بهترین روش برای یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟

یکی از چالش هایی که هر زبان آموز در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری که قصد دارد آن را به عنوان زبان دوم یاد بگیرید با آن مواجه می شود این است که چطور گرامر آن زبان را باید یاد گرفت. به خصوص این که بعضی از زبان ها گرامر پیچیده تری نسبت به زبان مادری زبان آموز داشته باشد. از طرفی یک زبان آموز برای آن که بتواند به صحبت کردن به زبان انگلیسی مسلط شود حتما باید به گرامر و قواعد دستوری این زبان تسلط پیدا کند. زیرا جملات از کنار هم گذاشتن کلمه ها در یک کنار یکدیگر و با ترتیبی که در هر زبان متفاوت است ساخته می شود. بنابراین یادگیری گرامر نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه برای یادگیری هر زبان دیگری کاملا ضروری است.

برای یادگیری گرامر روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید گرامر انگلیسی را بهتر یاد بگیرید و به آن مسلط شوید. به طور کلی نمی توان گفت که فقط یک روش خوب برای یادگیری دستور زبان وجود دارد. این موضوع بیشتر به خود شما بستگی دارد، چرا که بعضی از نکات و روش ها برای همه مناسب است و به اصطلاح عمومی است اما ممکن است فقط برخی از آنها برای شما مفید باشند و برای دیگری مفید نباشد.

 بهتر است نکات و روش های مختلف برای یادگیری گرامر را امتحان کنید تا ببینید که کدام روش و چه نکاتی در میزان یادگیری شما تاثیر بیشتری دارد.

در ادامه بعضی از نکات کلی که می تواند به یادگیری گرامر و یافتن بهترین روش برای یادگیری گرامر انگلیسی به شما کمک کند اشاره شده است و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

گرامر زبان انگلیسی در مکالمه

برای یادگیری بهتر گرامر انگلیسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم ترین نکات برای یادگیری بهتر گرامر زبان انگلیسی را برای شما آماده کرده ایم:

گرامر را با نقش دستوری کلمات یاد بگیرید

هر یک از کلمات در زبان انگلیسی نقش مخصوص به خود را دارد و با توجه به نقشی که هر کلمه دارد می توان آن ها را دسته بندی کرد. این دسته بندی کمک می کند تا مفهوم کنار هم قرار گرفتن کلمات را بهتر متوجه شوید و در نتیجه گرامر را بهتر یاد بگیرید. نقش دستوری در مورد کلمه معنی صحبت نمی کند بلکه در مورد این که آن کلمه چطور استفاده می شود صحبت می کند. بر همین اساس کلمات نقش های مختلفی در یک جمله دارند که عبارت است از :

  • اسم: یک اسم می تواند یک شخص، مکان یا شی باشد. برای مثال کلمه school، pencil یک کلمه است.
  • ضمیر: ضمیر کلمه ای است که به جای اسم در جمله قرار می گیرد، برای مثال he, she, they.
  • حرف اضافه : حروف اضافه به کلماتی گفته می شود که ویژگی یک اسم را در یک جمله مشخص می کنند. حروف اضافه در زبان انگلیسی شامل سه حرف اضافه است که عبارتند از: a, an, the
  • صفت: یک صفت اسم یا ضمیر را توصیف و تغییر می دهد. برای مثال red, tall.
  • فعل: یک فعل کلمه ای است که یک عمل و یا حالت را توصیف می کند. برای مثال be, run, sleep.
  • قید: قید توصیف کننده حالت یک فعل است. قید علاوه بر این صفت را نیز توصیف می کند. برای مثالhappily, wonderfully.
  • حرف ربط: حروف ربط برای ارتباط دادن دو قسمت از یک جمله استفاده می شوند. برای مثال and, but.
  • حرف اضافه: حروف اضافه در ترکیب با اسم و ضمیر برای درست کردن یک عبارت که سایر نقش های دستوری را تغییر می دهد استفاده می شوند. برای مثال up, down, of, from.
  • حرف ندا: حروف ندا برای نشان دادن حالت احساسی استفاده می شوند. برای مثال wow, ouch, hey.

زمانی که نقش دستوری هر کلمه را بدانید دسته بندی مشخص و واضحی در ذهن خواهید داشت و این موضوع باعث می شود که استفاده و به کار گیری کلمات در جای درستشان را بهتر متوجه شوید. در آموزش زبان انگلیسی از روش های مختلفی برای آموزش گرامر استفاده می شود. برخی به طور خاص بر اساس دسته بندی آموزش داده می شود و در برخی دیگر از روش های غیر مستقیم برای آموزش استفاده می شود.

در آموزش آنلاین زبان انگلیسی روش های مستقیم و غیر مستقیم هر دو برای آموزش گرامر استفاده می شوند. اگر با یادگیری آنلاین زبان انگلیسی آشنایی زیادی ندارید به وب سایت من و زبان بروید و با این نحوه یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید.

با ساختار پاراگراف آشنا شوید

اصولا یک پاراگراف در انگلیسی متشکل از سه تا هفت جمله است. هر پاراگراف باید یک جمله موضوع (Topic sentence)، جمله پشتیبان (supporting sentence) و جمله نتیجه گیری (concluding sentence) داشته باشد که در بخش های زیر به بررسی آنها می پردازیم.

  • جمله موضوع: این جمله عموما در اول پاراگراف می آید و ایده ای را مطرح می کند که می خواهید در کل پاراگراف در مورد آن صحبت کنید.
  • جمله پشتیبان: این جمله ایده مطرح شده در جمله موضوع را با جزئیات بیشر توضیح می دهد.
  • جمله نتیجه گیری: این جمله اطلاعات ارائه شده در پاراگراف خلاصه می کند و همیشه نوشتن آن ضروری نیست ولی باید با نحوه نوشتن این نوع جمله در پاراگراف آشنایی داشته باشد.

بهترین روش برای یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟

قواعد اصلی یک جمله انگلیسی را یاد بگیرید

یک نمونه از بهترین روش برای یادگیری گرامر انگلیسی می توان به یادگیری قواعد اصلی اشاره کرد. به طور کلی یک جمله ساده از یک موضوع و یک عمل تشکیل شده است. جمله ای که این دو مورد را در خود نداشته باشد یک جمله نامناسب به حساب می آید. موضوع معمولا یک اسم یا ضمیر است و عمل با استفاده از فعل نشان داده می شود. برای مثال در جمله The dog ran یک فاعل عملی را که دویدن است انجام می دهد، اما اگر بگویید Yesterday afternoon یک جمله اشتباه است زیرا چرا که موضوع یا عملی را نشان نمی دهد. بنابراین برای تسلط به زبان انگلیسی ابتدا باید هسته اصلی یک جمله انگلیسی را یاد بگیرید و با کمک آن و به تدریج با یادگیری بیشتر آن جمله را پیچیده تر و طولانی تر کنید.

توجه به علائم سجاوندی

علائم یا نشانه های سجاوندی، استفاده از فاصله گذاری، نقطه و دیگر علائم نگارشی در متن است. در انگلیسی چندین علائم سجاوندی و قوانین مختلفی وجود دارند. برای تسلط روی دستور زبان انگلیسی باید این قوانین را به طور مفصل یاد بگیرید و نحوه استفاده از هر کدام از آن ها را بیاموزید. در قسمت زیر علائم سجاوندی در زبان انگلیسی با توضیحاتی آمده است.

  • نقطه: نقطه در آخر جمله می آید وتمام شدن یک جمله را بیان می کند.
  • چند نقطه (…): بیانگر این است که قسمتی از متن از حذف شده است.
  • ویرگول (,): زمانیکه یک مکث لازم باشد و نمی خواهیم از نقطه استفاده کنیم، از ویرگول برای جدا کردن کلمه یا گروهی از کلمات استفاده می کنیم.
  • نقطه ویرگول (;): از این علامت در جملات مرکبی استفاده می شود که حرف ربط ندارند.
  • دو نقطه(:): از دو نقطه برای نشان دادن فهرست در یک جمله استفاده می شود.
  • علامت سؤال(?): از علامت سؤال در آخر جمله پرسشی استفاده می شود.
  • علامت تعجب(!): از علامت تعجب در آخر یک جمله استفاده می شود تا تأکید روی موضوع خاص یا تعجب را نشان دهد.
  • پوستروف (‘): از این علامت نگارشی برای مخفف کردن و نشان دادن مالکیت استفاده می شود.

آموزش آنلاین زبان با من و زبان

تناسب بین فعل و فاعل را یاد بگیرید

زمانی که یادگیری زبان انگلیسی را شروع کردید متوجه می شوید که در این زبان فاعل و فعل در یک جمله باید از لحاظ جمع یا مفرد بودن با هم تناسب داشته باشند. برای مثال شما نمی توانید از شکل مفرد فعل برای فاعل جمع استفاده کنید. اگر این کار را بکنید در واقع یک جمله اشتباه و نادرست به کار برده اید. برای نمونه They are at school حمله صحیح است و They is at school یک جمله اشتباه است. بنابراین زمانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید حتما به این نکته توجه کنید تا اینکه جملات درستی بسازید.

سعی کنید جملات پیچیده و بزرگتر بسازید

جملات مرکب، آسان ترین راه برای ساخت جملات پیچیده است. برای ساخت جملات پیچیده می توانید از کلمات ربط استفاده کنید و دو جمله را به هم متصل کنید. این کار به جمله سازی پیچیده شما کمک می کند. برای مثال به جای این که بگوییم ” The dog ran. He was fast” می توانی بگوییم ” The dog ran and he was fast”. یا به جای ” We looked for the missing book. We could not find it.” می توانیم بگوییم” We looked for the missing book but could not find it.” که در اینجا از کلمه ربطی “but” برای متصل کردن دو جمله به یکدیگر استفاده شده است.

نحوه استفاده از عبارات را یاد بگیرید

برای ساخت جملات پیچیده از عبارات استفاده کنید. عبارات قسمت های تشکیل دهنده جمله هستند که می توانند با کنار هم قرار دادند آنها جملات طولانی و پیچیده تری بسازید. عبارات می توانند مستقل یا وابسته باشند. یک عبارت مستقل عبارتی است که خودش به تنهایی یک حمله کامل است اما یک عبارت وابسته به تنهایی معنای کاملی نمی دهد و برای تکمیل معنا به جمله دیگر نیاز دارد.

بهترین روش برای یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟

جملات شرطی را یاد بگیرید

یک جمله شرطی وضعیتی را توصیف می کند که در آن یک قسمت از جمله فقط در صورتی که قسمت دیگر درست باشد معنا پیدا می کند. این ساختار برای زبان آموزان زبان انگلیسی جز ساختارهای نسبتا پیچیده است اما اگر نحوه استفاده و ساخت آن را یاد بگیرید متوجه می شود که اصلا هم پیچیده نیست. به عنوان مثال ” If you ask your mother, she will take you to the store” . در این جمله قسمتی که دارای کلمه “if” است عبارت شرطی و عبارت دیگر عبارت اصلی نام دارد.

قواعد گرامر را مقایسه کنید

اگر زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرد قواعد و قوانین دستوری زبان انگلیسی را با قوانین دستور زبان خود مقایسه کنید. شاید در برخی از موارد ساختارهای شبیه به هم پیدا کردید. در صورتی هم که ساختار و گرامر زبان انگلیسی با زبان مادری تفاوت زیادی داشته باشد باز هم مقایسه کردن آنها با هم مفید است.

به این دلیل که متوجه می شوید که چرا در ساخت جملات انگلیسی جای صحیح کلمات را جا به جا می کند. در واقع به دلیل اینکه زبان مادری در ذهن شما کاملا جا افتاده است به صورت ناخودآگاه هر زبان جدیدی که بخواهید یاد بگیرید را با دستور و قواعد زبان مادری ترکیب می کنید. این اتفاق کاملا طبیعی است و به مرور و با تمرین قواعد و گرامر جدید را یاد خواهید گرفت. بنابراین مقایسه گرامر زبان خودتان با گرامر زبان انگلیسی باعث می شود که خطاهای خود را تشخیص دهید و بتوانید آنها را اصلاح کنید.

متن انگلیسی بخوانید

تا جایی که می توانید برای خواندن انگلیسی وقت بگذارید. افرادی که متن انگلیسی بیشتر می خوانند بهتر می توانند بنویسند و صحبت کنند. در حقیقت با خواندن متن انگلیسی به طور غیر مستقیم با گرامر زبان انگلیسی آشنا می شوید و ذهن شما به تدریج ساختار درست جملات انگلیسی را به حافظه بلند مدت می فرستد. بدون آن که مجبور باشید به صورت موضوعی و یا دسته بندی شده گرامر را یاد بگیرید.

شاید اگر در مراحل و سطوح اولیه آموزش زبان انگلیسی باشید خواندن متن انگلیسی برایتان مشکل باشد. برای این کار می توانید از متونی که در سطح خودتان است استفاده کنید. علاوه بر این لازم نیست که نگران این باشید که تمام متن را باید بفهمید. هدف اصلی شما در این مرحله از خواندن یک متن انگلیسی آشنایی شما با ساختار و گرامر زبان انگلیسی است نه اینکه متن را به طور کامل بفهمید.

در صورتی هم که با این روش چندان راحت نیستید و دوست دارید به صورت موضوعی و دسته بندی شده آموزش زبان انگلیسی را داشته باشید می توانید از سایت من و زبان استفاده کنید. در این سایت یا استفاده از روش آموزش آنلاین زبان انگلیسی می توانید گرامر و کلیه نکات مربوط به یادگیری زبان انگلیسی را آموزش ببینید.

روش یادگیری خودتان را پیدا کنید

بهترین روش برای یادگیری گرامر انگلیسی را خودتان پیدا کنید. زمانی که صحبت از یادگیری زبان و گرامر می شود موضوع نحوه یادگیری و شیوه های مختلف آن نیز مطرح می شود. بعضی از این روش ها روش های عمومی و کلی هستند و استفاده از آن ها ممکن است برای همه مفید نباشد.

برای مثال بسیاری از افراد دوست دارند که به صورت غیر مستقیم و در حین دیدن و یا خواندن یک متن انگلیسی کلمات و گرامر را یاد بگیرند. بعضی دیگر از افراد دوست دارند که آموزش زبان انگلیسی همراه با سرگرمی باشد و از اینکه کاملا جدی سر کلاس درس بنشینند و موضوعات دسته بندی شده را پشت سر هم یاد بگیرند هیچ علاقه ای ندارند.

بنابراین بهتر است علاوه بر استفاده از نکاتی که می توانند به شما در یادگیری کمک کنند روش مناسب خود را پیدا کنید. یکی از روش های مفید که با سبک زندگی این روزهای ما هم بسیار سازگار و قابل دسترسی است استفاده از روش یادگیری آنلاین زبان انگلیسی است. با کمک این روش می توانید با کمک یک محیط جذاب و سر گرم کننده زبان انگلیسی را نیز آموزش ببینید. برای آنکه با این نحوه آموزش آشنا شوید به سایت من و زبان بروید و با ثبت نام در این سایت از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • jj123

    من هر بار گرامر زبان انگلیسی رو یاد می گیرم ولی بعد از مدتی کاملا قوانینش رو فراموش میکنم. چیکار کنم که گرامر تو ذهنم بمونه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. با تکرار و تمرین در ذهنتون تثبیت میشه

      پاسخ
  • jj123

    من خیلی زود گرامر فراموشم میشه. چیکار کنم که زود یادم نره؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. با تکرار و تمرین در ذهنتون تثبیت میشه

      پاسخ
  • حسینی

    من خیلی زود گرامر یادم میره. راهی هست که توی ذهنم بمونه و اینقدر زود از یادم نره؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما. در واقع گرامر با تمرین و تکرار در ذهن شما پایدار میشه

      پاسخ
  • سارا خانوم

    من خیلی سخت گرامر رو یاد میگیرم، روش آموزش شما چطوریه؟ کمکی بهم میکنه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      با تمرین یادگیری خیلی راحت میشه. آموزش های ما علاوه براینکه گرامر را جداگانه برای هر درسی توضیح میده ازش در تمرین ها هم استفاد میکنه که میتونه باعث تقویت و سرعت در یادگیری بشه.

      پاسخ
  • سارا خ

    من خیلی سخت گرامر رو یاد میگیرم، روش آموزش شما چطوریه؟ کمکی بهم میکنه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما
      با تمرین یادگیری خیلی راحت میشه. آموزش های ما علاوه براینکه گرامر را جداگانه برای هر درسی توضیح میده ازش در تمرین ها هم استفاد میکنه که میتونه باعث تقویت و سرعت در یادگیری بشه.

      پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید