یادگیری زبان انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محال

همه ما تصور می کنیم که وقتی بسیار هوشیار هستیم زمان خوبی است که می توانیم مطالب جدید و زیادی را بیاموزیم. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی یا هر چیز دیگری در خواب ممکن است کمی غیر ممکن به نظر برسد. ولی شاید برایتان جالب باشد که بدانید یادگیری زبان انگلیسی در خواب کار محالی نیست و در این رابطه نیز تحقیقاتی انجام شده است. به طور کلی ایده یادگیری در خواب که هینوپدیا نامیده می شود برای اولین بار در قرن بیستم مطرح شد و از انجا که زبان نیز یکی از مهارت های اکتسابی است و نیاز به یادگیری دارد از همان زمان فعالان زبان آموزی به این فکر افتادند که از این امکان استفاده بهینه کرده و به افراد کمک کنند سریعتر زبان های جدید را بیاموزند.

یادگیری انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محال
یادگیری انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محال

زبان انگلیسی به واسطه کاربرد فراوانی که در برقراری ارتباطات کاری و اجتماعی دارد و نیز فرصت هایی که از لحاظ آموزشی در اختیار افراد قرار می دهد همواره در سراسر جهان مورد توجه افراد بسیاری بوده است. با این حال فرآیند یادگیری زبان انگلیسی گاها برای زبان آموزان بسیار وقت گیر و دشوار است و همواره به دنبال راههایی هستند که به آنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. ایده یادگیری زبان انگلیسی در خواب بسیار بحث براگیز است. چراکه نمی توان شواهد کافی برای آن ارائه کرد. ولی نمی توان این مساله را هم نادیده گرفت که خواب و یادگیری با یکدیگر مرتبط هستند. یادگیری نیازمند برخورداری از حافظه ای قوی است و بدون خواب هم داشتن حافظه خوب امکان پذیر نیست.هنوز دلایل و شواهد مستندی در مورد یادگیری زبان انگلیسی در خواب ارائه نشده است ولی دلایلی وجود دارد که می توانیم با استفاده از چند روش به یادگیری زبان انگلیسی در خواب کمک کنیم.

به طور کلی یکی از مطمئن ترین راهها برای آنکه بتوانیم انگلیسی را یاد بگیریم استفاده از آموزش ها و تمریناتی است که مدرسان و کارشناسان دوره های آموزشی ارائه می دهند. یادگیری زبان انگلیسی می تواند شیرین ترین تجربه زندگی شما باشد. سایت من و زبان هم با ارائه بهترین روش های آموزشی و تمرینات به شما کمک خواهد کرد تجربه خوبی از یادگیری زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید.

چرا همه دوست دارند در خواب زبان انگلیسی را یاد بگیرند؟

یکی از دلایلی که افراد دوست دارند در خواب انگلیسی را یاد بگیرند این است که می خواهند در وقت خود صرفه جوئی کنند. معمولا افراد فکر می کنند که زمان آنها بسیار باارزش است و می توانند به این شکل وقت بیشتری برای انجام کارهای دیگر داشته باشند.

 

 

علاوه براین یادگیری در خواب ممکن است به افراد کمک کند لغات و عبارات بیشتری را به خاطر بسپارند. هرچند دلایل مستندی برای اثبات این موضوع وجود ندارد ولی با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انجام برخی فعالیت ها قبل از خواب مثل تماشای فیلم و یا مطالعه کتاب به افراد در یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند.
البته چیزی که نمی توان آن را انکار کرد این است که ضمیر ناخودآگاه شما در طول شب که به خواب فرو رفته اید، با زبان مقصد شما ارتباط برقرار می کند. به عبارت دیگر حتی اگر در طول خواب هم نتوانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید ولی زمانی که چند دقیقه کوتاه بیدار می شوید بهترین زمان برای تمرین تلفظ و یا به خاطر سپردن چند لغت جدید است.

تمرین یادگیری زبان انگلیسی در خواب

به طور کلی ما نمی توانیم شب هنگام به خودمان بگوییم که مثلا امشب می خوابم و تا صبح زبان انگلیسی را یاد خواهم گرفت . ولی می توانیم ذهن و ضمیر ناخود آگاه خود را تقویت کنیم تا ادامه فرآیند یادگیری ما در خواب اتفاق بیفتد. برای این کار لازم است تمریناتی را انجام دهیم و ذهن خود را آماده کنیم تا فرآیندهای آموزش زبان انگلیسی تاثیر بیشتر و بهتری روی ما داشته باشد.

یادگیری زبان انگلیسی در خواب با استفاده از مدیتیشن

واقعیتی که باید همیشه مورد توجه قرار دهیم این است که شروع یک روز خوب از شب قبل از آن آغاز می شود. مدیتیشن هم یکی از روش هایی است که می توانیم برای بهبود کیفیت زندگی خود از آن استفاده کنیم. این کار به ما کمک می کند ذهن خود را متمرکز کرده، اطلاعات را در ذهن خود بارگیری کنیم و فضا را برای مواردی که می خواهیم ذهنمان روی آنها تمرکز کند خالی کنیم. خواب در صورتی می تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک کند که ذهن ما آماده یادگیری باشد. در برخی موارد مراقبه می تواند به ما کمک کند که ذهن خود را آرام کرده و روی مطالبی که می خواهیم آنها رایاد بگیریم تمرکز کنیم.

برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب آن را در ذهن خود بپرورانیم

شاید شما هم شنیده باشید که به هر چیزی که در عالم بیداری فکر کنید به احتمال قوی روزی به واقعیت تبدیل خواهد شد. وقتی که مراقبه می کنید، ذهن شما آماده درک و ذخیره سازی مواردی می شود که طی فرآیند آموزش زبان انگلیسی دریافت می کند. هرچیزی که درست چند لحظه قبل از فرو رفتن به خواب روی آن متمرکز شوید، در ضمیر ناخودآگاه شما نقش می بندد. بنابراین اگر می خواهید در یادگیری زبان انگلیسی موفق باشید، لازم است قبل از خواب ذهن خود را پر از افکار مثبت، امید، هدف، و چشم انداز هایی در مورد تسلط به زبان انگلیسی کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محال
یادگیری زبان انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محا

یکی از بهترین راهها برای انجام این کار خواندن کتاب های الهام بخش به زبان انگلیسی است. این کار نحوه نگرش شما به زندگی و افکار شما را تغییر خواهد داد. البته می توانید با صدای بلند نیز متن های انگلیسی را خوانده و صدای خود را ضبط کنید. همینطور می توانید از منابع مختلفی که ذهن شما را درگیر یادگیری زبان انگلیسی می کند استفاده کنید. مثلا یکی از ابزارهایی که امروزه در دسترس همگان است گوشی همراه است. گوشی موبایل شما می تواند ابزاری باشد برای گوش دادن موزیک، دیدن فیلم و یا حتی خواندن کتاب به زبان انگلیسی. البته یکی از مطمئن ترین راههایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم استفاده از سایت من و زبان است. این سایت آمورزشی به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را آسان تر فرا گرفته وپشتیبان های این سایت نیز همواره پاسخگوی شما خواهند بود.

وقتی خوابتان می گیرد انگلیسی را ملکه ذهن خود کنید تا آن را یاد بگیرید

یکی از موثر ترین کارها برای یادگیری زبان انگلیسی این است که وقتی کارهای روزانه تان تمام می شود و در حال چرت زدن هستید، چند صفحه کتاب به زبان انگلیسی بخوانید. اگر می خواهید ذهن آماده ای داشته باشید بهتر است شب ساعت 10 شب خوابیده و صبح ساعت 6 بیدار شوید. در پایان شب که به رختخواب رفته اید بهتر است به موسیقی و متون شنیداری انگلیسی گوش کنید. هرچه بیشتر ذهن شما در معرض زبان انگلیسی قرار گیرد ( حتی وقتی که خواب هستید) تلفظ کلمات جدید و به خاطر سپردن واژگان برای شما آسان تر خواهد بود. گوش دادن به آهنگ های انگلیسی مورد علاقه تان هم می تواند به شما کمک کند آمادگی بیشتری در ذهن خود ایجاد کنید.

افراد زیادی در سراسر دنیا به دلایل مختلف در پی این هستند که زبان انگلیسی را یاد بگیرند و برای رسیدن به این هدف راههای مختلفی را امتحان کرده اند.یکی از فرضیاتی که دراین مورد مطرح شده است، یادگیری زبان انگلیسی در خواب است. اما آیا واقعا این کار عملا امکان پذیر است. این مساله بارها توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته و راهی طولانی را طی نموده است. ولی هنوز نمی توان یادگیری زبان انگلیسی در خواب را با دلایل مستند به اثبات رساند. هرچند راهکارهایی پیشنهاد شده که می توان با استفاده از آنها ذهن را تقویت کرده و قدرت یادگیری زبان را افزایش داد.

یادگیری زبان انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محال
یادگیری زبان انگلیسی در خواب گزینه ای شگفت انگیز یا رویایی محال

در واقع خود فرآیند یادگیری زبان انگلیسی در خواب اتفاق نمی افتد بلکه کارهایی که شما قبل و بعد از خوابیدن انجام می دهید نقش زیادی در افزایش توانمندی های شما در یادگیری زبان انگلیسی دارد. همه ما می دانیم که در حدود یک سوم از عمر ما در خواب می گذرد و شاید بعضی تکنیک ها به ما کمک کند از زمان خواب خود نیز به بهترین و عاقلانه ترین شکل ممکن استفاده کنیم. البته بهترین کار این است که زمان خواب خود را با زمان یادگیری زبان انگلیسی هماهنگ کرده و حتی وقتی سرمان را روی بالش گذاشته و در خواب ناز فرو رفته ایم و خواب می بنیم هم آموزه های زبان انگلیسی را تمرین کنیم. قطعا آماده سازی ذهن، تمرین و تکرار و پرورش افکار و رویاهای ما می تواند به ذهن ناخود آگاه ما کمک کند که زودترو بهتر آماده پذیرش لغات و واژگان جدید شود.

شکی وجود ندارد که برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب و یا بیداری باید ذهن آماده ای داشته باشیم. قطعا در این رابطه مطالعه کتابها، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم می تواند کمک زیادی به ما در یاگیری کند. یکی از بهترین روش ها این است که حتی از دنیای مجازی هم برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم. سایت من و زبان با به کارگیری موثرترین روش های آموزشی به کمک فراگیران زبان انگلیسی آمده و هر آنچه را که باید برای یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف بدانند در اختیار آنها قرار می دهد. هدف سایت من و زبان این است که یادگیری زبان را به یکی از دلچسب ترین تجربیات زندگی شما تبدیل کند..

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • سهیل امانی

    به عنوان کسی که بیش از ۹ سال سابقه تدریس داره باید بگم که این مقاله عالی بود. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید