بهترین زبان دنیا برای یادگیری چه زبانی است؟ 

برای پاسخ دادن به این سوال مهم، اول بهتر است به سوالات دیگری پاسخ دهیم. چه زبانی یاد بگیریم؟ متداول ترین زبان دنیا کدام است؟ بعد از یادگیری زبان انگلیسی، چه زبان دیگری یاد بگیریم؟ فرانسه آسان تر است یا آلمانی؟ راحت ترین زبان دنیا برای یادگیری کدام است؟ یادگیری زبان ایتالیایی بهتر است یا فرانسه؟ پر کاربرد ترین زبان جهان کدام زبان است؟ اگر بخواهیم که فرزندمان را برای یادگیری یک زبان ترغیب کنیم، کدام زبان را پیشنهاد می دهیم؟ کدام زبان در آینده پرکاربرد ترین زبان دنیا خواهد شد؟ و نهایتا اینکه یادگیری کدام زبان پول ساز خواهد بود؟
اگر تصمیم به یادگیری زبانی جدیدی دارید، اما نمی دانید که کدام زبان را انتخاب کنید، دوست دارید برای یادگرفتن یک زبان جدید اقدام کنید، می خواهید بدانید کدام زبان را انتخاب کنید، دوست دارید زبان سوم، چهارم و یا حتی پنجم را یاد بگیرید؟ باید بگوییم که تصمیم فوق العاده ای گرفته اید و مزایا و تاثیر مثبت آن در زندگی تان را به زودی خواهید دید. اگر دوست دارید که پاسخ سوالات خود را بیابید با سایت من و زبان همراه باشید.

در حال حاضر بیش از 6000 زبان فعال و زنده در روی کره ی زمین گویش می شوند و با وجود چنین تنوع زبانی و فرهنگ های مختلف در دنیا جای تعجب ندارد که تصمیم گیری برای یادگیری چه زبانی مشکل باشد؟ بعضی زبان ها بسیار جالب و رمانتیک هستند و این در حالی است که بعضی دیگربسیار رسمی و خشک هستند. یادگیری بعضی از زبان ها بسیار سخت و زمان بر است و این در حالی است که برخی زبان های دیگر را می شود به راحتی یاد گرفت.
قبل از هر گونه تصمیم گیری در مورد یادگیری زبان آنلاین و یا یادگیری زبان حضوری، انگیزه و دلایل مهم خود را برای یادگیری زبان مرور کنید. هرچه انگیزه و دلیل مشخص تری برای یادگیری زبان مورد نظرتان داشته باشید، راحت تر و سریع تر زبان مورد نظرتان را یاد خواهید گرفت.
کاملا مشخص است که یادگیری زبان دیگر، برای هر فرد مزایا و منافع خاص خودش را دارد. اما از سوی دیگر یادگیری یک زبان جدید کار آسانی نیست و طبیعتا زمان، هزینه و انرژی زیادی می طلبد. برای شروع یادگیری یک زبان جدید بسیار مهم است که بدانیم رایج ترین و پرکاربرد ترین زبان های دنیا کدام هستند تا هزینه و وقت خود را روی یادگیری زبان مناسبی صرف کنیم.

 

بهترین زبان دنیا برای یادگیری
بهترین زبان دنیا برای یادگیری

چرا باید یک زبان جدید یاد بگیریم؟

اگر تاجر هستید و کسب و کار خود را دارید، حتما خیلی دوست دارید که بیزینس تان را توسعه دهید، اگر پزشک، مهندس، معلم و یا صاحب هر شغلی که هستید، مطمئنا دوست دارید که در محیط های بزرگتر و جدیدتر فعالیت کرده و حیطه ی کاری خود را گسترش داده و بین المللی کنید. اگر به دنبال کار هستید و دوست دارید خیلی سریع صاحب شغل دلخواه خود شوید، مطمئنا یادگیری یک زبان جدید فرصت های شغلی بی نظیری برایتان ایجاد خواهد کرد. اگر مسلط به چند زبان باشید، مطمئنا در مصاحبه های کاری موفق تر و بی رقیب تر عمل خواهید کرد. اگر اهل سفر هستید و دوست دارید که سفر به دور دنیا را تجربه کنید، یادگیری زبان جدید می تواند در این زمینه فرصت های بینظیری برایتان بیافریند و شما را با فرهنگ های مختلف دنیا آشنا کند. اگر پدر یا مادر هستید، بی تردید موفقیت فرزندتان در آینده برایتان بسیار مهم است. در دنیایی که روز به روز مدرن تر و رقابتی تر می شود، مطمئنا ایجاد توانایی های جدید برای فرزندتان، آینده ای مناسب و مطمئن می سازد. بدین ترتیب با آموزش زبان جدید به فرزندتان می توانید موفقیت حرفه ای و آینده شغلی وی را تضمین کنید. برای انجام تمامی این کارها لازم است بدانید که زبان های در حال رشد و پرکاربرد در آینده چه زبان هایی هستند. دلایل شما برای یادگیری یک زبان جدید هر چه که باشد، ابتدا لازم است بدانید که کدام زبان به درد حرفه و یا تحصیل تان می خورد، رایج ترین زبان های دنیا در حال حاضر کدامند و سوالاتی از این قبیل.

 

بهترین زبان دنیا برای یادگیری
بهترین زبان دنیا برای یادگیری

کدام زبان را یاد بگیریم؟

تا این جای کار متوجه شدیم که یادگیری زبان جدید در دنیای رقابتی امروزی، کاملا حیاتی و مهم بوده و مزایای بسیاری دارد. اما سوال نهایی این است که چه زبانی یاد بگیریم؟ برای پاسخ به این سوال ده زبان برتر دنیا را با هم مرور خواهیم کرد تا بعد از آن بتوانید راحت تر در مورد یادگیری یک زبان جدید تصمیم گیری و اقدام کنید. به منظور تصمیم گیری در مورد زبان دوم باید نکات زیر را همواره مد نظر داشته باشیم:

  1. همواره به دنبال یادگیری زبانی باشید که برای تان پیشرفت شغلی و حرفه ای داشته باشد.
    یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید زمان تصمیم گیری برای یادگیری یک زبان جدید مد نظر داشته باشیم، امکان پیشرفت شغلی شما در زبان مورد نظر است. یعنی اینکه با تصمیم گیری درست در مورد زبان مورد جدید، حقوق و مزایای بالاتری دریافت کرده و شانس تحصیل و کار در کشور دیگر را برای خود افزایش خواهید داد. فقط کافیست که تسلط خود بر زبان دیگر را به رزومه ی کاریتان اضافه کنید تا شاهد سرازیر شدن سیل پیشنهادات و فرصت های شغلی شوید.
  2. زبانی را یاد بگیرید که به آن علاقه دارید.
    اگر یادگیری زبان را با علاقه خود تلفیق کنید، موفقیت خود در یادگیری زبان جدید را تضمین کرده اید. این علاقه ممکن است به واسطه ی دیدن فیلم ها و یا شنیدن آهنگ های مورد علاقه اتان ایجاد شده باشد و یا اینکه دوست دارید با فرهنگ و زبان های دیگر کشورها نیز آشنا شوید. دلیلش هر چه که باشد، مهم این است که با ایجاد علاقه به یادگیری زبان، خیلی راحت تر و سریع تر زبان را یاد می گیرید. بنابراین با انتخاب زبانی که فکر می کنید زیباست و یا آوای آن را دوست دارید، یادگیری زبان را برای خود جذاب تر کرده و انگیزه ی خود را قوی کنید تا خیلی سریع زبان مورد نظرتان را یاد بگیرید.
  3. زبانی را یاد بگیرید که بیش تر به دردتان می خورد.
    یادگیری یک زبان جدید مانند یادگیری زبان فرانسه، یادگیری زبان آلمانی و … انرژی و زمان زیادی می برد. بنابراین با یادگیری زبانی که از قبل کمی با آن آشنایی دارید و به دردتان می خورد، آموزش را برای خود راحت تر کنید. مسلما یادگیری یک زبانی که با آن آشنایی دارید بهتر از یادگیری یک زبان جدید از صفر است. ببینید که کدام زبان، زبان دوم کشور شما است تا با یادگیری آن یک قدم جلو باشید.
  4. زبانی را یاد بگیرید که بتوانید در سفرهایتان از ان استفاده کنید.
    مهاجرت و مسافرت می تواند یکی از مهم ترین دلایل یادگیری یک زبان جدید باشد. با یادگیری یک زبان جدید به راحتی می توانید با یک زندگی و فرهنگ جدید آشنا شوید، می توانید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کرده و حتی در سفرهای کاری نیز موفق تر عمل کنید. دانستن زبان کشور مورد نظر و در کل یادگیری زبان انگلیسی در مسافرت های خارج از کشور می تواند حس امنیت فرد را افزایش داده و آرامش را به ارمغان آورد. مضاف بر اینکه خارجی ها به مسافران و مهاجرینی که به زبان کشورشان تسلط دارند، احترام ویژه می گذارند و در واقع طرف را بیشتر تحویل می گیرند. خصوصا اگر در مکالمه قوی باشید و از اصطلاحات رایج زبان استفاده کنید.
  5. به دنبال یادگیری زبانی باشید که ابزار لازم برای یادگیری آن را داشته باشید.
    قبل از اینکه تصمیم به یادگیری یک زبان جدید بگیرید، توجه کنید که ابزارهای لازم یادگیری زبان مورد نظر را در اختیار داشته باشید. برای یادگیری یک زبان، به سایت آموزشی زبان، محتواهای آموزشی، فیلم ها و کتابهای آموزشی و… نیاز دارید. بنابراین قبل از یادگیری زبان جدید، از در اختیار داشتن این ابزارها اطمینان حاصل کنید.
  6. زبان‌های محبوب را یاد بگیرید.
    همیشه قبل از یادگیری یک زبان جدید، محبوبیت و تعداد افرادی که به آن زبان صحبت می کنند را مد نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که همیشه زبانهایی که تعداد صحبت کنندگان آن زیاد هستند، لزوما بهترین زبان ها نیستند. برخی از زبانهای کم‌گویش از سطح تقاضای بالاتر برخوردار هستند که البته یادگیری آن‌ها زمان و انرژی بیشتری می‌طلبد. بنابراین صِرفا به خاطر اینکه زبانی تعداد زیادی گویشور دارد، دلیل کافی برای یادگیری اش نیست.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین زبان برای یادگیری

علیرغم اینکه جواب صد درصدی برای انتخاب بهترین زبان دنیا وجود ندارد، اما در ادامه مقاله سایت من و زبان سعی می کنیم که زبان های محبوب دنیا را بر اساس فاکتورهایی مانند نفوذ جهانی، تعداد گویشوران، بهترین زبان برای تجارت، آسان ترین زبان و نهایتا زبان اتحادیه اروپا بیان کنیم.

 

بهترین زبان دنیا برای یادگیری
بهترین زبان دنیا برای یادگیری

یادگیری کدام زبان بهتر است؟

از نظر میزان نفوذ جهانی کمتر زبانی را می توان پیدا کرد به پای زبان اسپانیایی برسد. اگر می شد که کشورهای اسپانیایی زبان را کنار هم گرد آورد، جمعیتی معادل نیم میلیارد نفر را پوشش میداد، یعنی محدوده ای یک و نیم برابر چین که عملا سومین کشور پرجمعیت جهان می شد.
از محدوده ی بیلبائو در اسپانیا گرفته تا بونس آیرس در آرژانتین، اسپانیایی‌ زبان رسمی بیش از ۲۱ کشور جهان است و این در حالی است که 37 میلیون اسپانیایی زبان در آمریکا وجود دارد که به عظمت و گسترش جغرافیایی این زبان خواهد افزود. با توجه به این گستردگی جغرافیایی، خیلی هم عجیب نیست که یادگیری زبان اسپانیایی بعد از انگلیسی دومین زبان ازنظر کاربرد در محیط‌های بین‌المللی باشد.

بعد از اسپانیایی ‌زبان‌های عربی، فرانسوی و پرتغالی ازنظر گسترش جهانی در مقام‌های بعدی هستند.
از نظر تعداد گویشوران، زبان اسپانیایی با جمعیتی 400 میلیونی در مقام دوم قرار دارد و در مقام سوم هم زبان انگلیسی با 335 میلیون گویشور قرار دارد.
از لحاظ بهترین زبان برای تجارت و کسب و کار، با توجه به رشد اقتصادی سرسام‌آور چین طی دهه‌های اخیر، انتظار آن می رود که زبان چینی در دهه های اخیر بسیار فراگیر شده و تعداد گویشوران آن از دیگر زبان ها بیشتر شود. البته گفته می‌شود که یادگیری زبان چینی، خیلی راحت نبوده و تسلط بر آن، زمان، انرژی و هزینه زیادی می طلبد. که البته با همراه شدن با سایت من و زبان و یادگیری آنلاین زبان چینی به راحتی می توانید از دشواری راه تان بکاهید.
بااینکه ازنظر تعداد گویشوران و آمار و ارقام، زبان آلمانی به‌پای زبان‌های چینی، اسپانیایی و انگلیسی نمی‌رسد اما یادگیری زبان آلمانی می‌تواند دلایل بسیار مهم‌تری از تعداد گویشوران داشته باشد.

زبان آلمانی به‌عنوان بزرگترین شریک تجاری انگلستان و  زبان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا  نقشی مهم و کلیدی در معاملات تجاری اتحادیه اروپا بازی می‌کند.
طی یک نظرسنجی در انگلستان بیش از 46 درصد کارمندان شرکت های انگلیسی، یادگیری زبان آلمانی را مفید دانسته اند. این در حالی است که اتحادیه ی اروپا 23 زبان رسمی دارد و اما بی تردید زبان آلمانی یکی از مهمترین آن هاست. بعد از زبان آلمانی ازنظر مناسبات و نفوذپذیری اتحادیه اروپا، زبان‌های فرانسوی، هلندی و اسپانیایی در مقام‌های بعدی قرار دارند.
حال که تا حدی توانستیم مزایای هر کدام از زبان های رایج بین المللی را شرح دهیم، اگر تصمیم به یادگیری زبان جدیدی به صورت یادگیری آنلاین زبان دارید، می توانید به راحتی با سایت من و زبان همراه شده و در یکی از شش زبان آموزشی ارایه شده توسط این سایت ثبت نام کنید.

ارسال دیدگاه

نظر خود را ارسال کنید

تا چند لحظه ی دیگر یک کد تایید برای شما ارسال می گردد . لطفا در فیلد زیر قرار دهید.

در حال ارسال اطلاعات لطفا چند لحظه منتظر بمانید