یادگیری زبان آلمانی را با الفبای ساده اش شروع کنید

افراد زیادی هستند که تمایل بالایی برای یادگیری زبان آلمانی نشان می دهند اما هیچ گاه آموزش خود را شروع نمی کنند و دلیل این امر را در سختی زبان آلمانی می دانند. در صورتی که قبل از شروع کاری چگونه می توان در مورد سختی و یا راحتی آن نظر داد؟! این پیش فرض بیشتر در گرو شنیده هاست و دیده شده آن هایی که از شروع کردن می ترسند بیشتر به حرف افرادی اکتفا کرده اند که یادگیری این زبان را کاری سخت و غیر ممکن می دانند.
اما حقیقت امر این است که شروع هر کاری که نسبت به آن علمی نداشته باشید می تواند کاری سخت و طاقت فرسا باشد و نیاز به تلاش و پشتکار بسیاری دارد. بنابراین به جای گوش سپردن به حرف های اطرافیان و چه بسا افرادی که خودشان هیچ گونه علمی نسبت به زبان آلمانی ندارند! دست به کار شوید و برنامه ای مشخص را دنبال کنید.

نکته جالبی که می تواند به شما این اطمینان را بدهد که یادگیری این زبان کاری بسیار دشوار هم نیست این است که اگر شما با زبان انگلیسی آشنایی دارید، یادگیری این زبان می تواند کاری بسیار ساده باشد. چرا که ریشه هر دو زبانی که از آن ها نام بردیم یکسان بوده و چه بسا کلمات مشترک بسیاری که بین این دو زبان وجود دارد. برای مثال آب در زبان انگلیسی water می‌شود که در زبان آلمانی wasser می‌گردد و یا پدر در زبان انگلیسی father می‌گردد که در زبان آلمانی vater است. بنابراین اگر برنامه مشخصی برای یادگیری این زبان داشته باشید با آموزشی خوب می توانید به راحتی در زمانی معقول زبان آلمانی را بیاموزید .

همیشه اولین گام برای یادگیری یک زبان جدید آشنایی با حروف الفبای آن می باشد که اغلب کاری پیچیده می باشد و یادگیری و به خاطر سپردن و اما خبر خوب دیگر برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند این است که نیاز نیست حروف الفبای جدیدی را بیاموزید، تنها چند حرف مازاد بر الفبای انگلیسی وجود دارد که آن ها را یاد خواهید گرفت، و این حروف umlauts ä، ö و ü و همچنین ß است”.

یادگیری الفبای زبان آلمانی
یادگیری الفبای زبان آلمانی

حروف الفبا زبان آلمانی das Alphabet

حروف الفبا در زبان آلمانی برخلاف زبان فارسی مانند زبان انگلیسی از چپ به راست نوشته می شوند تلفظ بیشتر حروف زبان آلمانی نیز همچون حروف زبان انگلیسی می باشد، از این رو می گوییم افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند راحت تر از سایرین می توانند این زبان را بیاموزند.

در این زبان نیز همچون انگلیسی پنج حرف a, e, i, o, u را حروف صدادار و مابقی را حروف بیصدا می نامند. در این زبان با گذاشتن دو نقطه “ der Umlaut “ بر روی حروف a, u و o باعث تغیر صدا آنها شده و حروف ä, ö, ü Ä,Ö,Ü را خواهند ساخت. علاوه بر این حروف ، حرف ß که das Eszett نامگذاری شده جزوه حروف الفبای زبان آلمانی می باشد و صدای ” س ” دارد.

در زبان آلمانی نیز حروف الفبا به دو شکل کوچک و بزرگ نوشته می شود، اصولا از حروف بزرگ در ابتدای جملات و اسامی خاص استفاده می شود. حروف کوچک بیشترین استفاده را دارد و در هنگام نوشتن از آن استفاده می شود.

چگونه الفبای آلمانی را تلفظ کنیم؟

در زیر حروف الفبای آلمانی با یک کلمه همراه با تلفظ آن آمده است. توجه داشته باشید که تلفظ حرف به تنهایی با آنچه در جمله استفاده می‌شود متفاوت باشد.

Alphabet

A Ah
B Beh
C Tseh
D Deh
E Eh
F Eff
G Geh
H Hah
I Ih
J Yott
K Kah
L Ell
M Emm
N Enn
O Oh
P Peh
Q Kuh
R Err
S Ess
T Teh
U Uh
V Fau
W Veh
X Iks
Y Ypsilon
Z Tzett

تلفظات حروف اضافی ä، ö و ü تنها یک صدای رساتر ایجاد می‌کنند که بیشتر در جلوی دهان شما ایجاد می‌شود که “ Umlaute” نامیده می‌شود.

همچنین این حروف را می‌توان به صورت ae، oe و ue نوشت البته استفاده از این شکل نوشتار کمتر رایج است.

همانطور که دقت کردید الفبای این زبان نیز بسیار ساده بوده و در زمانی کوتاه قابل یادگیری است، بنابراین یادگیری این زبان مسئله سخت و غیر ممکنی نیست، تنها کافیست که بخواهید و در این مسیر از نظر افراد صاحب نظر وکارشناس استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از نظر افرادی که نتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند در این مسیر به ضرر شما تمام خواهد شد.

یادگیری الفبای زبان آلمانی
یادگیری الفبای زبان آلمانی

در این قسمت اشاره ای کوتاه به دستور زبان آلمانی می کنیم:

به هنگام یادگیری زبان آلمانی بایستی در تلاش باشید که اسامی و کلمات را بر اساس مونث، مذکر و خنثی بودن آن یاد بگیرید.

در واقع با توجه به اینکه کلمات در زبان آلمانی نیز همچون زبان فرانسه جنسیت دارند چنانچه از ابتدا آن ها را بر اساس جنسیت تفکیک کنید، کمتر دچار سردرگمی می شوید و قدرت بیشتری پیدا خواهید کرد. شناسایی افعال مدال نیز می تواند روش خوبی برای یادگیری این زبان باشد با کمک این افعال قادر خواهید بود که جملات متنوعی بسازید. این افعال به شرح زیر است:

  • können توانستن
  • mögen خواستن، دوست داشتن
  • dürfen اجازه داشتن
  • müssen بایستن، اجبار داشتن
  • sollen بایستن، اجبار داشتن، ترجیح داشتن
  • wollen خواستن

با توجه به اینکه در زبان آلمانی، حروف اضافه نقش مهمی در معنی و مفهوم فعل خواهد داشت و یادگیری آنها در ابتدا می تواند به شما کمک زیادی کند. این حروف در چهار دسته قرار می گیرند: حرف اضافه برای مفعول مستقیم، حرف اضافه برای مفعول غیر مستقیم، حرف اضافه برای حاکمیت و حرف اضافه دوگانه که هم برای مفعول مستقیم بکار برده می شود و هم مفعول غیر مستقیم.

نکته جالبی که در خصوص زبان آلمانی وجود دارد این است که هر فعل زمانی که جمع بسته می شود، شکل ظاهری اش به طور کلی تغییر می کند.

نکته جالبی که در خصوص زبان آلمانی وجود دارد این است که زمان حال ساده و حال استمراری در این زبان به یک شکل نوشته می شود و به طور کلی حال استمراری وجود ندارد به همین منظور برای تشخیص و تفکیک آنها از هم بهتر است که به معنی جمله یا قیدهایی که در جملات آلمانی به کار برده می شود توجه کنید.

نکته قابل توجه در این زبان این است که در زبان آلمانی قیدها و صفات به یک شکل بوده و چنانچه قید تبدیل به صفت شود هیچ گونه تغییری در ظاهر و تلفظ کلمه ایجاد نمی شود.

اما به راستی آیا ارزشش را دارد که زمان زیادی را به یادگیری این زبان اختصاص دهیم؟ یادگیری زبان آلمانی از چه نظر مورد توجه خاص و عام قرار گرفته است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

جالب است بدانید که این کشور دستاوردهای بسیار بزرگی را در تاریخ به نام خود زده است و بیش از 100 جایزه نوبل به دلیل پیشرفت چشمگیری که این کشور در علوم فیزیک، پزشکی، شیمی، ادبیات و داشته به آن اختصاص یافته است. بنابراین یادگیری این زبان می تواند کمک خوبی برای ترغیب شما به مطالعه مقالات، نشریه‌‌ها و مجلات علمی باشد که به این زبان موجود است و چه بسا افراد زیادی به دلیل ناآشنایی با این زبان نسبت به آن ها بی خبر باشند.

با توجه به آنچه در قسمت بالا به آن پرداختیم می توان نتیجه گیری کرد که سطح بالای علمی و همچنین بیشمار بودن برندگان جوایز علمی را در این کشور می‌توان عامل پیشرفت اصلی کشور آلمان در دانشگاه ها و مراکز علمی آن دانست. همین موضوع امروزه مورد توجه افرادی قرار گرفته است که برای ادامه تحصیل قصد ترک کشور خود و رفتن به کشورهای اروپایی را دارند.

و اما از دیگر عواملی که منجر به اهمیت روز افزون این زبان در بین افراد شده است بازار چاپ و نشر کتاب در این کشور می باشد. در واقع کشور آلمان به عنوان سومین تولیدکننده کتاب در جهان، بعد از صنایع چاپ و نشر چین و انگلیس شناخته می شود. با در نظر گرفتن موردی که به آن اشاره شد و با توجه به این که تنها کتاب‌های محدودی هستند که به دیگر زبان‌ها ترجمه می‌شوند، تنها با تسلط به زبان آلمانی می توان به اطلاعات این کتاب‌ها دست یافت.

کشور آلمان تنها یک گزینه جالب برای دانشگاهیان می باشد و تمامی افرادی که در دنیای کسب و کار مهارت داشته باشند و در این زمینه اطلاعاتی گردآوری کرده باشند متوجه شده اند که این کشور انتخاب بسیار مناسبی برای کسب و کار می باشد چرا که این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد در اتحادیه اروپا و همچنین چهارمین کشور در سراسر جهان شناخته می شود.

یادگیری الفبای زبان آلمانی
یادگیری الفبای زبان آلمانی

کشور آلمان مکانی مناسب برای شرکت‌های متعدد بین المللی می باشد لذا افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور کرده اند. این مسئله نیز بر هیچ کس پوشیده نیست که برای زندگی و کار کردن در کشوری لازمه اول آن این است که بتوان با مردم کشور جدید ارتباط برقرار کرد و لازمه این ارتباط دانستن زبان آن مردم است، بنابراین مهاجرت و کار کردن در این کشور نیز به عاملی برای یادگیری زبان آلمانی می باشد.

جالب است بدانید که مارک‌ها و شرکت‌های معتبر جهانی همچون زیمنس، فولکس واگن، آدیداس و لوفت هانزا در کشور آلمان هستند. این کشور همچنین میزبان برخی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین المللی تجاری و فن آوری اطلاعات بود و همین امر نشانگر این مسئله است که کشور آلمان توانایی بالقوه ای برای افزایش فرصت‌های شغلی دارد و یادگیری زبان مردم این کشر می تواند امتیاز بسیار بزرگی برای افرادی که به دنبال پیشرفت و ترقی هستند باشد.

زبان آلمانی تاحد زیادی در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد، این زبان به همراه زیان های انگلیسی و فرانسوی سه زبان رسمی اتحادیه اروپا هستند. جالب است بدانید که در سخنرانی هایی که در قاره اروپا ایراد می شود تا حد زیادی از زبان آلمانی استفاده می شود و این زبان دومین رتبه برای سخنرانی در قاره اروپا را به خود اختصاص داده است.

شما با علم بر زبان آلمانی با جامعه جدیدی از افراد رو به رو خواهید بود که تعدادشان کم نبوده و بالغ بر 100 میلیون نفر می باشد.
فرهنگ کشور آلمان قسمتی از میراث ارزشمند جهان است. با وجود اینکه آلمانی‌ها اغلب به افراد منطقی مشهور می باشند، اما این کشور زادگاه ادیبان بزرگ، موسیقی دانان، هنرمندان و فیلسوفانی است که آثار ارزشمندی را به نام خود و این کشور ثبت کرده اند، که از این میان می توان به نوشته‌های گوته، کافکا، برشت و مان اشاره کرد.
زبان آلمانی، زبان مادری آهنگسازانی همچون موتزارت، باخ، شوبرت، بتهوون و واگنر است. یادگیری آلمانی به شما این شانس را می دهد تا با شاهکارهای این بزرگان در قالب اصلی خودشان آشنا شوید و این امر باعث خواهد شد که به بخش‌هایی از میراث فرهنگی جهان، به صورت مستقیم دست رسی داشته باشید.
اگر به دنبال این هستید که استارت یادگیری خود را بزنید پیشنهاد ما به شما بازدید از سایت آموزش زبان ” من و زبان” است. در این سایت آموزشی زبان در حال حاضر شما به یادگیری 6 زبان زنده دنیا دسترسی خواهید داشت. تمامی محتواهایی که در پکیج های آموزشی قرار داده شده تحت نظارت کارشناسان زبان صورت گرفته است. یادگیری زبان با “من و زبان” تجربه شیرین و تکرار نشدنی برای تان خواهد بود چرا که در هر زمان و هر مکان می توانید به یادگیری خود مشغول باشید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید