مکالمه به زبان آلمانی را به راحتی بیاموزید

برای تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی راه دور نروید. یکی از چالش های یادگیری زبان آلمانی و یا شاید هر زبان دیگری، صحبت کردن به آن زبان است. یادگیری دستور زبان، حفظ کردن لغات و نوشتن به یک زبان دیگر هم چالش های خود را دارد، اما در بیشتر موارد صحبت کردن به زبانی که در حال یادگیری آن هستید چالش متفاوتی است. زمانی که موضوع آموزش زبان آلمانی مطرح می شود، تسلط و تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی و روش هایی که بتوان این مهارت را بهتر کرد نیز مورد توجه قرار می گیرد.

تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی با چند روش ساده

اغلب افراد برای کسب مهارت در زبانی خاص در اولین قدم به حضور در کلاس های زبان فکر می کنند، غافل از اینکه با چند روش ساده می توانید برای خودتان برنامه ریزی کنید و مهارت های زبانی خود را تقویت کنید. در ادامه مقاله به روش هایی اشاره کرده ایم که با پرداختن به آن ها می توانید توانایی خود را در مکالمه به زبان آلمانی تقویت کنید. با ما همراه باشید.

با صدای بلند صحبت کنید

یکی از بهترین روش ها، نه تنها برای تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی بلکه برای هر زبان دیگری، بلند صحبت کردن به آن زبان است. البته منظور از بلند صحبت کردن این نیست که داد بزنید و یا آنقدر بلند صحبت کنید که باعث آزار دیگران شوید.

برای تمرین این روش، هر چه را که در حال مطالعه آن هستید بلند بلند بخوانید، نه در دلتان! هر بار که خواندن یک متن را تمام کردید سعی کنید در دفعات بعدی سرعت خود را بالاتر برده و تندتر بخوانید. این کار را بارها و بارها انجام دهید تا زبان و گوش شما به تندتر صحبت کردن عادت کند.

با این کار صدای خودتان را می شنوید و متوجه اشتباهات تلفظی خود می شود. و علاوه بر آن، هم زمان مهارت شنیدن خود را تقویت می کنید، زیرا گوش شما صدای تلفظ کلمات را می شود. در مورد این کار زیاد وسواس به خرج ندهید. مهم نیست که همه چیز را درست تلفظ می کنید یا نه، مهم این است که با این کار هم زمان مهارت شنیدن و مکالمه زبان آلمانی را تقویت کرده و عضلات دهان و صورت شما نیز برای تلفظ کلمات و صداهای مربوط به زبان آلمانی تقویت می شوند.

زبان کشور آلمان را به خوبی بیاموزید

 

مکالمه خود را به شکل موضوعی تقویت کنید

یکی از کارهای ساده اما موثر برای تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی، که می توانید آن را در مورد هر زبان دیگری نیز به کار ببرید، مشخص کردن موضوع قبل از شروع مکالمه است.

گاهی اوقات شما می دانید که باید چه بگویید و دستور زبان آلمانی را هم می دانید، اما نمی دانید که کلمات و اصطلاحات مناسب برای یک موضوع کدامند.

به همین دلیل، بهتر است که به صورت موضوعی صحبت کنید. یعنی موضوع را قبل از شروع صحبت کردن مشخص کرده و کلمات، افعال، عبارات و حتی اصطلاحات مربوط به آن موضوع را از قبل پیدا کنید. با این کار موقع صحبت کردن دیگر سر این مسئله که کدام کلمه یا فعل را باید انتخاب کنید گیر نخواهید کرد.

از طرف دیگر، صحبت کردن موضوعی باعث انسجام بیشتر یادگیری کلمات و افعال می شود. وقتی بدانید که مثلا کلمات و افعال لازم برای صحبت در مورد آشپزی کردن کدامند، آنها را بهتر به خاطر سپرده و در نتیجه بهتر می توانید در موقعیت های مشابه از آنها استفاده کنید.

از تکنیک سایه استفاده کنید

تکنیک سایه در یادگیری زبان، به تکنیکی گفته می شود که شما آنچه را که می شنوید مرتب تکرار می کنید. این تکنیک هم زمان بر روی تسلط شما به لهجه آلمانی و توانایی درک کلمات نیز کار می کند. گفته می شود که استفاده از این روش باعث می شود تا ارتباطات عصبی جدید در مغزتان درست شده و در نتیجه سریع تر و دقیق تر بتوانید کلمات و جملات را بدون فکر کردن راحت در ذهن خود ایجاد کنید.

تکنیک سایه به تقویت حافظه و تمام قسمت های فیزیکی که مسئول تولید صدا هستند کمک می کند. بسته به اینکه زبان اصلی و هدف شما از میزان تسلط به زبان آلمانی چیست، به احتمال زیاد صداهای زیادی وجود دارد که دهان شما به تولید آنها عادت ندارد. تکنیک سایه را به عنوان مثال می توانید در زمان تماشای تلویزیون یا فیلم ها یا گوش دادن به موسیقی انجام دهید.

برای انجام این تمرین بهتر است که موسیقی یا برنامه تلویزیونی و یا فیلمی را که دوست دارید انتخاب کنید. زمانی که به موضوعی علاقه داشته باشید، برای تکرار آن اشتیاق بیشتری خواهید داشت. همین موضوع باعث می شود تا از انجام این تمرین نه تنها خسته نشوید بلکه هر روز بیشتر از قبل برای آن وقت بگذارید.

زبان آلمانی را به راحتی بیاموزید

تا می توانید تمرین کنید

خیلی از افراد اعتقاد دارند که هر چقدر در کاری استمرار و تکرار بیشتری داشته باشید، در آن کار موفق تر خواهید شد. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باید که تکرار باید با یک روش درست انجام شود تا شما را به نتیجه مطلوب برساند. اگر کاری را دائما تکرار کنید اما آن کار چندان موثر نباشد، نباید انتظار داشته باشید که به نتیجه دلخواه برسید.

تکرار و تمرین با روش های موثر برای تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی، باعث می شود تا تسلط بیشتری به صحبت کردن پیدا کنید. در مورد این کار خیلی هم سخت گیر نباشید. مکالمات کوتاه، جملات کوتاه و ساده و هر چیزی که با آن راحت هستید را انتخاب کنید و مرتب آنها را تکرار و تمرین کنید. شاید این کار به نظرتان بیهوده برسد، اما مطمئن باشید که از نتیجه این کار در پایان شگفت زده خواهید شد.

در این مورد نیز بهتر است که موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن علاقه بیشتری دارید. با این کار اشتیاق شما به یادگیری بیشتر شده و به شکل موثرتری می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

از اشتباه کردن نترسید

یکی از مشکلاتی که بیشتر زبان آموزان در مورد تمرین برای تقویت مهارت مکالمه زبان آلمانی دارند، این مسئله است که از اشتباه کردن می ترسند. بعضی ها حتی تا زمانی که به طور کامل به دستور زبان مسلط نشده باشند و به اندازه کافی لغت و فعل و عبارت و … یاد نگرفته باشند، اصلا حرف نمی زنند!

به خاطر داشته باشید که تا اشتباه نکنید هرگز یاد نخواهید گرفت. چه در مورد یادگیری زبان آلمانی و یا هر زبان دیگری که باشد، باید این موضوع را بپذیرید که اشتباه کردن بخشی از مسیر یادگیری است. از همان ابتدای یادگیری باید شروع به صحبت کردن کنید. حتی اگر در حد چند کلمه یا جملات خیلی کوتاه و ساده باشد.

اگر قرار باشد که به خاطر ترس از اشتباه کردن موقع حرف زدن، صحبت نکنید پس اصلا برای چه هدفی یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده اید؟!! هدف اصلی یادگیری هر زبانی این است که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و این کار جز از راه صحبت کردن راه دیگری ندارد.

در بین چهار مهارت اصلی در یادگیری زبان آلمانی، یعنی مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن، مهارت مکالمه زبان آلمانی معمولا نقطه ضعف شماره یک در یادگیری این زبان است. این مسئله تقریبا بین همه زبان آموزانی که در حال آموزش دیدن زبان آلمانی هستند مشترک است.

دلیل این موضوع تا حدی مشخص است؛ معمولا وقتی یک زبان برای اولین بار آموزش زبان آلمانی را شروع می کند، این کار را از طریق خواندن انجام می دهد. البته این مسئله در یادگیری اکثر زبان ها وجود دارد. در اکثر کلاس های آموزش زبان، 20 درصد از وقت صرف تکرار کلمات و دستور زبان جدید شده و 80 درصد دیگر معمولا به خواندن از روی کتاب، انجام تمرینات و گوش دادن به صحبت های معلم اختصاص داده می شود.

مکالمه آلمانی را با من و زبان بیاموزید

مکالمه آلمانی را با من و زبان بیاموزید

بنابراین، در کنار انوع روش های آموزشی، چه به شکل حضور در کلاس و چه به شکل یادگیری آنلاین زبان آلمانی، بهتر است که از روش های دیگر، که به برخی از آنها در این مقاله اشاره شد، نیز استفاده کنید. یکی از روش های خوب یادگیری زبان آلمانی، روش یادگیری آنلاین است.

اگر تا به حال از روش آموزش آنلاین زبان آلمانی استفاده نکرده اید فقط کافی است که در سایت من و زبان ثبت نام کنید. سایت آموزش آنلاین من و زبان با استفاده از روش های به روز 6 زبان زنده دنیا را به شما آموزش می دهد. با من و زبان دیگر لازم نیست که حتما در ساعت مشخصی سر کلاس حضور داشته باشید. هر کجا و هر زمان که خواستید وارد پنل کاربری خود در من و زبان شده و زبان مورد نظر خود را آموزش می بیند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • راضیه

    توی سایت من و زبان بخش جدایی برای یادگیری مکالمه آلمانی وجود داره؟ یا بین درسا هست؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      برای هر درسی بخش مکالمه وجود داره که مربوط به موضوعات درس میشه.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید