زبان رسمی ایتالیا

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که به سراغ آموزش زبان ایتالیایی بروید؟ شاید هم به صورت اتفاقی به ایتالیا سفر کرده و پس از برگشت متوجه شده باشید که به یادگیری این زبان نیاز دارید.

زبان رسمی ایتالیایی زبانی است که بسیاری از ایتالیایی ها در این کشور از آن استفاده می کنند. اما منظور از زبان رسمی ایتالیایی چیست؟ همانطور که می دانید ایتالیا در غرب قاره اروپا قرار دارد و در میان آب های دریای مدیترانه می باشد.

ایتالیا دارای بیش از 60 میلیون جمعیت می باشد که این جمعیت ترکیبی از ملیت ها و فرهنگ های مختلف است که به زبان های متفاوتی نیز صحبت می کنند. این زبان ها هم شامل زبان های متداول و روز دنیا می باشد و هم زبان های کمتر شنیده شده و لهجه های کمیاب.

زبان رسمی ایتالیا
زبان رسمی ایتالیا

زبان رسمی ایتالیا یکی از پر طرفدار ترین ها

زبان رسمی ایتالیا توسط بالغ بر 85 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود و به عنوان یکی از زبان های کاری و رسمی در مجمع اروپا به شمار می رود. همه این زبان را به عنوان زبان رومی می شناسند که ریشه آن در لهجه توسکانی است و یکی از زیر مجموعه های زبان ایتالیایی می باشد و متعلق به خانواده هند و-اروپایی است.

در حقیقت نویسنده معروف دانته همیشه در آثار خود از استاندارد های زبان ایتالیایی به سود خود بهره برده است. با وجود استفاده های مکرر، ایتالیایی در جهان هنوز به عنوان زبان رسمی شناخته نمی شود بلکه تنها در کشور ایتالیا به طور رسمی شناسایی شده است. شاید گفتن آن عجیب باشد اما به جز ایتالیایی، زبان های دیگری همچون یونانی، آلمانی و برخی از زبان های تاریخی، که در اقلیت هستند نیز، در کشور ایتالیا کاربرد دارند.

زبان، چیزی فراتر از کلمات و قوانین دستوری می باشد. زبان یک دنیایی خارج از بعد انسان ها است. برای مثال زمانی که شما به زبان ایتالیایی صحبت می کنید می توانید با بیش از 64 میلیون ایتالیایی زبان ارتباط برقرار کنید که این مزیتی عالی محسوب می شود.

شاید باورش سخت باشد اما ایتالیایی از انگلیسی ساده تر است. زیرا هر دو این زبان ها ریشه لاتین دارند و کلمات مشابه زیادی با هم دارند. همچنین بعد از یادگیری آن می توانید بدون هیچ مشکلی زبان هایی نظیر اسپانیایی، فرانسه و یا پرتغالی را نیز یاد بگیرید.

خیلی ساده می توانید با کمک سایت های آموزش زبان ایتالیایی همچون من و زبان، زبان یاد بگیرید. با این کار نه تنها در وقت و هزینه های خود به طور قابل ملاحظه ای صرفه جویی کرده اید، بلکه اطلاعات استاندارد و کاربردی بسیاری را دریافت خواهید کرد.

در وب سایت من و زبان می توانید بدون هیچ مشکلی و با یک ثبت نام ساده، از همان ابتدا مهارت هایی نظیر شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و درک مطلب تان را تقویت کنید و تمامی آن ها را به طور همزمان یاد بگیرید.

زبان رسمی ایتالیا
زبان رسمی ایتالیا

آشنایی با تاریخچه زبان رسمی ایتالیا

تاریخچه زبان رسمی ایتالیا به قرون وسطی بر می گردد. در آن زمان، علی رغم بی سواد بودن تعداد زیادی از افراد، زبان اصلی و رایج بین افراد، لاتین بوده و تنها ساکنان جزیره پنسیلوانیا از زبان ایتالیایی استفاده می کردند. قابل ذکر است که استاندارد ترین حالت زبان ایتالیایی برای نوشتن شعرهای عاشقانه استفاده میشده و اولین مرتبه در آثار نویسندگان توسکان در قرن 12 میلادی مشاهده شده است.

همچنین، گرامر و کلماتی که در قرن 13 میلادی در فلورانس استفاده شده، نیز تغییر نکرده است. تمامی این موارد نشان دهنده قدرت و کهن بودن زبان ایتالیایی می باشد. به علاوه ایتالیایی، زبان رسمی ایتالیا، سوئیس، واتیکان و سان مارینو بوده و نزدیکترین زبان به زبان لاتین عامیانه زبان های عاشقانه محسوب می شود.

همچنین، این زبان، به طور رسمی در کشورهای آلبانی، مونوکو و مالتا صحبت شده و در بخش های مختلف مناطقی مانند آفریقای شرقی و شمالی نقش مهمی دارد. اهمیت زبان ایتالیایی از این جهت است که، زبان اصلی سازمان امنیت و همکاری در اروپا بوده و یکی از زبان هایی است که در شورای اروپا کارایی فراوانی دارد.

علاوه بر این، تقریبا 13 درصد از قاره اروپا به این زبان سخن می گویند و به نوعی دومین زبان اتحادیه اروپا به حساب می آید. از جمله دیگر کارایی های زبان ایتالیایی، استفاده در سلسله مراتب کاتولیک رم و ارتش و نظام است.

از صفر تا صد گرامر زبان رسمی ایتالیا

گرامر زبان رسمی ایتالیا، دارای قواعد خاصی است که گویای ویژگی های زبان اصیل ایتالیایی است. اجزاء مختلف زبان ایتالیایی در گروه های حرف تعریف، صفت، حرف ربط، ضمیر، اسم، حرف اضافه، فعل، قید و حرف ندا طبقه بندی می شوند.

یکی از بخش های این زبان حرف تعریف است که غالبا، قبل از اسم آمده و با استفاده از آن می توان، ژانر و مفرد و جمع بودن کلمه را به منظور تشخیص بی قاعده بودن آن، شناسایی کرد. علاوه بر این، میتوان از حرف تعریف برای تعریف مذکر و مونث و مفرد و جمع بودن استفاده کرد.

نکته مهم دیگر در گرامر زبان ایتالیایی این است که، می توان با تغییر انتهای فعل، جمع و مفرد بودن را تغییر داد. علاوه بر این، گرامر این زبان، این قابلیت را دارد که برای افعال حال ساده از فرم استمراری استفاده کرده و افعال حرکتی نیز به زمان گذشته نوشته میشود.
نکته جالب است است که در زبان ایتالیایی می توان با تغییر تن صدا، سوال پرسید.

با توجه به اینکه، زبان ایتالیایی از ظرافت خاصی برخوردار است، باید بتوانیم شیوه هایی را برای آموزش زبان ایتالیایی جستجو کنیم که در درجه اول برای خودمان کارایی داشته باشند. ما باید در جملاتمان از افعال مودال (modal) کمک گرفته، جملات ساخته شده را تمرین کرده و کاربرد هر کدام را در جمله یاد بگیریم. که تمامی این آموزش های جذاب و کاربردی را می توانید در پکیج آموزش آنلاین زبان ایتالیایی جست و جو کنید.

روش های آموزش زبان رسمی ایتالیا

زبان رسمی ایتالیا، از جمله زبان هایی است که مخصوصا در تجارت کارایی زیادی داشته و به تاجر در بیان اطلاعات خرید و فروش به مشتری کمک شایانی کند و خدمات خود را به موقع و به بهترین نحو ممکن ارایه دهند. به این منظور، افراد می توانند در دوره های آموزش زبان ایتالیایی شرکت و هر چهار مهارت خود را تقویت نمایند. علاوه بر این، افراد علاقمند می توانند از روش های زیر برای آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنند:

  • خواندن متون ساده و گاهی مرتبط با حوزه شغلی برای آشنایی با اصطلاحات کاربردی و مرتبط
  • صحبت کردن با افرادی که زبان مادری شان ایتالیایی است
  • استفاده از چارت های گرامری و ساخت جملات متفاوت طبق آن
  • امتحان کردن میزان تسط بر زبان ایتالیایی از طریق ارزیابی مهارت ها در موسسات معتبر و یا به کمک افراد آگاه
  • استفاده از فیلم های عمومی و تخصصی و پادکست ها برای تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری

آموزش آنلاین زبان خارجی با من و زبان

 

گام به گام با الفبای زبان رسمی ایتالیا

الفبای زبان رسمی ایتالیا، دارای 16 حرف بی صدا و 5 حرف صدادار است اما پنج حرف j, k, w,x کارایی زیادی نداشته و بیشتر برای نوشتن اسامی خارجی و کلمات وام گرفته شده، به کار می رود. علاوه بر این، گاهی به منظور تعدیل حروف صدادار، از گویش های مختلف استفاده شده است.

قابل ذکر است که حروف صدا دار زبان ایتالیایی شامل a,e,i, o, u هستند که از میان آن ها تنها a یک صدا دارد اما دیگر حروف، دارای دو صدا هستند. همچنین، هنگامی که e , i قبل از حروف c , g قرار گیرند، تلفظ شان متفاوت خواهد بود.

نکته ای دانستن آن خالی از لطف نیست، وجود استرس در بخش های اولیه و یا ثانویه یک کلمه ایتالیایی است، یعنی برای خواندن کلمات باید به تک تک حروف و حتی استرس ها توجه ویژه ای کرد.

آنچه باید درباره دلایل یادگیری زبان رسمی ایتالیا بدانید

مطمئنا همه ما دنبال روش های ساده و در عین حال اصولی برای یادگیری زبان هستیم. سایت من و زبان یک سایت آموزش زبان است که با ارائه دوره های کامل و مفید امکان یادگیری زبان ایتالیایی و بسیاری زبان های دیگر را در اختیار ما قرار می دهد. این دلایل می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • یادگیری این زبان به تقویت و افزایش مهارت های تحلیلی و فکری کمک می کند
  • کشور ایتالیا، دارای انواع غذاهای خوشمزه است و با آموزش زبان رسمی ایتالیا، با انواع دستورات غذایی آشنا خواهید شد
  • با استفاده از زبان ایتالیایی می توان به تاریخ و فرهنگ و فلسفه غنی این کشور دست پیدا کرد
  • اقتصاد ایتالیا رو به رشد بوده و می توان با استفاده از این زبان، در این کشور به تجارت پرداخت
  • کشور ایتالیا، دارای مد و برند های معتبری مانند ورساچی، گوچی، آرمانی و بنتون و…. است و با یادگیری این زبان می توان، هر چه
  • بیشتر با اصول مد در جهان و برندهای جهانی و مهم آشنا شد
  • آموزش زبان ایتالیایی به فهم موسیقی ناب جهانی کمک می کند

نتیجه گیری

هر زبانی در نوع خود بی نظیر و متفاوت بوده و حداقل مزیت یادگیری هر زبانی این است که زبان دیگری یاد گرفته و با فرهنگ یک ملت متفاوت آشنا شده ایم. با این حال، اگر به دلایل و اطلاعات کاملی درباره آموزش زبان ایتالیایی توجه کنید، آنرا با اشتیاق بیشتری فرا خواهید گرفت.

زبان رسمی ایتالیا یکی از انواع زبان های جذاب و دوست داشتنی دنیا است که می توانید با وب سایت من و زبان و آموزش آنلاین آنرا فرا بگیرید.

در مسیر آموزش آنلاین زبان ایتالیایی، نگران سختی هایی بر سر راه، نباشید. چرا که سیستم های آموزشی نوین من و زبان تمام تلاش خود را می کنند که کار را برای کاربران خود ساده تر نماید تا به نوعی همه بتوانند از این آموزش ها به نحو احسن بهره مند شوند.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید