سفر به کشور چکمه ای

کشور ایتالیا در جنوب اروپا قرار دارد و به دلیل شباهت نقشه اش به چکمه، به کشور چکمه ای شهرت دارد. این کشور از دو جزیره سیسیل و ساردنی تشکیل شده و به طور کلی 20 ناحیه و 110 استان دارد. زادگاه اسپاگتی و اسپرسو شهرهای متعددی دارد که هر کدام در نوع خودشان خاص هستند. مهمترین شهر این کشور رم است که پایتخت آن هم می باشد. میلان هم که یکی دیگر از شهرهای دیدنی ایتالیاست، به خاطر جشنواره های مد و فشن معروف است.

و اما ورونا سومین شهر بزرگ ایتالیاست و عشاق معروف رومئو و ژولیت باعث شهرت آن شده اند. نوبتی هم که باشد باید از ونیز یاد کنیم. شهری بی نظیر و با شهرت جهانی که به دلیل وجود کانال های آبی زیبا در آن به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایتالیا تبدیل شده است. شهر فلورانس ایتالیا نیز از مراکز مهم هنر و معماری رنسانس است.

ایتالیا چیزی در حدود 61 میلیون نفر جمعیت دارد و واحد پولی رایج در آن یورو می باشد. نوع حکومت این کشور بر پایه نظام سیاسی پارلمانی است و زبان رسمی آن ایتالیایی می باشد. وسعت ایتالیا تقریبا یک پنجم کشور ایران است و  چیزی در حدود 301،336 کیلومتر مربع است. دین رسمی مردم این کشور مسحیت کاتولیک است.

پرچم ایتالیا هم نقشی است از سه نوار عمودی به رنگ های سبز، سفید و سرخ که هر کدام معنای خاصی دارند. رنگ سبز آن، نشان دهنده دشت و تپه، رنگ سفید نشان دهنده قله های برفی در رشته کوه های آلپ و رنگ سرخ نشان دهنده خون های ریخته شده از ایتالیایی ها در پی جنگ های استقلال طلبانه شان است.

مردم ایتالیا از جمله مردمان شاد و پرانرژی اروپا به شمار می‌روند، از تفریحات مردم ایتالیا می‌توان به تماشای دسته جمعی فوتبال، قایق سواری، غذا خوردن و نشستن در رستوران های ایتالیایی اشاره کرد.

ایتالیا دز قسمت های جنوبی رشته کوه های آلپ واقع شده و دارای دشت های وسیع، دره های سرسبز و جزایر دیدنی است. ویژگی منحصر به فرد ایتالیا در فرهنگ و تاریخ و غذاهای مخصوص آن است. سالانه گردشگران زیادی به منظور گردش از جاذبه های گردشگری ایتالیا و لذت از زیبایی های بی نظیرش به این کشور سفر می کنند.

 

سفر به کشور چکمه ای
سفر به کشور چکمه ای

درباره زبان ایتالیایی چه می دانید؟

همانطور که گفتیم ایتالیا کشور پرطرفداری است و دوستداران بی شماری دارد. اما برای سفر به این کشور و لذت بردن از جاذبه های گردشگری، اطلاع از فرهنگ غنی، ارتباط بهتر با ایتالیایی زبان ها و خاطره انگیز تر شدن هر چه بیشتر سفرتان خوب است که زبان ایتالیایی را بیاموزید.

این روزها پیدا کردن آموزشگاهی مناسب برای یادگیری اصولی و صحیح هر زبان خارجی کار ساده ای نیست. من و زبان یک وب سایت عالی در زمینه آموزش 6 زبان زنده دنیاست که البته یکی از آن ها زبان ایتالیایی است. شما با یادگیری زبان ایتالیایی می توانید علاوه بر ثبت تجربه ای ماندگار از سفرتان به ایتالیا، در آنجا چیزهای تازه یاد بگیرید و دوستان جدیدی پیدا کنید. با من و زبان یادگیری زبان دوم  را ساده و سریع تجربه کنید.

تحصیل در ایتالیا چگونه است؟

اگر هدف شما از رفتن به ایتالیا ادامه تحصیل در این کشور باشد، قطعا با مواردی روبرو می شوید که شما را شگفت ‌زده می کند. مثلا امکانات خوب تحصیلی، آموزشی و رشته ‌های جذاب و اساتید برجسته بعضی از این موارد هستند. برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا در رده بندی‌ های جهانی جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده‌اند و جالب است بدانید که در ایتالیا 71 دانشگاه مورد تائید وزارت علوم  و 26 دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران وجود دارد.

از این دانشگاه‌ ها می‌ توان به دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه بلونیا، دانشگاه ساپینزا، دانشگاه پیزا، دانشگاه رم، دانشگاه تورین و بسیاری دیگر از دانشگاه ها اشاره کرد که هر کدام در رشته ها و مقاطع مختلف دانشجویان بین المللی می ‌پذیرند. اما فراموش نکنید که یکی از مهمترین شرایط ورود به این دانشگاه ها، یادگیری زبان ایتالیایی است. شما باید دوره های آموزشی زبان ایتالیایی را گذرانده باشید تا بتوانید  وارد این دانشگاه های معتبر شوید. حدود 32 هزار دانشجوی خارجی در ایتالیا مشغول درس خواندن هستند که همگی آنها زبان ایتالیایی را یاد گرفته اند.

به طور کلی در زمینه پذیرش تحصیلی نیاز به مدرک زبان ایتالیایی نیست، ولی در زمان اخذ ویزای تحصیلی باید حتما مدرک آموزش زبان ایتالیایی را ارائه بدهید. در غیر این صورت با درخواست شما برای گرفتن ویزا موافقت نخواهد شد.

راه های یادگیری زبان ایتالیایی برای مهاجرت

اگر ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کرده‌ باشید، خوب است بدانید که این کشور از جمله کشورهایی است که شرایط بسیار خوبی را برای مهاجران به وجود آورده است و البته روش‌ های بسیاری را برای مهاجرت پیش روی آنها قرار می ‌دهد. از جمله این روش ‌‌ها می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت و مهاجرت توریستی اشاره نمود. ایتالیا یکی از مهربان ‌ترین مردمان را دارد که رفتار بسیار خوبی با مهاجران دارند و شما به هیچ وجه احساس غربت نخواهید کرد. اما حالا که ایتالیا را برای مهاجرت انتخاب کرده اید، خوب است که راه های آموزش زبان ایتالیایی را بدانید تا راحت تر بتوانید این زبان را فرا بگیرید.

راه های آموزش زبان ایتالیایی به شرح زیر می باشند:

  • استفاده از سایت های بسیار به روز و آموزشی همچون من و زبان
  • استفاده از متد ها و کتاب های نوین آموزش زبان ایتالیایی
  • دیدن فیلم های ایتالیایی به زبان اصلی
  • گوش دادن به موسیقی های ایتالیایی
  • گوش دادن به پادکست های تهیه شده برای آموزش زبان ایتالیایی
  • صحبت کردن با افراد بومی کشور ایتالیا

 

سفر به کشور چکمه ای
سفر به کشور چکمه ای

چرا به ایتالیا سرزمین رویاها می گویند؟

در این کشور زیبا، همه ساله بساط جشن و کارناوال بر پاست . یک نمونه از آن فستیوال های شهر ونیز است که مردم با زدن ماسک های متنوع و عجیب با قایق، از کوچه های آن عبور می کنند. این جشن ها همیشه با آتش بازی همراه است و سالانه گردشگران زیادی برای مشاهده مراسم ها و مسابقات هیجان انگیز به کشور ایتالیا سفر می کنند. در کشور ایتالیا مخصوصا شهر زیبای ونیز، بیشتر جشنواره ها در ماه سپتامبر برگزار می شوند و شرکت کنندگان با پوشیدن لباس های گوناگون از مراسم ها لذت می برند و مردم همیشه برای رسیدن این ماه، لحظه شماری می کنند.

یکی دیگر از دلایلی که  ایتالیا سرزمین رویاها نامیده می شود، برگزاری جشنواره جنگ پرتقال است که در شهر تورین برگزار می شود. در این مراسم، مردم پرتقال ها را به سمت همدیگر پرتاب می کنند و افسانه های دل نشین ایتالیایی را یادآوری می کنند. علاوه بر وجود جشنواره ها، فستیوال های هنری هم درایتالیا بسیار مرسوم است  ایتالیا را مهد هنر و تاریخ می نامند. از این رو هنر ها و طرح های متنوع و خارق العاده ای در این مراسم مشاهده می شود. جشنواره ها و فستیوال های فوتبالی هم همه ساله در شهر فلورانس برگزار می شود.

سفر به کشور چکمه ای
سفر به کشور چکمه ای

ایتالیا مهد هنر فیلمسازی

کشور ایتالیا در زمینه فیلمسازی و هنر تصویر بسیار پیشرفته است. فیلم هایی بی نظیری با موضوعات کلاسیک مثل Tornatore، Visconti یا Pasolini و همچنین فیلم هایی همچون Sorrentino و Benigni از نمونه های آن هستند. با یادگیری زبان ایتالیایی می توانید بهترین فیلم های ایتالیایی را بدون زیر نویس تماشا کنید.

اطلاعاتی جالب در مورد کشور ایتالیا

همان طور که گفته شد، کشور ایتالیا یکی از تاریخی ترین مناطق جهان به شمار می رود و در کنار شهر های معروف و بزرگ ایتالیا، میراث فرهنگی پنهان و نهفته ای با تاریخ چند هزار ساله وجود دارد که گردشگران و بازدید کنندگان آن ها را کمتر شناخته اند. البته این شهرها به اندازه ونیز و روم قدمت تاریخی دارند و دارای جذابیت بسیاری هستند. در این قسمت به بیان حقایقی در مورد تاریخ کشور ایتالیا می پردازیم که همین امر سبب می شود تا سرزمین رویاها را بهتر بشناسید.

قدمت 2000 ساله روم مدرن

شهر روم در سال 753 قبل از میلاد تأسیس شد. امپراتوری روم، نیز هم این نام را روی این شهر گذاشت. با این حساب ایتالیا قدمتی 2000 ساله دارد.

جوان ترین کشور اروپای غربی

ایتالیا از سال 1861 تا کنون جوان ترین جمعیت را در سراسر منطقه اروپای غربی دارد.

حکومت 36 روزه آخرین پادشاه ایتالیایی

ایتالیا تا سال 1946 تحت حکومت سلطنتی اداره می شد. ولی بعد از جنگ جهانی دوم، مردم این کشور رای دادند که سلطنت به جمهوری تبدیل شود. آخرین پادشاه ایتالیا، اومبرتو دوم بود که از 9 مه 1946 تا 12 ژوئن 1946 حکومت کرد.

20 سال دیکتاتوری 

دیکتاتور فاشیست بنیتو موسولینی از سال 1925 تا 1945 بر ایتالیا حکومت کرد. وی قبل از به دست گرفتن کنترل این کشور به مدت 3 سال از سال 1922 به عنوان نخست وزیر خدمت می کرد. در ابتدای فعالیت خود، موسولینی به عنوان یک سوسیالیست تندرو عمل کرد، ولی در سال 1945 توسط نیروهای پارتیزان کشته شد. جالب است بدانید که جشن تأسیس جمهوری ایتالیا هر ساله در تاریخ 2 ژوئن برگزار می شود.

پرچم ملی سه رنگ

پرچم سه رنگ ایتالیا نشانگر امید (سبز)، ایمان (سفید) و نیکوکاری (قرمز) است. گفته می شود طراحی پرچم ایتالیا، الهام گرفته از پرچم کشور فرانسه با طراحی مشابه می باشد.

آموزش آنلاین زبان

اینها همه موارد جالب در مورد ایتالیا نیستند. اگر به این کشور علاقمند شده اید، بد نیست چیزهای دیگری هم در مورد آن بدانید. در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

  • نام ایتالیا از کلمه های به معنی سرزمین گوساله ها، گرفته شده است، شاید به این دلیل است که گاو نمادی از قبایل ایتالیای جنوبی شناخته می شود.
  • گرگ ایتالیایی به عنوان حیوان رسمی ملی ایتالیا شناخته شده و از آن در افسانه های رومی یاد می شود.
  •  اولین شعبه مک دونالد در سال 1986 در رم افتتاح شد. همه ساله برای یاد آوری آن روز برخی از مواد غذایی به صورت رایگان به مردم اهدا می شود.
  • پنیر پارمزان در منطقه اطراف پارما، ایتالیا به وجود آمده است. ایتالیایی ها سایر پنیر های معروف دنیا از جمله گورگونزولا، موزارلا، پروولون و ریکوتا را هم برای اولین بار تولید کرده اند. در حال حاضر هیچ کس نمی داند چه افرادی موفق به ساخت پنیر پیتزا شدند. ولی گفته می شود مرد ناپل این کار را انجام داده اند.
  • دانشگاه روم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و توسط کلیسای کاتولیک در ایتالیا تاسیس شد و اغلب با نام لا اسپینزا شناخته می شود. دانشگاه روم هم بزرگترین دانشگاه اروپا با 150،000 دانشجو است. برای تحصیل در این کشور بهتر است علاقه مندان زبان ایتالیایی را یاد گرفته و وارد دانشگاه های این کشور شوند.
  • هیچ کشور دیگری در اروپا به اندازه ایتالیا آتشفشان ندارد. چون شبه جزیره ایتالیا روی یک خط گسل قرار گرفته است. سه آتشفشان بزرگ انتا، استرومبولی و وسویوس در کوه های این منطقه قرار دارند.
  • زبان ایتالیایی یک زبان عاشقانه است که از لاتین Vulgar گرفته شده است، گویشی که توسط مردم در سال های آخر امپراتوری روم استفاده می شد، در طول قرن‌ها، به عنوان زبان عشق و علاقه در جهان و تاریخ معرفی شده است. زبان ایتالیایی نسبت به سایر زبان های عاشقانه دنیا کلمات لاتینی بیشتری دارد و سیستم دستوری آن هم مشابه لاتین است. لاتین هنوز هم زبان رسمی شهر واتیکان در رم شناخته می شود. برای همین هم اگر می خواهید سرزمین رویایی ایتالیا را بشناسید، پیشنهاد می کنیم از آموزش آنلاین زبان ایتالیایی در وب سایت من و زبان استفاده کنید.
  • جالب است بدانید که فوتبال محبوب ترین ورزش در ایتالیا به شمار می رود و ورزشگاه معروف سن سیرو در شهر میلان می تواند 85000 نفر را در خود جای بدهد. کشور ایتالیا چهار بار در جام های جهانی 1934، 1938، 1982 و 2006 برنده شد و تیم ملی فوتبال آن بعد از برزیل جزء بهترین ها به حساب می آید.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید