نکاتی درباره یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم یک کار پیچیده و زمانبر است که نیاز به صرف وقت بسیار ، پایداری و سخت کوشی دارد. آنچه ممکن است ندانید این است که راهکارهایی وجود دارد که می تواند به شما در مطالعه موثرتر کمک کند، تا از وقت و انرژی خود نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله ابتدا برخی از اصول اساسی که باعث یادگیری موثر زبان می شود را مرور کرده و سپس فعالیت هایی را که می توانند به شما در عملی کردن این اصول کمک کنند، یاد می دهیم. از این ابزارها برای ایجاد یک برنامه مطالعاتی استراتژیک استفاده کنید که به رشد مهارتهای زبانی شما کمک کند.

 

نکاتی درباره یادگیری زبان دوم
نکاتی درباره یادگیری زبان دوم

اصول اصلی یادگیری زبان

ابتدا اجازه دهید درمورد، نکاتی در یادگیری زبان دوم صحبت کنیم. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که سه عنصر اصلی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد.
عنصر اول: اولین عنصر درک و فهم کلمات است که یک روش موثر برای تقویت مهارت خواندن و شنیدن به حساب می آید در معرض زبان جدید قرار گرفتن یکی از روشهای یادگیری و درک کلمات است.
عنصر دوم: دومین عنصر صحبت کردن و تولید کلام است به زبان دوم است.
عنصر سوم: سومین عنصر بررسی یا بازخورد آموزه هاست که اساساً به معنای شناسایی خطاها و ایجاد تغییر در پاسخ های زبان دوم است.
یاد گیری اصطلاحات و عبارت های خاص در کنار این سه عنصر کمک ویژه ای به یاد گیری زبان دوم می کند. این سه عنصر ساختار اصلی یادگیری زبان دوم هستند و یک برنامه مطالعه مؤثر ، هر سه را به حداکثر می رساند. هرچه بیشتر گوش دهید و بخوانید (ورودی) ، بیشتر صحبت می کنید و می نویسید (خروجی) ، بیشتر صحبت می کنید و بیشتر خطا می کنید از خطاهای خود یاد می گیرید (نقد و بازخورد) ، و نهایتا مهارت های زبانی شما بیشتر می شود.

 

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

 

سریعترین روش برای یادگیری زبان دوم

حال قصد داریم سریعترین ، مستقیم ترین روش برای یادگیری یک زبان جدید در 8 مرحله را بررسی کنیم. آیا می خواهید “یادگیری یک زبان جدید” را با عجله تمام کنید؟ شاید نیاز به یادگیری یک زبان داشته باشید تا بتوانید در سفر آینده تان به راحتی نیازهای خود را برطرف کنید.
و یا اینکه می خواهید مسئولیت های شغلی جدیدی را به عهده بگیرید و یا اینکه دوست دارید رمان مورد علاقه ی خود را به اولین زبانی که نگارش شده است بخوانید. دلیل شما برای یادگیری یک زبان جدید هر چه باشد ، احتمالاً باید بدانید که راه یاد گیری ایده ال زبان دوم، یادگیری سریع زبان می باشد.

با این حال ، یادگیری یک زبان، به ویژه هنگامی که می خواهید آن را از ابتدا یاد بگیرید ، باید سریع اتفاق بیفتد. بایستی خیلی سریع یک دستور زبان جدید یاد بگیرید، کلمات واژگان را به خاطر بسپارید، صحبت کردن را تمرین کنید … اما یادگیری یک زبان جدید نیازی به روند آهسته یا خسته کننده ندارد. اگرچه هیچ چیز نمی تواند جایگزین کار سخت و زحمت لازم باشد ، اما اگر استراتژی صحیح را دنبال کنید و خود را وقف این فرآیند کنید ، می توانید یک زبان جدید خارجی را سریع بیاموزید. این هشت مرحله را دنبال کنید ، این ها به شما کمک خواهند کرد که خیلی سریع و دور از تصور ذهنیتان زبان جدید را فرا بگیرید . حال قسمت اول این 8 مرحله را بررسی خواهیم کرد و در ادامه مقاله نکاتی درباره یادگیری زبان دوم به سریعترین راه یادگیری زبان می پردازیم.

 

نکاتی درباره یادگیری زبان دوم
نکاتی درباره یادگیری زبان دوم

 

یادگیری یک زبان جدید در چند مرحله ساده

 

  • اهداف یادگیری زبان را تعیین کنید.

اولین قدم برای یادگیری سریع یک زبان جدید ، تعیین اهداف و انگیزه ی لازم برای خود است . اهداف خود را بارها و بارها مرور کنید چرا که اینکار انگیزه ی زیادی برای فراگیری زبان به شما می دهد .
اگر اهدافتان را مشخص نکنید ، چگونه می توانید بفهمید که می خواهید به چه چیزی برسید و ارزیابی کنید که آیا به آن دست یافته اید یا خیر؟

وقتی با ایده یادگیری یک زبان جدید روبرو هستیم، بیشتر ما احساس غرق شدن می کنیم. کلمات زیادی برای یادگیری وجود دارد و روشهای مختلف زیادی برای مطالعه وجود دارد. تعیین اهداف ، تمرکز شما را افزایش می دهد ، بنابراین می توانید از نگرانی در مورد جزئیات دست بکشید و به کار اصلی خود مشغول شوید.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که نوع صحیحی از اهداف را تعیین می کنند ، احتمال موفقیت بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید اهدافی تعیین کنید که قابل دست یافتن بوده و احساس دستیابی به آنها ملموس باشد بایستی ، روی نتایج خاص و ملموس متمرکز شوید. اهداف کلی تان را تعیین کنید و به جای اینکه فکر کردن به مدت زمان مطالعه ،بر آنچه قصد دارید یاد بگیرید ، متمرکز شوید. یک نمونه از یک هدف ملموس و دست یافتنی این است که ، “این هفته می خواهم 30 کلمه لغات اسپانیایی را که مربوط به خرید است یاد بگیرم.” اهداف کوتاه مدت را تعیین کنید. خوب است که یک هدف نهایی داشته باشید – مطلبی که در نهایت امیدوارید به آن برسید. اما تعیین اهداف کلی و بلند مدت برای تقویت روزانه یادگیری بیش از حد مورد نیاز است. هدف نهایی خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و برای هر هفته یا ماه اهداف کمتری را تعیین کنید.

 

نکاتی درباره یادگیری زباننکاتی درباره یادگیری زبان

 

  • خود را به چالش بکشید (اما نه زیاد)

دستیابی به اهداف وقتی برای شما مفید خواهند بود که باعث شوند برای یاد گیری به خود فشار بیاورید . اما اگر خیلی سخت و طاقت فرسا باشند، می توانند شما را دلسرد کنند. یک راه خوب برای دستیابی به این امر ، تعیین اهداف با طیف کلی نتایج است. به عنوان مثال، ممکن است شما بگویید، “من می خواهم این هفته 30-50 کلمه جدید واژگان را یاد بگیرم.” یاد گیری سی کلمه باعث می شود که به هدفتان رسیده باشید و یادگیری 50 کلمه باعث می شود که خود را به چالش بکشید و این دو حالت هر دو برای یاد گیری مفید خواهد بود . اهداف خود را یادداشت کنید. نوشتن اهداف به شما کمک می کند تا به آنها متعهد شوید. اهداف خود را در مکان های مشخص و در دیدرس قرار دهید مانند آینه حمام یا صفحه موبایل یا روی یخچال.

 

  • کلمات “درست” را بیاموزید.

زبان ها از تعداد زیادی کلمات تشکیل شده اند.  خوشبختانه ، شما نیازی به یادگیری همه ی این کلمات ندارید . با یاد گرفتن محدودی از کلمات مفید و ضروری می توانید به زبان مورد نظر صحبت کرده و نیازهای خود را برطرف سازید . در نظر بگیرید: 100 کلمه برتر حدود 50 درصد از متون زبان انگلیسی را تشکیل می دهند و 1000 کلمه برتر حدود 90 درصد را تشکیل می دهند! پس در هر زبانی لیست 1000 کلمه ی برتر را در نظر بگیرید و به خاطر بسپارید.

 

انگلیسی بین 600000 تا 1 میلیون کلمه دارد.

با تمرکز روی یادگیری این کلمات ابتدا می توانید وقت تلف شده را از بین ببرید و میزان اطلاعات قابل فهم را خیلی سریع افزایش دهید. حال که سه مورد از این 8 مورد را با هم فرا گرفتیم و بقیه را در مقاله ی بعدی بررسی خواهیم کرد ، بایستی تاکید کنیم که سایت من و زبان با بهره گیری از این اصول و در نظر گرفتن تمامی آنها در روند یاد گیری ، سریعترین راه برای یاد گیری زبان دوم، برای زبان آموزان در نظر گرفته است با ما همراه شوید تا در اسرع وقت به زبانی که می خواهید ، تسلط پیدا کنید.

 

یادگیری زبان دومیادگیری زبان دوم

 

یادگیری زبان جدید را با دیدی تازه دنبال کنید

یاد گیری یک زبان جدید ، شامل یاد گیری مهارتهای گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن است ، حتی گاهی نوشتن با الفبای جدید و قالب متفاوت . اگر فقط روی یک فعالیت تمرکز کنید ، از توانمند سازی دیگر و تقویت دیگر مهارتها غافل می مانید و نمی توانید یک فراگیر موفق باشید .بعضی اوقات ، بزرگترین چالش یادگیری زبان ، غلبه بر ترس های خودمان است: ترس از اشتباه کردن ، کلمه ای را اشتباه گفتن ، خجالت کشیدن ، عدم توانایی در یافتن کلمه مناسب و غیره. این کاملاً منطقی است: هر کسی که یک زبان را یاد می گیرد در اوایل یاد گیری و گاها در تمامی مراحل یادگیری ، زیاد اشتباه می کند و بعضی اوقات این اشتباهات بسیار رایج است. مسئله این است که شما باید اشتباه کنید. یکی از اصول مهم یادگیری زبان ، خطا کردن و سپس یادگیری از آن خطاهاست. این همان معنای بررسی و بازخورد است. به علاوه ، اگر شما دوست دارید که اصلا اشتباه نکنید و بدین دلیل صحبت نمی کنید، بعد از آن میزان زبانی که تولید می کنید (خروجی شما) پایین می رود. به عبارت دیگر ، ترس از اشتباه کردن ، دو یا سه اصل اصلی یادگیری زبان را تحت تأثیر قرار می دهد!

پس چه کار باید کرد؟ تا حدی ممکن است لازم باشد خود را تحت فشار قرار دهید تا هنگام بروز خطا به خود سخت نگیرید و باز هم صحبت کنید و باز هم خطا کنید. با این حال ، بایستی به دنبال انجام تمرینات سخت تر و طولانی تر باشید: شرایطی را ایجاد کنید که در آن احساس راحتی بیشتری کنید تا زبان جدید خود را امتحان کنید و آن اشتباهات اجتناب ناپذیر را انجام دهید. به عنوان مثال ، هم صحبتی را پیدا کنید که تواناییش در زبان دوم در سطح مهارت زبان شما باشد. این کار راحت تر از هم صحبت شدن با فراگیران پیش رفته و یا افراد بومی این زبان می باشد . معمولاً پیدا کردن هم صحبت در سطح خود بسیار ساده است – شما گزینه ای به اندازه ی تعداد فراگیران یک کلاس زبان دارید. همواره به یاد داشته باشید که از اشتباهات درس گرفته و به خودتان فشار نیاورید که بدون خطا و اشتباه صحبت کنید ، چرا که خطا کردن بخش لاینفک زبان آموزی محسوب می شود. همواره فضایی برای خود ایجاد کنید که بتوانید در آن به راحتی اشتباه کنید و فرصت اشتباه کردن را به خود بدهید. یاد گیری زبان را به بخش های کوچک تقسیم کنید و در واقع آنها را به اهداف متمرکز خود تبدیل کنید .

 

یادگیری زبان دومیادگیری زبان دوم

 

به جای دستورالعمل ها و قوانین سعی کنید الگوها را به خاطر بسپارید

در یادگیری زبان انگلیسی همواره سعی کنید الگوهای موجود در زبان را یافته و آنها را تصویر برداری ذهنی کنید. اگر سالها هم گرامر و دستور زبان یاد بگیرید بدون این الگو ها نمی توانید مکالمه کنید. برای صحبت کردن به زبان جدید بایستی مغز خود را با الگوهای موجود در زبان جدید آشنا کنید. برای حفظ کردن گرامرها تللاش بیهوده نکنید، بلکه به مثالها توجه کافی داشته باشید. مثلا همه می دانند که برای منفی کردن جملات باید چگونه عمل کنند اما عده ی معدودی می توانند خیلی سریع آن قواعد را هنگام صحبت کردن به کاربرده و سریع صحبت کنند. با تهیه ی فهرستی از الگوهای منفی کردن جملات و نگاه کردن به آنها می توانید،شیوه و الگوی منفی کردن را برای ذهنتان جا بیاندازید.

لغات را در عبارات و جملات یاد بگیرید. بعضی از واژه ها به تنهایی یک معنا دارند اما هنگامیکه در جملات و عبارات قرار می گیرند، معنایی کاملا متفاوت می دهند. در زبان انگلیسی تعداد این واژه ها بسیار زیاد است. سعی کنید در به کارگیری کلمات در جملات و عبارتها دقیق شوید. در گذشته، زبان شناسان به این مسئله اعتقاد داشتند که انسان ابتدا جملات را می شنود و سپس آنها را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند، اما مطالعات اخیر نشان داده است که توجه مغز به جملات و عبارات بیشتر از کلمات است.  ترتیب و توالی کلمات در عبارات و جملات کوتاه باعث می شود که حفظ و به خاطر سپاری کلمات راحت تر شود.

مصداق این مسئله در زبان فارسی ترکیب باد و باران است. توالی در جملات به خاطر سپاری را آسانتر می کند. حال اگر به دلایل متعدد زبان شناسی جای باد و باران عوض شود، به خاطر سپاری و کاربرد آن در جملات نیز مشکل تر می شود . گذشته از تمامی این تفاسیر به خاطرسپاری یک لغت به تنهایی خیلی سخت تر است، زیرا کلمات در اکثر مواقع، تنها یک معنی ندارند. اگر تنها یک معنی از لغتی را می دانید، لزوما نمی توانید از آن استفاده کنید. پس هنگام یادگیری زبان دوم، توجه کنید که چگونه از این کلمه در عبارات و جملات استفاده می شود. گاهی یک حرف اضافه ی کوچک معنی کل لغت را تغییر می دهد. پس دوستان محترم اگر می خواهید زبان آموزی برایتان لذت بخش باشد لغات را در عبارات بیاموزید. اگر این ترفندها را به کار گیریم خیلی سریعتر از معمول می توانیم زبان دوم را فرا گیریم. یادگیری با موسیقی در امر یاد گیری زبان بسیار موثر است. آیا اشعار کودکانه ای را که زمان کودکی می خواندید هنوز به خاطر دارید؟ اتل متل توتوله _ خونه مادر بزرگه و …. را هنوز به خاطر دارید؟ بله مسلما پاسختان مثبت است.

 

چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟

 

چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟

تصمیم به یادگیری زبان، خرید کتاب، شروع به یادگیری و درجا زدن، روندی است که اکثرا آن را تجربه کرده اید. اما چرا آن علاقه اولیه از بین می رود؟ چرا دیگر تمایلی به ادامه ندارید؟ یکی از دلایلی که می توان به این رخ داد مربوط کرد، سخت شدن مطالب بعد از گذر چند هفته آموزش است. علت دیگر آن را نیز می توان به داشتن استرس در کلاس های آموزشی نسبت داد. نداشتن برنامه ریزی درست برای تمرین و یا زمان مناسب هم می تواند موجب به این امر شود و یا حتی هزاران دلیل شخصی و اجتماعی دیگر که در این امر دخیل هستند و نمی توان از آن ها غافل بودحال.

تمام این دلایل خود به تنهای باعث می شوند تا آن شور و اشتیاق اولیه به ناگهان خاموش و کتاب ها بسته شوند. جای تعجبی هم نیست، چرا که این موضوع، برای اکثر افراد اتفاق می افتد؛ اما شما باید بدانید که برای درست شدن هر کاری راه حلی وجود دارد. پس اگر قصد دارید یادگیری را از سر بگیرید باید از همین امروز دست به کار شوید.

 

راه های ایجاد علاقه برای یادگیری زبان کدامند؟

به قول معروف که می گوید ” هر زمان که ماهی را از آب بگیرید، تازه است”، برای یادگیری و تقویت راه هایی که منجر به ایجاد علاقه می شوند، هیچ وقت دیر نیست. شما تنها با به کاری گیری چند راه حل ساده می توانید دوباره حس آموزش را در خود زنده کنید. در ابتدا، دلایلی که شما را برای شروع یادگیری وارد راه کرد، به یاد آورده و حتی در جای یادداشت کنید. سپس ارزیابی نمایید که چقدر از حد انتظارات خود عقب هستید و می خواهید در چه مدت زمان به هدف خود برسید. با برنامه ریزی، کارهای سخت را به ساده ترین شکل ممکن تقسیم کنید تا هم دچار استرس و هم دل زدگی نشوید. همزمان برای هر موفقیتی که به دست می آورید برای خود هدیه ای کوچک در نظر بگیرید. این هدیه می تواند به سادگی یک لیوان چای زعفرانی در کنار شیرینی مورد علاقه تان باشد. حال، نوبت به این می رسد که برای یادگیری خود برنامه ریزی کنید و از روش های زیر برای ایجاد علاقه و انگیزه بهره ببرید.

  • تماشای یوتوب

شما به راحتی می توانید با ساختن یک اکانت از برنامه فوق العاده کاربردی یوتوب استفاده کنید. در این برنامه که هم در گوشی همراه و هم در سیستم های کامپیوتری قابل اجرا است، ویدیو های و فیلم های زیادی را می توانید به زبان مورد نظرتان تماشا کنید. تنوع ویدیو در این برنامه به حدی زیاد است که شما قادر خواهید بود در هر حیطه ای به تماشا بپردازید و مهارت شنیداری و درک مطلب تان را بهبود ببخشید و در نهایت با ایجاد علاقه به یادگیری، دیدن ویدیو های بیشتر را در برنامه خود قرار دهید.

 

  • تماشای سریال های جذاب

شاید باورش برای شما سخت باشد، اما تماشای سریال های جذاب و محبوب می تواند چنان علاقه ای در شما ایجاد کند که خودتان باورتان نشود. برای درک بهتر می توان به سریال فرندز اشاره کرد. سریالی با موضوع روابط شخصی و اجتماعی در قالب طنز که علی رغم قدیمی بودن سال ساخت، توانست افراد زیادی را برای یادگیری زبان انگلیسی مجذوب خود کند.

 

  • ضبط صدا

یکی دیگر از راه های ایجاد علاقه برای یادگیری، ضبط صدای خودتان است. شاید با خود بگوید که از شنیدن صدای ضبط شده تان بیزارید ولی باید بدانید که این روش در ابتدا این گونه به نظر می رسد. هنگامی که شروع به تمرین می کنید، بعد از چند بار مرور کردن، متن و یا مکالمه خود را ضبط کنید. با شنیدن صدای خود در حالی که به زبانی جدید صحبت می کنید، انگیزه ای برای خواندن و ضبط کردن بیشتر به دست می آورید. به علاوه اینکه، این روش سبب می شود تا اشتباهات لفظی و گرامری خود را درست کنید.

 

  • داستان نویسی

منظور از داستان نویسی، نوشتن یک کتاب و یا متن بلند بالا به زبان دیگر نیست. بلکه منظور، نوشتن متن های کوتاه و ساده با داستانی خیالی است که گرامر و کلمات آن را می دانید. چه بسا که با نوشتن این گونه متن ها می توانید، دایره لغات خود را گسترش دهید. نوشتن به شما انگیزه درک مطلب و یادگیری بهتر آموزش های داده شده را می دهد.

 

  • گوش دادن به پادکست و آهنگ

معمولا در پادکست ها و آهنگ ها نوع متن و گفتار کاملا متفاوت است. گوش دادن به این موارد آن هم به زبان دیگر، تاثیر شگرفی بر درک شما از فرهنگ، تقویت مهارت شنیداری و بهبود دایره واژگان تان می گذارد و باعث می شود تا انگیزه و علاقه مضاعفی برای یادگیری به شما القا شود.

 

چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟
چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟

  • ساخت فلش کارت

امروزه، روش های آموزشی به اندازه ای متنوع شده است که حتی فلش کارت های زبانی نیز از انواع و اقسام گوناگونی برخوردار شده اند. شاید برای خرید و یا استفاده از این فلش کارت ها دچار سردرگمی شوید و یا شاید طرح آن ها را دوست نداشته باشید. در اینجا، راحترین کار، ساخت فلش کارت به روش خودتان است. هر طور که یادگیری برای تان راحت و دلنشین است، فلش کارت بسازید و از آن استفاده کنید.

 

  • ارتباط با افراد

ارتباط با افرادی که بر زبان مورد نظرتان مسلط هستند و یا با مردمانی که آن زبان مادری شان است، می تواند یادگیری را برای شما چالش برانگیز و لذت بخش کند. چرا که شما همواره به دنبال راهی می روید تا نظر آن ها را به مهارت زبانی خود و یا تسلط بر آن جلب کنید.

 

  • تشکیل گروه مکالمه

شما می توانید برای بالا بردن انگیزه، رقابت سالم و علاقه در بین گروه دوستان زبان آموز تان، گروهی برای مکالمه زبان تشکیل دهید و با انتخاب موضوعی جالب، به بحث و گفت و گو در مورد آن بپردازید. بدین صورت، هم علاقه خود را افزایش داده و هم مطالب جدیدی را یاد گرفته اید.

 

  • خواندن کتاب

در کنار یادگیری ، از کتاب هایی که برای سطح شما در نظر گرفته شده است، استفاده کنید. شاید در نگاه اول این کار برای شما خسته کننده به نظر آید، ولی آن چنان تاثیری در علاقه و انگیزه ی شما دارد که باعث می شود تا کتاب های سطوح دیگر و یا کتاب های داستانی بخوانید.

 

  • زمان یادگیری

یکی از مواردی که باید همیشه در نظر داشته باشید، زمانی است که در آن به آموزش می پردازید. تا حد امکان در زمان هایی که احساس راحتی، شادابی و انرژی مثبت دارید به درس خواندن مشغول شوید. به این ترتیب، آن حس درجا زدن به سراغ تان نخواهد آمد. حتی در نظر داشته باشید که وقت تمرین کردن تان بیش از حد نباشد، زیرا سبب می شود بعد از چند روز حس خوبی به یادگیری نداشته باشید.

 

چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟
چطور برای یادگیری زبان ایجاد علاقه کنیم؟
  • برچسب های آموزشی

یکی دیگر از راه هایی که یادگیری زبان را برای شما یادآوری و دلنشین می کند، استفاده از برچسب های یادداشت رنگی است. در این برگه ها شما می توانید مدام به خود یادآور شوید که باید زبان بخوانید، تمرین کنید یا از فلش کارت استفاده کنید یا حتی می توانید نکات آموزشی مهم و جذاب را بر روی آن ها بنویسید. مزیت مهمی که این برچسب ها دارند، چسباندن آن ها در هر جایی است، خواه روی آینه، روی یخچال و یا بالای تخت. شما می توانید از این برگه ها برای پیگیری مداوم خواندن زبان بهره ببرید، چون همان گونه که باید می دانید، پیگیری یکی از اصل های موفقیت است.

 

چرا یادگیری زبان دوم برای بعضی از افراد سخت است؟

استفاده گسترده از اینترنت در کنار جهانی شدن ، یادگیری زبان های جدید را به یک ضرورت تبدیل کرده است. هر روز به تعداد افرادی که در حال آموزش دیدن زبان دوم هستند، اضافه می شود؛ نقش بیشتر در تجارت بین المللی ، ارتباط موثر و سریعتر ، فرصت های شغلی بیشتر و آینده بهتر، از جمله عواملی هستند که باعث تشویش شدن افراد به یادگیری زبان دوم می شوند.

 

یادگیری زبان دوم
یادگیری زبان دوم

 

چقدر طول می کشد تا به زبان دوم مسلط شوید؟

بیشتر زبان آموزان در ابتدای یادگیری یک زبان جدید، می پرسند که چقدر طول می کشد تا به زبانی که در حال یادگیری آن هستند مسلط شوند. این سوالی است که پاسخ دادن به آن سخت است، زیرا متغیرهای زیادی در یادگیری یک زبان وجود دارد.

عوامل مختلفی بر یادگیری زبان دوم تاثیر می گذارد، که برخی از آنها عبارتند از: توانایی یاد گیرنده ، محیط یادگیری ، انگیزه ، تجربه قبلی در یادگیری زبان های دوم و نحوه آموزش. نکته دیگری که باید در نظر گرفت ، میزان شباهت یا تفاوت زبان مقصد با زبان مادری زبان آموز و همچنین سایر زبان هایی است که زبان آموز قبلا یاد گرفته است. سرعت تسلط یک زبان آموز به یک زبان نیز به مهارت آن زبان آموز بستگی دارد.

 

یاد گرفتن یک زبان جدید، در گفتار کار ساده ای به نظر می رسد، فقط کافی است روش درست یادگیری و کمی زمان برای آموزش دیدین یک زبان بگذارید. اما واقعیت این است که در عمل، این کار آنقدرها هم کار ساده ای نیست. حتی برای بسیاری از افراد واقعا کار سختی است.

 

مشکل یادگیری زبان دوم شاید خود زبان باشد

افراد دوزبانه از زمانی که اکثر آنها از سنین کم، یادگیری زبان دوم را شروع می کنند و باید گفت که بسیار خوش شانس هستند. اما برای بسیاری دیگر به دلیل مختلف از جمله عوامل محیطی و ارتباطات مغزی، آموزش دیدن زبان جدید سخت است و باید با مشکلات این کار دست و پنجه نرم کنند.

گاهی مشکل نه عوامل محیطی و نه موضوعات دیگر است، بلکه گاهی مشکل می تواند خود زبان باشد. سه مولفه اساسی در یک زبان وجود دارد که عبارتند از: کلمات ، دستور زبان و واج شناسی. برای اکثر افراد ، یادگیری زبانی که به زبان اول آنها نزدیک است آسان تر است.

مثلا یکی از آسان ترین زبان ها برای یک انگلیسی زبان، زبان اسپانیایی است. ترتیب کلمات در زبان اسپانیایی مانند انگلیسی است و فقط 24 واج دارد که تلفظ آنها بسیار آسان است. فقط یک حرف در الفبای اسپانیایی نسبت به انگلیسی بیشتر است.

طبق نظر محققین، اگر مورفولوژی زبان اول زبان آموز غنی باشد و او در حال آموزش زبانی باشد که مورفولوژی غنی تری دارد ، یادگیری آن زبان آسان تر خواهد بود. البته داشتن یک حافظه خوب هم کمک زیادی به راحت یاد گرفتن زبان جدید می کند.

 

یادگیری زبان دومیادگیری زبان دوم

 

یادگیری شیرین با من و زبان

همان گونه که پیش تر ذکر شد، تغییر روش آموزشی می تواند تاثیر زیادی بر یادگیری و محرکه ای نو برای شروع دوباره باشد. من و زبان به عنوان یکی از وب سایت های آموزش زبان با به کارگیری جدید ترین روش های تدریس، بستر مناسبی را برای یادگیری مهیا کرده است. با استفاده از محتوا های آموزشی من و زبان، شما می توانید تا هر اندازه که نیاز دارید به مرور مطالب بپردازید و هر زمان که مناسب می دانید در حالی که روی مبل راحتی خود لم داده اید به یادگیری مشغول شوید. مزیت این وب سایت در این است که دیگر خبری از استرس حضور در کلاس و یا درس پرسیدن وجود ندارد. همچنین، با شرکت در آموزش رایگان هر دوره زبانی به مدت دو روز قادر خواهید بود تا کیفیت روش آموزشی را لمس کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است به وب سایت من و زبان مراجعه و اطلاعات مربوط به زبان مورد نظرتان را مطالعه کنید. در سایت من و زبان با بهره گیری از کلیه ی این متدها و مدرسین با تجربه کلیه روند آموزشی تدوین شده است و شما را در یادگیری هر چه سریعتر زبان دوم یاری می نماید. سایت من و زبان، اصولی ترین روند یادگیری را دنبال نموده است. با ما همراه باشید و خیلی سریع زبان دوم را فراگیرید.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید