دانستن زبان ایتالیایی در سفر هنر است یا مهارت؟

ایتالیا کشوری زیبا و باستانی که یادگاری است از سرزمین روم باستان. شاید شنیدن نام این کشور شما را به یاد چیزهای مختلفی بیندازد. قهوه اسپرسو، پیتزا، کلیسای جامع واتیکان که مرکز توجه مسیحیان جهان است؛ گلادیاتورها یا حتی هنرمندانی مثل داوینچی. به هرحال این کشور هرسال میزبان میلیون نفر گردشگر از سراسر دنیاست. جالب است بدانید ایتالیایی ها مردم خیلی مهربانی هستند که اتفاقا وجه اشتراک های فرهنگی زیادی با ایرانیان دارند.

تعداد ایرانیان زیادی که هرساله ( البته قبل از همه گیری کرونا) به این کشور سفر می کردند، می تواند دلیل خوبی برای این ادعا باشد. ولی تا حالا با خودتان فکر کرده اید که این مردم خونگرم و مهربان به چه زبانی صحبت می کنند؟

اگر برای اولین بار مکالمه دو نفر به زبان ایتالیایی را بشنوید، متوجه ریتم خاصی در آن خواهید شد. نوعی کشیدگی در تلفظ برخی کلمات یا مثلا شنیده شدن صدای “آ” به دفعات زیاد. البته این تجربه شخصی من است! به هر حال اگر کسی قصد سفر به ایتالیا را داشته باشد و بخواهد حداکثر لذت را از سفر خود ببرد خوب است کمی با زبان ایتالیایی هم آشنایی داشته باشد. در ادامه ما علاوه بر اینکه کمی بیشتر در مورد زبان ایتالیایی توضیح می دهیم بیشتر به این مساله می پردازیم که دانستن زبان ایتالیایی هنر به حساب می آید یا مهارت؟

راستی می دانستید زبان ایتالیایی یکی از شش زبان زنده دنیاست که وب سایت مجازی من و زبان پکیج های آموزشی خیلی خوبی برای آن ارائه داده است؟ این بسته های آموزشی به فراگیر زبان امکان می دهند بدون حضور در کلاس و تنها با یک گوشی یا تبلت یا حتی کامپیوتر به اینترنت وصل شده و در هر ساعت و مکانی که دلش خواست زبان ایتالیایی یا هر زبان دیگری را یاد بگیرد.

 

اهمیت زبان ایتالیایی در گردشگری
اهمیت زبان ایتالیایی در گردشگری

چرا باید برای سفر به ایتالیا زبان ایتالیایی را بدانیم؟

یکی از ضروریات روابط بشر، برقراری ارتباط از طریق زبان است. انسان ها بسیاری از نیاز های خودشان را با زبان برطرف می کنند. به همین دلیل اهمیت زبان آموزی امروز در تمامی جوامع پر رنگ تر شده است.
شاید چند سال پیش تنها زبانی که کافی بود برای روابط بین الملل بلد باشید، زبان انگلیسی بود. اما امروزه با توسعه روابط میان ملت های مختلف و البته پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی ارتباطات صورت گرفته است، نمی توان تنها بر زبان انگلیسی اکتفا کرد. یکی از بهترین کار هایی که می تواند منجر به برقراری یک رابطه تاثیر گذار شود، این است که با هر فردی به زبان خودش صحبت کنید.
حالا تصور کنید که به کشور ایتالیا سفر کرده اید و می خواهید بیشتر درباره این کشور و آثار باستانی اش بدانید و یا می خواهید از یک ایتالیایی زبان آدرس موزه ها، رستوران ها و دیگر مکان های دیدنی را بپرسید. برای این کار اگر بتوانید به زبان ایتالیایی با آن ها ارتباط برقرار کنید، یک رابطه صمیمی و هدفمند میان شما شکل خواهد گرفت که شاید مکالمه شما دیگر فراتر از یک پرسش و پاسخ باشد و درباره موضوعات مختلف دیگر هم با هم صحبت کنید و یا فرهنگ و آداب رسوم تان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.
برای این کار بهتر است که قبل از سفر به این کشور زیبا زبان ایتالیایی را فرا گیرید و یک سری عبارت و جمله کاربردی را برای سفر به ایتالیا آماده کنید. درست است که در ایتالیا تعداد افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند هم زیاد است، اما برای ایجاد یک رابطه تاثیر گذار تر و یک تجربه سفر منحصر به فرد توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید به کشور ماکارونی و پیتزا سفر کنید، از همین حالا یادگیری زبان ایتالیایی را شروع کنید.

با این کار در این کشور احساس راحتی و امنیت بیشتری هم خواهید کرد. ضمن اینکه ایتالیایی ها به دلیل ویژگی قدرشناسی که دارند، وقتی ببینند شما آن قدر به زبان آن ها علاقه داشته اید که می توانید به این زبان صحبت کنید و برای یادگیری این زبان، وقت گذاشته اید از شما تشکر و قدردانی ویژه ای خواهند کرد.
کم کم داریم به این نتیجه می رسیم که دانستن زبان ایتالیایی نه تنها مهارت است، هنر برقراری ارتباط با مردمی با پیشینه فرهنگی کهن هم هست.

چند کلمه ای در مورد زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از زبان های عاشقانه از شاخه زبان های رومی است که 21 حرف الفبا دارد. اما یکی از ویژگی های مهم آن داشتن ریشه لاتین است که این زبان را مانند زبان انگلیسی در رده زبان های نسبتا ساده قرار داده است. زبان ایتالیایی بیشتر به واسطه تلفظ عجیبش برای افراد سخت به نظر می رسد، اما گرامر آن پیچیدگی خاصی ندارد و با صرف زمان اندکی می توانید به این زبان زیبا تسلط پیدا کنید. تحقیقات و مطالعات بر روی زبان ایتالیایی نشان داده است که این زبان ساده است و می توان بسته به توانایی و هوش بالا آن را در حدود 6 ماه فراگرفت.

زبان ایتالیایی می تواند سفر شما به این کشور را مهیج تر و ماجراجویانه تر کند. علاوه بر این سالیانه هزاران ایتالیایی به ایران سفر می کنند و تقریبا بیشتر آنها به مترجم نیاز دارند. بنابراین یادگیری زبان ایتالیایی می تواند یک فرصت شغلی هم به حساب بیاید.

در ایران افراد غالبا با یادگیری زبان ایتالیایی به شغل تدریس و معلمی، مترجمی، لیدری تورهای گردشگری، شرکت های تجاری بین المللی و یا مترجم شخصی توریست ها مشغول می شوند. شما با تمرین و تکرار مستمر این زبان و پیگیری آموزش های پربار و حرفه ای وبسایت من و زبان، می توانید این زبان را در حد اعلا یاد بگیرید و زندگی تان را به سمت موفقیت پیش ببرید. البته تصور می شود که میزان سختی و آسانی یادگیری زبان ایتالیایی به زبان مادری شما نیز وابسته باشد و مثلا شخصی که زبان مادری اش چینی است، سخت از یک انگلیسی زبان می تواند ایتالیایی را بیاموزد. چرا که در یادگیری زبان ایتالیایی ساختار گرامر، تلفظ و حروف فاصله و تفاوت بسیاری با زبانی همچون زبان چینی دارد و در مقابل برای انگلیسی زبانان به دلیل وجود اشتراکات بسیار ساده تر خواهد بود. با من و زبان یادگیری زبان ایتالیایی نه تنها سخت نیست، بلکه بسیار سرگرم کننده و جذاب است.

 

اهمیت زبان ایتالیایی در گردشگری
اهمیت زبان ایتالیایی در گردشگری

در سفر به ایتالیا چه عبارت هایی را بلد باشیم؟

تا اینجا با دلیل اهمیت زبان ایتالیایی برای این سفر آشنا شدید، اما چه چیز هایی را باید برای سفر به این کشور بدانید؟ چقدر زمان باید برای یادگیری زبان ایتالیایی صرف کنید؟ بهترین راه یادگیری زبان ایتالیایی چیست؟ برای پاسخگویی به این پرسش ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به تک تک آن ها پاسخ دهیم.

برای سفر به ایتالیا شما باید بتوانید یک سری عبارت ها و جملات ابتدایی را بدانید تا بتوانید نیاز های اولیه تان را در سفر برآورده کنید. نیاز به زبان ایتالیایی را قبل از سفر به این کشور ممکن است احساس کنید، مثلا برای بازدید از وب سایت های هتل ها و رستوران ها و یا خواندن مطالبی درباره موزه ها و امکان دیدنی. گرچه تمامی این اطلاعات برای گردشگران به زبان انگلیسی هم موجود است، اما منابعی که به زبان ایتالیایی هستند، جذابیت بیشتری دارند و می تواند شما را بیشتر به این کشور نزدیک کند.
اما نیازی نیست وقت و هزینه زیادی برای یادگیری این زبان شیرین صرف کنید. اگر هدف تان سفر به ایتالیا برای تفریح و بازدید از مکان های دیدنی این کشور است، می توانید با یادگرفتن تنها یک سری عبارت ضروری خود را برای این سفر آماده کنید. اما اگر می خواهید در این کشور تاریخی تحصیل کنید و یا دنبال کار و مهاجرت به این کشور هستید، قضیه فرق می کند و باید دانش خود را درباره این زبان تکمیل کنید تا تمامی نیاز های شما برای تحصیل و زندگی در این کشور تامین شود.

پس میزان تسلط و یادگیری زبان ایتالیایی به اهداف شما از یادگیری این زبان بستگی دارد. خیلی از افراد هم تنها به دلیل علاقه شخصی به زبان های مختلف اقدام به یادگیری یک زبان می کنند. حتی اگر هدف شما این هم باشد، ما پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم!

آموزش آنلاین زبان

با من و زبان زبان ایتالیایی را ویژه سفر به این کشور یاد بگیرید

همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم، هدف شما از زبان آموزی و یادگیری زبان ایتالیایی هرچه که باشد، می توانید این زبان شیرین و جذاب را خیلی راحت یاد بگیرید. وب سایت من و زبان این فرصت را برای شما فراهم کرده است. این وب سایت آموزشی که شش زبان زنده دنیا را پوشش می دهد با روش های نوین آموزشی و با کمک گرفتن از تکنولوژی های نوین، توانسته است یک فرصت آموزشی بی نظیر برای دانشپذیران و کاربران خود ایجاد کند. در این وب سایت شما با یک ثبت نام ساده و وارد کردن شماره همراه تان می توانید با انتخاب زبان مورد نظرتان، دوره های آموزشی را مشاهده کنید و بعد از انتخاب آن، خیلی ساده آموزش خود را شروع کنید.

از آنجایی که در این وب سایت می توانید آموزش آنلاین زبان ایتالیایی را تجربه کنید، در هر جا و هر مکانی که باشید، شانس یادگیری را خواهید داشت و از بسیاری از محدودیت ها و معایب کلاس های حضوری به دور خواهید بود. پس با یک تجربه یادگیری آنلاین زبان ایتالیایی می توانید این زبان را با اهداف ویژه یاد بگیرید. در من و زبان می توانید دروس را به صورت دسته بندی شده و موضوعی مشاهده کنید و بعد از آن بر اساس نیاز خود از آموزش دست به انتخاب بزنید. علاوه بر این ایتالیایی با اهداف ویژه مانند ایتالیایی برای سفر، تجارت و مهاجرت را خواهید داشت که با ورود به هر دوره، عبارت ها و کلمات مرتبط با همان موضوع را یاد خواهید گرفت.

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، همین امروز در من و زبان ثبت نام کنید و هنر و مهارت را یکجا باهم به ایتالیا ببرید.

 

اهمیت زبان ایتالیایی در گردشگری
اهمیت زبان ایتالیایی در گردشگری

حال و هوای ایتالیا را با یادگیری زبان ایتالیایی تجربه کنید

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که می توانید به آن سفر کنید. ایتالیا شهرهای دیدنی، موزه های شگفت انگیز، کوه های بلند و سواحل عالی و مناظر طبیعی زیبا دارد. شبه جزیره ایتالیا به دلیل موقعیت خود در مرکز تجارت مدیترانه، مدت هاست که محور فرهنگ های مشترک است. این سرزمین باستان اکتشافات تازه و لذت های غیر منتظره ای را از جهات مختلف ارائه می دهد و شما را متعجب می کند.

از همه اینها که بگذریم، غذاها، آداب و رسوم،آثار هنری و تاریخی و خلاصه همه چیز در ایتالیا زیباست. ولی اینکه شما زبان این کشور را یاد بگیرید چیز دیگری است. با توجه به گسترش رسانه های جمعی و صفحات اجتماعی با یادگیری زبان ایتالیایی، می توانید حتی بدون سفر کردن به این کشور هم می توانید ایتالیا را به خانه خود بیاورید.

شاید وقت ان رسیده که منزل خود را به کلاس درس ایتالیایی تبدیل کنید. با من و زبان این امکان را دارید که در هر گوشه ای بدون اینکه برای رفت و آمد دچار زحمت و دردسر شوید، خیلی راحت یک زبان دوم را یاد بگیرید و از آن لذت ببرید.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • حسین

    برای سفر بنظرم باید مکالمات روزمره و مفید توی رستورانا و هتلا و مغازه ها و ادرس پرسیدنا رو یاد گرفت. یعنی مکالمه محور باشه اموزش نه نگارشی و گرامری و اینا

    پاسخ
    • مدیر

      بله درسته اما گرامر رو هم باید تا حدودی بلد باشیم.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید