اهمیت زبان انگلیسی در تجارت و کسب و کار

اهمیت یادگیری زبان دوم بر کسی پوشیده نیست و این موضوع همه جوانب زندگی هر فردی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. اهمیت یادگیری زبان دوم در تجارت بسیار زیاد است و می توان گفت تاجری که زبانی غیر از زبان مادری آموخته باشد در مقایسه با تاجری که تنها زبان مادری بلد باشد، روابط گسترده تری دارد و به طبع موفق تر خواهد بود. حال کدام زبان یا زبان ها در تجارت کاربرد بیشتری دارند؟ و یادگیری کدام زبان برای معاملات تجاری اهمیت بیشتری دارد؟ ما به شما می گوییم زبان انگلیسی!

 

اهمیت زبن انگلیسی در تجارت

 

اهمیت زبان انگلیسی در تجارت چیست؟

زبان انگلیسی از مهم ترین زبان های بین المللی است. این زبان کاربرد های گسترده ای در حوزه های مختلف تجاری، علمی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی و … دارد. در حوزه تجارت و کسب و کار نیز، زبان انگلیسی جایگاه ویژه ای در اختیار دارد. با توجه به کاربرد میدانی زبان انگلیسی بین تاجران و فعالان حوزه تجارت، می توان گفت انگلیسی زبان تخصصی تجارت است. یکی از دلایل این کاربرد گسترده، سادگی کاربرد زبان انگلیسی است.

مخاطب ‌هایی که از این زبان استفاده می ‌کنند، می‌ توانند به ‌راحتی آن را فرا بگیرند، لغات و اصطلاحات آن آسان است، دستور زبان پیچیده ‌ای ندارد و در واقع چالش ها و سختی ها یادگیری زبان های دیگر را ندارد. مخاطبان می توانند به‌ راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. تلفظ این زبان بسیار ساده ‌تر‌ و راحت ‌تر از زبان‌ های دیگر است. تجارت و کسب و کار شرایط و نیازمندی های خاص خود را دارد. این حوزه معمولا با خرید و فروش، تبلیغات، مراودات و تبادلات اقتصادی همراه است. از این رو تجارت نیازمند زبانی است که پیچیدگی های زیادی نداشته و از اصطلاحات و کلمات غنی و گسترده ای در این زمینه ها برخوردار باشد.

در دنیای تجارت امروز، نیاز به زبان بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. در واقع زبان یک قابلیت به حساب می آید و هرچقدر که در این قابلیت قوی باشید بهتر می توانید کارهای خود را با موفقیت انجام دهید. زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطات شناخته می شود و در همه جای دنیا مردم از این زبان برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

 

انگلیسی در تجارت

 

گستردگی کاربرد این زبان در بین مردم کشورهای مختلف نیز باعث شده است که بسیاری از فعالان حوزه های تجاری و اقتصادی بر روی انگلیسی سرمایه گذاری کنند. یک تابلوی تبلیغاتی را در یکی از خیابان های کشور خودمان را در نظر بگیرید. اگر این تبلیغ به زبان انگلیسی نوشته شده باشد مخاطب بیشتری دارد یا به زبان اسپانیایی؟!

این موضوع را در نظر بگیرید که زبان انگلیسی می ‌تواند بسیار مؤثر باشد، اما نیازی هم نیست که تخصصی و حرفه ‌ای آن را یاد بگیرید، فقط در حدی که بتوانید از پس مکالمات عمومی برآیید. انگلیسی کسب و کار، یک تخصص در مطالعه زبان انگلیسی است و معمولا مرتبط با تجارت و صنعت مالی و امور بین المللی است. در دنیای امروز بازار های جهانی و ارتباطات دیجیتال، انگلیسی کسب و کار مفهومی است که اهمیت روز افزونی یافته، چرا که زبان انگلیسی به عنوان “زبان کسب و کار” شناخته می شود.

برخی شرکت های تجاری هر ساله میلیون ها دلار ضرر می کنند. این ضرر ممکن است به خاطر عدم شناخت کارمندان در مورد نقش جدیدشان یا به خاطر عدم ارتباط مناسب بین دو بخش از شرکت های جهانی باشد. راه حل این مشکل می تواند به سادگی با آموزش زبان انگلیسی تجاری به نمایندگان از طریق یک برنامه انگلیسی عمومی استاندارد حل شود.

 

کدام مهارت های زبانی برای بازرگان مهم است؟

به طور کلی می توان گفت تمامی مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن برای بازرگانان و فعالان حوزه تجارت و کسب وکار ضروری است. اما مهارت های گفتاری، شنیداری و نگارشی از اهمیت ویژه تری برخوردارند.

  • مهارت گفتگو یا مکالمه

بازرگانان و فعالان تجارت باید با افراد مختلف مکامله داشته و همکاری داشته باشند. از این رو داشتن مهارت های قوی مکالمه برای این افراد ضروری است. تسلط به اصطلاحات، کلمات و عبارات کسب و کار تجارت برای این افراد ضروری است و می تواند در میزان موفقیت این افراد بسیار موثر باشد.

  • مهارت نگارشی

ارتباطات نوشتاری نقش اساسی در دنیای تجارت دارند و اهمیت صحیح نوشتار در انگلیسی رسمی، همیشه مورد توجه بوده است. خطاها در مکاتبات رسمی، ارائه های عمومی و مطالب تبلیغاتی اغلب می توانند منجر به لغو یک قرارداد کاری و حتی شکست شود! یک بازرگان موفق همیشه بهترین حالت خود را در نامه‌ نگاری ها و ایمیل های کاری نشان می ‌دهد و بدین ترتیب سطح کاری خود را بالا می برد.

  • مهارت شنیداری

از دیگر مهارت های مهم برای تاجران و بازرگانان، مهارت شنیداری است. تاجران با افراد متعددی از کشورهای مختلف مرواده و همکاری دارند. برای داشتن یک همکاری موفق با این افاد، یک تاجر باید به خوبی حرف های طرف های مبادله یا همکاری را متوجه شود. این افراد نیز معمولا خودشان زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم فرا گرفته اند و لهجه آن ها در صحبت کردن فهم کلمات و جملات را کمی سخت می کند. از این رو یک تاجر باید مهارت های شینیداری بسیار قوی داشته باشد تا بتواند منظور طرف مقابل را متوجه شود.

روش های تقویت زبان انگلیسی ویژه بازرگانان و تاجران

شاید از خود بپرسید، پایه و اساس ارتباط موثر در زبان انگلیسی برای بازرگانان چگونه است و چگونه تقویت می شود؟

  • تکرار و تمرین با مطالعه بیشتر

مطالعه مداوم زبان انگلیسی از آنجا که به درک گرامر شما کمک می کند، در عین حال دایره لغات کاربردی شما را نیز گسترش می ‌دهد. اگر هر هفته درباره همان مباحث مربوط به مشاغل مطالعه نمایید، به زودی دانش بهتری در مورد کلمات، اصطلاحات و ساختارهای دستوری مرتبط، بدست خواهید آورد، چرا که آن ها به طور مداوم در متون تکرار می‌ شوند.

  • منبعی مطمئن را برای یادگیری زبان انگلیسی به شکل تخصصی پیدا کنید

هنگام انتخاب دوره زبان برای فراگیری زبان انگلیسی ، خواندن مطالبی که برای شما جالب و مرتبط باشد بسیار مهم است. پیشنهاد ما به شما شرکت در یک دوره آموزش زبان مطمئن همچون دوره من و زبان است. وبسایت من و زبان با آموزش های متنوع و کاربردی در حیطه کاری شما می تواند راهگشای موفقیت های پی در پی شما باشد. اگر می خواهید به طور تخصصی زبان انگلیسی برای تجارت را فرا بگیرید، من و زبان برنامه ویژه ای برای شما دارد.

 

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

 

  • مطالب ویژه مرتبط با کار خود را بخوانید

همیشه به دنبال جالب ترین مطالب موجود در زبان انگلیسی برای بازرگانان باشید، البته برای تقویت زبان انگلییسی خود گاها به خواندن اسناد حرفه ای یا فنی، کتاب، مجلات تجاری خارجی، آیین نامه ها و غیره رجوع کنید. این روش بسیار خوبی برای بهبود درک شما از واژگان مربوط به کار و کاربرد عملی آن است.

  • افعال و اصطلاحات بازرگانی و تجاری استفاده را بیاموزید

تلاش برای یادگیری برخی اصطلاحات مرتبط با کار و افعال و اصطلاحات تجاری ارزش زیادی دارد. روی تلفظ هر چه بهتر خود کار کنید و همواره سعی کنید که هر واژه را به درست ‌ترین شکل ممکن تلفظ نمایید. برای تقویت این موضوع می‌ توانید با گوش دادن به اخبار، تلویزیون، رادیو و چک کردن تلفظ لغت به صورت آنلاین بپردازید.

  • برای افزایش دانش عمومی زبان انگلیسی خود نیز بکوشید

هنگام انتخاب کتاب برای تقویت زبان خود باید دقیق باشید. از کتاب های متفرقه در کنار دوره آموزش زبان خود در من و زبان استفاده نمایید. هر درسی را چندین بار تکرار و تمرین کنید. تلفظ لغات را حتی در حیطه زبان عمومی تمرین کنید. به این فکر کنید که شما با حضور در یک کشور دیگر برای تجارت، فقط به کار نمی پردازید و نیاز دارید که یک ارتباط موثر و دوستانه میان سایر بازرگانان به وجود بیاورید. مطالعه و افزایش دانش عمومی زبان به شما این امکان را می دهد که در هر زمان که بخواهید به راحتی بتوانید یک مکالمه روان داشته باشید.

 

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید