یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان

در این مقاله قصد داریم که به اهمیت آموزش زبان آلمانی برای تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان بپردازیم. برای اشاره کردن به اهمیت این مسئله در ابتدا به توضیح علم روانشناسی پرداختیم و بعد از آن به تاریخچه علم روانشناسی در آلمان پرداخته ایم. همچنین به مزایای کار در آلمان و مهاجرت به این کشور پرداخته و شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت این کشور را مورد بررسی قرار داده ایم ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روانشناسی چیست؟

همانگونه که از نام این عبارت پیداست روانشناسی علمی است که به کمک روش های علمی به مطالعه و تحقیق در خصوص روان و ذهن افراد، فرآیند ذهنی شان و در نهایت رفتاری که از خود بروز می دهند، می‌پردازد. به خاطر داشته باشید که منظور از رفتار کلیه اعمال و حرکاتی است که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از افراد دیده می‌شود و اما منظور از فرآیندهای روانی کمی پیچیده تر بوده و به ادراک، احساس، هوش هیجانی، شخصیت، انگیزه های فردی و همچنین اندیشه آدمیان بر می گردد.

شروع تحقیقات روانشناختی به صورت آکادمیک به  اواخر قرن ۱۷ و البته اوایل قرن هجدهم بر می گردد و می توان گفت کلیه تحقیقات و مطالعاتی که به صورت آکادمیک صورت گرفته است از حدود ۱۵۰ سال پیش به طور رسمی آغاز شده است.

البته فراموش نکنید که مباحثی که در خصوص ذهن و آگاهی وجود دارد از  قرن ها پیش مورد توجه متفکران قرار گرفت و با توجه به آثاری که از یونان باستان و فیلسوفانی همچون افلاطون، سقراط و ارسطو در دست است به این نتیجه می توان رسید که بررسی ذهن و آگاهی پیشینه ای بس طولانی دارد.

با توجه به رویکردهای مختلفی که در علم روانشناسی موجود است تعاریف متفاوتی نیز می‌توان برای این علم ازائه داد. برای مثال از زمانی که رفتارگرایی از آغاز عصر حاضر به این علم اضافه شده اتفاقات و پدیده های قابل اندازه گیری عینی نیز به تعریف این علم اضافه شد.  در حال حاضر روانشناسان  به مطالعه عینی رفتار مراجعه کنندگان پرداخته و از طرفی با بالا بردن فهم و درک خود از فرآیند ذهنی مراجعان بر اساس داده‌های عصب شناسی و روانشناختی تلاش در بهبود روند درمان می کنند.
علم روانشناسی دارای زیرشاخه های فراوانی است که از این میان می‌توان به روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، مشاوره، روانشناسی تربیتی، روانشناسی تجربی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی فرهنگی اشاره کرد.

 

یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان
یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان

تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان

یکی از کشورهای بسیار محبوب برای تحصیل در رشته روانشناسی و یا مشغول شدن در این حرفه کشور آلمان می باشند. عوامل بیشماری به موفقیت این رشته در این کشورکمک کرده است که از این میان می‌توان به دانشگاه های کم هزینه و یا تحصیل رایگان، اساتید توانمند در این زمینه و همچنین هزینه زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد، علاوه بر این برخی از دانشگاه های آلمان در رتبه های برتر جهانی دسته بندی می شوند و این خود به محبوبیت آلمان برای ادامه تحصیل در این رشته کمک شایانی کرده است.

آلمان

آلمان کشوری در قاره اروپا می ‌باشد. پایتخت آن برلین است. این کشور از شمال به دریای شمال، دریای بالتیک و دانمارک، از شرق به جمهوری چک و لهستان، از جنوب به سوئیس و اتریش و از غرب با بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. مساحت این کشور ۳۵۷ هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود ۸۲ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.

نظام سیاسی این کشور جمهوری فدرال دموکراتیک بوده و دارای ۱۶ ایالت است  که هر کدام می توانند به صورتی مستقل عمل کنند. هم اکنون این کشور در بین اتحادیه اروپا به عنوان ثروتمند ترین عضو شناخته می شود و پول رایج در این کشور یورو می باشد. از جمله شهرهای معروف و بزرگ کشور آلمان می توان به برلین، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت اشاره کرد.

جمهوری فدرال آلمان هم اکنون از جمله اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج به علاوه یک می باشد و البته از جمله بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

نکته قابل توجه این است که زبان رسمی این کشور آلمانی بوده و حدود ۹۵ درصد از ساکنان این کشور به این زبان صحبت می کنند.  دو گویش رایج در این کشور آلمانی معیار و زبان آلمانی پایین می باشد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است که مهارت خود را در استفاده از زبان آلمانی تقویت کنید و برای این امر برنامه های مشخصی را دنبال کنید.

چنانچه وقت کافی برای رفتن به کلاس های حضوری آموزش زبان آلمانی را ندارید هیچ جای نگرانی نیست! پیشنهاد ما به شما بازدید از سایت آموزش زبان آنلاین “من و زبان” می باشد. این سایت به همت کارشناسان مجرب در امر آموزش زبان توانسته است که به آموزش شش زبان زنده دنیا بپردازند. تکنیک هایی که در پکیج های آموزش زبان سایت “من و زبان” استفاده شده است کاملا استاندارد بوده و به شما این شانس را می دهد که با تلاش و پشتکار خودتان در زمانی معقول، زبان آلمانی را فرا بگیرید.

 

یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان
یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان

مهاجرت و کار در آلمان

در سال های اخیر کشور آلمان با توجه به این که با کمبود نیروی کار روبرو شده است از این رو اقدام به جذب نیروی کار کرده است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را در سر دارند با توجه به این مسئله که زبان رسمی مردم این کشور آلمانی می باشد بایستی به خاطر بسپارند که برای فعالیت و ورود به بازار کار نیاز به دانستن این زبان دارند،  بنابراین با درک اهمیت این مسئله بهتر است که هرچه زودتر یادگیری خود را شروع کنید.

آنچه همواره افراد را به مهاجرت به این کشور ترغیب می‌کند نرخ پایین بیکاری می باشد. در سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری در کشور آلمان حدود ۴ درصد بوده که خود از مهم ترین دلایل جذب نیروی کار به کشور آلمان می باشد.

روانشناسی تجربی در آلمان در سال ۱۸۷۹ یعنی  دقیقا زمانی که ویلهم وونت اقدام به بازگشایی اولین آزمایشگاه رسمی روانشناسی کرد برمی گردد. از طرفی شهرت وونت  به خاطر بنیان گذاری روانشناسی علمی است. توجه وی بیشتر معطوف به آگاهی و هوشیاری بوده و وونت به عنوان یک روانشناس تجربی نقش بسزایی در بنیان گذاری این علم جدید داشته است.همینطور که می بینید کشور آلمان پیشینه قدیمی در شناخت علم روانشناسی دارد و افرادی که به دنبال کسب تجربه و یا تحصیل در این رشته هستند می توانند آلمان را اتخاب کنند.

افرادی که قصد دارند در رشته روانشناسی به تحصیل مشغول شود و یا روانشناسانی که می خواهند در مدارج بالاتر ادامه تحصیل دهند جالب است بدانند که دانشگاه های کشور آلمان در رشته روانشناسی رتبه بسیار خوبی را در رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده‌اند. ‏ شرط اصلی تحصیل در تمامی این دانشگاه ها تسلط به زبان آلمانی می‌باشد، بنابراین چنانچه از جمله اهدافتان این است که به کشور آلمان مهاجرت کرده و در دانشگاه‌های برتر آن ادامه تحصیل دهید و بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوید بهتر است که به دنبال برنامه ای مشخص برای یادگیری زبان آلمانی باشید.

نگران نباشید یادگیری زبان آلمانی آن قدرها که فکر می‌کنید دشوار نیست، مخصوصاً برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. یادگیری این زبان می‌تواند بسیار شیرین و دلپذیر باشد. اگر تنها مانع شما برای یادگیری زبان آلمانی هزینه بالای حضور در کلاس های آموزشی است، خبری خوش برای شما داریم: پکیج های آموزش زبان آلمانی در ” سایت من و زبان ” با هزینه مقرون به صرفه ای می تواند در در اختیار شما قرار بگیرد و شما  شانس این را خواهید داشت که در هر زمان و هر مکانی به یادگیری مشغول شوید و دانش خود را در استفاده از زبان آلمانی گسترش دهید.

از جمله دانشگاه های روانشناسی در کشور آلمان می توان به  تحصیل در دانشگاه JACOBS و RUHR اشاره کرد.

دانشگاه JACOBS از بالاترین استانداردها در امر آموزش برخوردار می باشد. از جمله مزایای مثبت این دانشگاه تعامل بالای استاد و دانشجو و همچنین برنامه های درسی چالش برانگیزش می باشد. در این دانشگاه افراد می توانند که با علم روانشناختی و عصب شناسی و همچنین جنبه های مختلف عملکردی و ساختاری آشنا شوند. در حال حاضر تعداد ۳۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند. هیئت علمی های این دانشگاه از یک پروفسور کامل و ۴ استادیار تشکیل می شود.

دانشگاه MANNHEIM از برجسته ترین و بهترین موسسات آموزشی در آلمان می باشد که تمرکز اصلی آن بر روی موضوعات تحقیقاتی روان شناسی اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی می باشد. در این دانشگاه برنامه های آموزشی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. علاوه بر این دانشگاه Dresden از معدود دانشگاه‌هایی می باشد که در بخش روانشناسی در تمامی زوایا بسیار قوی می باشد.

 

یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان
یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان

تحصیل روانشناسی در دانشگاه CHEMNITZ

از جمله ویژگی های اصلی تحصیل در دانشگاه CHEMNITZ می توان به یادگیری با تحقیق اشاره کرد. روانشناسی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان است. فعالیت پژوهشی این دانشگاه از جمله بخش های فعال و موفق روانشناسی در آلمان می باشد. دانشگاه CHEMNITZ در دوره های چهار ساله لیسانس دو زمینه ممکن برای تحصیل و تمرکز را ارائه می دهد: ” کار و سلامت ” و ” روانشناسی بالینی عصب “. دانشجویانی که با پایه های اصولی روانشناختی و روش شناسی در دانشگاه ULM آشنا می شوند، مرور کلی بر زمینه های مختلف کاربردی خواهند داشت. دوره های کاربردی این دانشگاه ها در زمینه های روانشناسی آموزشی، روانشناسی سازمانی و روانشناسی بالینی است.

تحصیل در رشته روانشناسی

به منظور تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه آلمان بایستی که سطح c1  را در زبان آلمانی داشته باشید بدین ترتیب خواهید توانست که به منظور تحصیل در رشته روانشناسی درخواست خود را ارائه دهید. علاوه بر این، تسلط به زبان انگلیسی نیز می تواند به شما در این مسیر کمک شایانی کند، با توجه به اینکه دانشگاه های آلمان دارای فضای بین المللی هستند شما از طریق زبان انگلیسی نیز می توانید با دیگران تعامل برقرار کرده و در پروژه های تحقیقاتی فعالیت کنید. خبر خوش این است که در سایت ” من و زبان” پکیج های آموزش زبان انگلیسی نیز موجود می باشد و شما می توانید به صورت همزمان مهارت خود را در دو زبان زنده دنیا توسعه بخشید.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در آلمان

باید گفت که آلمان یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی است. علاوه بر محبوبیت و مزایایی از جمله تحصیل رایگان یا با هزینه کم و هزینه زندگی مقرون به صرفه ، برخی از دانشگاه های آلمان در رشته روانشناسی جز رنکینگ های جهانی قرار دارند.

همانطور که می بینید چه بخواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید و در رشته روانشناسی به تحصیل پرداخته و یا مشغول به کار شوید، تسلط به زبان آلمانی از جمله ملزومات شروع این پروسه می باشد، بنابراین وقت را از دست ندهید و از سایت من و زبان دیدن کنید. پکیج های آموزش زبان آنلاین “من و زبان” با استفاده از علوم و تکنیک روز  ما امکان یادگیری را برای شما در هر شرایطی فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید