تاریخچه زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، یکی از زبان های جهانی است که اولین بار در قرون وسطی و توسط انگلیسی ها استفاده شد. علاوه بر این، این زبان تا حد زیادی به زبان فرانسه ارتباط داشته و واژگانش نیز تحت تاثیر دیگر زبان ها مانند آلمانی و لاتین بوده اند. از این جهت، زبان انگلیسی بسیار غنی بوده و تاریخچه طولانی دارد و در طی بیش از 1400 سال توسعه یافته است.

تاریخچه زبان انگلیسی حاکی از این است که، زبان انگلیسی اولیه شامل مجموعه ای از گویش های فرانسوی- آنگولو بود که در قرن 5 میلادی توسط ساکنان آنگلوساکسون به بریتانیا آورده و “انگلیسی قدیمی” نامیده شد. سپس، “انگلیسی میانه”، در اواخر قرن 11 میلادی و با فتح انگلیس توسط “نورمن” آغاز شده و در طی آن، زبان فرانسه تاثیر چشمگیری بر آن داشت. و بالاخره، زبان انگلیسی مدرن، در اواخر قرن 15 میلادی و همزمان با ظهور صنعت چاپ در لندن و  چاپ کتاب مقدس پادشاه جیمز شکل گرفت.

قابل ذکر است که، این زبان مدرن نیز به واسطه سلطنت بریتانیا در فاصله بین قرن 17 تا 20 میلادی به سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. نکته جالب اینجاست که زبان رسمی ایالات متحده، انگلیسی است و همزمان با ظهور این کشور آن و انتشار حجم وسیعی از رسانه های الکترونیکی و چاپی به زبان انگلیسی، زبان انگلیسی به زبان جهانی تبدیل شد.

تاریخچه زبان انگلیسی
تاریخچه زبان انگلیسی

اهمیت زبان انگلیسی

اهمیت زبان انگلیسی در جهان از این جهت است که، اگر چه تعداد افرادی که زبان مادری شان انگلیسی است کم است اما، بیشترین کاربرد را در انجام مناسبات و انواع فعالیت ها دارد و ساکنان همه قاره ها گاهی برای انجام کارهای حتی روزمره از این زبان استفاده میکنند. علاوه بر این، ظهور و وجود زبان انگلیسی در برخی از موقعیت ها موجب استفاده بیشتر از این زبان شده و حتی بر اهمیت آن نیز افزوده است.

بنابراین، آموزش زبان انگلیسی میتواند به افرادی که به نوعی در کسب و کار، علوم، سیاست و تبلیغات و… با این زبان در ارتباط هستند، کمک کرده و روند پیشرفت شغلی شان را تسریع کند. علاوه بر این، از آنجایی که اینترنت به زبان انگلیسی است بنابراین، مهمترین مزیت آموزش زبان انگلیسی این است که افراد میتوانند به سهولت، به حجم وسیعی از اطلاعات موجود در آن دسترسی پیدا کرده و حتی آنها را با انگلیسی زبان های دیگر نیز مبادله کنند.

علاوه بر این، زبان انگلیسی، بسیار کامل، جامع و انعطاف پذیر بوده و به همه افراد از ملل مختلف امکان میدهد تا با استفاده از زبان مشترک انگلیسی با هم ارتباط برقرار کرده، کارهای مشترک تجاری انجام داده و نظراتشان را با هم به اشتراک بگذارند، برای انتقال منظورشان از زبانی غیر از زبان مادری خود استفاده کرده، با فرهنگ ملت های مختلف آشنا شده و تغییراتی را در شیوه کار و زندگی خود به وجود آورند.

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی، برای بسیاری از فارسی زبان ها و غیر فارسی ها زبان ها مفید و موثر بوده و هر کدام با توجه به موقعیت و نیازشان میتوانند از مزیت های آن بهره کافی ببرند. علاوه بر این، دوره های آموزش این زبان میتواند با توجه به سطح ، میزان اطلاعات افراد از زبان انگلیسی و کارایی مورد نظر آنها متفاوت باشد. علاوه بر این، امکان دارد دوره های آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار شوند.

با توجه به مطالب بالا، آموزش زبان انگلیسی میتواند زمینه ای را برای یادگیری دیگر زبان ها فراهم کرده، زندگی را جالب تر و هیجان انگیز تر کرده، کمک میکند تا به اطلاعات جدید و متنوعی در زمینه های مختلف دسترسی پیدا کرده و موقعیت های شغلی بهتری پیدا کنیم.

همچنین، افراد علاقمند به آموزش زبان انگلیسی میتوانند آنرا یا از طریق موسسات آموزشی معتبر و حتی دانشگاه ها دنبال کرده و با توجه به علاقه و نیازشان، واحدهای مشخصی را گذرانده و در نهایت با کسب علم و دانش تخصصی در این زمینه، به مشاغل مختلفی مانند آموزش و یا تحقیق و ترجمه مشغول به کار شوند.

تاریخچه زبان انگلیسی
تاریخچه زبان انگلیسی

گرامر زبان انگلیسی

گرامر زبان انگلیسی، در درک معنا و مفهوم جمله بسیار حائز اهمیت بوده و به نظر میرسد که جمله با استفاده از اجزای مختلف به نوعی کد گذاری شده و فردی که شروع به یادگیری و آموزش زبان انگلیسی میکند، باید بتواند این کدها را کشف کرده و همچنین ساختارهای مختلف را شناخته و عملا از آنها استفاده کند تا بتوانند تفاوت های دستوری میان دو گویش را تشخیص دهند.

علاوه بر این، علی رغم اینکه تفاوت های جزیی میان واژگان و قواعد دستوری استانداردهای زبان انگلیسی بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا وجود دارد اما، باید آنها را درک کرده و بتوانیم معنای جملات را درست حدس بزنیم. قابل ذکر است که جملات انگلیسی دارای 8 بخش مشخص شامل اسم، صفت، حرف تعریف، فعل، ضمیر، حرف اضافه، قید و حرف ربط بوده که از میان آنها، اسم ها بزرگترین گروه را تشکیل داده و فعل ها در رده بعدی قرار میگیرند.

همچنین، آموزش گرامر زبان انگلیسی با توجه به سطح آگاهی و اطلاعات افراد، سطح بندی شده (مبتدی، متوسط و پیشرفته) و ابتدا گرامر اولیه آموزش داده شده و کاربرد آن در جملات عملا تمرین میشود تا افراد برای یادگیری جملات پیچیده تر با گرامر جدید دشوار آمادگی پیدا کنند. غالبا، پیشنهاد میشود که افراد مخصوصا مبتدی ها، گرامر فرا گرفته شده را در موقعیت های مختلف تمرین کرده تا تسلط بیشتری بر آن پیدا کنند و حتی میتوانند در این میان، کلمات و گرامر جدید را نیز بیاموزند.

تاثیر زبان انگلیسی در جهان

زبان، ابزار ارتباط بوده که به واسطه آن میتوان با دیگران به نحو احسن ارتباط برقرار کرده و حتی افکار جدید را به دیگران منتقل کرد. حال اگر زبانی که برای ارتباط استفاده میشود، به نوعی جهانی و مشترک بوده و همه با یادگیری آن بتوانند، با میلیون ها نفر صحبت کرده و از پیشرفت های دنیا اطلاع پیدا کنند، این مورد گویای تاثیر زبان انگلیسی در جهان است.

البته، هر کدام از کشورها زبان خاص خود را داشته و حتی زبان های محلی نیز دارند اما گاهی لازم است که با یک زبان بین المللی ارتباط برقرا کنند تا بتوانند کسب و کار خود را پیش برده و از نظرات دیگران نیز در جهت پیشرفت کار بهره بگیرند.

علاوه براین، برخی از واژگان زبان انگلیسی از لاتین و برخی از آنها از زبان پرتغالی، اسپانیایی و ایتالیایی مشتق شده و همین امر موجب شده تا مشترکات بیشتری بین این زبان ها ایجاد شده و طرفداران زیادی نیز پیدا کند و به یک زبان جهانی و جالب تبدیل شود.

سایت من و زبان یک سایت آموزش زبان مجازی است که امکان یادگیری بسیاری از زبان های رایج دنیا را از پایه به کاربران می دهد. دوره های آموزشی این سایت این امکان را به شما می دهد که با سرعت بالا به یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بپردازید. پس اگر به دنبال آموزشی خوب و سریع هستید سایت من و زبان را به شما پیشنهاد می کنیم.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید