تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی

یادگیری زبان های خارجی

تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی | امروزه افراد به دنبال این هستند که با یادگیری مهارت های بیشتر شرایط زندگی خود را تغییر دهند. از جمله مهارت هایی که می تواند تا حد بسیار زیادی زندگی شما را دستخوش تغییرات مثبت کند یادگیری زبان خارجی می ‌باشد. در واقع شما با یادگیری زبان های خارجی می‌توانید جایگاه رفیع تری در جامعه را به خود اختصاص دهید و فرصت های شغلی پیش روی خودتان را تا حد چشمگیری افزایش دهید. در نظر داشته باشید که شغل شما تا حد بسیار زیادی تاثیر مستقیمی در شکل گیری شخصیت شما دارد بنابراین اگر بتوانید موقعیت شغلی مناسبی را از آن خود کنید قطعا خواهید توانست به رشد شخصیتی خود نیز کمک کنید. در ادامه به نقش یادگیری زبان های خارجی و تاثیر شگرفی که می تواند بر موقعیت شغلی شما در اجتماع داشته باشد خواهیم پرداخت.

 

 

جالب است بدانید که یادگیری زبان های خارجی تا حد بسیار زیادی تاثیر چشمگیری بر روی شخصیت شما و البته موقعیت اجتماعی تان خواهد داشت. با یادگیری یک زبان جدید خواهید توانست انگیزه خود را در زندگی افزایش دهید و از این طریق تلاش بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت های کاری بهتر انجام دهید. در نظر داشته باشید که موقعیت های شما در اجتماع می تواند تاثیر بسزایی در رضایت شما از عملکرد تان داشته باشد. برای مثال هنگامی که بتوانید با توسعه مهارت های تان در سمت شغلی خوبی فعالیت کنید نسبت به عملکرد خود احساس رضایت خواهید کرد و این احساس رضایت درونی منجر به ایجاد حس شادی در شما خواهد شد و شادی همان چیزی است که هر فرد در زندگی به دنبال آن می باشد. مادامی که شما از خود و عملکرد تان رضایت داشته باشید حس شادی را نیز با خود همراه خواهید داشت و این همان چیزی است که می تواند به زندگی شما معنی دهد.

این حقیقت انکار ناپذیر است که انسان ها موجوداتی اجتماعی می باشند که همواره به دنبال برقراری ارتباط با دیگران هستند و قطعاً ایجاد روابط گسترده تر و تعامل با افراد بیشتر از فرهنگ های متفاوت، می تواند برای افراد زیادی امری جذاب باشد اما لازمه این اتفاق یادگیری یک زبان خارجی می باشد. هنگامی که شما بتوانید یادگیری یک زبان خارجی را از سر بگیرید و بر آن تسلط پیدا کنید قطعا خواهید توانست محدوده افرادی که با آن ها در حال تعامل هستید را گسترش دهید و با انسان‌های بیشتری در اقصی نقاط این کره خاکی ارتباط برقرار کنید. در واقع امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، جهان کوچک تر از آن چیزی شده که بخواهید فکرش را بکنید. برای اینکه بخواهید با انسان هایی در آن سر دنیا ارتباط برقرار کنید لزومی نیست کیلومترها فاصله طی کنید تا به خواسته خود برسید، تنها می توانید با اتصال به اینترنت با هر شخصی در هر کجای جهان ارتباط برقرار کنید و همانطور که گفتیم تنها کافیست به یادگیری یک زبان خارجی روی بیاورید.

 

تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی
تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی

در واقع بهتر است به خاطر بسپارید که برقراری ارتباط با دیگران از جمله مهمترین اصولی است که بهتر است از آن غافل نشوید. در واقع زندگی اجتماعی تا حد بسیار زیادی از طریق معاشرت با دیگران و زبان و ارتباط سازنده به وجود می آید. به بیانی دیگر بخش خارجی زندگی انسان ها رابطه مستقیمی با تعامل با دیگران دارد. از این طریق است که می‌توان نیازهای بسیاری از جمله عاطفی، مالی و حتی نیاز به حس امنیت را با کمک حضور دیگران تامین کرد. منزوی بودن و دور شدن از روابط اجتماعی می‌تواند تاثیرات مخربی برای روی سلامت جسم و حتی روحی افراد داشته باشد. با توجه به آنچه گفته شد تا حدودی در جریان نقشی که روابط گسترده می تواند بر روی زندگی ما داشته باشد قرار گرفتیم اما به خاطر بسپارید که لازمه برقراری ارتباط با دیگران و تعامل سازنده، علم به یک زبان مشترک است.

هنگامی که شما بتوانید با افرادی که زبانی متفاوت از شما دارند ارتباط برقرار کنید از طرفی می توانید شاهد پیشرفت چشمگیری در مهارت های زبانی خود باشید همچنین خواهید توانست خود را در موقعیتی قرار دهید که می توانید با افراد دیگر با شرایط زندگی متفاوت و البته فرهنگی مجزا از خودتان در تعامل باشید.

یکی از روش هایی که برای ایجاد تنوع در جهان بینی افراد وجود دارد، سفر کردن است. سفر به شما این شانس را می دهد که بتوانید تجارب بسیار زیادی کسب کنید، تجاربی که چه بسا برای کسب آن ها به مدت ها زمان نیاز داشته باشید اما از این طریق تنها در یک برهه زمانی کوتاه، می توانید اطلاعات بسیار زیادی را به آنچه از زندگی فهمیده اید اضافه کنید. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد که از طریق سفر، نگرش، بینش و باورهای خود را تغییر دهید با یادگیری یک زبان خارجی و برقراری ارتباط با افرادی که جهان مجازی برای شما فراهم کرده است، می توانید دایره دوستان خود را وسعت بخشیده و از این طریق طرز نگاه تان به زندگی را تغییر دهید. تغییرات سازنده ای که چه بسا ممکن است مسیر شما را برای ادامه زندگی دستخوش اتفاقات مثبت کند. از این طریق است که می‌توانید قدرت بیشتری برای درک دیدگاه متفاوت افراد پیدا کنید.

افرادی که مهارت های زبانی خود را گسترش داده باشند و زبان دومی را را آموخته باشند قابلیت بیشتری برای برقراری ارتباط شفاف و سازنده با دیگران خواهند داشت. به بیانی دیگر علم به یک زبان دوم می تواند به شما کمک کند تا در برقراری ارتباطات به فردی توانمند تبدیل شوید.

تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی
تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی

نلسون ماندلا نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که از طرفداران سازمان‌های فعال اجتماعی و حقوق بشر بوده است. وی در جایی بیان کرده است که اگر با کسی به زبانی حرف بزنید که می داند در خاطرش خواهد ماند، اما اگر بتوانید با زبان خودش با وی صحبت کنید در قلبش می ماند. این دقیقا همان چیزی است که سطح ارتباطات شما را تا حد بسیار وسیعی عمق خواهد بخشید. در واقع برقراری ارتباط با افراد با زبان بومی شان آن ها را در موقعیت امنی قرار می‌دهد که منجر به تقویت ارتباط شما خواهد شد.

جالب است بدانید که یادگیری زبانی جدید باعث می شود که مهارت شما در زبان مادری تان نیز تا حد بسیار زیادی پیشرفت کند. با توجه به این امر که تمامی انسان ها زبان مادری خود را از طریق مشاهده و گوش دادن آموخته اند ممکن است که از بسیاری از قواعد آن غافل باشند، اما زمانی که شما به یادگیری یک زبان جدید روی بیاورید در بعضی مواقع به منظور درک بهتر دستور زبان، شاید نیاز باشد به قواعد زبان مادری خود و نحوه ساخت آن ها نیز توجه کنید تا بتوانید به درک بیشتری از تفاوت ها و شباهت های موجود در بین دو زبان برسید.

یادگیری یک زبان جدید علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند در شکل ارتباطات تان تغییر ایجاد کنید از طرف شما را قادر می‌کند تا به آگاهی فرهنگی بالاتری نیز دسترسی پیدا کنید.

افرادی که در طول زندگی شان به یادگیری زبان های جدیدی روی می آورند در مقایسه با دیگران از اعتماد به نفس و البته خود آگاهی بیشتری برخوردار خواهند شد. علت این امر را می‌توان در این دانست که همزمان با یادگیری یک زبان جدید شما حس رضایتی نسبت به آنچه در حال یاد گرفتن آن هستید پیدا خواهد کرد . این احساس رضایت باعث می شود که انرژی بیشتری را صرف یادگیری مهارت مورد نظر کنید و میل تان برای پیشرفت افزایش پیدا کند. از طرفی همانطور که گفته شد با توجه به اینکه یادگیری زبان های جدید منجر به شکل‌گیری روابط گسترده می‌شود و تعاملات اجتماعی بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت، در نتیجه باعث می شود که اعتماد به نفس تان نیز افزایش پیدا کند.

تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی
تاثیرات اجتماعی یادگیری زبان های خارجی

هنگامی که شما موفق به برقراری ارتباط با افراد بیشتری شوید و روابط دوستانه خود را با دیگران وسعت بخشید قطعاً به شناخت بیشتری از خودتان نیز خواهید رسید. این خودآگاهی باعث می شود که افراد در طول زندگی شان موفق تر عمل کنند و تصمیمات بهتری را اخذ کنند.
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، یکی از مهمترین فوایدی که یادگیری یک زبان خارجی می تواند برای افراد داشته باشد این است که نیاز به حضور افرادی که به زبان های متفاوتی تسلط داشته باشند در جای جای اجتماع احساس می شود، بنابراین هنگامی که شما بتوانید این مهارت را کسب کنید شانس خود را برای حضور در موقعیت های شغلی بهتر با پرستیژ بالاتر افزایش خواهید داد.

با توجه به آنچه مطالعه فرمودید نمی توان از مزایایی که یادگیری یک زبان خارجی بر روی زندگی شخصی و البته اجتماعی افراد دارد غافل شد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید اما زمان کافی برای حضور در کلاس های آموزشی را ندارید به شما این مژده را می دهیم که در سایت من و زبان می توانید به صورت مجازی به یادگیری زبان موردنظر خود بپردازید. در سایت من و زبان پکیج های آموزشی ۶ زبان زنده دنیا موجود است و شما می توانید پکیج مورد نظر خود را انتخاب کرده و در هر زمان و هر مکانی به آموزش خود بپردازید. همچنین از دیگر مزایای یادگیری زبان با من و زبان این است که امکان پشتیبانی ۲۴ ساعته از این سایت موجود می باشد و شما می توانید تمامی اشکالات و یا سوالات احتمالی خود را در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان ما در میان بگذارید. همین الان از سایت من و زبان دیدن کنید و پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید