2 غول آزمون های زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی از مهم ترین و پر کاربردترین زبان های خارجی خصوصا در اروپا است. این زبان با در اختیار داشتن بیش از 95 میلیون گویش ور در اروپا، پر گویش ترین زبان اتحادیه اروپا می باشد. در سال های اخیر، با توجه به کاربرد و اهمیت زبان آلمانی در امور مختلف، این زبان محبوبیت خاصی بین مردم در کشور های مختلف پیدا کرده است و از این رو، روز به روز به تعداد متقاضیان یادگیری آن افزوده می شود. یکی از دغدغه های زبان آموزان در یادگیری زبان، شرکت در آزمون های این زبان و کسب نمره قبولی از آن ها است. بسیاری از شما ممکن است اطلاع چندانی از آزمون های زبان آلمانی، شرایط شرکت در آن ها و جزئیات آن ها ندانید. در این مقاله قصد داریم نگاهی به آزمون های زبان آلمانی انداخته و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.
2 غول آزمون های زبان آلمانی
2 غول آزمون های زبان آلمانی

چرا زبان آلمانی مهم است؟

پیش از معرفی مهم ترین آزمون های زبان آلمانی، لازم است توضیحات مختصری از اهمیت این زبان و محبوبیت بالای آن بین مردم صحبت کنیم. تخمین زده می شود تعداد افرادی که زبان آلمانی را به عنوان زبان مادری و زبان اصلی خود به کار می برند در حدود 95 الی 100 میلیون نفر می باشند. همچنین در حدود 15 الی 25 میلیون نفر نیز آن را به عنوان زبان دوم خود فرا گرفته و به آن صحبت می کنند. علاوه بر این ها، در حدود 80 الی 100 میلیون نفر نیز در دنیا، در حال فراگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی هستند. از این رو می توان گفت تعداد گویش وران این زبان در دنیا بین 190 الی 220 میلیون نفر می باشد.

زبان آلمانی همچنین جایگاه بسیار ویژه ای در علم و دانش در اختیار دارد به گونه ای که این زبان دومین زبان اسناد علمی پس از انگلیسی است. آلمان پس از ایالات متحده آمریکا و انگلستان، دارای بیشترین تعداد دانشجویان خارجی بوده و بسیاری از این دانشجویان برای ادامه تحصیل یا زندگی در آلمان یا سایر کشورهای آلمانی زبان، این زبان مهم را فرا می گیرند. از این روز زبان آلمانی جایگاه بسیار ویژه ای در کرسی های علمی پژوهشی در دنیا در اختیار دارد به طوری که گفته می شود در حدود 10 درصد کل کتاب هایی که در دنیا منتشر می شوند، به زبان آلمانی است. با توجه به این محبوبیت رو به رشد، آزمون های مختلفی نیز برای ارزیابی دانش و مهارت زبان آموزان آلمانی توسط موسسات و سازمان های مختلف این کشور فراهم شده است. در ادامه 2 مورد از مهم ترین آزمون های زبان آلمانی را بررسی می نماییم.

آزمون های زبان آلمانی

همان طور که ممکن است بدانید، بسیاری از متقاضیان یادگیری زبان آلمانی، با اهدافی مانند مهاجرت کاری، مهاجرت برای ادامه زندگی، ادامه تحصیل، مسافرت و … به یادگیری زبان آلمانی می پردازند. افرادی که قصد اقامت در آلمان یا کشورهای آلمانی زبان دیگر همانند اتریش را دارند، می بایست توانایی و مهارت زبانی خود را ثابت کنند که این مهم از طریق شرکت در آزمون های زبان آلمانی صورت می گیرد.

2 غول آزمون های زبان آلمانی
2 غول آزمون های زبان آلمانی

افرادی که نمره قابل قبولی در این آزمون ها کسب کنند می توانند به راحتی به این کشور مهاجرت کنند و نیازی به شرکت در کلاس های زبان آلمانی ندارند. همان طور که گفته شد، آزمون های مختلفی برای ارزیابی مهارت ها و دانش زبان آموزان آلمانی وجود دارد که از میان آن ها آزمون های گوته Goethe-Zertifikat و تست داف TestDaf از جمله مهم ترین آزمون های زبان آلمانی برای ارزیابی دانش زبان آموزان می باشند. با من و زبان همراه باشید تا در ادامه با این دو آزمون بیشتر آشنا شویم.

  • آزمون گوته Goethe-Zertifikat

اگر بخواهیم بین آزمون های زبان آلمانی یک مورد را به عنوان بهترین و کامل ترین آزمون انتخاب کنیم، این آزمون، آزمون گوته خواهد بود. انستیتو گوته یک موسسه فرهنگی آموزشی و سازمان غیرانتفاعی است که در سال 1925 با هدف گسترش زبان و فرهنگ آلمانی در بیرون از مرزهای آلمان تاسیس شد. موسسه گوته هم اکنون در حدود 130 مرکز در خارج از آلمان در اختیار دارد که به فعالیت های فرهنگی-آموزشی حول زبان آلمانی می پردازند. این آزمون 6 سطح دارد که از A1 تا C2 نامگذاری شده اند. A1 سطح مبتدی است و پس از آن A2، سپس سطح متوسطه یعنی B1 و B2 و پس از آن C1 و C2 هستند. مدرک گوته بسیار معتبر بوده و مورد تایید سفارت آلمان، دانشگاه های این کشور و کشورهای آلمانی زبان، شرکت ها، موسسات و ارگان های مختلف آلمانی می باشد.

جالب است بدانید ایران، جز 5 کشور اول جهان از نظر تعداد آزمون های برگزاری شده گوته و تعداد زبان آموزان آلمانی می باشد. این موضوع نشان دهنده محبوبیت این زبان و رشد بالای آن میان مردم ایران و اهمیت این آزمون دارد. در آزمون گوته مهارت های متقاضیان در 4 بخش شنیداری، نگارشی، درک مطلب و مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته و نمره ای به آن ها اختصاص داده می شود که برای قبولی می بایست بیش از 60 درصد نمره کل را کسب کنند.

یکی از ملزومات اخذ ویزای سفارت آلمان، در اختیار داشتن مدرک زبان گوته است. این مدرک بیشتر در میان دانشجویان و افرادی که به قصد ادامه تحصیل، کار و یا زندگی در آلمان اقدام می کنند محبوبیت داشته و از درجه اعتبار بالایی نیز برخوردار است. در حال حاضر این آزمون توسط موسسه گوته نماینده رسمی موسسه گوته آلمان در ایران برگزار می شود.

 

 

  • آزمون تست داف TestDaf

تست داف نیز یکی دیگر از آزمون های مهم زبان آلمانی می باشد که هر ساله افراد بسیاری در دنیا برای ارزیابی دانش زبانی خود و اخذ مدرک، در آن شرکت می کنند. این آزمون توسط موسسه گوته برگزار شده و برای داوطلبان خارجی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت های علمی پژوهشی به آلمان دارند طراحی شده است. این آزمون در بیش از 80 کشور در مراکز متعدد برگزار شده و نمره بندی آن در سه دسته تست داف 5، تست داف 4 و تست داف 3 تقسیم بندی می شود.

زبان آموزانی که بتوانند تست داف 4 دریافت کنند، بدون هیچ مشکل و نیاز به شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به کار شوند. این آزمون نیز همانند بسیاری از آزمون های دیگر، از 4 قسمت تشکیل شده است که در آن ها مهارت خواندن و درک مطلب، نگارش، شنیداری و شفاهی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت نیز نمره ای به زبان آموزان داده می شود.

تمامی افرادی که مایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان باشند، می بایست بنابر قوانین موجود در این کشور، برای اثبات توانایی های خود در زبان آلمانی، مدرک آزمون تست داف را ارائه دهند. این آزمون همچنین می تواند برای افراد تحصیل کرده ای که قصد اثبات سطح زبان آلمانی خود را دارند یا افرادی که برای اشتغال به کار، نیازمند ارائه مدارک برای اثبات سطح زبان آلمانی خود هستند، مفید واقع شود.

 

2 غول آزمون های زبان آلمانی
2 غول آزمون های زبان آلمانی

تست داف مزایای بسیاری داشته دارد که در ادامه با مهم ترین آن ها آشنا خواهیم شد. مدرک تست داف مادام العمر بوده و از اعتبار نامحدودی برخوردار است. برای تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی-پژوهشی آلمان و سایر کشورهای آلمانی زبان، مدرک تست داف مورد تایید بوده و از اعتبار بالایی برخوردار است. از جایی که بیشتر افراد به منظور ادامه تحصیل و با اهداف علمی در این آزمون شرکت می کنند، سوالات این آزمون دانشگاهی، علمی و مرتبط با این حوزه ها و موارد است. همچنین در تست داف، جزئیات نمره زبان آموزان به تفکیک بخش قابل مشاهده و بررسی بوده و این موضوع می تواند جزئیاتی از نقاط قوت و ضعف زبان آموزان به آن ها ارائه دهد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، زبان آلمانی یکی از زبان های محبوب بین ایرانیان بوده و هر ساله نیز بر محبوبیت آن افزوده می شود. با توجه به اینکه آلمان و برخی کشورهای آلمانی زبان دیگر همچون اتریش از جمله کشورهای توسعه یافته بوده و از سیستم های آموزشی نوین و قوی برخوردار می باشند، هر ساله افراد زیادی به قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها معتبر و با کیفیت این کشورها به دنیال مهاجرت می باشند. مهاجرت به این کشورها نیازمند یادگیری زبان آلمانی و شرکت در آزمون های زبان آلمانی است. علاوه بر این مورد، این کشورها از جمله مهم ترین مقاصد مهاجرتی برای کار و ادامه زندگی می باشند که یکی از ملزومات آن، در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر است.
برای شرکت در آزمون های مهم زبان آلمانی همچون گوته و تست داف، می بایست ابتدا در برنامه های مختلف آموزش زبان آلمانی شرکت کرده و به یادگیری این زبان مهم بپردازید. من و زبان جایی است که می توانید به یادگیری آنلاین زبان آلمانی و 5 زبان زنده دیگر اقدام کرده و آن ها را فرا بگیرید. در من و زبان دوره های مختلفی در آموزش زبان آلمانی وجود دارد که می توانید در آن ها شرکت کرده و دانش زبان آلمانی خود را تقویت کنید. از مزایای اصلی این دوره ها می توان به آنلاین بودن آن ها اشاره کرد. یعنی شما بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی و کاملا آنلاین می توانید به محتوای آموزشی خود دسترسی داشته و به یادگیری آنلاین زبان آلمانی بپردازید.
ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید