اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی به صورت تخصصی

انگلیسی یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین زبان های ارتباطی در سراسر دنیاست. از هر پنج نفر حداقل یک نفر از مردم جهان می توانند به زبان انگلیسی صحبت کرده و یا آن را بفهمند. یادگیری این زبان و تسلط بر آن می تواند در کنار هر تخصصی فرصتی باشد برای استخدام، تحصیل و یا حضور در مباحث و جلسات و در نهایت نیز باعث تقویت مهارت های ارتباطی ما می شود. زبان انگلیسی حتی به ما کمک می کند از فرصت های آموزشی خود بهتر ا ستفاده کنیم. زیرا منابع بسیاری از جمله کتاب ها، فیلم ها و مجلات مختلف در سراسر جهان به زبان انگلیسی منتشر شده اند. حتی زبان انگلیسی در زمینه های کاری هم می تواند راهگشای ما باشد. انگلیسی را می توان زبان تجارت، علم و فناوری دانست.
با اینکه یادگیری زبان انگلیسی در مقایسه با سایر زبان ها بسیار آسان تر است ولی افراد زیادی هستند که سالها وقت خود را صرف یادگیری این زبان نموده و در این راه بسیار هزینه کرده اند ولی هرگز موفق نشده اند.این عدم توانایی به واسطه ناتوان بودن آنها در یادگیری زبان نیست، بلکه بسیاری از این افراد روش درستی را برای این کار انتخاب نکرده اند. کسانی که توانسته اند مهارت های زبانی خود را مدیریت نموده و به زبان انگلیسی مسلط شوند همه به صورت خواسته یا ناخواسته پیرو اصولی یکسان بوده اند که همین قواعد منجر به موفقیت آنها شده است. نکته ای که نمی توان آن را نادیده گرفت روش و منبعی است که یک دانشپذیر برای یادگیری زبان آن را انتخاب می کند. بدون شک استفاده از دانش و مهارت اساتید مجرب در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد. سایت من و زبان را می توان به عنوان پایگاهی مطمئن برای آموزش زبان انگلیسی و تسلط بر آن به حساب آورد که با معرفی روش های کارآمد به ما کمک می کند مهارت های ارتباطی خود به زبان انگلیسی ارتقا دهیم.
هریک از ما با هر هدفی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را داشته باشیم، باید در طول فرآیند یاد گیری هفت راز مهم را به خاطر بسپاریم. در اینجا یک به یک به بررسی این اسرار خواهیم پرداخت.

اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی
اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی

انگیزه مهمترین و تاثیر گذار ترین راز در یادگیری انگلیسی

اولین چیزی که در یادگیری یک زبان خارجی مخصوصا انگلیسی باید مد نظر داشته باشیم این است که یاد گیری زبان انگلیسی یک فعالیت لذت بخش است. شرکت در دوره های آموزشی زبان انگلیسی و یاد گیری آن به شما کمک می کند که سرگرمی ها و تفریحات جدیدتری برای خودتان داشته باشید. مثلا بعد از یادگیری زبان انگلیسی می توانید موسیقی انگلیسی گوش کنید ، فیلم انگلیسی ببینید و یا از مجموعه برنامه ها و سخنرانی های انگیزشی کارشناسان و اساتید معروف که به زبان انگلیسی است بهره ببرید. حتی می توانید کتاب ها و مجلات انگلیسی زبان را مطالعه کنید و البته به کتاب های صوتی انگلیسی و از همه مهمتر اخبار شبکه های معتبر دنیا گوش دهید.

برای اینکه انگلیسی را یاد بگیرید با آن زندگی کنید

برای اینکه هرچه زودتر بتوانید در یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید لازم است در محیط مناسبی برای آموزش این زبان قرار بگیرید. زندگی روزمره می تواند به بهترین شکل مهارت های زبانی را به شما بیاموزد و کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی است هم می توانند در طول معاشرت های روزانه کمک زیادی به شما کنند. هرچقدر هم که شما به فیلم های انگلیسی زبان گوش دهید ، کتابها و مجلات انگلیسی بخوانید و یا موسیقی انگلیسی گوش دهید بازهم به اندازه صحبت کردن با یک انگلیسی زبان باعث بهتر شدن مهارت های زبانی شما نخواهد شد. مکالمه و برقراری ارتباط زنده به زبان انگلیسی تاثیر عمیقی بر خودآگاه شما گذاشته و باعث توانمند تر شدن در برقراری ارتباطات پایدار خواهد شد. کلمات و عبارات انگلیسی در حین مکالمات واقعی و یا برقراری ارتباطات کاری بیش از زمانی که متون آموزشی را مطالعه می کنید به یاد شما خواهند ماند. همچنین با به کارگیری زبان انگلیسی به صورت عملی تلفظ صحیح کلمات را به سرعت آموخته و می توانید راحت تر معنای ذهنی کلمات را متصور شوید و همین طور مهارت شنیداری شما هم تقویت می شود. با استفاده هر چه بیشتر کلمات و عبارات به مرور زمان لهجه و کلام شما هم بهتر می شود.

اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی
اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی

مدل سازی و تقلید سومین راز یادگیری انگلیسی

تقلید دقیقا همان کاری است که نوزادان و کودکان برای یادگیری زبان و صحبت کردن از آن استفاده می کنند. هر کودکی در اولین سال های زندگی خود تنها چیزهایی را که می شنود تکرار کرده و سعی می کند آن را تلفظ کند. حتی ممکن است در ابتدا کلمات را اشتباها تلفظ کند ولی به مرور زمان شکل درست آن را یاد می گیرد. البته افراد بالغ در مقایسه با کودکان از یک مزیت برخوردار هستند و آن هم این است که قبلا حداقل یک زبان را یاد گرفته اند. پس دیگر نیازی به تقویت ماهیچه های حلقوی،فکر کردن، تصویر سازی از اشیا، راه اندازی موتور حافظه و تمرین شنیداری ندارند. اگر فردی یکبار یک زبان را یاد گرفته پس برای دومین بار هم می تواند این کار را انجام دهد و توانایی های لازم برای انجام آن را دارد. تنها مشکل این است که احتمالا بعضی از افراد فراموش کرده اند که فرآیند یادگیری زبان اول آنها به چه صورت بوده است.
پس هر وقت کلمه نا آشنایی به زبان انگلیسی به گوشتان خورد کافی است آن را تکرار کنید و معنای آن را در ذهن خود به یاد آورید. تقلید و تکرار می تواند فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را سرعت ببخشد.

تاثیر متقابل عامل یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی

پیشرفت در آموزش هر مهارتی باعث بهتر شدن سایر مهارت ها نیز خواهد شد. وقتی به مکالمه افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است گوش می دهید، نه تنها درک شنیداری شما بهتر می شود بلکه دقیق ترمی توانید آن کلمات را تلفظ کنید. مخصوصا اگر خودتان اظهار کنید که چه چیزی را شنیده اید. همین طور وقتی کلمه ای را با صدای بلند می خوانید، نه تنها تمرین می کنید که چطور آن کلمه را تلفظ کنید بلکه با شنیدن صدای خود آن را با تلفظ صحیح یک فرد انگلیسی زبان مقایسه خواهید کرد. با این کار شما نا خود آگاه دستور زبان و تلفظ آن کلمه یا عبارت را در ذهن خود نهادینه می کنید.
فکر کردن و صحبت کردن هم دو فعالیتی هستند که با یکدیگر ارتباط دارند. باید بگوئیم که یکی از عوامل تسلط به یک زبان توانایی در فکر کردن به آن زبان و یا به عبارتی تصور مفاهیم آن است.

شوق و تلاش مضاغف راز موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانید به راحتی به زبان انگلیسی مسلط شوید باید به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید. مثلا نمی توانیم هفته ای یک ساعت را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهیم و انتظار داشته باشیم که پیشرفت خوبی هم در این کار داشته باشیم. اگر به توصیه ها و پیشنهادات زبان شناسان و مربیان زبان هم مراجعه کنیم در می یابیم که حداقل به مدت یک سال باید روزانه دو تا سه ساعت وقت خود را صرف تقویت مهارت های زبانی کنیم تا بتوانیم به اندازه کافی به انگلیسی مسلط شویم. مثال جالبی در مورد یادگیری زبان انگلیسی هست که می گوید یادگیری زبان انگلیسی مثل دو ماراتن نیست بلکه بیشتر شبیه به بالارفتن از کوه یخی است. آنچه بیشتر از شور و شوق شما اهمیت دارد میزان تلاش شما برای انجام این کار و مدت زمانی است که طول می کشد شمااین کار را انجام دهید.

اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی
اسرار هفت گانه یادگیری زبان انگلیسی

نظم و پیوستگی در یادگیری زبان انگلیسی

منظم بودن در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی حتی از شور و شوق هم بیشتر اهمیت دارد. اینکه در طول روز چند ساعت را برای یادگیری زبان انگلیسی صرف کنیم بهتر است از اینکه کل روز را به این کار پرداخته و سپس برای مدت طولانی مثلا یک هفته آن را رها کنیم. موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی تنها در سایه نظم، علاقه، تمرین و تکرار متمرکز امکان پذیر بوده و البته لذت بخش نیز خواهد بود.
اصل منظم بودن در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر بوده و نتیجه آن شگفت آور خواهد بود. اگر بتوانید یادگیری زبان انگلیسی را به عنوان یکی از عادت های رفتاری خود تمرین کنید، به پیشرفت پایدار در زمینه مهارت های زبانی خواهید رسید.

عمل گرایی و اثر بخشی هفتمین راز یادگیری زبان انگلیسی

راز موثر بودن شش اصلی که تا اینجا در مورد آن صحبت کردیم این است که از تجربه کردن آنها ترسی نداشته باشیم. ممکن است شما از حافظه دیداری و یا شنیداری خوبی برخوردار باشید و یا برای یادگیری بهتر مطالب لازم باشد چندین بار از روی آن بازنویسی کنید. و یا مثلا چند بار کلمات را برای دیگران تکرار کنید تا به خوبی آنها را به یاد بسپارید. سعی کنید بهترین روش موثر بر یادگیری خودتان را پیدا کنید و به این طریق هر چه بهتر و سریعتر انگلیسی را یاد بگیرید.
یکی از بهترین کارهایی که می توان برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کرد بهره گیری از دانش افرادی است که در زمینه آموزش زبان انگلیسی سالها تجربه داشته و موثر ترین روش ها را در این زمینه به کار می گیرند. سایت من و زبان یکی از همین منابع معتبر آموزشی است که اساتید مجربی را گرد هم آورده و به شما کمک می کند خاطره ای خوب از یادگیری زبان انگلیسی برای خود بسازید.

در پایان میتوانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که شاید در نگاه اول یادگیری زبان انگلیسی کاری سخت ، کسل کننده و یا بسیار غیر ممکن و وقت گیر به نظر برسد. اما در واقع با تمرکز بر مزایایی که یادگیری این زمان در اختیار ما قرار می دهد و تجربه شیرینی که می توانیم از این فرصت به دست آوریم دیگر این کار آن قدر ها هم مشکل نخواهد بود.
زبان انگلیسی را می توان یک ابر ابزار قدرتمند تصور کرد که در بسیاری از موقعیت ها به کمک شما می آید . وقتی زبان انگلیسی را یاد می گیرید کلیدی جادویی در دستان شماست که می توانید با استفاده از آن قفل هزاران در را که تاکنون بسته بوده است به روی خود بگشایید.
سایت من و تو با انتخاب بهترین روش های آموزشی و اساتید کارآزموده فرصتی در اختیار شما قرار داده تا بتوانید این کلید سحر آمیز را به دست آورده و با آن به جنگ مشکلات بروید، آنها را حل کنید و حتی به افراد دیگر هم کمک کرده و بتوانید با عث برقراری ارتباط و دوستی بین مردم باشید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید