زبان انگلیسی به کدام زبان ها شباهت دارد

تا به حال این سوال برای تان پیش آمده که چه زبان هایی به زبان انگلیسی شبیه هستند؟ البته این سوال بیشتر ذهن افرادی را به خود مشغول می کند که پس از یادگیری زبان انگلیسی به دنبال فراگیری یک زبان خارجی دیگر هستند. البته پرسیدن این سوال از زبان این افراد بسیار بجا و عقالنی است. زیرا هنگامی که یک زبان آموز سال ها صرف یادگیری و آموزش زبان انگلیسی کرده، چه بهتر که زبانی را به عنوان زبان سوم خود انتخاب کند تا حدودی شبیه به زبان انگلیسی باشد و به کمک آن به نوعی راهی که قصد دارد در آن قدم بگذار کوتاه تر و راحت تر باشد.
ما قصد داریم در این مقاله به معرفی برخی از زبان های خارجی که به انگلیسی شبیه هستند بپردازیم. تا به نوعی به شما کمک کنیم که اگر زبان انگلیسی را به خوبی فراگرفتید، با یک بررسی ساده بتوانید به راحتی زبان سوم خود را نیز انتخاب کرده و مشغول به فراگیری آن شوید. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

زبان انگلیسی به کدام زبان ها شباهت دارد
زبان انگلیسی به کدام زبان ها شباهت دارد

زبان اسکاتلندی

یکی از زبان های موجود در دنیا که شباهت بسیار زیادی به انگلیسی دارد، زبان اسکاتلندی است. این زبان شباهت های بسیار زیادی به زبان انگلیسی دارد. اما خب! جالب است بدانید که حتی بسیاری از مردم اسکاتلند، زبان اسکاتلندی را زبانی مستقل و جدا از زبان انگلیسی نمی دانند!!!
در حقیقت دو زبان اسکاتلندی و انگلیسی یک زبان بوده اند که از سال ها پیش زبان اسکاتلندی از انگلیسی فاصله گرفت. تا جایی که دولت بریتانیا نیز زبان اسکاتلندی را به عنوان یک زبان منطقه ای رده بندی کرده است. اما با این حال، این زبان همچنان به عنوان یک زبان اقلیت به رسمیت شناخته می شود و تحت قواعد خاصی نیز حفاظت می شود.
شاید بهتر باشد بدانید که حدود یک و نیم میلیون نفر به زبان اسکاتلندی صحبت می کنند و الفبای آن نیز فقط یک حرف بیشتر از الفبای انگلیسی دارد. این حرف، “yough” نامیده می شود و بیشتر شبیه به “3” برعکس نوشته می شود. البته معمولا حرف “z” جایگزین آن می شود.

زبان آلمانی

یکی از زبان های شبیه به انگلیسی، زبان آلمانی است، به گونه ای که حدود 60 درصد از لغات آلمانی با زبان انگلیسی مشترک است. حتی جالب است بدانید که زبان انگلیسی یکی از مجموعه زبان های ژرمنی است و پیش از آلمانی در رتبه اول این مجموعه از لحاظ تعداد سخنور قرار دارد.
از سوی دیگر، ویژگی بارز زبان آلمانی، گستردگی کاربرد آن است. به طوری که این زبان علاوه بر این که در کشور آلمان زبان رسمی مردم است، در بسیاری از بخش های دیگر جهان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع حدود 95 میلیون نفر در جهان هستند که به زبان آلمانی صحبت می کنند. دامنه این زبان به قدری گسترده است که حتی در برزیل هم می توانید کسانی را بیابید که آلمانی صحبت می کنند.
پس از یادگیری زبان انگلیسی، فراگیری زبان آلمانی کار دشواری نیست. اگر علاقه مند هستید که این زبان را به عنوان زبان سوم خود انتخاب کنید، می توانید از من و زبان کمک بگیرید. وب سایت آموزش زبان های خارجی من و زبان با ارائه 6 زبان زنده دنیا که یکی از آن ها نیز آلمانی است این فرصت را به شما می دهد که به جمع 95 میلیون نفر که به زبان آلمانی مسلط هستند، بپیوندید. فرقی ندارد کجا هستید، خانه، محل کار، دانشگاه یا حتی در سفر، هر کجا که باشید می توانید وارد وب سایت من و زبان شوید و ثبت نام کنید و آموزش زبان آلمانی را آغاز کنید.

زبان هلندی

شاید بارها شنیده باشید که می گویند زبان هلندی نزدیک ترین زبان به انگلیسی است. در حقیقت، اگر تنها زبان های اصلی و بسیار پرکاربرد را در نظر بگیریم، عبارات بالا تا حد زیادی صحیح است. اما با این حال، زبان هلندی عملا چیزی مابین زبان های انگلیسی و آلمانی است.
هلندی زبانی است که حدود 23 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند. شاید فکر کنید با توجه به نام هلندی، تنها مردم هلند به این زبان صحبت می کنند، درصورتی که به جز هلند این زبان در کشورهایی مانند بلژیک، سورینام و همچنین بخش هایی از فرانسه و کارائیب نیز به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد.
از آن جا که شباهت های زیادی مابین زبان های هلندی و انگلیسی وجود دارد، در صورتی که تسلط مناسبی در زبان انگلیسی داشته باشید، زبان هلندی یکی از ساده ترین زبان هایی است که می توانید یادگیری آن را آغاز کنید.

زبان نروژی

شاید برای تان جالب باشد بدانید که یادگیری نروژی برای فردی که به زبان انگلیسی مسلط است، مثل آب خوردن است. زبان نروژی مانند انگلیسی جزو مجموعه زبان های ژرمنی است؛ این بدان معناست که این دو زبان واژگان مشابه بسیاری با هم دارند مانند دو لغت vinter و sommer. نکته ی دیگر راجع به این زبان این است که گرامر آسان و راحتی دارد، افعال صرف نمی شوند و ترتیب قرارگیری کلمات در جملات بسیار به انگلیسی نزدیک هستند.
نروژی هم مانند زبان های سوئدی و دانمارکی جزو گروه زبان های اسکاندیناوی می باشد. اما سوال این جاست که چرا این جا به معرفی زبان نروژی پرداختیم؟ حدود 5 میلیون نفر از مردم دنیا به زبان نروژی مسلط هستند. همچنین این زبان تا حد زیادی بیش از دو زبان سوئدی و دانمارکی به زبان انگلیسی نزدیک است. همچنین این زبان معمولا به عنوان یکی از سه زبان ساده برای یادگیری معرفی می شود.

زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی از جمله ساده ترین زبان های دنیا برای انگلیسی زبان ها می باشد. به همین دلیل هم بسیاری از انگلیسی زبان ها با وجود تک زبانه بودن، قابلیت یادگیری زبان اسپانیایی را دارند. بهتر است بدانید که حدود 75 درصد از آمریکایی های انگلیسی زبان به دلیل نزدیکی به اسپانیایی زبان ها، می توانند به راحتی زبان اسپانیایی را فرا بگیرند. این دو زبان در بسیاری واژگان و نیز در بسیاری ساختارهای زمانی افعال با یکدیگر مشترک می باشند. براساس آخرین آمارهای منتشر شده از تعداد اسپانیایی زبان ها، حود 500 میلیون نفر در 20 کشور جهان بر این زبان مسلط هستند و آن را صحبت می کنند. این آمار نشان می دهد که زبان اسپانیایی را می توان دومین زبان مادری مردم دنیا دانست!
همچنین، بسیاری از کلمات اسپانیایی، با کمی تغییر شکل، وارد زبان انگلیسی شده اند. اسپانیایی یکی از زبان های رومی است که از لاتین مشتق شده است و کلمات مشابه و هم ریشه زیادی با زبان انگلیسی دارد مثل correct و correcto و یا delicious و delicioso.با در نظر گرفتن همه این موارد، می توان متوجه شد که چرا زبان اسپانیایی از جمله ساده ترین زبان های دنیا برای انگلیسی زبان ها می باشد.

یادگیری کدام زبان ها سخت و کدام زبان ها آسان است؟

“هیچ زبان خارجی سخت نیست!” شاید ابتدا با خواندن این جمله کمی جبهه بگیرید و بگویید اصلا این طور نیست و یادگیری زبان سخت است اما درحقیقت این جمله واقعیت دارد. یادگیری یک زبان دیگر بیشتر از آن که سخت و پیچیده باشد، زمان بر است.
بگذارید مثالی بزنیم؛ زبان انگلیسی به عنوان یک زبان پرطرفدار و ساده دومین زبان پرکاربرد جهان است. جمعیتی حدود دو میلیارد در سرتاسر جهان در سطح قابل قبولی به زبان انگلیسی تسلط دارند و می ‌توانند به این زبان صحبت کنند. این آمار نشان می دهد که به دلیل تعداد زیادی از افراد که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بسیاری از شرکت‌ های بین ‌المللی و حتی شرکت های داخلی، زبان انگلیسی را برای تجارت شان انتخاب می‌ کنند. به همین علت هم ممکن است شما این زبان را برای شروع یادگیری انتخاب کنید. زبانی که همه ما درطول دوران مدرسه به فراگیری آن پرداختیم اما اکثر افراد نمی توانند به زبان انگلیسی مکالمه ای روان داشته باشند، احتمالا شما هم همینطور هستید، آیا می دانید چرا؟
یکی از مهم ترین دلایل این که اغلب دانش اموزان پس از طی دوران مدرسه و داشتن زنگ زبان انگلیسی، هنوز هم به این زبان تسلط کامل ندارند؛ روشی است برای یادگیری آن گذراندند. استفاده از روش ها سنتی و قدیمی در یادگیری هر زبانی، کار را برای شما سخت می کند. اگر معتقدید که آموختن زبانی سخت است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای یادگیری آن از روش ها نوین و جدید کمک بگیرید. برای داشتن زندگی بهتر یا فرصت های شغلی بیشتر نیازی نیست دست به کارهای عجیب و غریب بزنید؛ تنها کافیست به کمک یک وب سایت آموزش زبان معتبر مانند من و زبان، فراگیری یک زبان خارجی را با روش های جدید و کاربردی آغاز کنید.

لذت یادگیری زبان سوم

حال که دانتید زبان انگلیسی به کدام زبان ها شباهت دارد تاحدودی متوجه می شوید که پس از یادگیری زبان انگلیسی می توانید به سراغ کدام زبان یا حتی زبان ها بروید! هرگز خود را از یادگیری یک زبان دیگر نترسانید. فراگیری زبان سوم، چهارم و … می تواند بسیار اسان تر از زبان اول باش؛ فقط کافیست یک راه مناسب را انتخاب کنید و به یادگیری اصولی بپردازید. همان طور که در بخشی از مقاله نیز اشاره شد، وب سایت من و زبان می تواند یک معلم و همراه خوب در این زمینه باشد. اگر شما هم تمایل دارید که از دانش خود در زبان انگلیسی بهره ببرید و در مدتی کوتاه تر زبان سوم را نیز فرابگیرید، پیشنهاد می کنیم به وب سایت من و زبان سری بزنید و از آموزش آنلاین زبان این وب سایت بهره ببرید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید