یادگیری زبان انگلیسی ویژه کسانی که نمی دانند از کجا شروع کنند

یکی از الزامات این روزها، یادگیری زبان انگلیسی است. البته سال هاست که تب زبان آموزی، تمام دنیا را فراگرفته و قطعا به این زودی‌ ها این اشتیاق فروکش نخواهد کرد. در هر کوچه یا خیابان شهر که پا می گذارید، حداقل با یک یا دو آموزشگاه زبان مواجه می شوید. در میان دوستان و آشنایان تان نیز حتما افرادی هستند که به یک، دو یا چند زبان خارجی مسلط هستند. اما با خودتان فکر کردید که واقعا چرا امروزه تا این حد به تعداد متقاضیان یادگیری زبان های خارجی افزوده شده؟ راستش را بخواهید دلایل بسیاری برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد. از کار کردن در یک کشور خارجی تا برقراری ارتباط با کسایی که نمی ‌توانند به زبان شما صحبت کنند. اما واقعا چه دلایلی وجود دارد که افراد را به یادگیری این زبان پرکاربرد تشویق می کند؟
اگر شما هم قصد دارید در مسیر آموزش زبان انگلیسی گام بردارید اما نمی دانید از کجا و چطور شروع کنید، نگران نباشید ما در این مقاله درباره یادگیری زبان انگلیسی ویژه مبتدیان صحبت میکنیم. مسلما یادگیری یک زبان جدید زمان ‌بر است و به دقت نیاز دارد. ما، کارشناسان من و زبان راهی را پیش پایتان می گذاریم که در زمان کمتر و آسان تر، زبان انگلیسی را بیاموزید و به آن مسلط شوید. در ادامه به تعدادی توصیه های لازم می پردازیم که با اجرای آن ها می توانید راحت و سریع تر این زبان را بیاموزید.

قسمت سوم ویدئوی اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی

گام اول: مکالمه تان را تقویت کنید

سعی کنید هر روز کمی انگلیسی صحبت کنید

یکی از موارد یادگیری زبان انگلیسی ویژه مبتدیان مکالمه است. مسلما یکی از بهترین راه ها برای تسلط و یادگیری هر زبان صحبت کردن با آن زبان است. زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. اصلا هم نیازی نیست به خودتان فشار بیاورید، مهم نیست پنج کلمه انگلیسی می دانید یا بیست کلمه، اصلا هم مهم نیست در بیان آن ها روان هستید یا تپق می زنید، چیزی که مهم می باشد، صحبت کردن است. سعی کنید با فردی دیگر انگلیسی صحبت کنید اما اگر مخاطبی ندارید، به کمک سایت های آموزش آنلاین مانند وب سایت من و زبان، در بخش های مربوط به مکالمه تمرین کنید و با خودتان انگلیسی حرف بزنید!
منتظر نشینید که در صحبت کردن کامل و بی نقص باشید. با منتظر ماندن هیچ چیزی بدست نمی آورید باید خودتان را تحت فشار قرار دهید تا از نقطه امنی که دارید خارج شوید. پس از همین امروز انگلیسی صحبت کردن را شروع کنید. پس از این که ببینید چقدر زود مهارت تان در زبان انگلیسی بالا می رود شگفت زده خواهید شد.
همان طور که گفتیم اگر فردی را در دسترس داشته باشید که زبان مادریش انگلیسی است می توانید پس از انجام تمرین های مکالمه چند دقیقه از روز را با او انگلیسی صحبت کنید. حتی اگر در کشوری انگلیسی زبان زندگی و می کنید و یا به آن جا مهاجرت کردید، از فرصت ها استفاده کنید. در طول روز بیرون بروید و سعی کنید با مردم شهر به نوعی ارتباط برقرار کنید. نیازی نیست کار عجیب و غریبی هم انجام دهید، می توانید با خرید کردن و ارتباط با فروشنده ها شروع کنید.

روی تلفظ خود کار کنید

حتی اگر در همان ابتدای شروع یادگیری استعداد خوبی در فهم و درک گرامر و واژگان هم داشته باشید اما تلفظتان بد باشد، متاسفانه انگلیسی زبان ها هم قادر به درک آن چه می گویید نیستند. اگر واقعا می خواهید سطح زبان تان را بهبود ببخشید تلفظ صحیح و روشن بسیار ضروری است. خوب گوش دهید افرادی که انگلیسی زبان مادری شان است چگونه برخی کلمات را تلفظ می کنند و شما هم به همان شکل کپی کنید.
تمام تلاش تان را بکنید و نسبت به صداهایی که با آن ها آشنا نیستید توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال برخی افراد با تلفظ حرف ” r ” مشکل دارند چون در زبان مادری شان وجود ندارد و یا برخی افراد با تلفظ ” th ” مشکل دارند.
البته این را بدانید که تلفظ ها در زبان انگلیسی متفاوت است. برای مثال تلفظ انگلیسی آمریکایی با انگلیسی بریتانیایی با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. اگر می خواهید به کشوری بروید که انگلیسی زبان هستند در نظر گرفتن این مورد بسیار اهمیت دارد. و یا اگر می خواهید انگلیسی را بیاموزید تا در کارتان از آن استفاده کنید، ابتدا بررسی کنید که باید روی کدام تلفظ تمرین کنید.
برای تسلط بر تلفظ هم باید تمرین و تکرار داشته باشید، چیزی که شاید در بسیاری از کلاس های زبان با روش های آموزشی سنتی وجود نداشته باشد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از ابزارهای در دسترس استفاده کنید. وب سایت من و زبان یکی از سایت های معتبر آموزش زبان های خارجی است که یکی از این زبان های در دسترس، انگلیسی است. حتی جالب است بدانید که اساس و پایه ی این وب سایت نیز تمرین و تکرار مداوم است، ان هم در هر ساعت از شبانه روز که شما بخواهید! بنابراین هر روز می توانید به کمک من و زبان به تکرار تلفظ ها بپردازید.

به یادگیری لغات و عبارت های اصطلاحی بپردازید

هرجه دایره ی واژگان تان گسترده تر باشد، صحبت به انگلیسی نیز برای تان آسان تر خواهد شد. در این بخش باز هم تاکید می کنیم که صحبت کردن، تماشای فیلم و سریال یا گوش دادن به اخبار با زبان انگلیسی می تواند بسیار موثر باشد. اما یک مسئله را فراموش نکنید، وقتی لغت یا اصطلاحی را می آموزید سعی کنید از آن در طول روز استفاده کنید؛ این بهترین راه برای بخاطر سپاری آن است.
همچنین می توانید همیشه دفترچه را همراه با خود داشته باشید و لغاتی که در طی یک شبانه روز می آموزید را در آن یادداشت کنید. خبر خوب ما به شما این است که وب سایت من و زبان این کار را هم برای شما راحت کرده، چرا که یکی از مزیت های آموزش با این وب سایت، استفاده از فلش کارت هاست. شما می توانید هر لغت، نکته یا اصطلاحی را که می آموزید وارد فلش کارت های تان بکنید تا در پایان روز و قبل از خواب و یا هر ساعت دیگری که می خواهید آن ها را مرور کنید.

یادگیری زبان انگلیسی ویژه مبتدیان

گام دوم: مهارت خواندن، نوشتن و شنیدن تان را تقویت کنید

کتاب انگلیسی، روزنامه یا مجله بخوانید

یکی از بخش های ضروری در یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری، خواندن است که باید برای تقویت آن تلاش کرد. پس نباید تمرین کردن را در این بخش فراموش کرد. از خواندن یک کتاب داستان یا رمانی که به آن علاقه دارید شروع کنید. زیرا مهم است که محتوا برای تان کسل کننده نباشد.
توصیه بعدی کارشناسان من و زبان به شما این است که تلاش کنید آن چه می خوانید را درست درک کنید؛ فقط رو خوانی نکنید. درصورتی که لغت یا عبارتی را نمی دانید، آن را علامت زده و بعد تر از روی فرهنگ لغت ببینید. همچنینی اگر تنها هستید، زمانی که مطلبی را می خوانید، آن را با صدای بلند تکرار کنید چرا که این کار باعث افزایش درک مطلب و همچنین بهبود تلفظ کلمات تان می شود.
برای تقویت مهارت نوشتن هم همان طور که در بخش قبل گفته شد، تهیه یک دفترچه را فراموش نکنید. زمانی که لغتی را نمی دانید و آن را یادداشت می کنید، به مرور زمان این کار سبب می شود که واژگان و نحوه نوشتن ان را فرابگیرید.
تقویت مهارت شنیداری نیز بسیار ساده و دلچسب استف میپرسید چطور دلچسب است؟ به این دلیل که باید برای تقویت آن فیلم های انگلیسی ببینید یا به موزیک های انگلیسی گوش دهید. البته در این راه هم سعی کنید، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را انتخاب کنید که از آنها لذت می برید. این کار سبب می شود تمرین زبان تان حالت الزامی به خود نگیرد. همچنین هرگز فیلم یا سریالی را با زیرنویس زبان مادری تان نبینید. وجود زیرنویس موجب می شود که حواس تان پرت شود و نتوانید به آن چه گفته می شود، دقت و تمرکز کنید.

قسمت سوم ویدئوی اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی

گام سوم: با زبان جدید خود کار کنید

همیشه با انگیزه باشید

بسیار مهم است که در هر زبان جدیدی که می آموزید، مانند انگلیسی، با انگیزه بمانید و در راه رسیدن به هدف تان تسلیم نشوید. همیشه با خودتان بگویید که چقدر مشتاقید تا به اهداف تان در این راه برسید. به تجربه ها و موقعیت های فوق العاده ای که با استاد شدن در زبان می توانید به دست بیاورید فکر کنید. می توانید با افراد دیگر که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می کنند، ارتباط برقرار کنید. برای این کار هم م یتوانید از شبکه های اجتماعی دردسترس تان استفاده کنید.
این را فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی مزیت های بسیاری دارد، یکی از ان ها ایجاد روابط بیشتر بود، دیگری فرصت های شغلی بیشتر است. فراگیری زبان انگلیسی می تواند روی حرفه ای که دارید و یا شغلی که در آینده می توانید داشته باشید تاثیر مثبتی بگذارد.

از اشتباهات خود نهراسید

ترس از اشتباه کردن را می توان بزرگ ترین سد در مسیر یادگیری زبان خارجی دانست. مدام با خود تکرار کنید که این ترس هیچ خدمتی به شما نمی کند، صرفا مانعی است که از روان شدن تان در زبان انگلیسی پیشگیری می کند. خجالت را کنار بگذارید. هیچکس از همان ابتدای یادگیری مثل بلبل انگلیسی صحبت نکرده و نمی کند؛ پس نترسید و حتی با داشتن اشکالات هم تلاش کنید و انگلیسی صحبت کنید.
بدانید که هر زبان آموزی در یادگیری زبانی جدید دچار اشتباه می شود، در مسیر یادگیری زبان اشتباه اجتناب ناپذیر است. طی یادگیری زبان ممکن است واژه ای نا مناسب را به اشتباه به کار ببرید و یا جمله سازی های بدی داشته باشید اما تمام این ها جزئی از یادگیری و است بعدها موجب خنده خودتان می شود. همچنین به خاطر داشته باشید طی یادگیری زبان انگلیسی به دنبال کمال نباشید بلکه هدف تان پیشرفت باشد. اشتباه کردن جزئی از فرآیند یادگیری است، اشتباهات کمک می کنند بهتر شویم پس آن ها را بپذیرید و درس بگیرید.

تمرین کرده و به انگلیسی فکر کنید

سعی کنید به ذهن تان تمرین دهید تا به انگلیسی فکر کنید، شاید کمی کار سختی باشد اما در روان و مسلط شدن به زبان انگلیسی بسیار موثر است. پیوسته ترجمه کردن از زبان مادری تان به انگلیسی و برعکس انرژی و زمان زیادی صرف می کند. هر زبان تفاوت ها و خصوصیات ظریف ویژه خود را دارد به همین خاطر نمی توان یک زبان را مستقیم به زبان دیگری ترجمه کرد.
به عنوان مثال اگر به مغز خود انگلیسی فکر کردن را بیاموزید صحبت کردن و نوشتن تان به انگلیسی بسیار طبیعی تر و روان تر از گذشته خواهد شد. دقیقا مانند یک کلید است وقتی می خواهید به انگلیسی ارتباط برقرار کنید کافیست روی فکر کردن به انگلیسی منتقل شوید باید فکر کردن به انگلیسی را روشن و فکر کردن به زبان مادری تان را خاموش کنید.

هر روز تمرین کنید

با موارد مربوط به یادگیری زبان انگلیسی ویژه مبتدیان آشنا شدید. اگر واقعا دوست دارید که هرچه سریع تر زبان انگلیسی را بیاموزید و در آن مسلط شوید، باید خود را عادت بدهید که هر روز تمرین کنید. فراموش نکنید که یادگیری هر زبان جدیدی، چه انگلیسی، چه آلمان و … بر پایه تکرار است، بنابراین اگر بین فصول یادگیری زمان زیادی فاصله بیاندازید، هرچه قبلا آموخته بودید را فراموش خواهید کرد و مجبورید دوباره آن ها را بیاموزید بنابراین زمان با ارزش زیادی را از دست داده اید.
همیشه تمرین کنید اما در آن زیاده روی هم نکنید. خودتان را در این راه خسته نکنید. سعی کنید با انجام کارهای و تمرین های مختلف یادگیری را برای خود جذاب نگه دارید. یک روز تمرین گوش دادن، یک روز نوشتن، یک روز صحبت کردن، یک روز خواندن گرامر و …
سایت من و زبان هم دقیقا بر همین اساس طراحی و اجرا شده. من و زبان به شما کمک می کند که هیچ فرصتی را برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی از دست ندهید چرا که این بهترین راه برای قوی و روان شدن در این زبان یا هر زبان جدید دیگری است. پس ثبت نام در این وب سایت معتبر آموزش آنلاین زبان انگلیسی را فراموش نکنید!

سخن آخر

اگر هیچ سابقه ای در یادگیری زبان انگلیسی البته به جز دوران مدرسه نداشته باشید، قطعا با گرفتن این تصمیم که یادگیری آن را آغاز کنید، سردرگم شده و نمی دانید که چه کار کنید. به جز موارد بالا که به شما کمک می کنند تا به خوبی و بسیار روان انگلیسی صحبت کنید، من و زبان به عنوان یک وب سایت آموزش آنلاین زبان خارجی در دسترس شماست تا به کمک آن به تقویت مهارت های چندگانه، تقویت حافظه و افزایش اطلاعات تان در زبان انگلیسی یا 5 زبان زنده موجود در سایت بپردازید.
شما می توانید با ثبت نام در آن، در هر جا و در هر زمان با ورود به پنل کاربری خود به یادگیری و تمرین زبان مورد علاقه خود مشغول شوید. همان طور که گفتیم، خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید؛ دقیقا همان کاری که بهتر از یک معلم انجام می شود. وب سایت من و زمان همیشه و در هر زمانی که بخواهید همچون آموزگاری همراه عمل می کند و شما را در یادگیری زبان خارجی که به آن علاقه دارید، همراهی می کند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید