تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه های دانشجویان، دریافت بورسیه در یکی از با کیفیت ترین دانشگاه های برتر جهان می باشد. از جمله رشته های مورد علاقه دانشجویان، مهندسی پزشکی می باشد که از نظر امکانات آموزشی و سطح کیفیت جزو بهترین مراکز تحصیلی در کشورهای اروپایی و آمریکا است. از این رو برخی از فارغ ‌التحصیلان این رشته مهندسی، علاقه زیادی به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی همچون انگلستان داشته و قصد دارند ‌ از این امکانات تحصیلی و مطالعاتی، در جهت ترقی و پیشرفت علمی خود استفاده کنند. از جمله دانشگاه های خوب انگلیس، کمبریج است که بستری مناسب را برای دانشجویان نخبه فراهم آورده است. یکی از نکاتی که هر دانشجو و طلب علم، بایستی آن را در اولین بخش های آموزش خود قراردهد، آموزش زبان انگلیسی است، زیرا تمامی کتاب ها و منابع تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد. مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی از جمله رشته‌های مهندسی است که زیر شاخه گروه علوم ریاضی و فنی بوده که دانشجویان برای تحصیل در این رشته، مباحث مهندسی مربوط به رشته پزشکی و ریاضی را دنبال می‌کنند. در واقع می توان گفت که این رشته پلی بین رشته‌های مهندسی و پزشکی می باشد. علاوه بر این دانشجویانی موفق هستند که زبان انگلیسی را مسلط باشند و در امور تحصیلاتی خود از آموزش آنلاین زبان انگلیسی، بهره مند شوند.

 

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

معرفی رشته مهندسی پزشکی

یکی از نکات جالبی که بایستی در ارتباط با رشته مهندسی پزشکی بدانید، همبستگی علوم پزشکی و مهندسی است که جایگاه بسیار مهمی در دنیای اطلاعات را از آن خود کرده است. علاوه بر این، جایگاه مهندسی پزشکی در جوامع پیشرفته و صنعتی همچون کشورهای اروپایی و آمریکایی نسبت به جوامع جهان سوم بسیار بالاتر است. یکی از کشور های اروپایی که امکانات بی شماری را به منظور تحصیل در این رشته را برای دانشجویان سراسر جهان فراهم می کند، کمبریج در انگلستان است. همان طور که می دانید، زبان رسمی کشور انگلیس، انگلیسی است و تمام کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنند. دانشجویان رشته مهندسی پزشکی در مقایسه با دیگر دانشجویان، مهارت های کاربردی بالا تری دارند، برای مثال برخی از نرم افزار های مورد نیاز برای همه مهندسی ها، در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود، در حالی که دانشجویان مهندسان پزشکی در دوران لیسانس با آن ها آشنا می شوند. بهتر است بدانید که دانشجویان رشته مهندسی پزشکی بایستی نسبت به آموزش زبان انگلیسی آشنایی بیشتری داشته باشند، زیرا اکثر منابع تخصصی این دروس به زبان انگلیسی است و در غیر این صورت، آن ها از عهده مطالعه و گذراندن واحد های درسی بر نخواهند آمد. شاید تا به حال برای تان سوال پیش آمده باشد که ویژگی یک دانشجوی موفق مهندسی پزشکی چیست، برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که یکی از فاکتور‌های اساسی که دانشجویان بایستی از آن ها برخوردار باشند، خلاقیت بسیار بوده تا بتوانند با توجه به نیاز جامعه پزشکی کشور انگلیس و همچنین نیاز بیماران به دستگاه ‌ها و تجهیزات پزشکی، لوازمی‌ را طراحی و خلق کنند تا مشکلات این زمینه را کاهش دهند و به مردم کمک کنند. یکی از دیگر مواردی که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج، هستند، آشنایی با راه کار ها و روش های درمان بیماری ها و مشکلات آن ها از طریق تکنولوژی لوازم پزشکی است. رشته مهندسی پزشکی در جوامع پیشرفته ای همچون انگلیس، از درآمد زا ‌ترین حرفه های دنیا می باشد. درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته در جامعه ای مانند انگلستان، می‌تواند به مقدار تقریبی 10 هزار دلار در ماه نیز برسد. اگر به عنوان یک دانشجو تصمیم گرفته اید تا در این رشته تحصیل کنید، به شما توصیه می شود تا از نکات یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بهره مند شوید تا بتوانید در آزمون های پذیرشی دانشگاه کمبریج، موفق شوید.

 

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

چرا تحصیل در دانشگاه کمبریج

انگلیس یکی از کشور های مهم و صنعتی در اروپاست که امکانات تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان سراسر دنیا فراهم می آورد. دانشگاه ‌های انگلستان دارای مراکز آموزشی با کیفیتی هستند که ‌رشته های مختلف تحصیلی را در دانشگاه‌های این کشور ارائه می دهند. به همین دلیل سبب شده است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تصمیم بگیرند تا به انگلیس مهاجرت کنند. یکی از مواردی که باعث شده برخی از علاقه مندان و متقاضیان، کشور انگلیس را برای تحصیل انتخاب کنند، سیستم آموزش عالی این کشور است که جزو بهترین نظام‌ های آموزشی دنیا محسوب می شود. و اگر سری به رتبه بندی های رشته مهندسی پزشکی در اروپا بزنید، بدون شک، دانشگاه کمبریج انگلستان را همواره در رده ‌بندی‌ های جهانی خواهید دید. برای مثال اگر فردی هستید که قصد دارید برای دریافت پذیرش و تحصیل در این کشور اقدام کنید، بهتر است برای بررسی شرایط و ضوابط مهاجرتی، از یک وکیل و راهنما استفاده کنید تا شما را در این راه یاری کند. علاوه بر این، برای پذیرش در دانشگاه کمبریج، سن خاصی در نظر گرفته نمی شود و اگر داری 21 سال هستید، من بعد، جزو دانش آموزان بالغ طبقه بندی خواهید شد. نکته ای مهم که همه دانشجویان بایستی آن را مورد بررسی قرار دهند، توجه به مهارت های شخصی و کاربردی است که در حین پذیرش می توانند از آن ها استفاده کنند و خود را به عنوان یکی از توانا ترین و باهوش ترین دانشجویان، نشان دهند. جالب است بدانید که تصمیمات مربوط به پذیرش در دانشگاه صرفا بر اساس معیارهای دانشگاهی و توانایی هر شخص است. همه مسیر ها به صورت رایگان و جداگانه مورد ارزیابی واقع می شود، جمله قبلی به این معنی است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، هرکسی می تواند روش های مختلف را در نظر بگیرد و امتحان کند.

کیفیت بالای تحصیلی در انگلستان

دانشگاه های انگلستان به این دلیل محبوب است که از همه لحاظ نظر دانشجو را جلب کرده و تضمین کننده کیفیت تحصیلی از هر لحاظ می باشد. همه دانشگاه‌‌ ها و کالج‌‌ های انگلستان براساس استانداردهای دقیقی که دولت آن ها را وضع می کند، کنترل می شوند. بنابراین می‌توان اطمینان حاصل کرد دولت انگلستان، قادر است بهترین خدمات آموزشی، پشتیبانی تحصیلی و منابع مهم و کاربردی را اختیار دانشجویان قرار دهد. همان طور که گفته شد، زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است و همه منابع و مطالب درسی بر پایه این زبان نگارش شده است. اگر فردی نتواند به طور کامل از این زبان استفاده کند، نخواهد توانست با مردمان، اساتید و همکلاسی هایشان ارتباط برقرار کنند. از این جهت، آموزش زبان انگلیسی یکی از واجبات است که قبل از مهاجرت تحصیلی باید در نظر گرفته شود. یکی دیگر از دلایلی که دانشجویان برای زندگی و استفاده از فرصت های مطالعاتی، به انگلستان می روند، به‌روز بودن امکانات و قابل دسترس بودن آن ها می باشد. انگلستان یکی از کشور های صنعتی است که به لحاظ کیفیت آثار پژوهشی و مطالعاتی، رتبۀ اول را در جهان از آن خود کرده است. از جمله گرایش های مهم این رشته در دانشگاه کمبریج، مهندسی پزشکی بالینی است که فارغ‌التحصیلان آن، می توانند همراه با پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها یک تیم درمانی را تشکیل دهند. جالب است بدانید که مهندسان این رشته به منظور بهره وری بهتر، از تکنولوژی استفاده می کنند تا به کمک هم، بیماران را درمان نمایند. تحصیل در کمبریج و در این رشته مهندسی، توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده و کم و بیش، یکی از اهداف و آرزوهای بسیاری از دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. این دانشگاه به طور کلی، تقریبا نیمی از رشته های تحصیلی را در خود پوشش داده است و در بین چهار دانشگاه برتر جهان گرفته است.

 

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه کمبریج

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در رشته مهندسی پزشکی

همان طور که می دانید، زبان انگلیسی، یکی از مهم ترین زبان های دنیاست که به عنوان زبان دوم بسیاری از مردمان، نیز به شمار می رود. علاوه بر این افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور و معتبر، همچون کمبریج انگلستان را دارند، بایستی برای آموزش زبان انگلیسی اقدام کنند. زیرا در صورت عدم کسب نمره قابل قبول در این زبان، اداره مهاجرت کشور مربوطه، با درخواست آن ها موافقت نخواهد کرد. از این رو، تعداد بی شماری از دانشجویان نخبه و با استعداد، از همان اوایل مقطع کارشناسی، برای تقویت این زبان ارزشمند، خود را آماده کرده و با مطالعه و برنامه‌ریزی، برای یادگیری زبان انگلیسی و مهاجرت به کشورهای دیگر، اقدام می کنند. خوشبختانه می توان گفت که بسیاری از کشور های صنعتی و پیشرفته همچون انگلستان، دوره ‌های کارشناسی ارشد و مقطع دکتری را به زبان انگلیسی برگزار می کنند، به همین دلیل است که پرداختن به آموزش این زبان، بسیاری ضروری می شود. یعنی با داشتن مدرک زبان انگلیسی، به راحتی دریافت پذیرش در دانشگاه کمبریج، حاصل می شود. دانشجو های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، زمان کافی برای شرکت در دوره های حضوری این زبان را ندارند، درست است که برخی از نکات مانند گرامر را می توان از طریق کتاب خواندن آموزش دید، اما ممکن است این روش کاربردی نباشد و پس از مدتی از ذهن زبان آموز برود. بدین منظور، استفاده از وب سایت های آموزشی همچون من و زبان برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی، به زبان آموزان که قصد تحصیل در انگلیس را دارند، توصیه می شود. زیرا وب سایت های آموزش آنلاین زبان انگلیسی، از متدها و روش های جدید فناوری اطلاعات و بروز ترین تکنیک های آموزش زبان، استفاده می کند و توسط مهندسان کامپیوتر و متخصصان آموزش زبان، نیز طراحی شده است.

معرفی دوره های تحصیلی در دانشگاه کمبریج

دانشگاه دولتی تحقیقاتی کمبریج، دومین دانشگاه قدیمی زبان انگلیسی در جهان می باشد که تاریخچه آن به هشت قرن پیش بر می گردد. زمانی که گروهی از دانشجویان در سال 1209 به دنبال ایجاد درگیری با مردم محلی شهر کمبریج بودند، این دانشگاه تاسیس شد. کمبریج یکی از مراکز علمی پیشرفته در علم و فناوری در دنیا است و دانشجویان آن همواره در حال کسب کردن دستاورد های علمی و تخصصی هستند. دانشگاه کمبریج نیز همچون دیگر دانشگاه ها، دوره های تحصیلی بی شماری را به صورت تخصصی ارائه می دهد. این دوره ها و مدت زمان تحصیل در آن ها، به رشته تحصیلی و عملکرد دانشجو بستگی دارد. اما در حالت کلی هر سال تحصیلی به سه ترم تقسیم می شود و دانشجو موظف است در این زمان تحصیل خود را به اتمام رساند. برای مثال دوره های کارشناسی دانشگاه کمبریج سه سال به طول می انجامد و در حالت عادی، تعداد دوره های تحصیلی آن از دانشگاه های دیگر کمتر می باشند. اما اعتبار و کیفیت مدارک این دانشگاه در جهان حرف اول را می زند. دانشگاه کمبریج امکانات بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار داده است که یکی از آن ها کتابخانه است که تعداد آن ها به بیش از 110 کتابخانه می رسد. جالب است بدانید که حدود هفت میلیون کتاب در این کتابخانه ها موجود می باشد. کسی که موفق به دریافت پذیرش در دانشگاه می شود، موظف است نمرات بالا و عالی اخذ کند. پذیرش دانشجو در دانشگاه کمبریج به دو صورت انجام می شود. یکی از آن ها، مصاحبه می باشد که فرد را از جهت های مختلف همچون دانش و از لحاظ علمی ارزیابی می کند. روش دوم از طریق آزمون های ورودی است که نتایج و نمرات دانشجویان است که صلاحیت های علمی افراد را به نمایش می گذارد.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • لیلا

    دانشگاه کمبریج عاااالیه اما چطوری می شه رفت؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      این سایت بستر آموزش زبان انگلیسی رو برای شما فراهم کرده و شما میتونید زبانتون رو با آموزش های ما قوی کنید. و خودتون روبرای آیلتس که مقدمه مهاجرت و تحصیل در یک کشور خارجی هست آماده کنید.

      پاسخ
  • علی امیری

    من تو فکرم هست که جدی در آینده نزدیک مهاجرت تحصیلی کنم، با سایت شما توی چند وقت میشه انگلیسی یاد گرفت؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      اگر وقت بذارید هر روز تمرین کنید کمتر از ۶ ماه میتونید زبان رو یاد بگیرید.

      پاسخ