رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی

زمانی که می خواستیم برای اولین بار زبان فارسی را بیاموزید، با دو حرف آ و ب شروع کردیم. همه ما خازرات خوش آن روز ها را در کلاس اول دبستان، زمانی که صدای آ و ب را می کشیدیم و کلمه آب را می نوشتیم به خاطر داریم. حتما به خوبی یادتان هست که با چه ذوقی دو حرف ب و الف را بهم وصل کردیم و کلمه بابا را برای اولین بار نوشتیم. اگر حالا هم می خواهید یک زبان دیگر یاد بگیرید، باز هم باید از همان حروف الفبا شروع کنید.
به تعبیری مهمترین کار برای یادگیری هر زبان مانند یادگیری زبان انگلیسی، آشنایی با حروف الفبای آن زبان است. تمرکز ما هم امروز در این مقاله روی الفبای زبان انگلیسی است و می خواهیم در کنار هم با این حروف الفبا بیشتر آشنا شویم. یک سری قواعد و اصول خاصی در حروف الفبای زبان انگلیسی وجود دارد که شاید برای ما کمی چالش برانگیز باشد، چون ما در زبان فارسی معادل آن ها نداریم. اگر می خواهید بیشتر در این باره بدانید، مابقی مقاله را از دست ندهید تا ببینید شیوه آموزش زبان انگلیسی تا چه حد اهمیت دارد…

رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی
رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی

آشنایی با حروف صدا دار و بی صدا در زبان انگلیسی

حروف الفبای انگلیسی را می توان به دو دسته صدا دار و بی صدا تقسیم کرد که هر کدام از قاعده خاصی هم پیروی می کنند. زبان انگلیسی که از بیست و شش حرف تشکیل شده دارای پنج حرف صدادار است و حروف باقی مانده بی صا هستند. این پنج حرف شامل: a, e, I, o, u می باشند. آن زمان هایی که من در کودکی زبان انگلیسی را می آموختم به خاطر دارم که معلم مان با این حروف یک چهره روی تخته سیاه کشید و با رسم این کشل سعی کرد آن را در ذهن ما نهادینه کند و اتفاقا خیلی هم خوب موفق به این کار شد!
استفاده از حروف صدادار و بی صدا قوانین خاص خود را دارند. برای مثال اگر بخواهید قبل از کلمه ای از حرف تعریف استفاده کنید. لازم است که اول تشخیص دهید، کلمه با حرف صدا دار شروع می شود یا بی صدا. در صورتی که کلمه با یکی از حروف صدادار شروع شود، باید از حرف تعریف an استفاده کنید و در غیر این صورت حرف تعریف a. مانند a tree (یک درخت) و یا an apple (یک سیب). نگران نباشید اگر با یک آموزش صحیح و اصولی این موارد را یاد بگیرید، خیلی ناخودآگاه خودتان می توانید این موارد را تشخیص دهید.

رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی
رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی

حروف بزرگ و کوچک در زبان انگلیسی

یک مورد دیگری که در حروف الفبای انگلیسی وجود دارد و ما در زبان فارسی چنین چیزی نداریم، حروف بزرگ و کوچک هستند. در زبان انگلیسی کلماتی که در ابتدای جمله می آیند، کلمات مخفف و یک سری اسامی خاص باید حرف اولشان حروف بزرگ باشد. به حروف بزرگ در انگلیسی capital و به حروف کوچک small می گویند. برای مثال اگر بخواهید اسم تان را به زبان انگلیسی بنویسید، باید حتما حرف اول را بزرگ انتخاب کنید، مانند Ali. و یا یک جمله را باید به این صورت شروع کنید: My name is Ali. همانطور که مشاهده می کنید، حرف اول کلمه به همراه حرف اول اسم خاص را باید بزرگ بنویسید. البته این ها تنها استفاده ها از حروف بزرگ در زبان انگلیسی نیستند. اگر تمایل دارید، زبان انگلیسی را از صفر تا صد بیاموزید، وب سایت من و زبان کار شما را راحت کرده است. تنها کافی است، با ثبت نام در این وب سایت و شروع مراحل آموزشی در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی کار خود را آغاز کنید. از آنجایی که من و زبان به صورت آنلاین شش زبان زنده دنیا را به شما آموزش می دهد، می توانید در هر کجا و هر مکان به آن دسترسی داشته باشید.

رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی
رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی

تلفظ حروف الفبای انگلیسی

برای بسیاری از تلفظ کلمات در زبان انگلیسی می توانیم از همان حروف صدا داری که در بالا به آن ها اشاره کردیم استفاده کنیم. برای مثال حرف a در کلمات انگلیسی معمولا صدای اَ و آ می دهد که در موقعیت های مختلف، صدای متفاوتی هم دارد. مثلا به تلفظ این کلمات دقت کنید: father، back. هر دو از حرف a استفاده کرده اند اما با صدا های مختلف.
موضوع جالب دیگر در تلفظ حروف زبان انگلیسی تلفظ حرف s می باشد. باز هم در این قسمت شاهد یک تلفظ جدیدی هستیم که در زبان خودمان مشابه آن وجود ندارد. حرف s زمانی که در ابتدای کلمه می آید نباید با صدای (اِس) خوانده شود. درواقع باید یک س صامت را ادا کنیم. در نتیجه در کلمه student حرف s ابتدای فقط یک س تلفظ می شود. شاید در ابتدا انجام این تلفظ به صورت صحیح کمی دشوار باشد که آن هم بیشتر به دلیل عدم وجود چنین قانونی در زبان فارسی است، اما مطمئن باشید با گذشت زمان و تمرین بیشتر بر این مشکل هم می توانید فائق آیید.
تلفظ دیگر که شاید برای ما فارسی زبان ها کمی سخت باشد، تلفظ حرف w است. در زبان انگلیسی حروف w و v در کلمات صدای (و) در فارسی را داشته باشند. اما فرق این دو در تلفظ شان است. حرف v در انگلیسی درست مانند حرف (و) در زبان فارسی است، اما حرف w را باید بدون تماس دندان ها روی لب و با گرد کردن دهان تلفظ کنید.
مشکل دیگری که ما فارسی زبان ها در زبان انگلیسی با آن مواجه هستیم، تلفظ حرف c است. این حرف در زبان انگلیسی در برخی از کلمات صدای (س) می دهد و در برخی کلمات دیگر صدای (ک). اما یک قائده ساده برای آن وجود دارد که اگر آن را یاد بگیرید، برای همیشه این مشکل تان هم حل می شود. اگر حرف c بعد از حروف I,e,y بیاید صدای (س) می دهد در غیر این صورت صدای (ک) می دهد. به این مثال ها توجه کنید: back، code و client (حرف c صدای ک می دهد)، cinema، cell و cylinder (حرف c صدای س می دهد). نگران نباشید تمامی این تفاوت ها را می توانید با یادگیری آنلاین زبان انگلیسی خیلی زود در من و زبان یاد بگیرید.

رازهایی درباره حروف الفبای زبان انگلیسی

چند حقیقت جالب درباره حروف الفبای زبان انگلیسی

  • حروف الفبای انگلیسی را در این زبان alphabet می نامند که خود برگرفته از دو کلمه یونانی alpha و beta است.
  • پرکابرد ترین حرف در میان حروف الفبای انگلیسی، حرف e است که معملا در بسیاری از کلمات دیده می شود.
  • حرفی که کمترین استفاده را در میان حروف الفبای انگلیسی دارد، حرف z است.
  • کلمه ای که بیشترین استفاده را در زبان انگلیسی دارد، کلمه the است.
  • با وجود اینکه زبان انگلیسی تنها بیست و شش حرف دارد، ترکیب این حروف می تواند بیش از چهل صدای مختلف را تولید کند. در نتیجه ما شاهد تلفظ مختلف حروف هستیم (همانطور که در بالا چند مورد از آن ها اشاره کردیم).
  • آیا می دانستید، نقطه ای که روی حرف i قرار گرفته است در زبان انگلیسی title نامیده می شود؟
  • طولانی ترین کلمه در زبان انگلیسی floccinaucinihilipilification می باشد که از بیست و نه حرف تشکیل شده است!!!
  • جالب است بدانید اگر در جمله ای از تمام بیست و شش حرف الفبای زبان انگلیسی استفاده شود، آن را Pangram می نامند. یکی از شناخته شده ترین Pangram ها در زبان انگلیسی این جمله است: he quick brown fox jumps over the lazy dog.
  • الفبای زبان انگلیسی یکی از پر کاربرد ترین الفباها در سراسر جهان است که توسط صد زبان مختلف استفاده می شود.

با مطالعه این نکات جالب درباره زبان انگلیسی، اگر هنوز هم علاقه مند به یادگیری این زبان پر کاربرد هستید، باید به فکر یک راه و روش یادگیری حرفه ای باشید. خوشبختانه فضای مجازی و اینترنت امکانات بسیار عالی برای زبان آموز ها فراهم کرده اند، تنها کافی است، به دنبال بهترین ها باشید. من و زبان شما را از همان ابتدا در یک محیط آموزشی حرفه ای و البته سرگرم کننده قرار می دهد که می توانید از طریق آن خیلی با انگیزه به یادگیری زبان انگلیسی ادامه دهید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید