آموزش لغات انگلیسی

آیا یادگیری زبان انگلیسی به اندازه زبان مادری آسان است؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک زبان را بدون هیچ مشکلی بیاموزید؟ چرا که همیشه مسائلی بر سر راه زبان آموزان بوجود می آید و آن ها باید تنها به دنبال یک روش برای رفع مشکل یادگیری شان باشند.

آموزش لغات انگلیسی نیز اگر با روشی مناسب انجام شود، همچون آبی خواهد بود که روی سرسره ریخته می شود. یعنی آسان تر از همیشه صورت خواهد گرفت. بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را می توان در سایت آموزش آنلاین من و زبان مشاهده کرد زیرا از کاربردی ترین و نوین ترین تکنیک ها استفاده کرده است.

لغات در یادگیری زبان انگلیسی

لغات در یادگیری زبان انگلیسی

نحوه آموزش لغات انگلیسی از ابتدای راه تا انتها

یک بزرگسال دقیقا مانند یک کودک که زبان مادری را یاد می گیرید، می تواند زبان دوم یا به عنوان مثال زبان انگلیسی را خیلی راحت بیاموزد و بر آن مسلط شود. یک کودک را در نظر بگیرید، زمانی که یک کلمه جدید را می شنود بدون توجه و دانستن معنای آن، کلمه را تکرار می کند و به تنها چیزی که دقت می کند تلفظ درست آن است و تا جایی که می تواند تلاش می کند که آن را درست بیان کند.

کودک پس از بیان کلمه در مرحله بعد سعی می کند که به دنبال معنای آن باشد. تا به حال به این موضوع فکر کردید که چطور او که هیچ زبانی را نمی داند به عنوان مثال معنای کلمه “شهربازی” را درک می کند؟ سوال جالبیست، کودک معنای آن را تصور می کند، ذهن انسان معنی تصویری کلمات را برای صحبت کردن استفاده می کند.

زمانی که می گوییم آموزش لغات انگلیسی سخت نیست، به این معنی است که می توان آن را همراه با زبان مادری آموخت. هنگامی که می گویند باید به انگلیسی فکر کنید، منظور این است: به جای این که به فارسی در ذهن تان ترجمه کنید، مفهوم را تصور کنید.

آیا محل ذخیره در مغز به روش یادگیری لغات انگلیسی بستگی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کلمه هایی که یاد می گیرید به کجای مغز منتقل می شوند؟ یا بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی کدام است؟ این که یک کلمه انگلیسی که نوشته شده را بخوانید و سپس آن را در ذهن تان به فارسی ترجمه کنید، در مکالمه انگلیسی بی فایده است؛ به این منظور که اگر این لغت انگلیسی را در زمان مکالمه استفاده کنید باید دقیقا برعکس این مسیر حرکت کنید.

در حقیقت لغت مورد نظر باید از حافظه اطلاعات که در ناحیه دیگری از مغز شماست از فارسی به انگلیسی ترجمه شود و سپس به سمت بالای گوش هدایت شده در آن جا با تصویر مناسب همراه شده و پردازش شود در آخر برای حنجره فرستاده شود! قطعا می گویید “این مسیر که بسیار طولانیست! آیا اصلا به موقع به زبان مان می رسد؟!؟”

حال متوجه شدید که چرا استفاده از کلمات انگلیسی برای تان دشوار است؟ خوب معلوم است کسی حاضر نیست از روش های سخت استفاده کند و معمولا ذهن ترجیح می دهد که کلمات ساده انگلیسی که سالهاست می داند را استفاده کند تا کلماتی که در قسمت دیگری از مغز در کنار باقی اطلاعات دور از دسترس بخش زبان قرار دارند را پردازش کرده و به بخش زبان ارسال کند.

اما سوال اصلی این است، چطور می توان لغات انگلیسی را در حافظه زبان قرار دهیم؟ پاسخ به این سوال کاملا مشخص است. برای این کار باید ابتدا لغات را بشنوید سپس تکرار کنید و در نهایت برای معنی آن تصویری را مجسم کنید. حتی اگر واژه مورد نظر یک فعل است، انجام دادن آن را تصور کنید. اگر یک صفت است که درباره کیفیت صحبت می کند، آن را حس کنید. فراموش نکنید، هرگز برای معادل سازی فارسی آن تلاش نکنید، انگلیسی را به شکل تجسمی یاد بگیرید و سپس با آن کلمه شروع به جمله سازی کنید.

وب سایت من و زبان یکی از سایت های معتبر در بحث آموزش زبان است که در حال حاضر با این روش پیش می رود. اگر علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید می توانید با وارد شدن به سایت، به راحتی ثبت نام کنید، سپس آموزش زبان انگلیسی را آغاز نمایید. شیوه آموزش من و زبان دقیقا به این شکل است که تمامی واژه ها را همراه با یک تصویر مرتبط در اختیار تان می گذارد. این روش به شما کمک می کند که یک لغت را با تصویر در ذهن بسپارید. همچنین می توانید هریک را به بخش فلش کارت ها اضافه کنید تا در طول روز به تکرار آن ها بپردازید. پس با این روش قادر خواهید بود تا به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

چطور متوجه شوید که به لغات زبان انگلیسی مسلط شدید؟

احتمالا این سوال بسیاری از شماست. شما هر مقداری که با یک تصویر ارتباط حسی بهتری برقرار کنید، لغت معنی آن تصویر را بهتر می توانید در مکالمه استفاده کنید، اگر تصویری از یک لغت بامزه نیست یا شما را جذب نمی کند، باید بیشتر به تکرار آن بپردازید و آن را مرور کنید تا در حافظه تان تثبیت شود.

این را به یاد داشته باشید که هرچقدر بتوان یک تصور را بهتر حس کرد، بهتر می توان آن را به خاطر سپرد! کمی صبور باشید و برای یادگیری زبان انگلیسی وقت بگذارید. به این فکر کنید که چقدر می تواند لذت بخش باشد که خیلی روان و راحت به زبان انگلیسی در مورد مسائل مختلف صحبت کنید و دیگران هم از قدرت بیان شما لذت ببرند و با علاقه به صحبت های شما گوش دهند.

به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که همه کلمات را در حافظه زبانی فعال و سپس تثبیت می کنید، در نتیجه هر روز بخشی از وقت خود را به یادگیری زبان و تکرار لغات آن بپردازید.

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

یادتان باشد یادگیری هر زبانی مانند یادگیری زبان انگلیسی چالش ها و روش های خاص خود را دارد. این چالش ها زمانی که نوبت به یادگیری واژه ها می رسد، کمی پیچیده تر هم می شوند. خوشبختانه روش های زیادی برای یادگیری لغات وجود دارد که می توانید بسته به علاقه و میل خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه به 8 مورد از این روش ها اشاره می کنیم، آن ها را از دست ندهید.

با چند روش ساده لغات انگلیسی را به خاطر بسپارید

بهترین روش آموزش لغات انگلیسی را می توان بر اساس نیاز به آموزش در نظر گرفت. از آنجایی که تفاوت های شخصیتی و یادگیری هر فرد با دیگری متفاوت است، در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی را درباره بهترین راه فراگیری لغت ارائه دهیم. با ما همراه باشید:

لیست تهیه کنید

واژه های انگلیسی همیشه اطراف تان هستند. این که بنشینید و در دیکشنری به دنبال معانی لغات بگردید، اصلا راه درستی برای بخاطر سپردن آن ها نیست. برای انجام این کار باید به دنبال روشی خاص و عالی باشید.

لغات جدید را معمولا از طریق چت کردن با افراد انگلیسی زبان در فضای مجازی، یا از طریق دیدن فیلم و سریال، خواندن کتاب های انگلیسی و … می توانید پیدا کنید. پس هر بار که لغت جدیدی می بینید، یادداشت کنید و هر روز چند دقیقه آن ها را مرور نمایید.

یک روش دیگری که می تواند در یادگیری لغات به شما کمک زیادی کند، تهیه لیست لغات است. به این معنا که لیستی از کلماتی که به هم ارتباط دارند و در یک موقعیت و شرایط خاص استفاده می شوند، همه را در کنار هم لیست کنید. مثلا لغاتی که در بانک کاربرد دارد. با این کار ذهن تان نسبت به لغات این موقعیت کاملا باز می شود و سعی می کنید لغات بیشتری به آن اضافه کنید و از آنجایی که همه آن ها به هم مرتبط هستند، به خاطر سپاری و یادگیری شان برای شما راحت تر می شود.

علاوه بر این، این روش یادگیری لغات را می توانید در کنار دیگر روش ها به کار گیرید، مثلا درحالی که دارید با من و زبان در درس سلام و احوال پرسی آموزش می بینید، هر کلمه ای که مرتبط با این موضوع می باشد را برای خودتان لیست کنید و در انتهای درس روی آن ها مرور کنید و ببینید چه کلمات دیگری نیاز دارید و لیست تان را تکمیل کنید.

یک وبلاگ انگلیسی بسازید

سرزدن به سایت ها یا وبلاگ های زبان را می توان یکی از منابع آموزش لغات انگلیسی در نظر گرفت. اما اگر خودتان مشغول وبلاگ نویسی آن هم به زبان انگلیسی باشید.

پس بیایید از وردپرس یا وبلاگ ساز های موجود استفاده کنید. می توانید یک موضوع خاص که به آن علاقه دارید مثل مد، سینما و … انتخاب کنید، یا می توانید راجب هر چیزی که می خواهید به انگلیسی مطلب بنویسید. این کار موجب می شود که در نهایت به کمک این وبلاگ با سایر کاربران نیز ارتباط برقرار کنید و نظرات آن ها را پاسخ بدهید حتی می توانید از دیگر فضاهای مجازی نیز برای برقراری این ارتباط استفاده کنید.

سعی کنید لغات را به تنهایی به یاد نیاورید

همیشه سعی کنید لغات جدیدی را که می خواهید به ذهن بسپارید، در جملات و مکالمات تان بگنجانید و از این طریق آن ها را یاد بگیرید. آمار ها و تحقیقات علمی ثابت کرده است که به یاد آوری کلمات به کمک همین جملات و مکالمات بسیار آسان تر است. از سوی دیگر برخی کلمات سنگین یعنی آن هایی که تلفظ سخت یا تعداد کاراکتر بیشتری دارند، وجود دارند که همیشه مشکل ساز هستند. در این شرایط تنها باید سعی کنید که آن ها را به کمک هم معنی ها یا گروه بندی کردن به یاد بیاورید.

از من و زبان استفاده کنید

یکی دیگر از راه های آسان برای به خاطر سپردن کلمات استفاده از ابزارهایی است که به کمک تکنولوژی در دسترس تان قرار دارد. وب سایت من و زبان به شما کمک می کند که به خوبی زبان انگیسی را بیاموزید و مشکلی در حفظ کردن لغات و استفاده ی آن ها در مکالمات تان نداشته باشید. سایت من و زبان به گونه ای طراحی شده که یک زبان آموز هر چقدر که می خواهد می تواند تمرین کند تا نکته، گرامر یا لغتی را به ذهن بسپارد.

استفاده از فلش کارت ها را در برنامه روزانه قرار دهید

یکی از متداول ترین راه و روش ها برای یآموزش لغات انگلیسی استفاده از فلش کارت ها است. به کمک این روش شما هم تصویر لغت را مشاهده می کنید و هم معنای آن را. در فلش کارت های فیزیکی این دو مورد، دو روی یک کارت هستند. اما در وب سایتی مانند وب سایت من و زبان، فلش کارت ها همراه با فایل های صوتی هم می باشند و شما علاوه بر تصویر، معنا و فایل صوتی به مثال هم دسترسی دارید.

اما اگر از فلش کارت های فیزیکی استفاده می کنید، باید ابتدا به یک روی کارت توجه کنید مثلا ابتدا به لغت انگلیسی و تصویر آن نگاه کنید و بعد از آن روی دیگر کارت را مشاهده کنید تا در ذهن تان تصویر کلمه شکل ببندد و به خاطر سپاری آن برای شما راحت تر شود.

در کل فلش کارت ها یکی از مهم ترین منابع یادگیری لغات انگلیسی می باشند و آموزش شما را سریع تر و کاربردی تر پیش می برند. مزیت استفاده از فلش کارت ها کاری است. ضمن اینکه شما با فلش کارت ها تنها روی یک کلمه و معنای آن تمرکز می کنید و جملات و کلمات دیگر حواس شما را پرت نمی کند. علاوه بر این، در من و زبان این امکان برای استفاده از فلش کارت ها وجود دارد.

از این رو کارت هایی که برای یادگیری آن ها به تمرین بیشتری نیاز دارید را در لیست مورد علاقه های خود ذخیره کنید و هر زمان که فرصت داشتید روی آن ها مرور مجدد داشته باشید. اگر می خواهید خودتان برای خودتان فلش کارت درست کنید تنها ایراد آن زمان بر بودنش است، که ما توصیه می کنیم با استفاده از دوره های آموزشی متنوع من و زبان خودتان را از قید این مشکل هم رها کنید.

تکرار لغات را نادیده نگیرید

اگر می خواهید حین یادگیری لغات، املای آن ها را هم تمرین کنید، بهترین راه یادگیری لغات زبان انگلیسی تکرار و نوشتن کلمه ها می باشد. با این روش می توانید هر کلمه را بار ها و بارها تکرار کنید. توصیه می کنیم در زمان انجام این کار آن ها را بلند بخوانید تا ضمن تمرین تلفظ لغات، بهتر در ذهن تان بمانند. یکی از ویژگی های من و زبان هم اتفاقا استفاده از همین تکنیک تکرار است.

شما هر عبارت و واژه ای را در من و زبان می آموزید، آنقدر در تمرین های مختلف و درس های بعدی برای تان تکرار می شود که دیگر محال است از یادتان برود. لزومی ندارد که در این روش حتما از مداد و دفتر استفاده کنید، حتی می توانید به کمک تلفن های هوشمند، لپ تاپ و تبلت هم این کار را انجام دهید و این موضوع خیلی کار شما را راحت تر می کند چرا که دیگر مجبور نیستید به دنبال قلم و دفتر باشید.

آزمون های لغت را فراموش نکنید

اگر برای یادگیری لغات زبان انگلیسی به تنوع نیاز دارید، می توانید آزمون های لغت را نیز امتحان کنید. به کمک این آزمون ها خواهید توانست به مسیر یادگیری تان سرعت ببخشید. نیازی نیست جای خاصی به دنبال این آزمون ها باشید، با شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی من و زبان بدون هیچ مشکلی می توانید در پایان هر درس دایره لغات تان را چک کنید.

با شرکت در آزمون آنلاین می توانید نسبت به پیشرفت لغات در یادگیری زبان با خود صادق باشید و همین امر به شما در رفع اشکالات کمک کند.

لغات جدید را در مکالمه استفاده کنید

فراموش نکنید که هیچ گاه لغات به تنهایی در آموزش زبان انگلیسی نقشی نداشته اند و تا زمانی که از لغات در جملات استفاده نکرده اید، نمی توانید آن ها را در مکالمات روزمره تان وارد کنید. از آنجایی که هدف شما از یادگیری لغات زبان انگلیسی برقراری ارتباط است و کلام هم نقش اصلی را ایفا می کند، بهتر است هر کلمه را در قالب مکالمه یاد بگیرید تا به هدف مندی آن پی ببرید.

موفقیت در صحبت کردن به زبان انگلیسی و پیشرفت در مکالمه مانند آبی است که روی آتش ریخته می شود و فرد را از سایر اطرافیان متمایز می سازد. بدون شک همه دوست دارند مانند یک انگلیسی زبان به مکالمه بپردازند، شاید فکر کنید که صحبت کردن به انگلیسی مانند یک بومی، کار دشواری است اما اینگونه نیست.

بسیاری از زبان آموزان پس از گذشت مدت ها و از این کلاس به آن کلاس رفتن خسته شده اند، هنوز هم به این امر مسلط نشدند، می دانید چرا؟ به این دلیل که اهمیت تمرین و تکرار را دست کم می گیرند. اگر قصد دارید خیلی روان به زبان انگلیسی صحبت کنید به جای اعتماد به هر روش یادگیری زبان به یک روش معتبر و قابل اطمینان روی بیاورید.

لغات در یادگیری زبان انگلیسی

لغات در یادگیری زبان انگلیسی

نتجه گیری

آموزش آنلاین زبان انگلیسی فرصتی است که این روز ها هواداران خاص خود را دارد و به دلیل مزایای زیادی که در بر دارد، همه را به سوی خود جلب کرده است. اما از آنجایی که بسیاری از این آموزش های آنلاین به زبان انگلیسی هستند، یک خلا بزرگی برای زبان آموزان ایرانی وجود داشت، که من و زبان با شناسایی دقیق آن و با ارزیابی نیازهای زبان آموزان ایرانی توانست با ارائه آموزش به زبان اصیل فارسی آن را جبران کند. اگر شما هنوز تجربه آموزش لغات انگلیسی و دیگر بخش ها به صورت آنلاین را نداشته اید، پیشنهاد می کنیم با من و زبان این فرصت عالی را به خود هدیه دهید و برای بهبود مهارت های زبانی تان، از منبع آموزشی فارسی، معتبر و استانداردی چون من و زبان استفاده کنید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید