تا معنی کلمه ای را که قبلاً ندیده اید را حدس بزنید.

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت به آلمان را دارید، باید کلمات رایج زبان آلمانی را یاد بگیرید. کلماتی که در مکالمات روزمره استفاده می شوند. یادگیری برخی از کلمات رایج روزمره آلمانی مانند سلام و احوالپرسی و صحبت کردن در رستوران ساده است. با این حال، اگر زیاد به آلمان سفر می کنید یا می خواهید به آلمان مهاجرت کنید، یادگیری عبارت و اصطلاحات مهم سفر به شما کمک خواهد کرد.

اگر کمی زبان انگلیسی بلد باشید، می توانید کلمات رایج آلمانی را یاد بگیرید. به عنوان مثال کلمات Das haus (خانه)، (سگ) hund، die Strasse (خیابان)، ein Mann (یک مرد)، sprechen (صحبت کردن) و غیره ممکن است به چشم شما آشنا باشد. این به این دلیل است که زبان انگلیسی، زبانی آلمانی است. قبل از بررسی کلمات رایج زبان آلمانی می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا یادگیری این کلمات مهم است. پس با ما همراه باشید.

کلمات رایج زبان آلمانی
کلمات رایج زبان آلمانی

چرا یادگیری کلمات رایج آلمانی مهم است؟

بر اساس آخرین آمار و ارقام، زبان آلمانی، زبان اول اروپا است زیرا حدود 95 میلیون نفر در اروپا به این زبان صحبت می کنند. 16 درصد از اروپایی ها به زبان آلمانی صحبت می کنند. این نشان می دهد که تا چه اندازه یادگیری زبان آلمانی و کلمات رایج آن اهمیت دارد.

آیا می دانستید که کلیه علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوها در خیابان های آلمان به زبان آلمانی نوشته شده اند. این یعنی وقتی که به آلمان مسافرت می کنید، اگر کلمات رایج زبان آلمانی را ندانید، عملا نمی توانید حتی یک آدرس ساده را بخوانید؟ همچنین اکثر افراد بومی زبان آلمان اگر به زبان آنها صحبت کنید، بهتر با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. حالا می خواهیم به سراغ برخی از کلمات رایج زبان آلمانی برویم.

  • Hallo (سلام). این کلمه یعنی سلام در تمامی زبان ها راهی برای برقراری ارتباط اولیه با یک فرد بومی زبان است. Hallo یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین کلمات در زبان آلمانی است و روشی عالی برای شروع یک مکالمه با یک فرد آلمانی زبان است. البته Hallo روش خودمانی برای سلام کردن است. اگر احساس صمیمانه و خودمانی با شخصی می کنید، می توانید این کلمه را با یک لبخند ملیح به او بگویید.
  •  Tschüss (خداحافظ). هیچ مکالمه ای را نمی توان بدون خاتمه و خداحافظی تمام کرد زیرا حالتی بی ادبی به حساب می آید. این کلمه حالت خودمانی دارد و در برلین زیاد به کار می رود به ویژه گروه دوستان و افرادی که با هم صمیمی هستند. برای خداحافظی رسمی از کلمه Auf Wiedersehen یعنی خدانگهدار استفاده می کنند که اگر تحت الفظی بخواهیم آن را ترجمه کنیم به معنی “بعدا می بینمتون” است.
  • Guten Tag/Guten Abend (روز خوبی داشته باشید/عصر خوبی داشته باشید). این عبارت در واقع روشی رسمی برای گفتن سلام در روز یا عصر است. به عنوان مثال زمانیکه به یک کافی شاپ می روید، بسته به اینکه در چه موقعی از روز هستید، گفتن این عبارت رایج است.
  • Entschuldigung (ببخشید). اگر دوستی را در یک کافی شاپ یا کافه شلوغ دیدید یا می خواهید از یک متروی شلوغ خارج شوید، می توانید از این کلمه استفاده کنید که روشی مؤدبانه است.
  • Danke (متشکرم). این عبارت روشی مؤدبانه برای نشان دادن تشکر از کسی است که بسیار ساده و رایج است.
  • Links/Rechts/Geradeaus (چپ/راست/مستقیم/رو به جلو). این کلمات که از ضروری ترین کلمات در زبان آلمانی هستند. تصور کنید که می خواهید جهت و آدرس خاصی را بدانید. بسیار سخت است که بدون دانستن کلماتی که برای جهت به کار می روند، در آلمان به آدرس خاصی بروید. دانستن این کلمات به شما هنگام تاکسی یا مترو سوار شدن، بسیار کمک خواهد کرد.
  • Die Rechnung bitte (صورتحساب لطفا). اگر در رستوران هستید و می خواهید بگویید “صورتحساب من رو بدهید لطفا” از این عبارت استفاده کنید. این کار را معمولا به گارسون می گویید که معمولا بعد از آن هم باید به گارسون انعام بدهید!
  • Die Rechnung bitte? (چقدر میشه قیمتش؟). آلمان به ویژه شهر برلین، پر از بازارهایی است که مرکز خرید افراد است و اکثرا هم افراد بومی زبان آلمان هستند که زیاد انگلیسی نمی دانند. پس دانستن این عبارت رایج هنگام خرید، بسیار مهم است.
  • Die Englische Speisekarte (منوی انگلیسی لطفا). جالب است بدانید که در برخی از رستوران های آلمان ، منوهای غذا به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند. برخی از اقشار جامعه در شهر برلین به زبان انگلیسی صحبت می کنند و می توانید در صورت وجود، از آنها منو انگلیسی درخواست کنید. جالب بود، نه؟
  • Wie geht es Ihnen (احوالتون؟ چطورین؟). این کلمه یکی از کلمات رایج برای احوالپرسی به ویژه در برلین است. همچنین این عبارت، اولین گام برای دوست پیدا کردن در برلین است.
  • Ich habe/Wir haben eine Reservierung (من/ما رزرو کردم/رزرو کردیم). از این عبارت در رستوران ها و هتل ها استفاده می شود. ممکن است در شهرهای کوچک آلمان بروید که در آنها حتی یک کلمه انگلیسی هم صحبت نشود. در روستا و شهرهای کوچکتر، کسانی که زبان انگلیسی می دانند، بسیار کمتر است. استفاده از این عبارت برای رستوران ها و هتل ها بسیار کاربردی است. ممکن است در رستوران از شما بپرسند که که صبحانه ( Frühstück) می خواهید یا چیز دیگر و شما در جواب پاسخ می دهید Ja, bitte (بله حتما) یا Nein, danke (نه، متشکرم). به همین سادگی!
  • Ich heiße… (اسم من …). اگر دوست جدیدی در آلمان پیدا کرده اید یا با کسی در حال گپ زدن دوستانه هستید، باید بتوانید در ابتدا خود را معرفی کنید که از این عبارت استفاده می شود. این عبارت روشی ساده برای شروع کردن یک گپ دوستانه است.

یادگیری این کلمات رایج برای زبان آلمانی امری ضروری است ولی باز هم کافی نیست. در کنار یادگیری این کلمات رایج، باید دستور زبان و نحوه جایگیری لغات در جمله را یاد بگیرید تا بتوانید جمله بسازید. برای این کار باید به سراغ منبعی جامع و کاربردی رفت تا بتوان هر روز با زبان در ارتباط بوده و آن را مرور کرد، زیرا زبان چیزی است که فرّار بوده و نیاز به تمرین و مرور کردن دارد. من و زبان جائیست که طعم یادگیری آنلاین زبان را خواهید چشید.

صبحانه ای خوشمزه با طعم من و زبان. هر روز میتوانید به صورت آنلاین همزمان با خوردن صبحانه یا هر زمان دیگری که بخواهید به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. جالب است بدانید که پس از ثبت نام در سایت من و زبان می توانید به مدت 7 روز به صورت رایگان زبان یاد بگیرید. چه فرصتی بهتر از این که منبع عظیم آنلاین همراه خود داشته باشید تا بتوانید هر لحظه آن را مرور کنید و مرحله به مرحله زبان را از مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرید.

امروزه دیگر با مشغله های زیادی که افراد دارند، زمان کمی برای یادگیری زبان باقی می ماند یا حتی فراموش می کنند زبان یاد بگیرند. من و زبان این فرصت طلایی را برای کلیه افراد علاقه مند به یادگیری زبان در هر سن و سالی فراهم کرده است. تصمیم با خود شماست.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید