آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

برای یادگیری زبان انگلیسی روش های مختلفی وجود دارد و هر کدام از زبان آموزان ممکن است به مرور زمان، روش های خاصی را پیش رو گرفته باشند، اما بسیار پیش آمده است که تعداد زیادی از آن ها در نیمه های راه یادگیری زبان، دچار ناکامی شده اند و از آموزش دست کشیده اند. اما بیشتر زبان آموزان در جست و جوی راه های ساده و سریع فراگیری زبان هستند. یکی از بهترین و موثر ترین راه های آموزش، استفاده از موسیقی می باشد. گوش دادن به موسیقی به فرد امکان می دهد تا به بهترین نحو لغات را یاد بگیرد، زیرا متن ترانه ها به طور کلی از عبارات غیررسمی و کلماتی تشکیل شده است که در زمان مطالعه یک زبان لزوماً آن ها در ذهن نمی مانند. گاهی اوقات نیز گوش دادن به موسیقی و حفظ کردن آن به تقویت حافظه کمک می کند. جالب است بدانید که نه تنها بزرگ سالان، بلکه نوزادان و کودکان نیز می توانند از مزایای مرتبط با گوش دادن به یک زبان خارجی بهره مند شوند. تحقیقات علمی نشان می دهد نوزادانی که در حین بزرگ شدن به موسیقی ها با زبانی دیگر گوش داده اند، یادگیری راحت تری خواهند داشت. یکی از مهم ترین نکات در حین آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، دقت کردن در حین گوش دادن است، در غیر این صورت مهارت های زبانی بهبود بخشیده نمی شوند. داشتن اشتیاق به موسیقی می تواند کلید اصلی پیشرفت در مهارت های زبانی فرد باشد، فرقی نمی کند که این موزیک انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و یا عربی باشد. نکته دیگر این است که موسیقی غذای روح انسان است و ذهن چیزی را در خود ذخیره می کند که به آن علاقه مند باشد تا بتواند آن را به درستی یاد بگیرد. در واقع آموزش زبان انگلیسی با موسیقی یکی از سریع ترین و موثر ترین روش ها برای یادگیری زبان می باشد.

معرفی کامل آموزش زبان انگلیسی با موسیقی به عنوان بهترین روش

برای یادگیری زبان انگلیسی باید به دنبال جذاب ترین و موثرترین راه ها باشیم. زیرا هیچ کسی خواستار آموزش زور و با اجبار نیست اما حقیقت این جاست که چرا موسیقی تاثیر بیشتری نسبت به کتاب بر آموزش زبان دارد . محققین در امر آموزش با شواهد و مدارک علمی ثابت کرده اند که ذهن انسان در حالت گوش دادن به موسیقی، فعال تر و آماده یادگیری بیشتری است. این فعال بودن به این معنی است که ذهن کمترین اصطکاک و زحمت را برای به خاطر سپردن لغات و نکات گرامری انجام می دهد. در حالی که در یادگیری با کتاب و یا نشستن سرکلاس های زبان انگلیسی، احتمال حواس پرتی بسیار زیادی وجود دارد. جالب است بدانید که در روش فراگیری مطالب با استفاده از کتاب، ذهن تمایلی به یادگیری لغاتی که در کتاب است ندارد، به همین دلیل فرد مجبور است که برای این بخش آموزشی زبان، از روش هایی مانند کدینگ، جمله سازی و یا استفاده از جعبه لایتنر استفاده کند و زمان بسیاری را برای آن صرف کند. گوش دادن به یک موسیقی دل انگیز و مورد علاقه تان بر احساسات و عواطف شما تاثیر به سزایی می گذارد. از این طریق می توان به آماده سازی ذهن پرداخت و لغت های بسیار زیادی را از این طریق به حافظه بلند مدت انتقال داد. علاوه بر این، از طریق گوش دادن به جملات به صورت با دقت و با تکرار، می توان گرامر های سخت زبان را در ذهن قرار داد.

آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

آموزش زبان انگلیسی با موسیقی به کودکان

این روش نیز مانند روش های دیگر یادگیری زبان، مخاطبین مخصوص خود را دارد که کودکان جزو اولین گروه مشتاقان آموزش با موسیقی هستند. آهنگ و ترانه آن ها به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و برای شان بسیار لذت بخش می باشد. کودکان عاشق بازی و شیطنت هستند. از این رو پایبند کردن آن ها به کتاب و کلاس، امری بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد، زیرا شما به عنوان معلم زبان کودک و یا مادر او، قادر نخواهید بود کودک خود را به زور سر کتاب بنشانید و مفاهیم ومطالب درسی را به او آموزش دهید. به این دلیل که از کودک نباید انتظار داشت که مانند یک بزرگ سال به یادگیری زبان دوم اهمیت دهد و ارزش آن را درک کند. به همین منظور باید از راه های آموزشی غیر مستقیم استفاده کرد و به آن ها لغات، گرامر، آهنگ و مکالمه را آموزش داد. از طرفی اگر والدین بدانند که همراهی آن ها چقدر در یادگیری کودکان موثر است و این راه را برای فرزند شان آسان تر می کند، بدون شک در بازی های کودکانه در قالب های آهنگی، هم بازی کودکان و فرزندان خود خواهند شد. این روش برای کودکان کمتر از ۶ سال به وجود آمده است و کارایی بسیاری دارد، زیرا کودکان در این سن بسیار کنجکاو هستند و ذهن شان به خوبی آماده یادگیری می باشد. آموزش زبان انگلیسی با موسیقی برای کودکان باید در محیطی شاد و همراه با همسالان خود صورت گرفته شود. علاوه بر این، والدین می توانند از یادگیری آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنند و موسیقی های مناسب آموزش کودکان خود را از آن جا تهیه کنند. محیط هایی مانند مهد کودک ها، کودکستان ها و سالن های بازی کودکان برای این امر بسیار مناسب است. همچنین مادران نیز می توانند در خانه فضای مفرح را به وجود آورند و پخش موسیقی و فایل های زیبای صوتی و آموزشی را، برای شنیدن و درک کردن فراهم سازند.

بهترین روش برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

جالب است بدانید که برای آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، بهتر است از اصولی خاص پیروی کرد زیرا هر آهنگی را نمی توان برای امور آموزشی استفاده کرد. در غیر این صورت ممکن است دست از تلاش برداشته و دل زده شوید. پس بایستی مواردی را رعایت کنید.

  1. باید از فایل های صوتی و موزیک هایی استفاده کنید که به آن ها علاقه دارید، در غیر این صورت، گوش دادن به موسیقی هایی که از آن ها خوش تان نمی آید، ذوق شما را برای یادگیری از بین می برد. علاوه بر این، فایل های صوتی مناسب زبان را می توانید از سایت هایی که آموزش آنلاین زبان انگلیسی دارند، تهیه کنید و آن ها در روند آموزشی خود بکار ببرید.
  2. در جلسات اول یادگیری از موسیقی های که دارای سبک تند گویی مانند رپ و راک هستند، جلوگیری کنید. جالب است بدانید که در این سبک موسیقی ها، تعداد لغات کمی در کمترین زمان استفاده شده است و جایز نیست که در اولین جلسه ها سبک های تند گویی بکار گرفته شود. باید بدانید که این کار، علاقه و شور و اشتیاق شما را از بین می برد.
  3. توجه به بیان و نوع صحبت کردن شخص، بسیار اهمیت دارد. همان طور که می دانید، انگلیسی ها دارای لهجه های گوناگونی هستند، که گوش دادن به آن ها کمک چندانی به تلفظ فرد نمی کند، در ابتدا بهتر است از موسیقی های با سبک گفتار انگلیسی استاندارد استفاده شود و سپس برای پیشرفت و بهبود لغات خود، موزیک ها و ترانه ها سخت تر بکار گرفته شود.
  4. دقت داشته باشید که نباید قبل از گوش دادن به موسیقی، متن آن را بخوانید که این کار نتیجه ای معکوس خواهد داشت.
  5. یکی از اشتباهات معمول آموزش زبان انگلیسی با موسیقی این است که افراد از خود انتظار نا به جایی دارند و می خواهند، موسیقی را به صورت یک جا شنیده، آن را متوجه شوند و هیچ گونه خطایی در فهم آن نداشته باشند. این روند مخصوصا برای زبان آموزان جدید بسیار طاقت فرسا و مشکل خواهد بود زیرا آن ها روش درست استفاده از موسیقی برای یادگیری زبان را ندارد، از این رو دست به کار های غلط زده و خود را دل سرد می کنند. از این رو بایستی حتما موسیقی را به بخش های مختلفی تقسیم کرد و بعد از یادگیری هر بخش، به سراغ بخش بعدی رفت.
  6. زبان آموزان دقت کنید که هیچ گاه تنها به گوش دادن کفایت نکنید. شنیدن صدای خودتان بهترین بازخورد از یادگیری شماست، در این صورت می توانید هر آن چه که می خوانید و گوش می دهید را با صدای خود ضبط کنید. از این رو برای تسلط بیشتر در حین آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، آهنگ مورد نظر خود را با صدای خود تکرار کنید. مرور این کار زبان انگلیسی را برای تان لذت بخش خواهد کرد، زیرا با انجام این کار، پیشرفت خود را لحظه به لحظه و روز به روز می بینید و خود را برای یادگیری لغات جدید تر آماده می کنید.
  7. یکی از نکات دیگر که رعایت کردن آن، می تواند اثر بخش باشد، مشارکت با فیلم و یا موسیقی است که باعث بهبود یادگیری زبان انگلیسی و پیشرفت آن می شود. باید همراه با شخصیت های فیلم بخندید، دیالوگ را تکرار کنید، لهجه آن ها را تقلید کنید و خود را جای بازیگران بگذارید، این کار کمک شایانی به روند آموزشی شما می کند. علاوه بر این، می توانید از آموزش آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنید و از وب سایت های مناسب که آهنگ ها و پادکست های آموزشی زبان بهره مند شوید.

آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

مراحل یادگیری آموزش زبان انگلیسی با موزیک

همان طور که در قسمت های بالا گفته شد، آموزش زبان انگلیسی با موسیقی یکی از شیرین ترین و زیبا ترین روش ها می باشد. زیرا در آن حالت است که بدون توجه به نوع آموزش های سخت، زبان را یاد خواهد گرفت. در این قسمت مراحل یادگیری را یک به یک با هم انجام می دهیم.

  • در مرحله اول بهتر است به سراغ یکی از موزیک های آسان رفته و آن را یک بار پخش کنید. در این قسمت نیاز نیست چیزی را به ذهن بسپارید، فقط کافی است به ریتم جملات توجه کنید.
  • در مرحله دوم، برای گوش دادن نسبت به مرحله اول دقت بیشتری را در نظر بگیرید. نوشتن متن آهنگ و پس از آن، مقایسه با متن اصلی، کمک شایانی در یادگیری زبان خواهد کرد. در این قسمت کلمات را بهتر در ذهن بسپارید، شاید نیاز باشد به آهنگ به صورت بخش به بخش و بارها گوش داده شود. پس صبر و تحمل خود را بالا ببرید.
  • در مرحله سوم، همراه با آهنگ شروع به خواندن کنید. هر چند بیشتر آواز بخوانید، بهتر است زیرا، تعداد تکرار ها و یاد آوری های شما، برای ماندگاری در ذهن موثر تر می باشد.

همان طور که می دانید، برخی از افراد زمان کافی برای رفتن به کلاس های حضوری ندارند، از این رو می توانند از وب سایت های یادگیری آنلاین زبان استفاده کنند. وب سایت من و زبان با طراحی خاص خود، علاوه بر آموزش لغت، گرامر، اصطلاحات و به تقویت مهارت های خواندن و مکالمه تان نیز کمک ویژه ای می کند و شما می توانید به عنوان یک منبع آنلاین آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که علاقه دارید، از آن بهره مند شوید. حال که به نکات مهمی را در یادگیری زبان انگلیسی پرداخته شد، آموزش زبان را با سایت من و زبان را امتحان کنید. در مقاله ی بعدی نکات دیگری را دنبال خواهید کرد، پس تا موارد کاربردی با ما باشید تا خیلی سریع و راحت به زبان انگلیسی مسلط شوید

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید