شرایط بورسیه تحصیلی در چین

راهنمای کامل بورس های تحصیلی کشور چین در سال 2020 را مورد بررسی قرار داده ایم که در این مقاله از من و زبان به آن می پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که سه بورس تحصیلی اصلی در چین وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  • بورس تحصیلی دولت چین
  • بورس تحصیلی دولت محلی (شهر یا استان)
  • بورس تحصیلی مؤسسه کنفسیوس

دوره درخواست و اطلاع از دریافت بورس تحصیلی

برای بورس تحصیلی دولت چین، می توانید از اوایل ژانویه (دی ماه) تا اواخر مارس (اسفند ماه) هر سال اقدام کنید. شما باید در مورد جزئیات مربوط به دوره درخواست و مراحل مهم، با سفارت چین (کنسولگری عمومی) در کشور خود تعامل کنید.

اطلاع رسانی درباره این نوع بورسیه در حدود ماه مه (اردیبهشت ماه) و ژوئن (خرداد ماه) ، برخی متقاضیان ممکن است تا آگوست (مرداد ماه) نسبت به بورسیه شدن اعلان دریافت کنند.

برای بورس تحصیلی دولت محلی، هر یک از بورسیه های دولت محلی، جزئیات خاص خود را دارند. برنامه برای برخی از آن ها در تمام طول سال باز است.

اطلاع رسانی درباره این نوع بورسیه از ماه مه (اردیبهشت ماه) تا سپتامبر(شهریور ماه) می باشد.

نتیجه بورس تحصیلی باید پس از تأیید مطالب درخواست، طی 45 روز کاری اعلام شود. دو رویکرد برای تحصیل در چین با بورس تحصیلی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  1. بورس تحصیلی کامل دریافت کنید
    همه می خواهند بورس تحصیلی کامل دریافت کنند. بورس تحصیلی دولت چین هزینه شهریه، اقامت، هزینه های زندگی و بیمه را برای کل مدت زمان تحصیل پوشش می دهد.
    برخی دانشجویان بهترین نوع دریافت بورس تحصیلی را برای متقاضیان، استفاده از بورس تحصیلی دولت چین برای هر دانشگاه در حد امکان می دانند. اما این روش به نظر صحیح نمی باشد، چرا که شما نمی دانید در کدام دانشگاه می توانید قبول شوید یا اینکه نمی دانید از کدام یکی می توانید بورس تحصیلی دریافت کنید و باید تا زمان دریافت اعلان صبر کنید.
    اگر می خواهید یک بورس تحصیلی کامل بدست آورید ، بهترین راه برای تمرکز روی یک یا دو دانشگاه است که شانس شما را برای قبولی بیشتر می کند. اگر درخواست خود را بسیار جدی بگیرید و پس از دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه ثبت نام کنید، به احتمال زیاد مسئول پذیرش دانشگاه تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهد داشت. بورس های تحصیلی دیگری نیز وجود دارند که می توانید برای آن ها درخواست بدهید. مانند بورس های تحصیلی ارائه شده توسط دولت محلی، دانشگاه و شرکت. در بسیاری موارد، حتی اگر نتوانید بورسیه دولت چین را دریافت کنید، می توانید بورس تحصیلی کامل دیگری را دریافت نمایید؛ بنابراین ناامید نشوید.
  2. دانشگاه مناسب را انتخاب کنید
    باید در نظر بگیرید که آیا این دانشگاه مورد انتخاب، برای آینده حرفه ای شما می تواند مفید باشد یا خیر. بیشتر دانشگاه های محلی چین برنامه های انتقال را قبول نمی کنند. اگر تصور می کنید که انتقال دانشگاه پس از ورود به چین به راحتی انجام می شود باید به شما بگوییم که انتقال آسان نیست. اگر بودجه مناسب را در اختیار دارید، ابتدا باید دانشگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید، سپس سعی کنید بهترین بورسیه موجود را بدست آورید. برخی از بورس های تحصیلی ارائه شده توسط دولت محلی، دانشگاه و شرکت ممکن است به اندازه بورسیه دولت چین مزیت نداشته باشند. آن ها ممکن است شهریه را کامل یا جزئی تحت پوشش قرار دهند.
    به طور کلی، دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه های چین دشوارتر است. در ازای این سختی دانشجویان بین المللی از کیفیت آموزشی که در برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت می کنند قالبا راضی هستند. همانطور که تصور می کنید برای درخواست بورس تحصیلی باید با بسیاری از دانش آموزان با نمرات عالی رقابت کنید. دانشگاهی که دارای رتبه عالی و یا برنامه خوب زبان چینی باشد، لزوما به معنای آن نیست که می تواند یک محیط یادگیری مناسب برای دانشجویان بین المللی در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد فراهم کند. دانشجویان باید سعی کنند از متخصصان یا افرادی که قبلا برنامه را انجام داده اند مشاوره بگیرند.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در چین
شرایط بورسیه تحصیلی در چین

آموزش زبان چینی برای بورسیه تحصیلی چین

برنامه زبان چینی چیزی است که بسیار مورد توجه است. همانطور که متوجه شدید اغلب دانشگاه ها در چین دورس و امتحانات را به زبان چینی ارائه می کنند. بنابراین آموزش زبان چینی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در امر بورسیه شدن به آن توجه کنید. آموزش زبان چینی به نوعی یکی از الزامات برای شما به حساب می آید و خوب است که برای آن برنامه ریزی مناسب را از قبل انجام دهید.

شاید با خود بگویید چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن آموزش زبان چینی را شروع کنم و یا چه موسسه ای آموزش زبان چینی را به بهترین شکل ارائه می دهد. ما برای شما یک پیشنهاد استثنایی داریم و آن استفاده از آموزش زبان چینی وبسایت من و زبان است. وبسایت من و زبان به ارائه آموزش زبان چینی همراه با چندین زبان خارجی دیگر می پردازد. آموزش های ارائه شده از سوی من و زبان دارای کیفیت بالا و مفاهیم کاربردی هستند.

هر شخص متناسب با نیاز خود می تواند از این آموزش ها در سطوح مختلف بهره بگیرد. بنابراین اگر شما نیز جزو اشخاصی هستید که می خواهید از بورسیه تحصیلی کشور چین در هر نوعی استفاده نمایید، حتما آموزش زبان چینی من و زبان را بکار بگیرید و مطمئن باشید که خیلی زود به نتایج مورد انتظارتان خواهید رسید.

مراحل دریافت بورس تحصیلی دولت چین

در اکثر موارد، سفارت چین یا کنسولگری عمومی مرجع اعزام در کشور شما است. سفارت هر کشور جزئیات و مهلت درخواست ویژه خود را دارد. اطلاعات ممکن است هر سال به روز شود بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا باید با سفارت چین تماس بگیرید. در زیر مراحل اخذ بورسیه تحصیلی چین را برایتان فهرست کرده ایم.

  1. درخواست خود را به سفارت چین ارسال کنید.
  2. سفارت چین پس از بررسی کلیه مدارک مربوط به درخواست شما، نامه اعطای مجوز به کاندیدای واجد شرایط بورس تحصیلی دولت چین را صادر می کند. (متقاضی که در لیست کاندیداها قرار نگرفته باشد جزو موارد مورد بررسی قرار نخواهد گرفت).
  3. تماس با دانشگاه های چین که می خواهید با ارسال نامه و اعطای تقاضای نسبت به آن ها اقدام کنید. نامه پیش از پذیرش صادر می شود. نامه پیش پذیرش خود را به سفارت چین ارسال نمایید.
    توجه: نامه پیش پذیرش دانشگاه چینی موردی است که ضروری نیست. برنامه های تعیین شده با نامه پیش پذیرش برای مورد تأیید قرار گرفتن، مستقیم به دانشگاه های میزبان ارسال می شوند. متقاضیان بدون نامه پیش پذیرش، برای طی مراحل پذیرش به دانشگاه ها منتقل می شوند. برای متقاضیان دریافت نامه بدون پیش پذیرش، شورای بورسیه تحصیلی چین نمی تواند این اطمینان را بدهد که دانشگاه میزبان یکی از ترجیحات مراجعین خواهد بود، زیرا ظرفیت دانشگاه ها و صلاحیت متقاضیان نیز برای هر دانشگاه در نظر گرفته می شود.
  4. سفارت چین کلیه برنامه ها را برای بررسی نهایی به شورای بورس تحصیلی چین ارسال می کند.
  5. منتظر اطلاع از دریافت بورسیه باشید.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در چین
شرایط بورسیه تحصیلی در چین

نکات مهمی که باید برای بورسیه تحصیلی در چین بدانید

  1. شما شانس دریافت بورس تحصیلی را نمی دانید. هیچ کس نمی تواند تضمین کند که شما بورسیه تحصیلی دریافت خواهید کرد. با این حال، شما می توانید با مراجعه به دانشگاه های کم رقابت یا رشته های خاص، شانس خود را افزایش دهید.
  2. دانشجویان هنوز هم می توانند بورس تحصیلی دولت چین را بدون دریافت جوایز به کاندیدای واجد شرایط برای بورسیه دولت چین و نامه قبل از پذیرش دریافت کنند. برخی دانشگاه ها نامه پیش پذیرش را ارائه نمی دهند.
  3. نامه اعطایی به نامزد واجد شرایط بورس تحصیلی دولت چین، نمی تواند تضمین کند که شما بورسیه تحصیلی دریافت خواهید کرد.
  4. اگر می خواهید در دانشگاهی که برای دریافت پذیرش نسبت به آن اقدام نموده اید قبول شوید. باید حتما یک درخواست نامه و یا نامه قبولی دریافت کنید. اگر یکی از آن ها را دریافت نکنید، دیگر فرصتی برای پذیرش نخواهید داشت.
  5. نامه پیش پذیرش در برخی دانشگاه ها شرایط بسیار آسانی دارد.
  6. اگر هم اکنون در چین زندگی می کنید، می توانید درخواست دهید. شما باید تمام مواد درخواستی را به سفارت چین در کشور خود ارسال کنید.

همه نکات و مراحی که در این مقاله از من و زبان به آن ها پرداختیم مربوط به جدیدترین قوانین در سال 2020 برای شرایط بورسیه تحصیلی در چین هستند.

خوب است که مراحل درخواست بورس تحصیلی را خودتان انجام دهید. ممکن است برخی از افراد این روند را سخت و وقت گیر بدانند. اما سعی کنید که نهایت توانتان را در پیش بگیرید و در مورد نحوه رسیدن به بورسیه تحصیلی چین اطلاعات جامعی کسب کنید.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه انتخابی در چین به دانشگاه مراجعه کنید. آنجا می توانید از نزدیک همه موارد را مورد بررسی قرار دهید و در رابطه با شرایط حاکم بر آن دانشگاه تحقیقات لازم را به عمل بیاورید. در مورد دبیرستان های موجود در چین نیز همین امر صادق است و باید حتما پیش از بورسیه در دبیرستان های چین، بیشتر در مورد آن ها بدانید. با مراجعه به دبیرستان مورد نظرتان در چین کلیه شک و شبهه های خود را در این مورد برطرف می سازید. خوب است بدانید که بورسیه تحصیلی دولت چین در حال حاضر برای دانشجویان بین المللی برای درخواست بورسیه های CSC در دانشگاه های چین باز است.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در چین
شرایط بورسیه تحصیلی در چین

بورس های تحصیلی برای یادگیری زبان چینی در چین

بسیاری از خارجی ها مشغول گذراندن دوره های یادگیری زبان چینی در یک دانشگاه در چین هستند. این ایده بسیار عالی است که شما قبل از ورود به یک کشور مقصد، زبان آن کشور را مطالعه کنید. اگر قبلا آموزش زبان چینی را پشت سر نگذاشته اید ، امتحان کردن و دیدن اینکه آیا آن را دوست دارید یا دارای چه سطحی در آن هستید، ایده آل است. من و زبان به شما کمک می کند تا بتوانید این آموزش ها را در جهت درست پیگیری کنید.

سه بورس تحصیلی ذکر شده در ابتدای متن نشان می دهد که دانشجویان باید دوره زبان چینی را بپذیرند. بورسیه باعث می شود که شما بتوانید هزینه های مورد نیاز برای دانشگاه را پیش رو نداشته باشید. هزینه ها برای دانشجویان در هر مقطعی متفاوت می باشد و معمولا از آنجایی که چین به دلیل جمعیت زیاد، مهاجر پذیر نیست، ورود به این کشور حتی برای بورسیه شدن نیز شرایط محدود و سختی دارد. با این حال، می توانید شانس خود را برای بورس تحصیلی محک بزنید و از قبل مطالعه زبان چینی را در اولویت قرار داده باشید. امیدواریم که این مقاله جنبه های گوناگون بورسیه شدن در دانشگاه های چین را برای شما بازگو کرده باشد و بتواند برایتان مفید فایده واقع شود. برای هر گونه نیاز به زبان چینی تنها کافیست که به وبسایت من و زبان مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

  • آرش

    من قصد دارم چین تحصیل کنم، امکانش هست بیشتر راهنماییم کنید؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود
      شما برای یادگیری زبان چینی میتونید از سیستم آموزشی این سایت استفاده کنید و همینطور برای آشنایی با کشور چین مقالات دسته چینی رو در آدرس https://manozaban.ir/category/chinese/ مطالعه کنید.

      پاسخ
  • عشق چین

    من دوست دارم زبان چینی رو یادبگیرم و بورسیه بگیرم. شما نوشتار زبان چینی رو هم آموزش می دید؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما . در من و زبان خط سنتی چینی رو به شما نشون میدیم اما اساس آموزش زبان چینی من و زبان سیستم نگارشی پین یین (فرم لاتین حروف چینی) هست.

      پاسخ
  • میرزایی

    بعد از اینکه در کشور چین بورسیه شدیم باید مدارک خودمونو به زبان چینی ترجمه کنیم و به سفارت چین ارسال کنیم؟ اگر سطح A1 زبان چینی داشته باشیم کفایت می کنه؟

    پاسخ
    • مدیر

      درود بر شما در این باره ما اطلاعی نداریم و باید با سازمان های مهاجرتی گفنگو کنید.

      پاسخ
  • عاطفه

    بورسهcsc چجوری باید براش اقدام کنیم. مراحلش چیه؟

    پاسخ

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید