با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟

شاید عنوان این موضوع برایتان کمی عجیب و غریب باشد. چطور ممکن است که کسی بتواند با یادگیری زبان انگلیسی در صد ابتلا به کرونا را کاهش دهد. شاید در نگاه اول نتوان هیچ گونه ارتباطی بین کاهش ابتلا به کرونا و همچنین یادگیری زبان انگلیسی پیدا کرد اما اگر تا انتهای این مقاله با سایت من و زبان همراه باشید قطعا می توانید که ارتباط بین ابتلا به کرونا و یادگیری زبان انگلیسی را درک کنید.

چند روز پیش در حال پرسه زدن در اینترنت بودم‌ ومیخواستم دستورالعملهای بهداشتی کاهش ابتلا به کرونا را مرور کنم چندین ساعت پشت سیستم نشسته بودم و در حال جستجو در مورد دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی کاهش ابتلا به کرونا بودم. با وجودی که این همه زمان صرف کردم تا بتوانم مطلب قابل استناد و معتبری در این مورد پیدا کنم اما باز هم نتوانستم مطالب مشخص شده و قابل اعتمادی را پیدا کنم.

با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟
با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟

با یکی از دوستانم تماس گرفتم و علت را جویا شدم. دوستم فارغ التحصیل رشته مکانیک بود اما تسلط خوبی بر زبان انگلیسی داشت، در واقع توانسته بود در طی دوران دانشگاه در دوره های آموزش زبان انگلیسی به طور ممتد و پیوسته شرکت کند و بعد از اتمام دوران تحصیلش به واقع تسلط خوبی بر زبان انگلیسی پیدا کند. بدین سبب می دانستم به علت تسلط و یادگیری زبان انگلیسی مطالب غیر معتبر و بی اساس را مطالعه نمی کند.

بعد از کمی پرسش و پاسخ متوجه شدم که دوستم مطالب مهم و معتبر در مورد کرونا را از سایت WHO می گیرد، یعنی همان سازمان بهداشت جهانی خودمان. اگر بخواهیم مطالب معتبر و صحیحی در مورد بیماری کرونا، تقویت سیستم ایمنی، چگونگی ابتلا به کرونا و چگونگی درمان و …. کسب کنیم به راحتی می توانیم با مراجعه به سایت سازمان بهداشت جهانی، بهترین و جدیدترین اخبار مرتبط با بیماری کرونا را به دست آوریم.

اما شاید ندانید که سازمان بهداشت جهانی چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است قبل از هر چیز برای آن دسته از کسانی که اطلاع چندانی در این مورد ندارند، توضیح کوتاهی ارائه دهیم. این سازمان که یکی از مجموعه های سازمان ملل متحد است در سال ۱۹۴۸ میلادی تاسیس شده و محل اصلی استقرار آن در شهر ژنو سوئیس است.

انجام فعالیت های مربوط به بیماری های عفونی، اپیدمی و واگیردار وظیفه اصلی این ارگان است. بر پایه اساسنامه سازمان بهداشت جهانی، این سازمان بایستی به تمامی انسان ها در سرتاسر جهان در هر شرایطی برای رسیدن به وضعیت سلامتی بهتر کمک کند.
از آنجایی که این سازمان وظیفه حمایت از کلیه انسان ها در سرتاسر جهان در مقابل بیماری‌های اپیدمیک و عفونی را بر عهده دارد، لذا مطالبی را که ارائه می‌دهد موثق بوده و بر پایه تحقیقات علمی و به روز تمامی دانشمندان و افراد فرهیخته در زمینه های مختلف ارائه می شود.

با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟
با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟

اما از آنجایی که این سازمان بین‌المللی است و زبان بین المللی و رسمی مردم دنیا انگلیسی است، تمامی اطلاعات و مطالب مرتبط با این گونه بیماریها از طریق این سایت به زبان انگلیسی انتشار پیدا می کند و لازمه خواندن و درک آن تسلط کامل و همچنین یادگیری زبان انگلیسی است.

حال اگرآموزش زبان انگلیسی را از قبل دنبال کرده باشید قطعاً می توانید تا حدی دست و پا شکسته مفاهیم و کلمات این سایت جهانی و معتبر را متوجه شوید. در غیر اینصورت بایستی به بسیاری از شایعات و مطالب نادرستی که گاهاً به عمد و گاها به علت عدم تسلط مترجمین ناشی به علم ترجمه به غلط انتشار پیدا کرده اند بسنده کنید.

این روزها با فعالیت‌های اکثریت مردم در رسانه های اجتماعی و همچنین فضای مجازی کوچکترین مطلبی چه درست و چه غلط در این گونه فضاها مرتباً دست به دست شده و باعث می شود که بسیاری از افراد با اتکا به همین مطالب نادرست سلامت خود و خانواده شان را به خطر بیندازند.

از آنجایی که من اهل ریسک کردن و پذیرفتن مطالب اشتباه و غلط نیستم و همیشه دوست داشتم که موثق ترین سایت ها را برای اخذ اطلاعات انتخاب کنم، بایستی زبان انگلیسی را یاد می گرفتم. زمان زیادی بود که میخواستم زبان انگلیسی را یاد بگیرم اما تنبلی و ترس از عدم یادگیری به من اجازه نمی داد که بتوانم برای یادگیری زبان انگلیسی قدم بردارم.

خلاصه همواره دستیابی به این مهارت بزرگ را به تعویق می‌انداختم تا اینکه این روزها متوجه شدم اگر زبان انگلیسی بلد بودم قطعا می توانستم دستورالعمل های تازه ایی را مطالعه کنم و  در این مسئله خودکفا باشم و دنبال کسی نگردم که زبان انگلیسی بلد باشد و بتواند من را راهنمایی کند.

اما متاسفانه تا به امروز هنوز نتوانستم یادگیری زبان انگلیسی را کامل کنم. اما با آشنایی با سایت من و زبان این روزها انگیزه ای دوباره در من شکل گرفته و دلم می خواهد که یادگیری زبان انگلیسی را با دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی سایت من و زبان دنبال کنم. اما در ادامه این مطالب قصد دارم که بعضی از دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی که به تازگی منتشر شده است را برایتان بازگو کنم. البته با توجه به اینکه مطالب را از سایت WHO برداشته ام مطمئن هستم که این مطالب پایه علمی داشته و کاملا صحت دارد.

از خود و دیگران در برابر COVID-19 محافظت کنید!

اگر COVID-19 یا کرونا در کشور شما هم در حال شیوع و گرفتن جان قربانیان است، با رعایت برخی اقدامات احتیاطی ساده می توانید تا حدی از ابتلا به این بیماری ایمن باشید. دستورالعمل هایی مانند رعایت فاصله فیزیکی، پوشیدن ماسک، تهویه مناسب اتاق ها، جلوگیری از ازدحام و جمعیت ، تمیز کردن دست ها، گرفتن دهان با آرنج یا لباس هنگام سرفه کردن یا عطسه زدن.

البته در هر جای دنیا بهتر است با توجه به شرایط محیطی و فیزیکی نیز دستورالعمل های دیگری به این دستورالعمل ها اضافه شود، مشاوره های پزشکی و محلی در مورد بیماری کرونا را در شهرهایتان جدی بگیرید.

با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟
با یادگیری زبان انگلیسی چگونه بهتر می توانیم درصد ابتلا به کرونا را پایین بیاوریم؟

برای در امان ماندن خود و دیگران در برابر COVID-19 چه باید کرد؟

حداقل یک متر بین خود و دیگران فاصله داشته باشید تا هنگام سرفه ، عطسه یا صحبت کردن ، خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید. در محیط های سرپوشیده این مقدار فاصله را بیشتر کنید. هرچه دورتر، بهتر. پوشیدن ماسک را جز اعمال طبیعی و روزانه ی خود بدانید، بخشی کاملا طبیعی هنگام قرار گرفتن در کنار افراد دیگر.

در ادامه اصول استفاده از ماسک آورده شده است:

  • دستان خود را قبل از ماسک زدن و همچنین قبل و بعد از برداشتن آن با آب و صابون شسته و ضدعفونی کنید. مطمئن شوید که ماسک تان بینی، دهان و چانه ی شما را می پوشاند. البته برای پوشیدن و استفاده از ماسک نکات خاصی وجود دارد که بستگی به میزان ویروس مکانی که در آن زندگی می کنید، متفاوت است.
  • از ماسک پارچه ای استفاده کنید مگر اینکه در گروه خطر خاصی باشید و یا به بیماری های خاص دچار باشید. پوشیدن ماسک خصوصا زمانی بسیار مهم است که نمی توانید از نظر جسمی فاصله فیزیکی خود را حفظ کنید، به ویژه در محیط های شلوغ و سرپوشیده. در صورتی که بالای 60 سال هستید و یا دارای شرایط پزشکی خاصی هستید و یا اینکه از بیمار کرونایی مراقبت می کنید.

برای مشاوره عمومی بیشتر درباره ماسک ها، بهتر است که پرسش و پاسخ ها و همچنین سوالات متداول سایت WHO را بررسی کنید که البته این نیز هم احتیاج به تسلط شما به زبان انگلیسی دارد البته نکات خاصی در مورد پوشیدن ماسک و مراقبت از کودکان در این سایت وجود دارد.

  • برای کارمندان سازمان بهداشت، پوشیدن ماسک های پزشکی هنگام مراقبت و برخورد با بیماران مشکوک، احتمالی یا تأیید شده COVID-19 و همچنین استفاده از تجهیزات محافظتی شخصی بسیار ضروری است. ماسک های تنفسی مانند FFP2، FFP3، N95، N99 بایستی با دستورالعمل های خاص خود پوشیده شوند و باید با اندازه ی مناسب استفاده شوند تا خطر ساییده شدن و خرابی آنها وجود نداشته باشد. اصول بهداشت را فراموش نکنید.
  • دستان خود را به طور منظم با آب و صابون بشویید و یا با مالیدن الکل تمیز کنید. این کار تمامی میکروب ها از جمله ویروس هایی که ممکن است روی دست شما باشد را از بین می برد. از دست زدن به چشم ها ، دهان و بینی خودداری کنید. معمولا دست ها سطوح زیادی را لمس می کنند و می توانند انتقال دهنده ی ویروس ها باشند. پس از لمس اشیا، لوازم و … آلوده، دست ها می توانند ویروس را به چشم ، بینی یا دهان منتقل کنند. در واقع از این طریق ویروس می تواند وارد بدن شده و شما را آلوده کند.
  • هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با آرنج یا دست خم شده خود بپوشانید. سپس از دستمال کاغذی استفاده کنید و آن را بلافاصله در سطل زباله بیندازید. کلیه ی سطوح خصوصا دستگیره ها و محل های تماس دست ها با وسایل را به طور مرتب ضدعفونی کنید. وسایلی مانند دستگیره های درب ، شیرآلات و صفحه های تلفن، کیبورد، موس و …. را مرتباً تمیز و ضد عفونی کنید.

حال که با تعدادی از دستورالعمل های محافظت از خود و همچنین رعایت نکات بهداشتی در مورد ویروس کرونا آشنا شدید بهتر است بدانید که تمامی این مطالب را از سایت سازمان بهداشت جهانی گرفته و ترجمه کرده ایم. باز هم در اینجا متوجه لزوم یادگیری زبان انگلیسی و همچنین آموزش زبان انگلیسی در زندگی خود می شوید چرا که اگر نتوانید مطالب ساده و ضروری را به زبان انگلیسی ترجمه کنید قطعاً بایستی به مطالب دیگران که از صحت یا سقم آنها مطمئن نیستید اکتفا نکنید. پس وقت را تلف نکرده و همین حالا یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید. به این منظور می توانید در دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی در سایت من و زبان ثبت نام کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید