تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان های دیگر

 آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تعداد بی شماری از مردم روی کره زمین به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند؟ اصلا چرا باید این زبان را فرا گرفت؟ مگر می توان نقش یک زبان آنقدر در زندگی ما پر رنگ باشد؟ اگر به آمار دقیقی از سوی تحلیل گران و زبان شناسان نگاه کنید؟ درخواهید یافت که تقریبا هر یک نفر از پنج نفر در دنیا می‌تواند به انگلیسی حرف بزند و یا حدالامکان مقداری از این زبان را درک نماید.

جالب است بدانید که در جهان بیش از 400 میلیون نفر وجود دارد که می توانند مانند یک بومی انگلیسی به این زبان سخن بگویند و حتی سخنرانی های بی شماری را بر گزار کنند. زبان انگلیسی زبان بیش از 50 کشور در جهان است. این در حالی است که اهمیت توجه به زبان های دیگر نیز در حال رشد و توسعه است. اما سوالی که مطرح می شود، این است که با وجود این همه زبان در سراسر جهان، چرا هنوز آموزش زبان انگلیسی در اولویت قرار می گیرد و زبان برای برقراری ارتباط و حتی کار کردن، انگلیسی می باشد؟

از این رو با کمی جست و جو کردن در وب سایت من و زبان، که یادگیری شش زبان زنده زنیا را برای علاقه مندان فراهم می کند، می تواند نقطه عطفی در زندگی فرد باشد تا بلکه از این طریق به سوال های درون ذهنش پاسخی سازنده بدهد.

تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان
تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در میان سایر زبان ها

زمانی را تصور کنید که در محیطی که داشتن مکالمات انگلیسی یکی از بخش های موفقیت در آن بوده، استخدام شده اید و ناگهان فردی به زبان دیگر تماس بگیرد و تلفن را به شما وصل کنند، در آن لحظه آیا قادر خواهید بود تا با وی مکالمه اثر بخشی داشته باشید یا از عهده آن بر نخواهید آمد؟ دو حالت در این زمان به وجود می آید، که شما داوطلب می‌شوید تا با آن مشتری انگلیسی صحبت کنید و همه اطرافیان خود را تحت‌تاثیر قرار دهید. یا اینکه با ندادن جواب درست و حسابی به او، یک معامله بزرگ را از دست داده اید و مدیر عامل را نیز عصبانی کرده اید.

از این رو یکی از مهم ترین دلایل یادگیری زبان انگلیسی در برابر سایر زبان ها، بالا بردن مهارت های شغلی است که می تواند شما را چند مرحله جلو بیندازد. بنابراین اگر به دنبال ترفیع رتبه و یا حتی یک پیدا کردن یک شغل جدید هستید، یادگیری زبان انگلیسی می تواند به شما کمک شایانی بکند.

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل آموزش این زبان، تاثیر فراگیری انگلیسی در یادگیری دیگر زبان هاست، زیرا ذهن تان در هر صورت آماده دریافت اطلاعات زبانی شده و شما را برای رسیدن به موفقیت های پی در پی آماده می کند. جالب است بدانید که این بخش از آموزش در نیمکره چپ مغز فعال می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که ادامه تحصیل نیز می تواند دلیل محکمی برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی باشد، زیرا دانشجویان زمان کافی برای شرکت در دوره های حضوری را ندارند، زین پس تصمیم گرفته تا از این راه این مسیر جذاب را دنبال کنند. فردی را در نظر بگیرید که تمام تلاش خود را برای اخذ ویزای تحصیلی در یکی از کشور های انگلیسی زبان یا اروپایی می کند، از این رو، وی بایستی زمان زیادی را به فراگیری زبان انگلیسی اختصاص دهد. به علاوه، متخصصان زبان و زبان شناسان به دلیل مزیت های ساختاری و شبیه بودن انگلیسی به دیگر زبان ها، بر این باورند که برای آموختن موارد دیگر، بایستی آموزش زبان انگلیسی در اولویت قرار گیرد.

وقتی یک زبان جدید یاد میگیرید چه اتفاقی در مغز می افتد؟

همان طور که می دانید امروزه با پیشرفت شدن تکنولوژی، اکثر علوم حتی عصب شناسی، فعالیت های خود را با استفاده از تکنولوژی پیش می برند و همچنین به صورت تجربی و علمی به سوال هایی در این مورد، پاسخ خواهند داد. یکی از مهم ترین سوال هایی که ممکن است ذهن زبان آموزان علاقه مند به عصب شناسی و همچنین زبان شناسی را درگیرد کند، این است که وقتی یک زبان جدید یاد می گیرید چه اتفاقی در مغز تان می افتد؟

تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان
تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان

جالب است بدانید که دانشمندان سوئدی می گویند، در حین استفاده از اسکن های مغزی، مواردی را مشاهده کردیم که مغز در حال یادگیری زبان سوم از خود نشان می داد. همواره این مطالعات بخشی از یک تحقیق در حال توسعه می باشد که از تکنولوژی تصویربرداری از مغز برای درک کردن بیشتر و عمیق تر فواید شناختی یادگیری زبان مورد استفاده قرار گرفته می شود. همچنین ابزار هایی نظیر ام ار ای یا همان تصویر سازی تشدید مغناطیسی و الکتروفیزیولوژی باعث می شوند که فرد تمام اتفاقات درون مغزی را ضبط کرده و بخش هایی از مغز که در ارتباط با یادگیری رشد کرده بودند، را مورد بررسی قرار داده است.

لازم به ذکر است که میزان رشد مغز نیز به نحوه ی عملکرد سلول ها و نرون های عصبی بستگی دارد. بدین جهت می توان نتیجه گرفت که در حالی زبان انگلیسی می تواند در یادگیری سایر زبان ها اثر بخش باشد که رشد مغزی صورت گرفته باشد و ذهن آماده دریافت اطلاعات جدید باشد.

چرا یادگیری دیگر زبان ها به زبان انگلیسی وابسته است؟

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، انگلیسی زبانی است که به دلیل هم پوشانی سایر زبان ها از لحاظ ساختاری، گرامری و همچنین ریشه ای، می تواند در آموزش دیگر زبان ها نقش سازنده و موثری داشته باشد. بدین صورت برخی از علاقه مندان از ابتدا آموختن این زبان را در اولویت قرار می دهند و سپس به منظور بالا بردن مهارت های شغلی و شخصی، نسبت به فراگیری سایر، اقدام می نمایند. یکی از مباحثی که همواره مورد علاقه زبان شناسان قرار گرفته، موضوعاتی در مورد شباهت ها و تفاوت های بین زبان هاست که معمولا ذهن در یادگیری زبان های متفاوت، ابتدا به سراغ مطالب آشنا و شبیه می رود و سپس مسیر خود را به سمت فراگیری تفاوت ها معکوس می کند.

علاوه بر نکات بالا، آموزش آنلاین زبان انگلیسی نیز یکی از شگفتی ها و رمز های موفقیت در این مسیر به شمار می رود، زیرا برخی از وب سایت های حرفه ای آموزشی، نظیر من و زبان امکانات ویژه ای را در جهت استاندارد سازی آموزش زبان انگلیسی ارائه می دهند تا زبان آموزان بدون هیچ مشکلی بتوانند زبان مورد علاقه خود را فرا گرفته و رویاهای خود را به واقعیت تبدیل گردانند. همان طور که گفته شد، آموزش زبان انگلیسی به دلیل مطرح بودن در جهان بایستی در اولویت قرار گیرد زیرا:

 انگلیسی زبان صنعت رسانه است

به دلیل محبوبیت کشور انگلیس و بومی زبانان در رسانه های جهانی، تعداد زیادی فیلم، نمایش تلویزیونی و آهنگ های محبوب به زبان انگلیسی مشاهده می شوند. اگر فردی به این زبان مسلط باشد، قادر خواهد بود تا بدون هیچ مشکلی فیلم های مورد علاقه را دیده و متن آهنگ ها را متوجه شود. همین امر باعث شده تا انگیزه بسیاری در آموزش سایر زبان ها در فرد ایجاد گردد و موجبات آن نیز فراهم شود.

تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان
تاثیر انگلیسی بر یادگیری زبان

انگلیسی زبان اینترنت است

بخش بسیار زیادی از محتوا های علمی و آموزشی در سراسر جهان به زبان انگلیسی نگارش شده و تنها کسانی قادر خواهند بود به دانش ناب جهانی مسلط شوند که علاوه بر یادگیری انگلیسی، مسیر را برای خود باز نمایند. جالب است بدانید که علاوه بر این نکات، برخی از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات در جهان درون کشورهای انگلیسی زبان مستقر هستند. همچنین به دلیل باز بودن مرز های مهاجرتی، ممکن است کارمندان به زبان های دیگری مسلط بوده و یا اینکه انگلیسی زبان دوم شان باشد، بدین منظور انگلیسی موجب شده تا راه ارتباطی بین انسان های متفاوت باز شده و آن ها بتوانند نه تنها در تبادل اطلاعات بلکه در یادگیری سایر زبان ها، همدیگر را یاری دهند.

زبان انگلیسی یکی از مهمترین زبان ها برای تجارت است

حتی اگر کار آفرین یا صاحب کسب و کار، دانشجو یا کارمند باشید، زبان انگلیسی در دنیای تجارت نقش فوق العاده مهمی را ایفا می کنند. زیرا برقراری ارتباط و گفت و گو بین مردم از کشور های مختلف، اثر مهمی در موفقیت های تجاری دارد زیرا کسی که نتواند اطلاعات کالاهای خود را انتقال دهد، بدون شک قادر نخواهد بود تا به تاجری خبره تبدیل گردد.

با من و زبان در یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان ها حرفه ای شوید

همان طور که در مقاله گفته شد، یادگیری زبان انگلیسی برای علاقه مندان بایستی یکی از اولویت های آن ها باشد زیرا این کار نه تنها موفقیت های بی شماری را در بر می گیرد، بلکه در فراگیری سایر زبان ها نیز فرد را چند قدم به جلو پرتاب می کند. چرا که ذهن آماده دریافت اطلاعات جدید شده و مغز خود را در حال رشد می بیند. همچنین ذهن انسان در ابتدا مفاهیم آشنا و شباهت ها را جذب کرده و سپس وارد بخش های متفاوت می گردد.
از این وب سایت من و زبان با ارائه یادگیری آنلاین زبان انگلیسی به میدان آمده و لقب بزرگترین مرکز آموزش زبان خارجی را به خود اختصاص می دهد. لازم به ذکر است که این وب سایت به آموزش 12 زبان مطرح و زنده دنیا به صورت آنلاین می پردازد. همچنین متد های بکار رفته در بخش آموزش آنلاین زبان انگلیسی استاندارد بوده و مباحث بروز زبانی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.


ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید