مهم ترین نکات شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها

از مهم ترین چالش های پیش روی زبان آموزان، کاربرد آن در شرایط واقعی است. بسیاری از زبان آموزان زبان انگلیسی در این زمینه مشکل جدی داشته و نمی توانند به راحتی آموخته های خود را به کار ببرند. در واقع با یادگیری زبان انگلیسی در کلاس های درس، آموزش ها، جلسات و امتحانات، این افراد با دیدن نتایج خوب از دانش زبان خود گمان می کنند اکنون به راحتی به زبان انگلیسی مسلط شده و توانایی به کار بردن و استفاده از آن را دارا می باشند. اما هنگامی که با یک فرد بومی انگلیسی زبان برخورد کرده و می خواهند شروع به صحبت کردن با او کنند، انگار دانش زبان آن ها ته کشیده و نمی توانند به خوبی با آن ها ارتباط برقرار کنند.

تفاوت های فرهنگی و بسیاری مسائل دیگر ممکن است در عدم توانایی این افراد در شروع یک مکالمه موثر باشد. شروع یک ارتباط کلامی با یک فرد انگلیسی زبان چندان هم سخت نیست. تنها شما باید برخی از مهارت های شروع ارتباط کلامی با این افراد آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین نکات و ترفند های شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها را مرور کنیم. با من و زبان همراه باشید.

مشکل از کجاست؟!
بخش وسیعی از مشکلات موجود در زمینه عدم توانایی در شروع مکالمه با یک فرد انگلیسی زبان، به دانش زبان و فرد بر نمی گردد، بلکه به غریبه بودن شرایط و تازگی آن برای فرد و عدم تسلط بر مهارت های ارتباطی بر می گردد. زبان آموزان در تمرین های بسیار با هم کلاسی ها و دوستان خود زبان را تمرین کرده اند، اما تا به حال با فرد بومی انگلیسی زبان صحبت نکرده اند. از این رو این شرایط برای آن ها تازگی داشته و واقعی تر است، به همین خاطر آن ها را وارد چالش جدیدی می کند. مهارت های ارتباطی نیز از دیگر مواردی است که زبان آموزان به آن ها مسلط نبوده و توانایی به خصوصی در آن ندارند. بسیاری از زبان آموزان هستند که از دانش زبان انگلیسی بالایی برخوردارند، اما مهارت های ارتباطی ضعیفی داشته و در برقراری ارتباطات اجتماعی با افراد انگلیسی زبان و شروع یک ارتباط کلامی نقطه ضعف های بسیاری از خود نشان می دهند.

ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها
ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها

این موضوع نشان دهنده این است که عامل اصلی در این میان، نه تنها دانش زبان بلکه نبود مهارت های ارتباطی و عدم تسلط به شرایط است. از این رو بهتر است این افراد برای برقراری ارتباط با انگلیسی زبان ها، بر روی این مهارت های تمرکز کرده و این بخش از توانایی ها را در خود تقویت کنند. در ادامه برخی از مهم ترین نکات را در این زمینه با هم مرور می کنیم. این نکات می تواند به شما کمک کند مکالماتی ساده را با انگلیسی زبان ها برقرار کرده و از هم صحبتی با آن ها لذت ببرید.

هول نشوید

از مهم ترین مشکلاتی که افراد در برخورد با افراد انگلیسی زبان دچار آن می شوند هول شدن و استرس مربوط به آن است. در واقع در برخورد با افراد انگلیسی زبان، به یک باره استرس و اضطراب سراغ این افراد آمده و نمی دانند برای ایجاد ارتباط باید از کجا شروع کنند. ترس از شروع و هول شدن به شدت ممکن است دانش زبان شما را تحت تاثیر قرار داده و آن را از دسترس شما خارج کند. احتمالا برای شما نیز پیش آمده که هر چه فکر می کنید، کلمات، جملات و ساختارهای زبانی به ذهن نیامده و انگار دانش زبان شما ته کشیده است. دلیل اصلی این موضوع همین است. هنگامی که تصمیم گرفتید با یک انگلیسی زبان صحبت کنید، آرامش خود را حفظ کنید، چند نفس عمیق بکشید، اگر می توانید چند جمله و عبارت برای شروع مکالمه در ذهن خود آماده کرده و سپس در کمال آرامش مکالمه را شروع کنید. شما به اندازه کافی برای انجام یک مکالمه ساده کلمات و عبارات را بلدید. تنها می بایست بر شرایط مسلط شده و آرامش خود را حفظ کنید. ممکن ابتدا فکر کنید که تنها افرادی که دانش زبان بالایی ندارند در این شرایط هول می شوند. اما هول شدن و استرس و اضطراب گرفتن تنها مختص این افراد نبوده و حتی آن هایی نیز که دانش زبان بالایی دارند در این شرایط هول می شوند. همان طور که در اول مقابله به آن پرداختیم، مشکل اصلی زبان آموزان این است که در شرایط واقعی نمی توانند از دانش زبان خود استفاده کنند و مهارت ها و توانایی آن ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه هول شدن و استرس و اضطرابی است که به سراغ آن ها می آید. هر سطح دانش زبانی که دارید، لازم است در این شرایط آرامش خود را حفظ کرده و با اعتماد به نفس خوب یک مکالمه را شروع کنید.

اعتماد به نفستان را حفظ کنید

از دیگر مشکلات موجود در این زمینه عدم وجود اعتماد به نفس است. بسیاری افراد اعتماد به نفس کافی برای شروع مکالمه با یکی فرد انگلیسی زبان را ندارد. بسیاری از این افراد فکر می کنند دانش زبان آن ها برای هم کلام شدن با یک فرد انگلیسی زبان کافی نبوده و به احتمال زیاد نمی متوانند یک مکالمه خوب و لذت بخش با این افراد داشته باشند. لازم است بدانید که هنگامی که یک مکالمه را به فرد انگلیسی زبان شروع می کنید او به راحتی متوجه می شود که شما یک انگلیسی زبان نیستید و قصد شروع مکالمه با او را دارید. از همین رو آن ها از به کار بردن کلمات و جملات دشوار خودداری کرده و سعی می کنند به گونه ای ارتباط برقرار کنند که شما به راحتی متوجه صحبت آن ها بشوید. از سویی دیگر شروع یک مکالمه و چند دقیقه صحبت کردن چندان دانش لغوی، گرامری، گفتاری و شنیداری بالایی نطلبیده و با دانش اندک نیز می توانید مکالمه ای خوب با آن ها داشته باشید. بنابراین این ترس ها را کنار گذاشته و بر روی اعتماد به نفس خود کار کنید. هیچ کس شما را قضاوت نخواهد کرد. در کمال آرامش و با اعتماد به نفس مکالمه خود را شروع کرده و آن را به پایان برسانید.

لبخند فراموش نشود

بهتر است برای شروع یک مکالمه با یک فرد انگلیسی زبان، همیشه لبخند بزنید. لبخند می تواند سریع تر ارتباط را برقرار کرده و آن را بهتر پیش ببرد. خوب است که خود را مشتاق نشان داده و از این که با آن فرد انگلیسی زبان هم کلام شده اید خوشحال باشید. این موضوع می تواند حس و ارتباط مثبتی بین شما ایجاد کرده و آن را برای هر دوی شما ساده تر کند. بدون شک این فرد تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط و گفتگو با یک فرد خندان و شاداب نسبت به یک فرد خشک و بی روح دارد. لبخند همواره می تواند انرژی مثب را در ارتباط نگه داشته و آن را جابجا کند. لبخند زدن را فراموش نکنید.

لبخند زدن همچنین می تواند در اعتماد به نفس و حس ارتباط شما نیز موثر باشد. هر چه بیشتر و بهتر این کار را بکنید، تمایل شما به ارتباط با دیگران و تقسیم شادی و شعفتان بیشتر است. در واقع این موضوع نه تنها برای دیگران و خارجی زبان هایی که می خواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید مفید است، بلکه برای خود شما نیز مفید واقع شده و علاوه بر اینکه شما را شاداب و سرزنده می کند، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش داده و تمایل شما به برقراری ارتباط را بالا می برد. همچنین لبخند زدن و شاداب بودن در روابط و سایر حوزه های زندگی شما نیز نمود پیدا کرده و برای آن ها نیز مفید می باشد.

ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها
ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها

از قبل خود را آماده کنید

از دلایل اصلی برقرار نکردن ارتباط با یک فرد انگلیسی زبان این سوال است که اکنون چه بگویم؟ لازم است از قبل چندین سوال و جمله مهم و کاربردی را یادداشت کرده و آن ها را مرورکند. در این صورت در برخورد با این شرایط و فراهم آمدن شرایط برقراری ارتباط استرس و نگرانی نبود موضوع و مطلب را ندارید. از پیش آماده شدن همچنین اعتماد به نفس شما را بالاتر برده و این توانایی را به شما می دهد که راحت تر و بهتر با انگلیسی زبان ها ارتباط برقرار کنید. البته لازم است که پیش بینی سوال و جواب های غیر منتظره را داشته باشید!

می توانید از قبل برخی از موضوعات و زمینه های پر کاربرد در مکالمات را پیدا کرده و برای هر کدام مکالمات و جملاتی در نظر بگیرید. این گفتگو ها و مکالمات می تواند در زمینه مسافرت، چگونگی آن، آب و هوا، مناظر دیدنی، آن مکان و جاذبه گردشگری که در آن حضور دارید، غذا و بسیاری از موضوعات دیگر باشد. این جملات و مکالمات را به خاطر سپرده یا مفهوم و معنای آن ها را دریابید. با قرار گرفتن در شرایطی که امکان برقراری ارتباط با یک انگلیسیزبان وجود دارد، تنها کافی است این جملات و مکالمات را به خاطر آورده و با استفاده از همان ها شروع به گفتگو و برقراری ارتباط کنید.

موضوع مرتبط را پیدا کنید

پیدا کردن یک موضوع مرتبط و مناسب برای شروع مکالمه می تواند به شما در زمینه شروع کردن یک مکالمه کمک کند. به عنوان مثال اگر در هواپیما می خواهید مکالمه ای را با یک فرد انگلیسی زبان که کنار شما نشسته است شروع کنید می توانید سوالاتی درباره مدت زمان پرواز، نوع پذیرایی یا تعداد سفرهای آن فرد بپرسید. یا اگر در کنار رودخانه و یا منظره ای هستید و قصد شروع کردن مکالمه ای را دارید می توانید مکالمه را با سوالاتی درباره آن رودخانه و آیا اینکه او از منظره لذت می برد یا نه بپرسید. در رستوران می توانید درباره غذاها و یا سرویس دهی رستوران و در خیابان می توانید درباره آب و هوا، شلوغی یا خلوتی شهر صحبت کنید. موضوعات مرتبط می تواند به سرعت جهت مکالمه را مشخص کرده و شروع آن را برای شما ساده تر کند. می توانید در هر کدام از این زمینه ها نیز، سوال و جواب هایی از قبل آماده کرده و آن ها را مطالعه کرده تا در آن ها تسلط پیدا کنید.

زبان بدن را فراموش نکنید

در برقراری ارتباط با یک فرد انگلیسی زبان این تنها دهان شما نیست که کاربرد دارد! بدن شما نیز سهم زیادی در این موضوع دارد. لازم است از اشارات و زبان بدن نیز کمک گرفته تا بتوانید یک مکالمه خوب وسازنده داشته باشید. اشارات دست و سر، حالت چهره و حرکات بدن می تواند گفتگوی ساده تر و سازنده تری برای شما ساخته و برقراری ارتباط با انگلیسی زبان ها را برای شما ساده تر کند. خشک بودن بدن و بکارگیری زبان می تواند مکالمه را تک وجهی کرده و آن را برای شما و طرف مقابل کمی سخت کند.

در این مکالمات می توانید از روی این افراد الگو برداری کنید. به حرکات چهره، حالت ها و حرکات بدن آن ها دقت کنید و ببینید که چگونه در ارتباط های خود از آن ها استفاده می کنند. با بررسی آن ها می توانید از آن ها الگو برداری کرده و در ارتباطات خود نیز از آن ها استفاده کنید.

ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها
ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها

سخن پایانی

تنها چند مورد از مهم ترین مهارت های برقراری ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها را مرور کردیم. بدون شک برقراری ارتباط با انگلیسی زبان ها سختی ها و آسانی های خود را داشته که با تسلط به نکات و مهارت های این زمینه می توانید یک مکالمه سازنده و مفید را با این افراد تجربه کنید. مکالمه و صحبت کردن با انگلیسی زبان ها یکی از کارهای لذت بخش است که می تواند علاوه بر افزایش دانش و مهارت های زبانی شما، مهارت های ارتباطی و اجتماعی شما را نیز بهبود دهد. در صورتی که هنوز دانش لازم زبان انگلیسی را برای برقراری ارتباط دارا نیستید، می توانید با ثبت نام در وب سایت من و زبان، به صورت آنلاین به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته و مهارت های ارتباطی آن را نیز فرا بگیرید. در این وب سایت می توانید به آموزش آنلاین زبان انگلیسی پرداخته و در کوتاه ترین زمان آن را فرا بگیرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • عرفانه

    سلام و عرض ادب
    من خیلی توی مکالمه به زبان انگلیسی مشکل دارم. می خوام بدونم که اگر در سایت شما ثبت نام کنم . آموزش ویژه ای برای مکالمه دارید که باعث تقویت مکالمه من در زبان انگلیسی بشه یا نه همه چیز به صورت کلی آموزش داده میشه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما . تمامی آموزش ها به صورت جامع هستند. در هر درسی چندین بخش مکالمه وجود داره که میتونید استفاده کنید.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید