بهشت اروپا را بشناسید

حتما تا به حال عبارت بهشت اروپا را شنیده اید و از خود پرسیده ای که بهشت اروپا کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کشور آلمان به بشهت اروپا شهرت دارد. علت این امر هم آن است که آلمان اقتصاد قدرتمندی دارد و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. به همین جهت افرادی که در آلمان زندگی می کنند همواره در رفاه بوده و عده بسیاری از مهاجران، آلمان را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کنند.

در آلمان هزینه تحصیل رایگان و یا بسیار ناچیز است و از طرفی صادرات گسترده ای در این کشور صورت می گیرد. در میان کشورهای اروپایی آلمان به خاطر صنعتی بودن، حجم بالایی از صادرات را دارا می باشد. همین امر باعث شد که در سال 2010 آلمان به علت حجم بالای صادرات و تولیدات، 154 میلیارد یورو درآمد مازاد تجاری کسب کند.

آلمان با بکارگیری سیاست هوشمندانه، با کاهش محدودیت ها و آزاد گذاشتن بخش تولید قطعات، همچون اتومبیل سازی، توانست وحدت بیشتری میان خود و کشورهای همسایه به وجود بیاورد. همچنین با در اختیار داشتن مونتاژ نهایی و اقدام به نوآوری برای تولید توانست سود بالایی بدست بیاورد.

سیستم آموزشی پیشرفته یکی دیگر از مزیت های آلمانی هاست. بیکاری در فرهنگ آلمانی ها جایگاهی ندارد. بر اساس گفته کارشناسان، هماهنگی قابل توجهی میان تحصیلات جوانان و نیاز بازار برای کسب و کار وجود دارد و سیستم آموزشی با در نظرگرفتن تمام اولویت ها و نیازهای جامعه در حوزه های مختلف، اقدام به برنامه ریزی و جذب نیرو می کند.

نرخ بیکاری در کشور آلمان در طول 20 سال اخیر در پایین ترین میزان خود قرار داشته، و چیزی در حدود 7.1% می باشد. آلمان با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا می باشد. اما این پتانسیل جمعیتی در حال سقوط است. چرا که کاهش زاد و ولد و رشد منفی جمعیت، آلمان را به پیرترین جمعیت اروپا تبدیل نموده است. در حدود 17 میلیون نفر در آلمان بیش از 65 سال سن دارند که به گفته یکی از موسسات آماری در مقیاس ملی، این جمعیت تا سال 2030 نزدیک به 30 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

بهشت اروپا را بشناسید

برای مهاجرت به آلمان، بهشت اروپا چه کنیم؟

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید باید بگوییم که انتخاب بسیار خوبی داشته اید. اما پیش از مهاجرت به این کشور باید مواردی را دنبال کنید تا بتوانید مهاجرت دلنشینی به این کشور داشته باشید. احتمال دارد نخواهید به آلمان مهاجرت کنید و فقط بخواهید یک سفر به این کشور داشته باشید. اولین قدم برای سفر یا مهاجرت به آلمان، یادگیری زبان است.

اگر زبان آلمانی را بلد نباشید بسیاری از جذابیت‌های کشور آلمان را به خاطر نداشتن شناخت کافی و یا نداشتن زمان از دست خواهید داد. تنوع جاذبه‌های گردشگری آلمان به قدری زیاد است که برای هر فرد با هر سلیقه ‌ای که داشته باشد، جذاب و منحصر به فرد است. موسیقی و معماری‌ این کشور شما را مبهوت می کند.

پارک‌های زیبا با کاخ‌های مجلل، کلیساها و قلعه‌های قرون وسطایی هر چشمی را به خود خیره می سازد. بنابراین برای از دست ندادن زمان و استفاده از لحظه به لحظه سفر می بایست یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید. ممکن است ندانید که زبان آلمانی را به چه صورت و از کجا شروع کنید.

اما نگران نباشید امروزه وبسایت های آنلاین معتبر و مناسبی برای این کار به وجود آمده اند که یکی از بهترین های آنان وبسایت من و زبان است. من و زبان دارای آموزش آنلاین زبان آلمانی زیر نظر مدرسان فرهیخته و مسلط به این زبان است. شما با یادگیری آنلاین زبان آلمانی در وبسایت من و زبان می توانید به راحتی به کشور آلمان مهاجرت نموده و از زندگی بی دغدغه خود در این کشور لذت ببرید.

اطلاعاتی درباره آلمان که شاید نمی دانستید

شاید شما از علاقه مندان به خوردن یک فنجان قهوه در کافه‌ های زیرزمینی و تفریح در دهکده‌ های اروپایی باشید. آلمان همه این ها را در خود دارد و در واقع کشوری تاریخی با طبیعتی چهار فصل است که به آن سرزمین شاعران و اندیشمندان نیز گفته می ‌شود. مساحت آلمان بیش از 350 هزار کیلومتر مربع است.

آلمان پر جمیعت ‌ترین کشور اتحادیه اروپا بوده دارای تعداد بسیاری از دهکده ‌ها و روستاهای کوچک است. توریست‌ ها عاشق گشت و گذار در این دهکده ها هستند و با گذراندن وقت در آن ها قطعا لذت خواهند برد. بخش شمالی آلمان محل دریاچه‌ های رویایی و جنگل‌ های سبز این کشور است. رود راین نیز در جنوب آلمان کنار کوه ‌ها و تپه‌ها جاری می باشد. خوب است بدانید که بخشی از رود دانوب هم در آلمان قرار دارد.

شاید دلیل اینکه آلمان یکی از پرجمعیت ‌ترین کشورهای اروپایی است آن باشد که مهاجران غیرآلمانی زیادی به این کشور آمده اند. آلمان کشوری است که در دو جنگ جهانی اول و دوم شکست خورد ولی یکی از بهترین کشورهایی محسوب می ‌شود که توانسته است حتی از آسیب‌ های جنگ به عنوان جاذبه های توریستی بهره بگیرد.

اگر از دوستداران موسیقی هستید باید بگوییم که آلمان مقصد مناسبی برای شماست زیرا موسیقی‌ دان ها و متفکرانی همچون باخ، نیچه، گوته و شیلر نام آورانی از آلمان هستند. اگر هم عاشق ماشن و اتومبیل رانی هستید که باید بگوییم آلمان کشور اتومبیل هایی از جمله مرسدس بنز، پورشه و بی‌ ام ‌و می باشد.

بهشت اروپا را بشناسید

آلمان در یک نگاه کلی

خوب است که اطلاعات زیر را درباره آلمان بدانید تا اگر به این کشور مسافرت یا مهاجرت کردید بتوانید گلیم خود را از آب بالا بکشید و راحت باشید.

  • واحد پول: یورو
  • زبان رسمی مردم: آلمانی
  • کد کشور : 49+
  • ولتای برق شهری: 230 ولت
  • اختلاف ساعت آلمان با ایران: 2 ساعت و 30 دقیقه
  • دولت: جمهوری فدرال

با قوانین آلمان آشنا شوید

وقتی از قوانین آلمان صحبت به میان می آید، باید بگوییم که آداب و رسوم خاص مردم آلمان نیز در قوانین ورود پیدا کرده است. برای مثال در بعضی از ایالت ‌های آلمان ممکن به دلیل تمام کردن بنزین در اتوبان جریمه شوید. شاید هم اگر یک روز پیش از تولد کسی به او تبریک بگویید نامتعارف به حساب بیایید.

در هامبورگ روزهای یکشنبه روزهای سکوت است و سر ‌و ‌صدای شما در چنین روزی عواقب خواهد داشت. خوب است بدانید که خیلی از رستوران ‌ها و کافه‌ ها کارت‌ خوان ندارند و داشتن پول خرد در آلمان ضروری است. همچنین دانستن چند کلمه آلمانی مهم است چرا که آداب معاشرت حتی در حد سلام و خداحافظی برای آلمانی‌ ها اهمیت بسیاری دارد.

مردمی آلمان بسیار رک و جدی هستند، حتی خشک بودن و زیاد گرم نگرفتن هم یکی از خصوصیت‌های آن ها می باشد. آلمانی ها اختراعات مهمی از جمله اختراع ماشین حساب را در کارنامه خود دارند. آمار جرم و جنایت در آلمان بسیار پایین است و تنها فعالیت‌ های نازی ‌ها چهره آلمان را مکدر کرده است.

آلمان با همسایه ‌هایی همچون فرانسه، اتریش و بلژیک و… عضو منطقه شینگن است. بنابراین برای سفر به سفارت آلمان می ‌روید و در آنجا با توجه به مقصدتان ویزا می‌ گیرید. اگر برایتان همیشه سوال بوده چه معنایی در پرچم آلمان نهفته است باید به شما بگوییم که سه رنگ ملی این کشور به نوعی نماد «دموکراسی» هستند.

بهشت اروپا را بشناسید

زمان مناسب برای سفر به آلمان

آلمان یا همان بهشت اروپا مقصدی برای تمام طول سال است اما با توجه به نوع سفرتان می ‌توانید زمان مناسبی را در نظر بگیرید. با توجه به موارد زیر می توانید بهترین زمان سفر به آلمان را پیدا کنید. اگر به طبیعت علاقه دارید و قرار است در آلمان بیشتر وقت خود را در طبیعت و به دور از مکان‌ های مسقف بگذرانید، ماه می تا سپتامبر زمان مناسب برای سفر شماست.

اگر ترجیح می ‌دهید آلمان را همراه با تعداد زیادی گردشگر از سر تا سر جهان تجربه نکنید بهتر است بهار و پاییز به آلمان سفر کنید. مناظر منحصر به فرد و زیبایی در این فصول از سال در آلمان به وجود می آیند.
اگر به اسکی و ورش‌ های زمستانی علاقه مندید، بهتر است به یاد داشته باشید که دسامبر تا اواخر مارس بهترین زمان برای ‍پیست اسکی می باشد.

اگر عاشق فستیوال‌ ها هستید، ماه می، سپتامبر و یا ژوئن را انتخاب کنید. بسیاری از گردشگران در این زمان ها آلمان به آلمان می آیند و برخی از فستیوال‌ های مهم هم در این زمان ها آغاز می ‌شوند. حیف است به بهشت اروپا بروید و کارناوال‌ ها و جشن‌ های آلمان را از دست بدهید.

اگر می‌ خواهید رود راین را درحالی که آتش ‌بازی‌ های شب روی آن منعکس می ‌شود ببینید، زمان این جشنواره آخر هفته‌‌ های ماه می و سپتامبر است. همچنین کارناوالی هم به عنوان کارناوال فرهنگ ‌ها هر ساله در برلین به اجرا در می آید که هدف از آن، صلح و همزیستی میان فرهنگ ‌های مختلف می باشد. در زمان این کارناوال برلین پر از غذاهای خوشمزه، موسیقی، رقص، رژه و ارابه‌ های تزیین شده می ‌شود. زمان این کارناوال ۷ تا ۱۰ ژوئن می باشد.

در ماه فوریه ممکن است وقتی در خیابان‌ های برلین قدم می ‌زنید ناگهان ببینید ساختمان ‌ها و معماری ‌های نیمه قدیمی و نیمه مدرن این شهر دیگر در تاریکی شب پنهان نیستند. بلکه هر ساختمان بر روی خودش پارچه‌ ای نورانی از رنگ‌ ها و طرح‌ های شگفت‌ انگیز دارد و به این مراسم، «جشنواره نور برلین» می ‌گویند.

اگر شیفته جهان موسیقی هستید، باید بدانید در ماه سپتامبر در مونیخ قرار است برای شما اتفاقی مهم رخ بدهد. جشنواره ای ۱۶ تا ۱۸ روزه که در آن می ‌توانید اوج جذابیت های فرهنگی و موسیقی را تجربه کنید و از کنسرت هایی که در فضای باز اجرا می شود لذت ببرید و تا دلتان می خواهد نوشیدنی بخورید.

فصل پنجم جشنواره‌ای است که دیگر فقط در یک شهر به خصوص نیست. بلکه در اکثر شهرهای آلمان برگزار می‌‌شود. فستیوالی شش روزه از ۲۸ فوریه تا ۵ مارچ که در آن همه لباس ‌های رنگی با ماسک‌ های مختلف دارند. معروف ‌ترین کارناول مربوط به این مراسم کارناوال Oktoberfest در شهر کلن است. جشن اکتبر هم که گاهی در لیست دیدنی‌ های آلمان به چشم می خورد در مونیخ برگزار می‌ شود.

آموزش آنلاین زبان آلمانی به شیوه ای هدفمند

همانطور که همه می دانیم اساتید خوب زبان آلمانی در ایران انگشت شمارند و دسترسی به آن ها مشکل است. ممکن است هر فرد محدودیت های زمانی و مشغله های بی شماری در زندگی خود داشته باشد. تنها راه چاره برای حل این مسائل، استفاده از آموزش های آنلاین منابع و مراجع اینترنتی است. وبسایت من و زبان، آموزش زبان آلمانی را برای شما با آخرین متد روز دنیا ارائه می کند. برگزاری کلاس های آموزش آنلاین زبان آلمانی در من و زبان اعتماد به نفس شما را بالا می برد و به شما کمک می کند تا به راحتی به زبان آلمانی صحبت کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید