یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم

در حالت کلی بهتر است بدانید که یادگیری زبان انگلیسی در اوایل مسیر برای زبان آموزان، چالش برانگیز است. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که روزانه مقداری از زمان خود را برای آموزش زبان کنار بگذارید. این زمان می تواند رفته رفته زیاد شود. بهتر است در ابتدا از یادگیری الفبای شروع کنید تا به ضرب المثل ها و دیگر بخش های فرهنگی زبان برسید. کار کردن روی اصول اولیه، شما را قادر می سازد در مسیر آموزشی خود موفق باشید. از آن جایی که همه افراد مسیر یادگیری زبان انگلیسی را به نحوی امتحان کرده اند، خواه به نتیجه مورد نظر رسیده اند یا خیر. شاید هم راه آموزش زبان را اشتباه انتخاب کرده اند. در حالت کلی، با توجه به تفاوت های فردی بین زبان آموزان، یادگیری همه مانند یک دیگر نیست. علاوه بر این، هر کسی بر اساس شرایط زندگی و کاری خود تصمیم می گیرد که چگونه زبان بیاموزد.

یادگیری الفبای زبان انگلیسی

همیشه اولین قدم برای سوال یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم، آشنایی با الفبای آن زبان است. همان طور که می دانید، زبان انگلیسی با حرف A شروع می شود و با حرف Z به پایان می رسد. معلمان زبان انگلیسی معمولا برای آموزش الفبا به کودکان از آهنگ ساده ABC استفاده می کنند که یادگیری آن بسیار آسان است. دقت کنید که علاوه بر شکل نوشتاری الفبا به تلفظ آن ها نیز توجه کنید زیرا خواندن و فهم کلمات و متن ها از طریق تلفظ صحیح صورت می گیرد. یادگیری اعداد به این زبان نیز می تواند کاربرد به سزایی در زندگی روزمره داشته باشد.

شروع از گرامر ساده

یکی از بخش های مهم آموزش زبان انگلیسی، دستور زبان است. گرامر هر زبان به فرد کمک می کند تا بتواند جملات کاملی بسازد و با دیگران ارتباط برقرار کند. شاید برخی از زبان آموزان، دستور زبان را بخش سخت زبان انگلیسی تلقی کنند ولی اگر از راه درست وارد شوید، به هیچ وجه سخت و عذاب آور نخواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی یادگیری همه مطالب راحت شده است و علاقه مندان می توانند با بهره گیری از وب سایت های بسیاری برای این امر طراحی شده، از آموزش آنلاین زبان انگلیسی به صورت کاملا تخصصی استفاده کنند.

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم
یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم

افزایش لغات کاربردی در زبان انگلیسی

اکثر مردم یادگیری کلمات جدید را بدون برنامه آغاز می کنند. آن ها فکر می کنند که اگر لغات جدید را بشنوند، می توانند فورا کلمات را در ذهن بسپارند اما پس از گذشت چند ساعت همه چیز از یادشان رفته و تمامی واژگان را فراموش می کنند. از این رو، زبان آموزان، تسلط به زبان انگلیسی را امری سخت تلقی می کنند. همیشه به یاد داشته باشید که برای یادگیری زبان کافی است چند استراتژی بدانید و از آن ها استفاده کنید که در زیر به تعدادی اشاره می کنیم.

  • یادگیری کلمات که به عنوان هم اسم و هم فعل عمل می کنند.
  • یادگیری کلمات که معانی متعددی دارند.
  • یادگیری کلماتی که با زبان مادری فرد یکسان می باشد.
  • ازگروه های کلماتی که با هم در یک خانواده قرار می گیرند، استفاده شود.
  • کلمات را به تنهایی یاد نگیرید، آن ها در در غالب متن یا جمله آموزش ببینید تا معانی را به طور کامل درک کنید.
  • واژگان را با مثال یاد بگیرید و فقط لیست کلمات را حفظ نکنید. همچنین از مثال های استفاده کنید که جالب باشد و در ذهن بماند.

گوش کنید تا یاد بگیرید

هنگام گوش دادن به رادیو، اخبار یا فیلم های انگلیسی، به آنچه که می شنوید توجه کنید. همیشه دفترچه ای در اختیار داشته باشید تا پس از گوش دادن به آنچه که نمی فهمید، آن را یادداشت کنید. در آموزش زبان انگلیسی از هیچ چیز نهراسید و اگر چیزی را متوجه نشدید، می توانید بپرسید زیرا یادگیری در دنیای واقعی باعث می شود زبان انگلیسی فرد نسبت به یادگیری کتاب درسی مرتبط تر و طبیعی تر به نظر برسد.

یادگیری قیدها و صفت ها

برخی از گیج کننده ترین، اما مهم ترین کلمات در زبان انگلیسی قیدها و صفت ها هستند. هر کدام کاربرد متفاوتی در دستور زبان دارند و همه برای مطالعه مبتدیان مفید می باشند. برای یادگیری قید ها و صفت ها بهتراست آن ها را در کنار فعل، یادگرفت و پس از آن به منظور یادگیری زبان انگلیسی باید همه افعال، قید ها و صفات را در جمله قرار داد تا به مفهوم و کاربرد آن را به خوبی توجه کرد. در حالت کلی نیز می توانید از آموزش آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنید و تمامی قید ها و صفت های مورد نیاز را درجمله بکار ببرید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

با پیشرفت تکنولوژی و جوامع امروزی، مردم زمان رفتن به کلاس های حضوری را ندارند، به همین دلیل است که برای آموزش زبان به آموزش آنلاین زبان و مجازی روی می آورند. این آموزش به این معنی است که علاقه مندان از کامپیوتر، موبایل و دیگر وسیله ها استفاده می کنند تا با استاد ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این زبان آموزان می توانند برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی از وب سایت های آموزشی زبان، نرم افزار های کلاسی مجازی که دارای صوت، تصویر و مکالمه گروهی می باشد، ویدیو کنفرانس ها و صفحات pdf استفاده کنند. این نوع سیستم آموزشی برای هر دو گروه معلم و زبان آموز مناسب است زیرا با استفاده از وب سایت هایی که مهندسان کامپیوتر و متخصصان آموزش زبان طراحی کرده اند، معلمان می توانند دانش آموزان خود را ارزیابی کنند و خود علاقه مندان زبان انگلیسی نیز راهی برای آزمایش کردن خود در این سیستم آموزشی پیدا می کنند، علاوه بر این از امکانات کلاس قادر هستند از هر ساعت از شبانه روز استفاده کنند.

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم
یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم

آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم

همان طور که می دانید برخی از افراد فکرمی کنند با دیدن و توجه کردن به یک فیلم زبان اصلی می توانند مانند یک بومی آمریکایی صحبت کنند، اما اگر در ابتدای مسیر آموزشی خود باشید، این راه نه تنها مناسب نیست بلکه شما را خسته می کند. در حالت کلی برای یادگیری زبان انگلیسی باید مسیری هدف مند و مناسب انتخاب کنید و برای اینکه مشاهده فیلم و سریال تقویت کننده زبان باشد، باید چند نکته را رعایت کنید. به دنبال فیلمی باشید که مناسب باشد، دارای صحنه هایی نباشد که فرد را خسته کند، یا حتی دیدن فیلم های طنز نیز کمک چندانی نمی کند زیرا برگرفته از نکات اخلاقی و شوخی های آن فرهنگ می باشد، البته از هرچیزی می توان برای آموزش استفاده کرد ولی در سطوح اولیه مناسب نخواهد بود. پس از یادگیری زبان بعد از مدتی، می توانید از فیلم های هالیوودی استفاده کنید و از تمامی جملات، ضرب المثل ها و عبارات آن بهره مند شوید. همان طور که می دانید زبان و فرهنگ را نمی شود از هم جدا کرد، پس اگر در ابتدای آموزش زبان انگلیسی هستید، از فیلم های استفاده کنید که مورد علاقه شما باشد و علاوه بر لذت بردن از فیلم، نظر شما را به یادگیری آن نیز جلب کند. اما به این نکته نیز توجه کنید که این کار را حتی کم ولی به صورت روزانه انجام دهید، علاوه بر این، همراه با دیدن فیلم نیز می توانید از کتاب های آموزش زبان انگلیسی نیز استفاده کنید و در هنگام مشاهده فیلم ها آن نکات را بازیابی کنید که این امری مهم در یادگیری زبان است.
ولی برخی از افراد علاقه ای به خواندن کتاب ندارند و می توانند از وب سایت های آموزش آنلاین زبان استفاده کنند. روش دیگری که برای پاسخ به سوال یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم می توان داد معرفی وب سایت من و زبان است. وب سایت من و زبان با طراحی خاص خود، علاوه بر آموزش لغت و گرامر به تقویت مهارت های خواندن و مکالمه تان نیز کمک ویژه ای می کند و شما می توانید به عنوان یک منبع آنلاین آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری قادر هستید از آن بهره مند شوید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید