چالش های یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان

یکی از واقعیت های یادگیری زبان انگلیسی این است که به طور کلی آموزش زبان انگلیسی یک مهارت محسوب می شود و مانند هر مهارت دیگری وقت و تلاش کافی را می طلبد. در کنار تلاش زیاد و صرف زمان، نیازمند ارایه ی آموزش های اصولی است.
یادگیری زبان دوم به تنهایی دارای چالش های زیادی است که گاها ممکن است باعث نا امیدی و دلسردی زبان آموزان شود. اکثر مدرسان زبان انگلیسی با وجود وضوح این چالش ها اغلب آنها را نادیده می گیرند. در ادامه ی این مقاله قصد داریم که چالش های یادگیری زبان انگلیسی را با هم مرور کنیم.

  1. زبان آموزان معمولا ترس از اشتباه کردن دارند.
    اکثر مدرسان زبان انگلیسی معمولا می گویند که زبان آموزان سر کلاس معمولا ساکت هستند و یا رغبتی به جواب دادن ندارند ومعمولا دوست ندارند که در بحث های کلاسی شرکت کنند. گاهی اوقات علت ساکت ماندن آنها این است که معمولا می ترسند که اشتباه کنند بنابراین ترجیح می دهند ساکت باشند. زبان آموزانی که سن پایین تری دارند معمولا به تفکرات دیگر و قضاوت افراد بسیار بها می دهند و اشتباه کردن برایشان مانند یک فاجعه است. با این حال روش های بسیاری برای دوستانه کردن فضای آموزشی و برقراری آرامش وجود دارد. اگر چه ممکن است به کار گیری این استراتژی ها برای همه کارساز نباشد اما آنها را در کلاس امتحان کنید و نتایج مثبت آن را شاهد باشید.
  2. هنگام بروز اشتباهات زبان آموزان، جشن بگیرید!
    هنگامی زبان آموزان در مکالمه، گرامر، خواندن و … اشتباهی می کنند، آنها را تشویق کنید. البته ضمن تشویق از یادگیری مجدد زبان آموزان اطمینان پیدا کنید. در واقع مطمئن شوید که زبان آموز، متوجه شده است که کجای کارش ایراد داشته و به او اطمینان دهید که همیشه یادگیری با اشتباه همراه است.
  3. قاطع باشید.
    در کلاس های یادگیری زبان انگلیسی، گاها بعضی دانش آموزان نسبت به دیگر همکلاسی هایشان قلدری می کنند و اشتباهات آنها را به تمسخر می گیرند، اگر چنین اتفاقی افتاد، به زبان آموزان تان بفهمانید که مسخره کردن حین آموزش زبان انگلیسی در کلاس با تنبیه و جریمه همراه است.
  4. بحث های گروهی در کلاس برگزار کنید.
    اگر زبان آموزان تان خجالتی هستند، از آنها به صورت تکی سوال نپرسید و در عوض تمامی سوالات مربوط به آنها را به صورت گروهی و دسته جمعی مطرح کنید و جواب آنها را از گروه بخواهید. این کار باعث می شود که افراد خجالتی راحت تردر گروه صحبت کرده و نظراتشان را راحت تر بیان کنند. در واقع با انجام این کار اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهید.

    یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان
    یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان
  5. به صحبتهای زبان آموزان گوش دهید.
    یکی دیگر از شیوه های خوب به منظور درگیر کردن زبان آموزان در بحث های گروهی، گوش دادن به صحبت های آنها با هم کلاسی ها و بیان نظریات شان است.
  6. زبان آموزان معمولا در فعالیت های گروهی کلاس شرکت نمی کنند.
    یکی دیگر از مشکلات معمول در آموزش زبان انگلیسی، این است که با وجود اینکه مدرسان زمان زیادی را برای ابتکار عمل و ایده های تازه در فعالیت های کلاسی و بازی های انگلیسی صرف می کنند، اما باز هم زبان آموزان احساس بی حوصلگی دارند. با استفاده از تکنیک های زیر می توانید به راحتی به آنها کمک کنید.
    زبان آموزان تان را درست بشناسید.
    اولین قدم برای حل مشکل بی حوصلگی زبان آموزان، شناخت آنها در طول ترم تحصیلی است. هر فرد به فعالیت ها و زمینه های خاصی علاقمند است. یک مدرس باید نگرانی و سرگرمی های زبان آموزانش را بشناسد تا دریابد که چگونه فعالیت های کلاسی را طراحی و برگزار کند.
    مسابقات کلاسی برگزار کنید
    تمامی نوجوانان و حتی سنین بالاتر عاشق چالش هستند و برگزاری مسابقات کلاسی یکی از بهترین چالش های کلاسی محسوب می شود. با برگزاری مسابقات و بازی های زبان محور می توانید به راحتی زبان آموزان را در کلاس به فعالیت وا دارید.
  7. زبان آموزان معمولا به انجام تمرین های گرامری و کتبی علاقه ی بیشتری دارند.
    در تمامی زبان ها، مهارت مکالمه و صحبت کردن مهم تر از دیگر مهارت ها است، با این وجود تمامی زبان آموزان تمرینات کتبی و دستور زبانی را بهتر انجام می دهند و این موضوع باعث می شود که زبان آموزان اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن در کلاس نداشته باشند.
    به منظور جلوگیری از این مشکل می توانید زبان آموزان را به انجام چالش ها و تمرینات غیر کتبی تشویق کنید و سعی کنید که انجام تکالیفی را به آنها محول کنید که باعث اعتماد به نفسشان شود.
  8. زبان آموزان معمولا از تمرین و تکرار متنفر هستند.
    تکرار و تمرین یکی از اصول مهم در یادگیری است. با تکرار، زبان آموز درک بهتری از نکات زبانی پیدا می کند و می تواند در آینده از آن ها راحت تر استفاده کند. با این حال، تکرار و تمرین، گاهی بسیار خسته کننده است خصوصا برای زبان آموزان باهوش و استعداد. که البته حل این مشکل با استفاده از تکنیک های زیر به آسانی امکان پذیر است.
یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان
یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان

از فعالیت های مختلف برای ارائه ی آموزش های خود استفاده کنید.

اگر به زبان آموزان ساختارهای گرامری خاص و لغات پیچیده را آموزش می دهید، معمولا بهتر است از روش های مختلف برای تمرین و تکرار آنها استفاده کنید. مثلا به جای انجام تمرینهای سریع تلفظی کلمات، از زبان آموزان بخواهید که کلماتی را با تلفظ های مشابه تکرار کنند و حتی می توانید برای این کار مسابقه ای نیز ترتیب دهید. این کار باعث می شود که زبان آموز تلفظ خاص کلمات را درک کرده و تمایز بین صداها قائل شود. اگر کلمات جدید را از طریق درک مفاهیم و خواندن آموزش می دهید، می توانید از دانش آموز بخواهید که با لغات جدیدی که آموخته، داستانی را تعریف کند که در آن از کلمات جدید استفاده شده باشد.

امیدوار هستیم که با رفع این چالش ها به راحتی بتوانید روند آموزشی خود به صورت موثر را دنبال کنید. در ادامه مقاله قصد داریم که به چالش هایی که برای زبان آموزان وجود دارد اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی، یکی از کاربردی ترین و ساده ترین زبان ها برای یادگیری است و شاید بیش از هر زبان دیگری در دنیا کاربر دارد و یادگیری آن مزایا و فواید زیادی دارد. در پیدا کردن شغل و موقعیت های بهتر به راحتی می توانید بر یادگیری زبان انگلیسی تمرکز کنید. شاید زبان انگلیسی، زبانی پر کاربرد و محبوب برای یادگیری باشد اما لزوماً به این معنی نیست که یادگیری و تسلط بر آن راحت است.

کسانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند، با چالش های زیادی رو به رو می‌شوند و ما سعی می کنیم که این چالش ها را به شما یادآور شویم تا پیمودن مسیر یادگیری برای تان راحت تر باشد. البته راه دیگری که به شما پیشنهاد می کنیم آموزش آنلاین زبان انگلیسی، است. با مراجعه به سایت من و زبان و شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی به راحتی می توانید، چالش های پیش روی خود را کم رنگ تر کنید. چرا که اگر خجالتی هستید بدون تماس با دیگران به راحتی مباحث جدید زبان انگلیسی را تمرین و تکرار می کنید و دیگر ترسی از مسخره شدن در قبال اشتباهاتتان را ندارید.

یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان
یادگیری زبان انگلیسی برای مدرسان

چالش های یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموزان

زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین و رایج ترین زبان‌ها برای یادگیری است و شاید بیش از هرزبان دیگری در دنیا گویشور دارد.
بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند تا از لحاظ شغلی به موقعیت های بهتری برسند و ارتقا شغلی پیدا کنند. شاید زبان انگلیسی، زبانی رایج برای یادگیری باشد اما لزوما به این معنی نیست که تسلط پیدا کردن بر آن راحت است.

کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، با چالش های زیادی در گیر هستند. اما اگر از قبل با این چالش ها آشنا باشید به راحتی می توانید آن ها را رفع کنید.
کسانی که آموزش زبان انگلیسی را دنبال می کنند، با چند چالش روبرو می شوند که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

  1. گرامر زبان انگلیسی
    چیزی که باعث انسجام و معنی هر جمله می شود به کار گیری گرامر و نکات دستوری صحیح است. اطمینان از اینکه آیا گرامری را که به کار می برید صحیح است یا خیر، معمولا چالشی است که اکثر زبان آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند. یادگیری گرامر زبان انگلیسی مانند یادگیری رانندگی است که اگر تمامی مبانی اصول و نظریه های آن را هم به کار گیرید، تا زمانیکه تکرار و تمرین نکنید نمی توانید رانندگی کنید و یا کاملا ناشیانه رانندگی می کنید. گرامر و رعایت نکات گرامری در ادای جملات در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است.
    در واقع به کارگیری نکات گرامری بسیار مهم است و استفاده نابجا از گرامر می تواند مخاطب شمارا گیج کند به شکلی که اصلا متوجه منظورتان نشود. علاوه بر این مسئله انگلیسی زبان نسبت به استفاده ی نادرست از گرامر بسیار آگاه و حساس هستند و نسبت به استفاده ی نادرست از گرامر نگاه خوبی ندارند.
  2. حفظ کردن لغات انگلیسی معمولا سخت است، مخصوصا حفظ کردن فعل ها و دانستن کامل انواع آن، زبان انگلیسی بیشترین تعداد واژگان را در میان سایر زبان ها دارد و یادگیری کامل آنها برای غیر انگلیسی زبانان بسیار گیج کننده است. انگلیس زبانان به راحتی استفاده ی نابجا از کلمات را متوجه می شوند، حتی اگر استفاده ی نابجا باعث تغییر معنای جمله نشود اما باز هم ساختار جمله را ضعیف می کند.
  3. عبارات مصطلح و عامیانه
    یکی دیگر از چالش هایی که هر زبان آموزی با آن روبرو است یادگیری عبارات رایج و مصطلح بین انگلیسی زبانان می باشد. این عبارات معمولا معنای تحت الفظی ندارند و به صورت اصطلاحی ترجمه می شوند. نتیجتا به ندرت زبان آموزانی پیدا می شوند که عبارات عامیانه ی انگلیسی را زیاد شنیده باشند و در درک آنها مشکلی نداشته باشند. گاها در بعضی جملات چندین عبارت مختلف وجود دارد که باعث می شود زبان آموز به راحتی نتواند مکالمه کند.
  4. تلفظ لغات انگلیسی معمولا برای کسانی که تا به حال تجربه ای در یادگیری زبان های خارجی نداشته اند گاها بسیار سخت و چالش برانگیز است. چرا که همیشه نوع تلفظ واضح و آشکار نیست. انگلیسی‌ زبانان از ابتدای کودکی یاد می گیرند که مثلاً حرف k را در اول بعضی لغات تلفظ نکنند. اصول کلی تمامی تلفظ ها را می دانند اما رعایت تلفظ صحیح و ادای درست کلمات برای نو آموزان معمولا بسیار چالش بر انگیز است.
  5. تمایز قائل شدن بین زبان عامیانه و زبان رسمی
    یکی دیگر از چالش های اساسی که نوآوموزان با آن درگیر هستند، تفاوت بین زبان غیر رسمی و رسمی است. چون نو آموزان به راحتی متوجه نمی شوند که چه زمانی از کدام عبارات رسمی یا غیر رسمی استفاده کنند و معمولا برای انتخاب جملات سر در گم هستند.

حال که با چالش های یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدیم، به منظور کم رنگ تر کردن چالش های یادگیری زبان انگلیسی، پیشنها ما به شما، شرکت در دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی سایت من و زبان است.

مزایای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

این روزها یادگیری زبان انگلیسی طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی با دلایل مختلف مانند مهاجرت، درآمد بیشتر، تغییر شغل، ارتقای شغلی، احراز پست های بر تر شغلی، سفر به کشورهای دیگر، تجارت و … به یادگیری این زبان روی آورده اند. نبود زمان کافی برای شرکت در کلاس های حضوری، شغل تمام وقت، ادامه ی تحصیل و صرف هزینه های گزاف از جمله عواملی است که افراد برای یادگیری زبان انگلیسی به روش یادگیری آنلاین زبان انگلیسی روی آورند.
آینده ی تمامی پروسه های آموزشی در تمامی زمینه های مختلف به سمت آموزش آنلاین به پیش می رود.
امروزه اکثر افراد علاوه بر تحصیل، مشغول به کار هستند و وقت کافی برای شرکت در کلاس های حضور به منظور یادگیری ندارند. بنابراین آموزش آنلاین زبان انگلیسی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای این دسته از افراد باشد. همچنین در فصولی مانند تابستان و بهار که افراد وقت بیشتری دارند و معمولا به علت فراغت بال دانش آموزان، کلاس های آموزش حضوری نیز بسیار شلوغ است و یا گاها ظرفیت حضور در آنها تکمیل است، لذا در چنین شرایطی یادگیری آنلاین گزینه ی بسیار خوبی به شمار می رود.
شرکت در دوره های آنلاین به افراد شاغل و محصلین و دانشجویان این فرصت را می دهد تا بدون داشتن هیچگونه نگرانی هر وقت بخواهند به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.
آموزش آنلاین زبان انگلیسی، تحول ویژه ای در زمینه ی آموزش ایجاد کرده است. زبان آموزان می توانند به راحتی با سرعتی که خودشان دوست دارند، مطالعه کنند. پس امتیازات یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را از دست ندهید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • بهار

    خیلی مفید بود

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید