با یادگیری چند زبان کاربردی، تجارت خود را بین المللی کنید

همانطور که روش های تجارت بین المللی تغییر می کند، زبانهایی که برای برقراری ارتباط استفاده می شوند نیز تغییر می کنند. صاحبان مشاغل، از شرکتهای حرفه ای و تجاری گرفته تا دانشگاه ها و شرکت های حمل و نقل و آژانس های هواپیمایی، بایستی برای رقابت در دنیای تجارت و رتبه بندی و بین المللی کردن فعالیت شرکت های خود از زبان های مختلف استفاده کنند.

حتی اگر یک شرکت کوچک هستید و مایل به فروش خدمات و محصولات خود در کشورها و فرهنگ های مختلف هستید، باید محتوای تبلیغی و خدماتی خود را به چند زبان مهم تجاری ترجمه کنید.
بیش از 6000 زبان در سراسر جهان وجود دارد، و به نظر می رسد انتخاب بهترین زبانها برای تأثیرگذاری بر درآمد کلی شرکت و یا بیزینس تان دشوار است. هنگامی که به انتخاب و یادگیری زبان به منظور توسعه یبیزینس و تجارت خود می اندیشید، اولین ارزیابی شما باید در مورد اهداف شغلی سطح کلان، مخاطبان اصلی بیزینس یا کسب و کارتان باشد و به این فکر کنید که دلتان می خواهد کسب و کارتان در سالهای آینده به کجا برسد.

همچنین باید هنگام به کار گیری استراتژی جهانی شدن کسب و کارتان، نحوه ی ارتباط بین المللی و چگونگی مدیریت محتوای تبلیغاتی بین المللی خود را در نظر بگیرید. در حقیقت، زبانهایی مانند روسی، فرانسوی، انگلیسی، ماندارین و آلمانی برای انجام فعالیت های تبلیغاتی و جهانی شدن کسب و کار بسیار مناسب هستند.
اما این زبان ها قطعا در آینده، تنها زبان های بین المللی رایج نخواهند بود، پس بهتر است بدانیم که در آینده کدام زبانها مهمترین و مفیدترین زبان، برای تجارت جهانی هستند. همچنین باید بدانیم که یادگیری کدامیک از زبان ها، مسیرهایی را برای تجارت جهانی و چند برابر کردن سرمایه ایجاد می کند و کدام یک از آنها طی 50 سال آینده برای تجارت بین المللی ضروری می شوند.

 

یادگیری چند زبان و  تجارت بین المللی
یادگیری چند زبان و  تجارت بین المللی

اگر برای تصمیم گیری در مورد یادگیری و به کاربردن مهمترین زبانهای تجارت خود به کمک نیاز دارید، در این مقاله، لیستی مفید ازچند زبان برتر را گردآوری کرده ایم که به شما در انتخاب نوع ترجمه ی محتوای بازاریابیتان و همچنین شروع جهانی شدن کسب و کارتان و توسعه ی آن کمک می کند.

  • یادگیری زبان انگلیسی، زبان جهانی سازی تجارت.

    انگلیسی مؤثرترین زبان آکادمی و دنیای تجارت است که در لیست سایر زبانها در صدر قرار دارد و توسط بیش از سه چهارم جمعیت جهان صحبت می شود. این زبان در 94 کشور جهان، توسط 339 میلیون گویشور به عنوان زبان مادری صحبت می شود و در واقع زبان رابج ایالات متحده ، استرالیا، انگلستان، آفریقای جنوبی و چندین کشور دیگر است و همین امر باعث شده که به زبانی مهم در عرصه ی تجارت بین المللی تبدیل شود.
    همچنین 53 درصد از وب سایت ها و کاربران اینترنتی با 949 میلیون کاربر، به زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار می کنند. از این رو، زبان انگلیسی زبان جهانی سازی بوده و یادگیری آن برای بین المللی کردن کسب و کارتان بسیار مهم است. آن دسته از کارآفرینانی که می خواهند در صحنه جهانی پیشرفت کنند حتما باید یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنند.

  • یادگیری زبان چینی، زبانی که برای پول هایتان خواب دیده است!

    زبان چینی تازه وارد و البته رئیس جدید اکثر زبانهای تجاری است چرا که بیشترین تعداد گویشور در جهان را به خود اختصاص می دهد، چیزی حدود 983 مییون گویشور و این در حالیست که جمعیتی حدود بیش از 1.2 میلیارد نفر زبان ماندارین چینی را می فهمند.
    این ها دلایلی هستند که هنگام صحبت کردن از مهمترین زبان های تجارت بایستی آن ها را در نظر بگیرید و در واقع اهمیت یادگیری زبان چینی را برای جهانی شدن کسب و کارتان نشان می دهند. زبان چینی دومین زبان محبوب در بین کاربران اینترنت است. اگر بازارهای آسیایی به گسترش استفاده از اینترنت خود ادامه دهند، انتظار می رود که زبان چینی ها به زودی به جایگاه زبان انگلیسی در جهان به عنوان پرکاربردترین زبان اینترنت بپیوندد.
    دلیل منطقی این روند و توسعه ی جهانی زبان چینی، عمدتا ناشی از تغییر عظیم اقتصادی است که چین طی سه دهه گذشته از آن عبور کرده است، از تجارت ملی گرفته تا روابط تجاری بین المللی و معاهدات مرزی تا جهش های عظیم در حوزه علم و فناوری. و اگر این روند ادامه یابد، تحلیلگران پیش بینی می کنند که چین تا سال 2050 به اقتصاد پیشرو جهان تبدیل خواهد شد.

  • یادگیری زبان اسپانیایی، زبان تجاری بازار آمریکا

    باور کنید یا نه، اخیراً ایالات متحده به عنوان دومین کشور بزرگ اسپانیایی زبان در جهان معرفی شده است، جایی که تخمین زده می شود زبان مادری 37.6 میلیون نفر از ساکنین آن، زبان اسپانیایی است. نمی شود منکر این حقیقت شدکه انگلیسی زبان اصلی ایالات متحده است، اما 50 میلیون اسپانیایی زبان و مشاغل کوچک و بزرگ آنها یاد آور این واقعیت است که زبان انگلیسی تنها زبان رسمی ایالات متحده ی آمریکا نیست.
    از آنجایی که ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و پیش بینی می شود که جمعیت اسپانیایی زبان آن تا سال 2050 دو برابر شود، این مسئله ضرورت یادگیری زبان اسپانیایی را متذکر می شود. اگر مایل به شروع کار خود در ایالات متحده یا در واقع در هر نقطه از کشورهای غربی هستید، یادگیری زبان اسپانیایی باید یکی از زبانهای منتخب شما باشد.

یادگیری چند زبان و  تجارت بین المللی
یادگیری چند زبان و  تجارت بین المللی
  • یادگیری زبان آلمانی- زبان قدرت صنعتی اروپا

    با پیشرفت فن آوری و صنایع بین المللی، اقتصاد آلمان ثابت می کند که یکی از قوی ترین و با ثبات ترین اقتصادها در اتحادیه اروپا است و تولید ناخالص داخلی آن بیش از 2.4 تریلیون یورو است. در حقیقت، توانایی صحبت کردن به زبان آلمانی و یادگیری زبان آلمانی، برای هر کسی که مایل به انجام تجارت بین المللی باشد، مزیت قابل توجهی را ایجاد می کند. زبان آلمانی چهارمین زبان رایج دنیا، نزدیک به 95 میلیون نفر گویشور به عنوان زبان مادری و در کل 210 میلیون نفر گویشور در سراسر جهاندارد.
    نه تنها آلمان یکی از پرجمعیت ترین کشورها در اروپا است، بلکه تعداد زیادی از مردم آلمانی زبان نیز در کشورهای مجاور بلژیک، اتریش، هلند، دانمارک، سوئیس، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ وجود دارند. همچنین بر آورد می شود که در صورت تسلط و یادگیری زبان آلمانی، چیزی حدود 4% افزایش در آمد و یا افزایش حقوق حاصل می شود.

  • یادگیری زبان پرتغالی- پرتغال، قاره ی فرصت ها

    زبان پرتغالی یکی از 10 زبان برتر در دنیا و دومین زبان، اسپانیایی زبان ها در آمریکای لاتین به شمار می رود. حدود 215 میلیون نفر در پرتغال، برزیل و برخی مناطق آفریقا به زبان پرتغالی، صحبت می کنند. طبق آمار، پرتغالی ها توانسته اند در چند سال متوالی رشد 6 درصدی سهام خود را تجربه کنند و موفق شوند با 154.5 میلیون گویشور در جهان، در رده پنجم جهانی قرار بگیرند.
    برای صاحبان مشاغل حرفه ای، برزیل نقطه ی مرکزی انجام فعالیت های تجاری به شمار می رود. برزیل که به عنوان گسترده ترین پایگاه علمی در خارج از G8 مورد استفاده قرار می گیرد، فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در خود دارد، از جمله در زمینه های داروسازی و انرژی.
    برزیل، بزرگترین اقتصاد در آمریکای لاتین است، و نشانه های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد در سال و یا سال های آینده با رشد مضاعفی روبروست، این بدان معناست که فرصت های شغلی در این کشور، به رشد خود ادامه می دهند. به دلیل روابط عالی دیپلماتیک و اقتصادی منطقه با پرتغال و کشورهای لوسفون، پرتغالی ها نیز در آسیا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. بنابراین، اگر می خواهید فروش خود را افزایش داده و تجارت خود را در سطح جهانی گسترش دهید، یادگیری زبان پرتغالی بهترین انتخاب شما خواهد بود.

  • یادگیری زبان عربی- زبانی با رشد سریع در اینترنت

    زبان عربی به عنوان زبان رسمی بسیاری از کشورهای خاورمیانه که فرصت های شغلی زیادی دارند، می تواند یک امتیاز بزرگ برای صاحبان مشاغل باشد. زبان عربی توسط 295 میلیون گویشور در سراسر جهان صحبت می شود و زبان رسمی 28 کشور مختلف است، از جمله بسیاری از اقتصادهای پویا و رو به رشد در خاورمیانه و آفریقا.
    در حقیقت، در 50 بازار برتر صادرات کالاهای انگلستان، شش کشور عرب زبان مشتری ویزه به شمار امده و فعالیت گسترده ای دارند. درواقع این کشورها، از چین، ایتالیا و اسپانیا نیز فراتر رفته اند. به همین دلیل در گزارشی از شورای اجتماعی انگلیس، زبان عربی به عنوان دومین زبان تجاری مهم در”آینده” قلمداد می شود.

  • زبان فرانسوی- زبان سابق کشور انگلیس

    فرانسوی زبان رسمی بیش از 29 کشور در سراسر جهان است و دومین زبان پرگویش در اتحادیه اروپا است. تاریخ استعماری فرانسه به گسترش این زبان در جهان مدرن به همان شیوه ی زبان انگلیسی کمک کرده است. این امر به وضعیتی منجر شده است که در حال حاضر تعداد کسانی که زبان فرانسوی را به عنوان زبان دوم استفاده می کنند از تعداد گویشوران مادری آن بیشتر است.
    دنیای فرانسوی زبان نیز شامل کشور آفریقا نیز می شود که سرشار از منابع طبیعی است. 5 اقتصاد در حال رشد آفریقا شامل تانزانیا، رواند، موزامبیک، جمهوری دموکراتیک کنگو و ساحل عاج است که زبان فرانسوی، زبان رسمی 3 مورد از این کشورهاست. اگرچه زبان فرانسوی، سابقا رواج جهانی نداشت اما امروزه شکی نیست که فرانسه یکی از مهمترین شرکای تجاری انگلستان به شمار می رود. یادگیری زبان فرانسه به منظور افزایش فرصت های شغلی در فر انسه و انگلیس، کاملا ضروری است. زبان فرانسه، در واقع یکی از زبان های برتر برای یادگیری است.

یادگیری چند زبان و  تجارت بین المللی
یادگیری چند زبان و  تجارت بین المللی
  • زبان ژاپنی

    یکی دیگر از زبانهای آسیایی با چشم‌اندازی روشن وان ژاپن ای است که ۱۳۰ میلیون نفر گویش بردارد که البته همین میزان گویشور نیز در سطح بین الملل دارد. زبان ژاپنی ششمین زبان کاربران اینترنتی با فروش تجارت الکترونیکی معادل ۸۸ و ۶ دهم میلیارد دلار است است کشور ژاپن کاندوم سرمایه گذار بزرگ جهان در زمینه تحقیق و توسعه، یکی از پیشرفته ترین و یکپارچه ترین کشورها در جهان است.
    در حقیقت ، کشور ژاپن به عنوان یک سرمایه گذار قابل توجه و بازاریاب صادرات به عنوان یک قطب تجاری انگلستان محسوب می شود. البته ژاپنی ها در تجارت نیز مانند کشور آلمان نبوغ سرشاری دارند، هم چنین در بخش های علمی و فناوری نیز تخصص بسیاری دارند. ژاپن همچنان در صدر رتبه ی تجاری از لحاظ ساخت الکترونیک و رباتیک قرار دارد و یادگیری زبان ژاپنی برای بسیاری از فرصت ها در این زمینه ها ایده آل است.

  • زبان روسی، زبان تجارت و دیپلماسی

    زبان روسی، با 160 میلیون گویشور در سرتاسر اروپای مرکزی و شرقی و روسیه، نهمین زبان رایج در جهان و دومین زبان پربازدید در محتوای وب سایت پس از زبان انگلیسی است. به دلیل قدرت تاریخی اتحاد جماهیر شوروی، روسی زبان رسمی سازمان ملل است و از آن به عنوان تأثیرگذارترین زبان اسلاووی در تاریخ یاد شده است. زبان روسی همچنین در بسیاری از کشورها بعد از اتحاد جماهیر شوروی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، که این حالت باعث دسترسی به پتانسیل های تجاری جدید و در حال توسعه را فراهم می کند.
    اهمیت زبان روسی نه تنها به دلیل تعداد زیاد گویشور، بلکه به دلیل قدرت سیاسی و اقتصادی غیرقابل انکار روسیه است. با داشتن ذخایر عمیق نفت و گاز و فرهنگ غنی و پتانسیل عظیم سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، زبان روسی یکی از بهترین زبان ها است برای کسی که می خواهد تجارت خود را به یکی از قدرتمندترین کشورهای کره زمین تبدیل کند.

  • زبان هندی، زبان بسیار جذاب

    نهایتا زبان هندی دهمین زبان پرطرفدار جهان است و 270 میلیون گویشور دارد. اما باید بدانید که چرا زبان هندی به عنوان یکی از زبانهای برتر برای بین المللی کردن تجارت شما محسوب می شود؟
    اگرچه کشور هند دارای 126 میلیون نفر گویشور زبان انگلیسی دارد، اما حدود 85٪ از مردم به خوبی انگلیسی صحبت نمی کنند و با استفاده از زبان های محلی هند، از زبان انگلیسی فاصله گرفته اند. براساس گزارش تحقیقات CSA ، زبان هندی در آمار دقیق آخرین 100 زبان برتر آنلاین، رشد چشمگیری داشته و 67٪ افزایش یافته است، کشور هند به دلیل سرمایه گذاری دولت، نفوذ وب در موبایل و ارائه ی نوآوری ها و ابتکارات دیگر در شبه قاره، در صحنه ی زبان بین المللی قرار گرفته است.

نتیجه

اگر بخواهید که کسب و کاری را مدیریت کنید و یا روابط تجاری بین المللی خود را بهبود ببخشید و یا اینکه راه و مسیر خود را از دیگر رقبای خود جدا کنید، فقط کافیست که یک یا چند از این زبان های فهرست شده را فرا بگیرید. یادگیری هر یک از این زبانها می تواند به شما یک مزیت رقابتی لازم برای توسعه کسب و کارتان ئدهد.
پس به آسانی با یادگیری هر کدام یک از این زبان ها، کسب و کار خود را در سطح جهان گسترش داده و مخاطبان بیشماری به دست آورید. در واقع با یادگیری زبانهای مختلف، اولین مزیت بازار بین المللی را کسب کنید.

حال که با چند زبان مهم و رایج در تجارت بین الملل آشنا شدید، اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و یا در فکر جهانی کردن تجارت خود هستید، با توجه به زمینه فعالیتی شغلی خود، می‌توانید یکی اززبان های پرکاربرد در کسب و کارتان را انتخاب کرده و یادگیری آن را در برنامه های آتی خود قرار دهید، اگر امکان شرکت حضوری در کلاس های آموزشی زبان را ندارید می توانید از طریق آموزش آنلاین زبان یادگیری زبان مورد نظرتان را دنبال کنید، بدین منظور، ما به شما مراجعه به سایت من و زبان را پیشنهاد می کنیم. سایت من و زبان، اولین سایت رسمی آموزش آنلاین زبان در ایران است که ۶ زبان زنده دنیا را به صورت آنلاین آموزش میدهد. سایت من و زبان سایت تخصصی آموزش آنلاین زبان است که در پایان دوره زبان مورد نظر را به شما ارائه می دهد. پس اگر فکر می کنید که برای گسترش کسب و کار خود همچنین تجاری کردن فعالیت های شغلی خود نیاز به یادگیری زبان خاصی دارید، مراجعه به سایت من و زبان را فراموش نکنید. با ما همراه باشید و لذت یادگیری زبان مورد نظرتان را تجربه کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید