یادگیری زبان آلمانی ویژه مهاجرت و اقامت

یکی از مهمترین اقدامات پیش از مهاجرت به کشور زیبای آلمان، یادگیری زبان این کشور است. کشور آلمان از جمله کشورهایی است که به دلیل شرایط خوب اقتصادی هر ساله تعداد زیادی از افراد به آن مهاجرت می کنند. افراد با اهداف گوناگون همچون ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا به طور کلی مهاجرت به کشور آلمان روی می آورند و برای همه این اهداف لازم است به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشند. به همین دلیل،آموزش زبان آلمانی به یکی از پرطرفدارترین آموزش ها تبدیل شده است.

کشور آلمان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند به این کشور اروپایی مهاجرت کنند. سطح زندگی خوب و اینکه همه افراد در یک رفاه نسبی زندگی می کنند، کشور آلمان را به یکی از بزرگترین قطب های مهاجرتی در دنیا تبدیل کرده است و از آنجایی که آلمان یکی از قطب های صنعتی دنیاست بسیاری از شرکت های معتبر آلمانی در سراسر دنیا در آن شعبه دارند. ب

کار و زندگی در آلمان

آلمان کشوری در غرب قاره اروپا می باشد که همسایگان آن دانمارک، فرانسه، سوئیس، اتریش، لهستان و چک هستند. جمعیت آلمان حدود ۸0 میلیون نفر بوده و البته چیزی حدود ۷0 میلیون نفر از این جمعیت دارای ملیت آلمانی نیستند. مابقی این جمعیت را نیز مهاجران تشکیل می‌ دهند. جالب است بدانید که تعداد مهاجرانی که اقامت اروپا دارند و به صورت قانونی وارد کشور آلمان شده‌ اند زیاد نیست.

کشور آلمان با آماده کردن بستر مناسب برای پذیرش دانشجویان خارجی برای مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان، توانسه است، پس از کشورهای آمریکا و انگلیس، رتبه سوم را در راستای جذب دانشجویان خارجی از آن خود کند. بنابراین اگر می خواهید به زبان آلمانی درس بخوانید؛ با توجه به دانشگاه انتخابی خود، شما به سطح B1 یا B2 از زبان آلمانی نیاز خواهید داشت.

مهم ترین نکته در مورد مهاجرت به آلمان و کار و هزینه های زندگی در آلمان، این است که دانشگاه های آلمان کاملا رایگان بوده و تحصیل در آلمان فقط هزینه ای اندک بابت بیمه و … را در بردارد. از سویی دیگر هزینه های زندگی در آلمان به صورت ماهیانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو است و افراد با گذراندن دوره تحصیلات خود در این کشور و استخدام در شغلی مناسب، به راحتی می توانند هزینه های مورد نیاز برای زندگی را تامین نمایند. در زبان آلمانی، سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته آموزش داده می شود و یادگیری زبان آلمانی کمک زیادی به زبان آموزانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، می کند.

یادگیری زبان آلمانی ویژه مهاجرت و اقامت

چرا یادگیری زبان آلمانی برای کسب و کار اهمیت دارد؟

تعداد افرادی که در قاره اروپا به زبان آلمانی حرف می زنند، از انگلیسی زبانان بیشتر است و زبان آلمانی بعد از زبان انگلیسی، دومین زبان مهم دنیاست. کشور آلمان در زمینه تجارت و صنعت از کشورهای پرقدرت است و افراد زیادی از کشورهای مختلف در حال همکاری با شرکت های آلمانی می باشند.

افرادی که به قصد کار و سرمایه گذاری به کشور آلمان مهاجرت می کنند، خوب است که قبل از مهاجرت به این کشور در دوره های تخصصی که اصطلاحات مربوط به کار و سرمایه گذاری را آموزش می دهد، شرکت نمایند تا بتوانند در کار خود موفق تر از سایرین باشند. بدون گذراندن این دوره ها به طور حتم با مشکلات زیادی در زمینه کار مواجه می شوند.

تحصیل، یکی از دلایل مهم یادگیری زبان آلمانی

برای ادامه تحصیل و درس خواندن در کالج ها و دانشگاه های کشور آلمان یادگیری زبان آلمانی ویژه مهاجرت مهم میشود، یکی دیگر از دلایل مهم مهاجرت به کشور آلمان ادامه تحصیل است. هر ساله تعداد زیادی از افراد به قصد ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت می کنند و دلیل اصلی آن ها برای مهاجرت، وجود دانشگاه های معتبر و آموزش حرفه ای در این کشور می باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در سطوح محتلف امکان پذیر است ولی قبل از اقدام به مهاجرت، افراد باید در کشور خود تا حدی زبان آلمانی را فرا بگیرند. دانش آموزانی که می خواهند از طریق تحصیل به آلمان مهاجرت کنند، باید بعد از اتمام دوره دبیرستان، در کالج ثبت نام نمایند. دانش آموزان در کالج با موضوعات و دروس دانشگاه تا حدودی آشنا می شوند و مهم تر از آن، زبان آلمانی شان را تقویت می کنند.

البته فراموش نکنید،درست است که دانشگاه‌ های درجه‌ یک این کشور رایگان هستند اما دروس خود را به زبان آلمانی ارائه می ‌کنند و برای ورود به این دانشگاه ‌ها سطح دانش عمومی و تخصصی شما در زبان آلمانی، سنجیده می ‌شود. به طور کلی می توان گفت، آلمان دروازه‌ ی گسترده برای ورود به بستر تحصیلات عالی در سطح جهانی و بین المللی است.

یادگیری زبان آلمانی ویژه مهاجرت و اقامت

چرا زبان آلمانی پرطرفدار است؟

درست است که تعداد افرادی که به زبان آلمانی صحبت می کنند، نسبت به زبان‌ های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه کمتر است. اما دلیل آنکه یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ‌ترین زبان‌ های دنیا به شمار می‌ آید خود کشور آلمان و موقعیت‌های استثنایی و متنوعی است که برای همه مردم دنیا فراهم کرده است.

مخصوصا ایرانی ها به دلیل داشتن نژاد آریایی مشترک با آلمانی ها و اینکه مهاجرین زیادی از ایران به آلمان رفته اند، علاقه زیادی به آلمان و زبان آلمانی دارند. بسیاری بر این باورند که یادگیری زبان آلمانی و مکالمه به این زبان کار بسیار سختی است. ولی باید بگوییم که اینگونه نیست و یادگیری زبان آلمانی ساده‌ تر از آن چیزی است که تصور می‌ کنید.

در دوره‌ های زبان آلمانی تلاش بر این است که زبان، کارکرد اصلی خود را که همان برقراری ارتباط کلامی است؛ حفظ کند و همه چیز به صورت کاربردی آموزش داده شود. اغلب زبان آموزان با مراجعه به بسیاری از پایگاه های آموزشی به دلیل بهره گرفتن از متدهای آموزشی ناکارآمد، پس از مدتی از ادامه آموزش و فراگیری زبان منصرف می شوند.

نکاتی درباره آلمان و زبان آلمانی

آلمان دومین کشور صادرکنند‌ه جهان بوده و اقتصاد آلمان، دارای رتبه‌ ی اول در اروپا و رتبه ‌ی چهارم در جهان می باشد. آلمان دارای شعبات بسیاری از شرکت‌های بین ‌المللی است و میزان سرمایه‌ گذاری مستقیم آلمان در ایالات متحده‌ی آمریکا بیش از ده میلیارد دلار می باشد. زبان آلمانی بیشترین تعداد بومی ‌زبان را در اتحادیه اروپا دارد و به نوعی می توان گفت زبان آلمانی از رایج‌ ترین زبان‌ های گفتاری جهان است.

نکته قابل تامل این است که تا کنون تعداد بسیار زیادی جوایز نوبل در فیزیک، شیمی و پزشکی به دانشمندانی از ۳ کشور آلمانی زبان تعلق گرفته است. همچنین بسیاری از افراد برجسته‌ در دنیا از دانشگاه‌های آلمان فارغ التحصیل شده اند. آلمانی‌ ها از پیشگامان جهانی در عرصه‌ ی مهندسی می باشند و این خود یک افتخار بزرگ است. زبان‌های آلمانی و انگلیسی بسیار شبیه به هم هستند. بسیاری از واژگان زبان آلمانی مشابه معادل ‌های خود در زبان انگلیسی بوده و این امر یادگیری را برای زبان آموزان سا

ده تر می کند. از مشهورترین افرادی که به زبان آلمانی صحبت می کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گوته، مارکس، نیچه، کافکا، مان، برشت، گراس، موتزارت، باخ، بتهوون، شوبرت، برامس، شومان، واگنر، مالر و شونبرگ، فروید، وبر، انیشتین، هایزنبرگ، کانت، هگل و هایدگر و …

خوب است بدانید که ۱۸ درصد از کتاب‌ های جهان در آلمان به انتشار می رسند که تعداد نسبتا کمی از آن ها به انگلیسی ترجمه می‌ شوند. بنابراین کسانی که علاقه مند به مطالعه کتب آلمانی زبان هستند با فراگیری این زبان به گنجینه آثار نوشته شده توسط بزرگان آلمانی زبان دست می یابند. بسیاری از مهم ترین آثار جهانی در زمینه ‌های فلسفه، ادبیات، موسیقی، تاریخ هنر، روانشناسی، شیمی، فیزیک، مهندسی و پزشکی به زبان آلمانی نوشته شده‌ اند و منابع بسیار خوبی به شمار می روند.

سخن پایانی

در باب یادگیری زبان آلمانی ویژه مهاجرت و اقامت، باید قبل از هر چیز هدف خود را تعیین کنید و پس از آن با یادگیری زبان آلمانی شرایط و روش مورد نظر خود را برای مهاجرت و اقامت تعیین نمایید. با یک جستجوی جامع پیرامون هزینه زندگی در آلمان، هزینه اقامت آلمان، شرایط تحصیل در آلمان، کار در آلمان، سرمایه گذاری در آلمان، ثبت شرکت در آلمان، ازدواج در آلمان، تولد فرزند در آلمان و مهاجرت به آلمان، می توانید اطلاعات مناسب را بدست آورده و از آن پس با آموزش آنلاین زبان آلمانی با وبسایت من و زبان همراه شوید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید