با برنامه ریزی یادگیری زبان آلمانی را آغاز کنید

یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی

یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی | اگر کمی به اطراف تان نگاه کنید، آگهی های داخل روزنامه یا خیابان را ببینید، متوجه می شوید که زبان آلمانی هم تاحدودی مانند انگلیسی به یک زبان پرطرفدار و پرکاربرد تبدیل شده و کلاس های مختلفی در سطح شهر وجود دارد که به آموزش زبان آلمانی می پردازند. این نشان می دهد که تعداد علاقمندان به زبان آلمانی روز به روز در حال افزایش است.

اما هر فردی که یادگیری آلمانی را آغاز می کند هدف متفاوتی دارد. برخی به دلیل علاقه و برخی بر دلیل نیاز؛ به عنوان مثال فرض کنید که شخصی قصد دارد در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور ادامه تحصیل بدهد و یا در نظر دارد که برای کار یا حتی اقامت دائم به آلمان برود، در این صورت کاملا واضح است که توانایی صحبت کردن به زبان رسمی این کشور از ضروریات است. بسیاری از افراد فکر می کنند که با توجه به بین المللی بودن انگلیسی با تسلط بر آن دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت اما موضوع مهم این جاست، زمانی که شما بتوانید به زبان بومی این کشور یعنی آلمانی صحبت کنید، مسلما ارتباطات اجتماعی، زندگی کردن، تحصیل و کار در آلمان برای تان بسیار راحت تر خواهد بود چرا که مردمان آلمان به شدت به زبان خود علاقه مند هستند و زمانی که مشاهده می کنند یک فرد خارجی یا حتی یک گردشگر می تواند به خوبی به زبان مادری آن ها سخن بگوید، توجه بیشتری به وی نشان خواهند داد.

اما کارشناسان من و زبان برای یادگیری زبان آلمانی، یک توصیه مهم دارند و آن هم چیزی نیست جز برنامه ریزی. هرگز این جمله را فراموش نکنید که “برنامه ریزی گامی بسیار بلند برای پیشرفت با سرعت نور است.” شما به عنوان یک علاقه مند به زبان آلمانی و یا زبان آموز، با برنامه ریزی می توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید، به خود انگیزه داده و از روند یادگیری خود لذت ببرید.

مسلما برای شما هم پیش آمده که گاهی در مسیر یادگیری با ترافیک اهداف و برنامه های مهم زندگی، مواجه می شوید، که باید برای رسیدن به هر یک از آن ها بسیار تلاش کنید؛ اما با توجه به این که برای یک زبان آموز، استمرار و تعهد در یادگیری زبان بسیار ضروریست، به همین علت این مساله مستلزم یک برنامه ریزی جدید در شیوه مطالعه است. شما باید بدانید که چطور برنامه ای را پیاده کنید و با صرف زمان کم بهترین بهره را برد. برای این هم نیازی نیست نگران باشید، وب سایت من و زبان با شیوه ای نوین به شما کمک می کند که با برنامه به یادگیری زبان آلمانی بپردازید!

یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی
یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی

چگونه می توانید با برنامه ریزی زبان آلمانی را با من و زبان بیاموزید؟

ممکن است شما هم جزو آن دست از افراد باشید که در یادگیری یک زبان یا یک مهارت جدید، این تجربه تلخ را داشتید که با یک شیب یکنواخت در حال حرکت بودید و ناگهان این سوال برای تان پیش آمده که “آیا من همچنان باید با همین شیوه ادامه دهم یا خیر؟” و یا این که “چه زمانی نتیجه تلاش های خود را می توانم مشاهده کنم” و سوالاتی از این قبیل. متاسفانه این شیوه و این سوالات حس دلسردی و ناامیدی در شما ایجاد می کند و گاهی هم حتی این شیوه سبب می شود که انگیزه ای برای ادامه ی یادگیری زبان خصوصا آن هایی که کمی زمان بر هستند مانند آلمانی، را نداشته باشید.

تمام این دلسردی ها و ناامیدی ها در یادگیری زبان، به شیوه ای که یک فرد انتخاب می کند، بستگی دارد، خوشبختانه وب سایت من و زبان با بهره گیری از روش های نوین آموزش نه تنها شما را در فراگیری زبان آلمانی بی انگیزه نمی کند بلکه به دلیل داشتن برنامه ریزی و چند سطح مختلف آموزش، افراد آنگیزه بیشتری برای تسلط به این زبان پیدا می کنند.
به خاطر داشته باشید که چه یادگیری زبان باشد و چه انجام کاری برای رسیدن به یک هدف، زمانی که برنامه ریزی نداشته باشید و قدم به قدم جلو نروید نمی توانید مطمئن باشید که حتما بدون هیچ اشتباه یا مانعی از این راه عبور می کنید. حتما شما هم می دانید که برای تنظیم یک برنامه موثر در جهت بهتر انجام دادن کاری، باید ابتدا دقیق بدانیم که اهداف مان چیست؟

برای مثال اگر بگویید: «خب، هدفم یادگیری آلمانی است.» هدف بسیار کلی و غیر قابل اندازه گیری است. چرا که هر هدف کلی از اهداف جزیی تری تشکیل می شود و تا شما به جزئیات هر کاری توجه نکنید، نمی توانید به بهره وری کامل نسبت به آن دست یابید. پس در قدم اول، هر هدف کلی را به اهداف کوچک تقسیم کنید و سپس لیست مورد نظر را جلوی خود گذاشته و از بین آن ها تنها یک تا حداکثر سه مورد را انتخاب کنید و فقط روی همان سه مورد متمرکز شوید، تا در روزهای بعد فرآیند ارزیابی شما آسان شود. همان طور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم، در خصوص زبان آلمانی اهداف زیادی وجود دارد، تحصیل، کار یا حتی سرگرمی! پس بهتر است از خود بپرسید که با توجه به هدف تان تمایل دارید چه مهارت هایی را در خودتان بیشتر تقویت کنید؛ مهارت شنیداری، نوشتاری یا حتی گفتاری.

البته تصمیم شما هرچه که باشد با یادگیری آنلاین زبان آلمانی به کمک من و زبان می توانید بر این زبان پرکاربرد مسلط شده و آن را به خوبی بیاموزید. این وب سایت در هر سطح مشخص دارای بخش های مختلف مثل آموزش لغت و واژگان، مکالمه، نکات گرامری و … است که تمام این ها نیز با تمرین و تکرار مداوم در ذهن تان هک شده و مهارت آن بخش در شما تقویت می کند.

 

یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی
یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی

در چه مدت می توان زبان آلمانی را آموخت؟

همان طور که می دانید یکی از محبوب ترین زبان های دنیا، آلمانی است. برخی از کارشناسان این گونه تخمین زده اند که تقریبا حدود ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت برای یادگیری زبان آلمانی لازم است. البته ممکن است گاهی پیش بیاید که فردی زودتر از این مقدار به این زبان پرکاربرد مسلط شود، این مقدار به موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان تلاش برای یادگیری این زبان
  • مدت زمانی را که به تمرین کردن اختصاص می دهید.
  • استفاده از روش ها و متدهای آموزشی مناسب و نوین برای یادگیری زبان آلمانی (مانند وب سایت من و زبان)

اما به طور کلی برای یادگیری و آموزش هر زبانی؛ چه آلمانی، چه انگلیسی و حتی چینی، عوامل خاصی تاثیر گذارند. در حقیقت فاکتورهای بسیاری در مدت زمان آموزش زبان آلمانی نقش دارند. از جمله این عواملی می توان به انگیزه شما برای یادگیری این زبان، هدف شما از آموزش زبان آلمانی، استقاده از بهترین منابع مناسب برای آموزش زبان آلمانی، اساتید آموزشی، کیفیت و نحوه تدریس و سایر موارد دیگر اشاره کرد. و نکته دیگر هم مقدار زمانی است که شما در طول روز به یادگیری زبان اختصاص می دهید.

این طور می توان گفت که مهم ترین عاملی که در آموزش زبان آلمانی تاثیرگذار است، همان مدت زمانی است که به مطالعه و یادگیری و تمرین اختصاص داده می شود؛ چیزی که وب سایت من و زبان به خوبی به آن توجه کرده و شما می توانید بدون محدودیت هرچقدر که می خواهید به یادگیری زبان پرداخته و تمرین کنید تا به طور کامل به یک نکته، دستور زبان یا واژه مسلط شوید.

دقیقا شما به تقویت کدام مهارت نیاز دارید؟!؟

هنگامی که تصمیم می گیرید که به تنهایی شروع به مطالعه زبان آلمانی کنید، این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد تا بدانیم بر چه چیزی تمرکز کنیم که به ادامه تقویت آن مهارت کمک کند. اما پیش از اقدام به طرح ریزی هر برنامه ای، بسیار مهم است که بدانید قصد دارید بیشتر در چه زمینه ای قوی باشید؟
شاید بتوان گفت که تقویت تمام مهارت ها در یک زمان، کاری دشوار یا بهتر بگوییم، زمان بر است. اما شما می توانید با برنامه ریزی پیش رفته و به کمک من و زبان و با یادگیری آنلاین آلمانی تمام مهارت ها را در این زمینه تقویت کنید. برخی از اهداف جزیی تر در یادگیری این زبان هم به شرح ذیل است:

  • تقویت مهارت شنیداری
  • بالابردن دایره واژگان
  • تقویت مهارت نوشتاری
  • تمرین تلفظ همانند بومی زبان
  • سلیس و روان صحبت کردن
  • بالابردن سرعت گفتاری
  • و …

یافتن تکنیک ها

فرض می کنیم، هدف تان را مشخص کردید و می دانید که تمایل دارید بیشتر کدام مهارت ها را تقویت کنید. حال شما نیاز به تکنیک هایی دارید که به توسعه و استفاده مهارت ها کمک کند. به عنوان مثال برای بالا بردن دایره لغات باید بدانید کدام روش مناسب شماست. آیا فردی هستید که با شنیدن بیشتر لغتی را در ذهن می سپارید یا با خواندن یک داستان یا یک متن؟ شاید هم فردی باشید که با دیدن فیلم و سریال واژگان را بهتر یاد می گیرید. بنابراین باید روشی را انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد.

متاسفانه بسیاری از زبان آموزان درگیر مقایسه خود با دیگران شده و این طور می پندارند که روش های دیگران 100 درصد برای آن ها مناسب است، در صورتی که این طور نیست. به عنوان مثال برای تقویت فکر کردن به زبان انگلیسی، برای یکی ممکن است پاسخ به سوالات انگلیسی برگرفته از داستان ها مفید باشد و برای دیگری این روش کسل آور باشد. شاید فردی علاقه به محتواهای طنز دارد و دیگری به منابع علمی علاقه مند است. پس سعی کنید منابع و روشی را دنبال کنید که از آن حداکثر بهره را می برید.

سلیس و روان صحبت کردن

شاید شما فردی باشید که با شروع یادگیری زبان آلمانی، بتوانید راحت تر نسبت به سایر زبان آموزان بنویسید اما نمی توانید بدون مکث و خیلی روان صحبت کنید. به مین دلیل تصمیم می گیرید که در این راستا تلاش کنید. برای این هم راه های زیادی پیش پای تان است؛ به فایل های صوتی بیشتر گوش کنید یا یک داستان را بخوانید. در تمام این شرایط سعی کنید که با صدای بلند مطالبی که می خوانید یا می شنوید را چندین بار تکرار کنید. برای مثال برای به خاطر سپردن یک لغت یا اصطلاح و نحوه تلفظ آن حتما چندین بار فایل صوتی آن را گوش کنید. آن چه که در ارتقای مهارت گفتاری بسیار مهم است، توجه به این موضوع است که باید استرس خود را در هنگام مکالمه از بین ببرید. این دقیقا روشی است که من و زبان برای آموزش زبان آلمانی به کار می برد!

 

یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی
یادگیری زبان آلمانی با برنامه ریزی

مهارت شنیداری

برای تمرین مهارت شنیداری و تقویت آن، تنها راهی که پیش پای تان است، گوش کردن به فایل های صوتی می باشد. البته بهتر است در ابتدا فایل های صوتی را همراه با متن آن گوش کنید. سعی کنید دقیقا زمانی که گوش می کنید متن را هم بخوانید و این کار را بارها تکرار کنید. تکرار در تثبیت هر مهارتی بسیار بسیار لازم و ضروری است. اما یادتان نرود که بعد ها و پس از گذشت مدتی متن را کنار گذاشته و فقط بشنوید. به طور کلی یادگیری زبان آلمانی از طریق شنیدن بسیار پروسه مهمی است، چرا که در شرایط واقعی مکالمه با بومی زبانان، نه متن صحبت وجود دارد نه زیرنویس و شما تنها به وسیله گوش های تان، باید جملات مخاطب را درک کنید و مکالمه کنید. کارشناسان من و زبان هم بر این امر که با گوش های تان یاد بگیرید نه با چشمان تان تاکید دارد.

بالابردن دایره واژگان

شاید برای یادگیری زبان آلمانی، مدت است که به کلاس های حضوری می روید اما هنوز هم نتوانستید لغاتی که در کلاس می شنوید را به خاطر بسپارید. چطور ممکن است؟ بسیار ساده است. برای فراگیری واژگان باید به تمرین و تکرار بپردازید، چیزی که اغلب اوقات در کلاس های حضوری انجام نمی شود، زیرا استادها فرصتی برای این کار ندارند. پس بهتر است با یک روش جدید این کار را انجام دهید. وارد وب سایت من و زبان شوید و یادگیری این زبان را آغاز کنید. در هر بخش یا هر سطح می توانید بارها فایل صوتی لغتی را گوش کرده و آن را تکرار کنید.

مهارت نوشتاری

یکی دیگر از مهارت ها مهم در فراگیری هر زبان خارجی، مهارت نوشتاری است که برای تقویت آن هم مکی توانید ازر چند روش مختلف استفاده کنید. شما می توانید در طول روز لغاتی که فرامی گیرید را یادداشت کنید یا یک سوال یا عنوان را انتخاب کرده و شروع به نوشتن درباره آن عنوان بکنید. همچنین گوش کردن فایل های صوتی و خواندن متن یا داستان هم می تواند در تقویت این مهارت به شما کمک کند.

تمرین تلفظ مانند بومی زبان

یکی از اهداف هر زبان آموزی این است که بتواند در آینده دقیقا مانند بومی زبانان آن زبان مشخص صحبت کند. برای بهتر شدن در این راه هم تنها باید به تمرین و تکرار مشغول شوید. برا یمثال فایل صوتی یک لغت را بارها و بارها گوش کنید و با صدای بلند آن را تکرار کنید. شاید بگویید مگر می شود این کار را در یک کلاس حضوری انجام داد؟!؟ شاید نتوانید اما خب، وب سایت من و زبان این امکان را به شما می دهد که هرچقدر که دوست دارید و بدون محدودیت، بخشی را تکرار کنید!

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید