زبان انگلیسی سکوی پرتاب مهاجرت به کانادا

در دنیای امروزه افراد زیادی هستند که به فکر مهاجرت هستند. کشور کانادا نیز از جمله محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در کل دنیا به حساب می آید و از این رو افراد زیادی به فکر مهاجرت به کانادا هستند. اگر شما نیز این رویا را در سر خود می پرورانید و به فکر این هستید تا پیش نیاز های مهاجرت به کانادا را فراهم نمایید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله با اهمیت زبان انگلیسی و نقش آن در مهاجرت به کانادا آشنا خواهید شد.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. امروز افراد بیش از هر زمان دیگری نیازمند به برقرای ارتباط و تعمل با دیگران هستند و به همفکری با یکدیگر نیاز دارند. با توجه به اینکه زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در کل جهان شناخته می شود لذا بر اهمیت یادگیری این زبان افزوده شده است. علاوه بر این افرادی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند می‌توانند از تجربیاتی که مردم در سراسر دنیا به دست آورده‌اند مطلع شده، در آن سهیم شده و از این رو به دانش خود بیافزایند.

از دیرباز افراد برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران نیازمند یک راه ارتباطی بوده اند و چه چیزی بهتر از یک زبان مشترک می توانست به این نیاز پاسخ دهد؟ از طرفی افراد برای پیشبرد اهداف علمی خود به این نیاز داشتند که بتوانند به زبان مشترکی دسترسی داشته باشند. بنابراین یادگیری این زبان به تمامی مردم در کل دنیا کمک می کند تا بتوانند به راحتی با سایرین در ارتباط باشند.

انگلیسی که زبان ارتباطی مردم در کل جهان به حساب می آید برای افرادی که در کارهای تحقیقاتی و یا تجاری همچون صادرات و واردات مشغول به کار هستند و همچنین افرادی که به دنبال تحصیل هستند بسیار مهم تلقی می شود.
هم اکنون این حدود 350 میلیون نفر در بریتانیا، کانادا، آمریکا و استرالیا انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود می آموزد و میلیون ها نفر در سراسر جهان این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده و در صدد یادگیری آن هستند.

بایستی به خاطر بسپارید که زبان یک مهارت می باشد که به منظور یادگیری آن آن نیاز به تمرین بسیار زیاد است. از طرف دیگر یادگیری زبان دوم عملی نیست که در زمان کوتاه امکان پذیر باشد و نیازمند تمرین مستمر و طولانی مدت است در غیر اینصورت کیفیت یادگیری مطلوب نخواهد بود.

 

زبان انگلیسی و مهاجرت به کانادا

زبان انگلیسی چه اهمیتی در مهاجرت به کانادا دارد؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا بدانید که کانادا دو زبان رسمی دارد که یکی از این دو زبان انگلیسی و دیگری فرانسوی می باشد. در واقع میتوان گفت که چیزی حدود ۶۷ درصد از جمعیت کانادا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. از این رو برای مهاجرت به این کشور بایستی که به این زبان تسلط داشته باشید اما برای اثبات ادعای خود نیاز به شرکت در آزمون بین المللی آیلتس خواهید داشت و در نظر داشته باشید که صرف شرکت در دورههای آموزشی نمی تواند اثباتی بر ادعای شما باشد.

امتحان آیلتس که در واقع مخفف عبارت (International English Language Testing System) است. آیتس یک آزمون بین المللی بوده که به منظور ارزیابی توانایی شما در زبان انگلیسی برگزار می شود. این آزمون به صورت آکادمیک و یا عمومی برگزار می شود. آزمون آکادمیک مختص به کسانی است که تصمیم به تحصیل در کانادا دارند. متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند در آزمون عمومی شرکت کنند.

این آزمون از چهار مهارت تشکیل میشود که شامل گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. گوش دادن و صحبت کردن در هر دو روش آزمون یعنی آکادمیک و عمومی به یک شکل است اما خواندن و نوشتن در این دو آزمون متفاوت است. با توجه به اینکه کسب نمره بالا در این آزمون کار ساده ای نمی باشد و چه بسا افرادی که چندین بار در این امتحان شرکت کرده اند و باز هم موفق به کسب نمره مقبول نشده اند. باید در نظر داشته باشید که بدون برنامه ریزی و تلاش مداوم نخواهید توانست که در این زمینه موفق عمل کنید.

اما اگر از توانایی زبانی بالایی برخوردار نیستید نگران نباشید. امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی روش های متعددی برای یادگیری زبان موجود است. از جمله روش هایی که افراد برای یادگیری یک زبان خارجی به آن مشغول می شوند رفتن به کلاس های آموزشی است. در چنین فضای آموزشی مدرس موظف است که محتوای آموزشی را به زبان آموزان آموزش دهد. اما خب این روش بنابر دلایلی نمی تواند برای همه مفید باشد. برای مثال کارمندانی که زمان کافی برای رفتن به کلاس های آموزشی ندارد و یا افرادی که بیشتر ترجیح می دهند در خانه خود به یادگیری زبانی مشغول شوند بیشتر روش self-study “خودآموزی” را به رفتن به کلاسهای آموزشی ترجیح می دهند.

اما این روش نیز مشکلات خاص خود را دارد. برای مثال شاید محتوای آموزشی آن طور که باید جامع و کامل نباشد و نتواند به شما کمک کند که تمامی آنچه برای تقویت مهارت های زبانی خود نیاز دارید یکجا بیاموزید و از طرفی ممکن است که آنچه شما به عنوان مرجع به آن مراجعه میکنید بی نقص وعاری از اشتباه نباشد. پیشنهاد ما به شما این است که از سایت “من و زبان” دیدن کنید. این سایت به همت کارشناسان مجرب زبان طراحی شده است و شما به طور همزمان خواهید توانست به یادگیری چندین زبان زنده دنیا مشغول شوید. برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی نیز محتوای کاملی در تمامی سطوح طراحی شده است. شما با خریداری این پکیج می توانید در کمترین زمان و البته با صرفه جویی درهزینه خود به یادگیری این زبان مشغول شوید. علاوه بر این چنانچه با مشکلی روبه رو شدید پشتیبانان ما همواره در صدد هستند که به شما در حل مشکلات تان کمک کنند.

محتوای آموزشی من و زبان به شما کمک میکند که به طور همزمان به تمامی مهارت های زبانی خود تسلط پیدا کنید. در این سایت علاوه بر اینکه دایره لغات شما تقویت می شود و عبارات روزمره و رایج انگلیسی زبانان را خواهید آموخت، تلاش شده است که با فراهم کردن محتوای شنیداری خوب مهارت شما را در این زمینه نیز تقویت کنند و در پایان هر درس از شما خواسته میشود که با معلوماتی که آموخته اید در مورد موضوع خلصی بنویسید.
یادگیری آنلاین زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با صرفه جوری که در وقت و هزینه خود می کنید زمان بیشتری در اختیار داشته باشید تا بتوانید با شناخت نقاط ضعف خود در استفاده از زبان انگلیسی، بر روی آن ها کار کرده و مهارت های خود را روز به روز توسعه بخشید.

 

زبان انگلیسی و مهاجرت به کانادا
مهارت شما در استفاده از زبان انگلیسی چه کمکی می تواند به شما در پیشبرد پرونده مهاجرتی تان کند؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا بایستی بدانید که روش های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع است. این که شما با استفاده از چه روشی و به چه هدف به دنبال رفتن به این کشور هستید می تواند نقش و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را برای شما تعیین کند. برای مثال یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. اگر شما به دنبال ادامه تحصیل در کانادا هستید بایستی بدانید که شرط پذیرفته شدن شما در دانشگاه های کانادایی این است که در آزمون آیلتس شرکت کنید و نمره ۷ را در این آزمون کسب کنید، در غیر این صورت حتی اگر تمامی پیش نیاز های لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا را داشته باشید بدون مهارت زبانی پذیرفته شدن شما امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از روش های دیگر برای مهاجرت به کانادا اخذ ویزای کاری، و استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری در واقع سیستمی برای مدیریت و انتخاب برنامه های مهاجرتی است که از طریق آن دولت کانادا برای سه گروه نیروی متخصص، نیروی فنی و حرفه ای و افرادی که تجربه کانادایی داشته باشند برای تکمیل درخواست خود برای مهاجرت به کانادا دعوت نامه می فرستد. اما همانظور که می دانید رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ است، و افرادی در این مسیر موفق بوده و دعوت نامه دریافت خواهند کرد که امتیاز بالایی کسب کرده باشند.

فاکتورهایی که برای کسب امتیاز در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری موجود است، سن متقاضی، سطح تحصیات وی، سابقه کار و یا تحصیل در کانادا و سطح دانش زبانی وی است.
دانش زبانی برای افراد (136 + 24 برای افراد مجرد و 128+22 برای افراد متاهل) امتیاز دارد. اگر شما قابلیت بالایی در استفاده از زبان انگلیسی داشته باشید می توانید امتیاز کامل این مرحله را از آن خود کنید و در نتیجه امتیاز شما بالا خواهد رفت که این مسئله خود میتواند در پذیرش و یا عدم پذیرش شما نقش بسزایی داشته باشد.

 

زبان انگلیسی و مهاجرت به کانادا
اما در روش سرمایه گذاری نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نخواهید داشت، چرا که در این روش متقاضی قرار است که مبلغ بسیار زیادی از داراییش را برای سرمایهگذاری در این کشور اختصاص دهد از این رو در اکثر موارد سخت گیری نشده است. اما این حقیقت را به خاطر بسپارید که انسان برای اینکه بتواند زندگی کند نیاز به برقراری ارتباط با سایرین دارد و اگر شما این توانایی را نداشته باشید قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد. علاوه بر این افرادی که به عنوان تاجر و یا سرمایه گذار به این کشور می روند زمانی که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشد خواهند توانست با افرادی زیادی در ارتباط باشند و چه بسا با دوستانی آشنا شود که بتواند به آنها در امر سرمایه گذاری کمک های لازم را کرده و منجر به موفقیت بیشتر فرد شود.

افرادی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارند نسبت به آن هایی که تسلط کمتری دارند در واقع می تواند درآمد بیشتری را کسب کنند. این افراد در واقع قادر خواهند بود که بتوانند دامنه ارتباطی خود با اطرافیان شان را گستردهتر کرده و از این رو موقعیت های شغلی پیش روی آن ها نسبت به سایرین بیشتر خواهد شد و تاثیر مثبتی بر اقتصاد کانادا خواهند داشت. به همین علت یکی از معیارهای انتخاب متقاضیان مهاجرت توسط دولت فدرال، امتیازات مربوطه به مهارت های زبانی می باشد.

حال که با اهمیت بیشتر یادگیری مهارت زبان انگلیسی آشنا شده اید و نقش آن را در مهاجرت و مهاجرت به کانادا را فهمیدید، بهتر است زمان بیشتری را صرف یادگیری این زبان کنید.
به خاطر بسپارید که هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست و هر لحظه می توانید استارت زبان آموزی خود را بزنید. تنها برای این کار کافیست که به سایت “من و زبان” نگاهی بیاندازید و پکیج مورد نظر خود را خریداری کنید. پشتیبانان ما به صورت تمام وقت آماده هستند تا مشکلات احتمالی شما را برطرف کنند و سوالات شما را پاسخ دهند تا در این مسیر به موفقیت برسید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید